ppmarian Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 ma może ktoś dokąłne zdjęcia płyty pod silnik do forka najlepiej do N/A MY99 a moze ktos posiada zwymiarowana taka plyte. mam dojscie do materialu i maszyn wiec wykonanie takiej plyty to nie problem, trzeba miec tylko od czego odwzorowac.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 W wakacje mógłbym Ci zrobić rysunek techniczy swojej płyty ale teraz nie dam rady. No i pytanie czy wymiary i gięcia są takie same jak w MY05. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Hm jakbym mial gdzie wlezc pod auto, to bym ci zdjecia porobil i zwymiarowal, aczkolwiek trudno powiedziec, czy po Plejadach zachowala oryginalny ksztalt. Choc wg serwisu przyplejadowego i tak jest w duuuuuzo lepszym stanie, niz te od importera - a na pewno mniej nia nie walilem o kamienie, skaly i konary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 25 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Olleo, no to wiem do kogo podjechac zeby "odgapic". tak sie zastanawiam co bedzie lepsze alu ~4mm czy kwasiak ~2mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 Ja mam alu 6mm, twardość PA6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 A te importerowe to byly alu 4mm? To nie dziwne, ze moja wiecej wytrzymala - zdaje sie u mnie jest blacha 6mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 26 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 wpadlem na pomysl zeby odwzorowac plyte ALU od tej fabrycznej plastkowej pytanie inne czy wasza osłony ALU Olleo, Tomasz_555, zaslania kolektory wydechowe tez? moje fabryczne oslony kolektorow dzwonia juz jak w kosciele o 12.00 wiec postanowilem je usunac ale przy okazji zaslonic plyta ALU pod silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Ta płyta wzorowana na orginalnej słabo zakrywa kolektory. W wolnym ssaku w ogóle trzeba odsadzać płytę od podwozia bo inaczej opiera się na kolektorach. I trochę kiepskie to rozwiązanie bo przy poważniejszym uderzeniu spodem pokrzywią się śruby i ogólnie płyta może lekko uszkodzić kolektory. W Turbo wydech leci inaczej i tam płyta pasuje idealnie. Najlepiej samemu zaprojektować płytę tak zeby zasłoniła tez kolektory. Ktoś swego czasu taką miał. Potem mogę dać fotkę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 26 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2008 Tez dzis slyszalem, ze wolny ssak ma inna plyte, niz turbo, wiec chyba niewiele ci pomoge ppmarian. Oczywiscie mozemy sie zespotowac i mozesz obejrzec moja plyte z bliska, zeby miec pojecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Potem mogę dać fotkę. czekam na foty Olleo, juz rozeznalem temat i racja od TURBO plyta nie podejdzie. bede wzorowac sie na fabrycznym plastiku + osobista inwencja tworcza tak zeby maksymalnie oslonic snik, kolektory i moze czesciowo skrzynie. co to tylnego dyfra to robota plyty jest bajecznie prosta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Daj znac czy wykonanie jednej plyty pod tylny dyfer bylby klopotem i ile by to kosztowalo. Jak wiesz, ja swojego Forka nie oszczedzam, moze wiec bym sie skusil =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 jesli tylne mocowanie dyfra w TURBO jest identyczne jak w N/A to nie bedzie problemu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Ja zrobiłem płytę kształtem podobną do tej jaką montowali na Zlocie,ale jest ona dłuższa i osłania kolektor wydechowy i częsciowo skrzynię.Różnicę mam też w mocowaniu,nie 4-ema a za pomocą 6-ciu śrub jest ona przykręcona.Zdjęcia wkleję później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 grzegorzp, wielkie wielkie dzieki a jakbys mial jeszcze wymiary to pakuje juz "butelke" do paczki i wysyla do Ciebie tak sie zastanawiam co bedzie lepsze: Blacha RST grubośc 3mm waga 23550 gram/1m2 Blacha