esilon Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 nie czytałem od początku a prosił mnie znajomy o info: czy Diesel subarowski jest bardzo wrazliwy na jakość paliwa czy też tolerancję ma przyzwoitą ? dzieki w imieniu kolegi :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 esilon, jak każdy diesel nowej generacji wrażliwy nie jest.... O ile stosujesz paliwo z normą EN 590 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 czy Diesel subarowski jest bardzo wrazliwy na jakość paliwa czy też tolerancję ma przyzwoitą ? Tankowałem z reguły na Shellu, ostatnio nawet na JET i NESTE A24. Nie odczuwam różnicy w zasięgu km i kulturze pracy silnika. Na stacji przy hipermarkecie trochę się boję tankować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 esilon, jak każdy diesel nowej generacji wrażliwy nie jest.... O ile stosujesz paliwo z normą EN 590 Pozdrawiam no a moze wiecie ktore stacje spelniaja ta norme? bo w ksiazce obslugi producent zaleca statoil :smile: ale czy moze wiecie jak to sie ma w innych stacjach :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 wrażliwy nie jest.... O ile stosujesz paliwo z normą EN 590 dzieki w imieniu kolegi , przekażę, a tak z ciekawości jaki jest najwiekszy dotychczasowy przebieg subarowego diesla uzywanego w Polsce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 esilon mój raczej nie, 6100 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 no a moze wiecie ktore stacje spelniaja ta norme? Statoil, Shell, BP - tyle wiem, może Orlen jeszcze? a tak z ciekawości jaki jest najwiekszy dotychczasowy przebieg subarowego diesla uzywanego w Polsce ? U mnie na razie jest 4 500 czyli nie za bogato ale za to spalanie na jazdach testowych 7,2 l/100km Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esilon Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 U mnie na razie jest 4 500 czyli nie za bogato ale za to spalanie na jazdach testowych 7,2 l/100km delikatni ci klienci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 slesz chyba powinien mieć już sporo nakręcone :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 esilon, jak każdy diesel nowej generacji wrażliwy nie jest.... Diesel Subaru wykorzystuje szynę CR II generacji. Jest mniej wrażliwa na paliwo gorszej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Diesel Subaru wykorzystuje szynę CR II generacji. Jest mniej wrażliwa na paliwo gorszej jakości. A to ciekawe :shock: Mój poprzedni samochód z silnikiem TDCI też był II generacji i polskie paliwa mu generalnie nie służą... Ciekawe jakie zamontowano wtryski w boxerku, bo ford jechał na tych nadwrażliwych Delphi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 prowadzilem ostatnio Grafixowego - czyli Jackowego Legasa. Mocno wkurzajacy jest wskaznik chwilowego zuzycia paliwa. Nic tylko bym musial jezdzic na 1500 RPM :roll: Dobrze, ze w GT i Audiku tego nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Mocno wkurzajacy jest wskaznik chwilowego zuzycia paliwa. Nic tylko bym musial jezdzic na 1500 RPM :roll: No ale w Subaru, przynajmniej moim, ten wskaźnik nie jest wyskalowany w l/100 km jak ma to miejsce w innej znanej marce samochodów. Ja tam sobie tłumaczę że na końcu skali jest 12 l/100 km A serio używam raczej do porównania chwilowego zużycia na wyższym biegu i niższych oborach vs. niższy bieg i wyższe obroty. No stress :-) Pzdr, gzyp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 niedługo będzie 9000 a przebiegi robię w okolicach 800km trochę strach bo licznik zasięgu gaśnie jak wyświetla 100 a kiepsko w dieslu wypalić całe paliwo bo chyba można więcej - nigdy nie wlałem więcej niż 59l więc lekki zapas był a spalanie od 7 do 8 przy czym jeżdżę z przyjemnością a nie z wolą oszczędzania z tym że głównie poza miastem sorry za składnie ale z komórki pisze dziś a paliwo statoil lub bp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 WTRYSKI DENSO jak zawsze:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 Mocno wkurzajacy jest wskaznik chwilowego zuzycia paliwa. Nic tylko bym musial jezdzic na 1500 RPM Z tym 1500 obrotów to niekoniecznie. Wg wskaźnika ECO lepiej np jechać na niższym biegu, w zakresie max momentu obrotowego, niż na wyższym biegu, poniżej tego zakresu. Z doświadczenia wiem, że to jest troszkę powyżej 2000 obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toja Opublikowano 17 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2008 dokladnie mam to samo :!: jak sie jedzie tok okolo 50km/h :!: to raczej zalaczam 3 a nie 4 bo na 4 jest raptem 1300rpm wiec jak dla mnie to troche za molo,wiec redukuje na 3.troche to wkurzajace ale co robic :?: widocznie tak jest zestopniowana skrzynia.moze dodanie 6 by w czyms pomoglo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gzyp1 Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 To ja jeszcze o paliwie. W innym wątku (o kosztach paliwa a subaru) padła teza, potem zapytanie ale pozostało bez odpowiedzi. W tym temacie będzie może właściwsze, tj: czy faktycznie do diesla subaru trzeba lać olej bezsiarkowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 nie wiem czy TRZEBA czy po prostu jest deal ze statoil :wink: wiem, że mam lać bez ulepszaczy (typu ultimate) na markowych stacjach (czyli wszystko z orlenu :wink: ) i prącie panie boże bio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 18 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2008 jak sie jedzie tok okolo 50km/h :!: to raczej zalaczam 3 a nie 4 bo na 4 jest raptem 1300rpm wiec jak dla mnie to troche za molo,wiec redukuje na 3.troche to wkurzajace ale co robic :?: widocznie tak jest zestopniowana skrzynia.moze dodanie 6 by w czyms pomoglo? Zgadzam się z Tobą, że ten silnik czuje się lepiej w wyższych prędkościach obrotowych. Taka jest jego cecha. Korzyscią wynikającą dla nas jest możliwość "sportowego stylu jazdy". "Zaraz, zaraz" - odezwą się głosy. "Oczekujemy od auta komfortu wynikającego z szerokiego zakresu zakresu pracy silnika, nie każdy chce jeździź agresywnie. Nie zacznę tej polemiki od "uciekania" w stronę pojemności silnika. Owa większa, generująca więcej momentu na koła, nie oznaczałaby wcale zwiększenia siły ciągu w dolnej partii obrotów. Zacznijmy od tego, że to jest boxer. Boxery zawsze dobrze czują się wysokich obrotach jednocześnie chcarakteryzując się równomiernym rozwijaniem mocy. Wiem. Hondy też. Hondy z "definicji silnika VTi, VTEC" kochają górne partie obrotów. Modzio ... ...Ale nie dla każdego. Nie każdy musi i nie każdy chce, słyszeć dźwięk wciągającego odkurzacza Wracając do sedna sprawy. Silnik Subaru Boxer Diesel osiąga maksymalne wartości momentu obrotowego w jak najbardziej dolnych partiach obrotów. Dokładnie 1800 Obr/min i potężne 350 Nm. Uzyskuje tyle i to jest fakt. Znaczy się, że tą skrzynią 5 - tką jesteśmy w stanie wykorzystać tę "potworną" siłę. Tylko należy "zapiąć odpowiedni bieg. Czasami niesie to ze sobą konieczność zmiany biegu na niższy. Zupełnie normalna sprawa :wink: Montując skrzynię szóstkę być może jesteśmy w stanie przenieś niżej maksymalny moment obrotowy ale znowu powtórzę "być może" kosztem możliwości pracy silnika w górnym zakresie obrotów. I - wszy bieg w Legacy jest genialny. Włączam się do ruchu, bez obawy, że ktoś za chwilę wjedzie mi w tył, a ja szukam 2 i 3 biegu, bo pierwszy juz dawno się skończył :arrow: VW i stare TDi :cool: Silnik ochoczo wkręca się w 4 - jak pewnie niektórzy już doświadczyli - nawet w 4,5 tyś obr. Jest przy tym cichy a jedyne dźwięki jakie z siebie wydaje, to klasyczny już bulgot boxera. Może w nieco zmienionej formie :cool: . W tym wszystkim mamy jeszcze ten symetrczny, stały napęd na cztery koła. Z technicznego punktu widzenia, nie wiem jaki wpływ na silnik Diesel Boxer może mieć skrzynia szóstka. Mogę tylko liczyć na to, że jeżeli już takowa będzie w ofercie - a co niektórzy z Was mówili, że będzie - to skrzynię zestopniują optymalnie z możliwościami silnika...optymalnie? No właśnie, a jak jest optymalnie :?: :!: Pozdrowienia :cool: raju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciasd Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 wiem, że mam lać bez ulepszaczy (typu ultimate) na markowych stacjach (czyli wszystko z orlenu :wink: ) Dlaczego kazali Ci lać bez ulepszaczy? Polecanie Statoila to kojarzę, ale nie mówili nic o nietankowaniu np V-power Diesel. Sądzisz, że Orlen do zwykłego diesla coś dodaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszG. Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 jak sie jedzie tok okolo 50km/h :!: to raczej zalaczam 3 a nie 4 bo na 4 jest raptem 1300rpm wiec jak dla mnie to troche za molo,wiec redukuje na 3.troche to wkurzajace ale co robic :?: widocznie tak jest zestopniowana skrzynia.moze dodanie 6 by w czyms pomoglo? Zgadzam się z Tobą, że ten silnik czuje się lepiej w wyższych prędkościach obrotowych. Taka jest jego cecha. Korzyscią wynikającą dla nas jest możliwość "sportowego stylu jazdy". "Zaraz, zaraz" - odezwą się głosy. "Oczekujemy od auta komfortu wynikającego z szerokiego zakresu zakresu pracy silnika, nie każdy chce jeździź agresywnie. Nie zacznę tej polemiki od "uciekania" w stronę pojemności silnika. Owa większa, generująca więcej momentu na koła, nie oznaczałaby wcale zwiększenia siły ciągu w dolnej partii obrotów. Zacznijmy od tego, że to jest boxer. Boxery zawsze dobrze czują się wysokich obrotach jednocześnie chcarakteryzując się równomiernym rozwijaniem mocy. Wiem. Hondy też. Hondy z "definicji silnika VTi, VTEC" kochają górne partie obrotów. Modzio ... ...Ale nie dla każdego. Nie każdy musi i nie każdy chce, słyszeć dźwięk wciągającego odkurzacza Wracając do sedna sprawy. Silnik Subaru Boxer Diesel osiąga maksymalne wartości momentu obrotowego w jak najbardziej dolnych partiach obrotów. Dokładnie 1800 Obr/min i potężne 350 Nm. Uzyskuje tyle i to jest fakt. Znaczy się, że tą skrzynią 5 - tką jesteśmy w stanie wykorzystać tę "potworną" siłę. Tylko należy "zapiąć odpowiedni bieg. Czasami niesie to ze sobą konieczność zmiany biegu na niższy. Zupełnie normalna sprawa :wink: Montując skrzynię szóstkę być może jesteśmy w stanie przenieś niżej maksymalny moment obrotowy ale znowu powtórzę "być może" kosztem możliwości pracy silnika w górnym zakresie obrotów. I - wszy bieg w Legacy jest genialny. Włączam się do ruchu, bez obawy, że ktoś za chwilę wjedzie mi w tył, a ja szukam 2 i 3 biegu, bo pierwszy juz dawno się skończył :arrow: VW i stare TDi :cool: Silnik ochoczo wkręca się w 4 - jak pewnie niektórzy już doświadczyli - nawet w 4,5 tyś obr. Jest przy tym cichy a jedyne dźwięki jakie z siebie wydaje, to klasyczny już bulgot boxera. Może w nieco zmienionej formie :cool: . W tym wszystkim mamy jeszcze ten symetrczny, stały napęd na cztery koła. Z technicznego punktu widzenia, nie wiem jaki wpływ na silnik Diesel Boxer może mieć skrzynia szóstka. Mogę tylko liczyć na to, że jeżeli już takowa będzie w ofercie - a co niektórzy z Was mówili, że będzie - to skrzynię zestopniują optymalnie z możliwościami silnika...optymalnie? No właśnie, a jak jest optymalnie :?: :!: Pozdrowienia :cool: raju Raju, może napiszesz mi prace magisterską? Na PW dam Ci temat :razz: A teraz serio, ktoś wie czy w nowej Mazdzie 6 jest diesel fordowski czy ich własna konstrukcja? Często słyszę porównania z naszym boxerkiem i ten z Mazdy wypada blado. Tak żeby było troche ma temat :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 wiem, że mam lać bez ulepszaczy (typu ultimate) na markowych stacjach (czyli wszystko z orlenu :wink: ) Dlaczego kazali Ci lać bez ulepszaczy? Polecanie Statoila to kojarzę, ale nie mówili nic o nietankowaniu np V-power Diesel. Sądzisz, że Orlen do zwykłego diesla coś dodaje? nie wiem dlaczego a o orlenie pisałem bo wszystkie koncerny biorą paliwa od orlenu albo lotosu (ponoć) i potem sobie tam dolewają te ich cuda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 mam lać bez ulepszaczy (typu ultimate) na markowych stacjach slesz to co właściwie nalejesz na BP na przykład, gdzie masz do wyboru zwykły ON (jak rozumiem, zły bo siarkowy) albo ON Ultimate (jak rozumiem, zły bo ulepszony)? Musi ten deal ze Statoilem naprawdę dobry być skoro dostali "wyłączoność" na subaru diesel :wink: jak dla mnie, jeżeli to prawda z tą koniecznością tankowania droższej ropy, to inwestowanie w diesla staje pod dużym znakiem zapytania z uwagi na ceny... przy jeździe w trasie na zwykłej benzynie bezołowiowej róznice wyjdą niewielkie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 ja tankuję albo bp zwykłe albo rzeczywiście statoil bez siary :wink: a różnica chyba będzie - cena podobna w sumie a spalanie w trasie jest bez problemu na 6-6,2 do ściągnięcia (tzn bez problemu jak ktoś ma czas i nie musi co chwilę hamować bo coś tam - np permanentny remont autostrady stryków -poznań - dawno nie jechałem, może już skończyli) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się