ALU grubośc 6mm waga 16200 gram/1m2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 ppmarian Jak zdejmę płytę to zrobię pomiary. Nie wiem co to za blacha RST (może kwasówka czy nierdzewka). Ja mam ALU PA11 grubość 6mm. Płyta przeszła pomyślnie chrzest bojowy na trasie terenowej i nic jej sie nie stało poza licznymi rysami od kamieni i błota. Można też zrobic płytę z twardszych stopów AL np. PA 6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Hm ciekawe, czy moja zakrywa skrzynie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 grzegorzp, RST to nierdzewka i wydaje mi sie ze chyba bedzie lepsza od ALU. moze nie trzeeba az 3mm tylo np: 2-2.5mm wtedy wagowo bedzie jak ALU a zapewne bardzej odporna od ALU 6mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Czy płyta w modelach turbo, szczególnie jak jest duża, nie ma negatywnego wpływu na chłodzenie silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Nie mam pojecia - obserwowalem wskaznik temperatury plynu chlodzacego cala sobote (z uwagi na nowa chlodnice) i nie ruszyl sie nawet z miejsca, a wentylatory (wydaje mi sie) wlaczaja sie tak samo czesto, jak bez niej. W koncu na jej miejscu wczesniej byla plastikowa, a aluminium, jak wiadomo, lepiej odprowadza cieplo, niz jakikolwiek plastik ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Na Plejadach to silnik chłodził się w wodzie po której jeździliśmy.A tak serio to chyba chłodnica jest głównym elementem do odprowadzenia ciepła [ Dodano: Wto Maj 27, 2008 4:59 pm ] ppmarian Ja zrobiłem do tej pory 3 płyty do Forka. Pierwsza była z ALU gr 8 mm a druga i trzecia ALU 6 mm.Dla mnie najbardziej optymalnym rozwiązaniem pod względem kosztów wagi i wytrzymałości :?: jest ALU 6mm. RST 2mm waży ok 16 kg prawie tyle samo co 6mm ALU. Blacha 2-2,5 z nierdzewki wydaje mi się za mało sztywna. Lepsza byłaby 3-3,5mm ale już będzie cięższa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Płyta o której wspominałem wygląda tak -> Moja mniej więcej tak (to nie mój samochód) -> ppmarian, daj mi też znać ile kosztowałoby zrobienie takiej osłony tylnego dyfra Może się skuszę, o ile mocowanie jest takie samo grzegorzp, jak jest z dostępnością i kosztem takiego arkusza alu 6mm ?? P.S. Masz identycznego Forka jak ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 29 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2008 Teraz mam taką płytę. Cena blachy aluminiowej wynosiła ok 23 zł za kg. Metr kwadratowy blachy o grubości 1 mm waży 2,7 kg. Kupiłem blachę o wymiarach 75 na 100 cm.75 jest to szerokość a długość 96 cm. [ Dodano: Czw Maj 29, 2008 9:06 pm ] Tomasz_555 Zdjęcie które wkleiłeś to płyta o numerze seryjnym 002 .A ta na zdjęciach to numer 003 :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 mam dostęp do takiego materiału: kwasiak 1mm, 1.5mm, 2mm, 2.5mm, 3mm, 4mm, 5mm, 6mm, ALU 2mm, 4mm, 6mm no walsnie wszyscy mowia ze ALU 6mm bedzie OK a ja robielm testy (przeciankiem i mlotem 5KG ) i wychodzi na to ze kwasiak 2.5mm jest wytrzymalszy na przecinanie (np: ostre kamienie). co do oglonej sztywnosci to racja ALU 6mm jest sztywniejsza (np: jazda po glebokich koleinmach i szorowanie "brzuchem" po ziemi), ale wsraczy kilka plaskownikow 20x4mm zgrzac do RST 2.5mm i mamy plyte jak czolg juz sam nie wiem co wybrac grzegorzp, czekam z niecierpliwościa na wymiary Tomasz_555, jak bede robic do siebie to zrobie fotke tylnego dyfra w N/A MY'99 i zobaczysz czy do ciebie tez bedzie pasowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 ale wsraczy kilka plaskownikow 20x4mm zgrzac do RST 2.5mm i mamy plyte jak czolg Ile taki czołg waży? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 30 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2008 aflinta, jakies 1/4 wiecej niz ALU 6mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się