Skocz do zawartości

Wrażenia z jazdy Legacy diesel.


ex-Dyrekcja

Rekomendowane odpowiedzi

czy Diesel subarowski jest bardzo wrazliwy na jakość paliwa czy też tolerancję ma przyzwoitą ?

Tankowałem z reguły na Shellu, ostatnio nawet na JET i NESTE A24. Nie odczuwam różnicy w zasięgu km i kulturze pracy silnika. Na stacji przy hipermarkecie trochę się boję tankować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esilon, jak każdy diesel nowej generacji wrażliwy nie jest....

 

 

 

 

 

O ile stosujesz paliwo z normą EN 590 :D

Pozdrawiam

 

no a moze wiecie ktore stacje spelniaja ta norme?

bo w ksiazce obslugi producent zaleca statoil :smile:

ale czy moze wiecie jak to sie ma w innych stacjach :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a moze wiecie ktore stacje spelniaja ta norme?

Statoil, Shell, BP - tyle wiem, może Orlen jeszcze?

a tak z ciekawości jaki jest najwiekszy dotychczasowy przebieg subarowego diesla uzywanego w Polsce ?

U mnie na razie jest 4 500 czyli nie za bogato ale za to spalanie na jazdach testowych 7,2 l/100km ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

esilon, jak każdy diesel nowej generacji wrażliwy nie jest....

 

Diesel Subaru wykorzystuje szynę CR II generacji. Jest mniej wrażliwa na paliwo gorszej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel Subaru wykorzystuje szynę CR II generacji. Jest mniej wrażliwa na paliwo gorszej jakości.

A to ciekawe :shock:

Mój poprzedni samochód z silnikiem TDCI też był II generacji i polskie paliwa mu generalnie nie służą...

Ciekawe jakie zamontowano wtryski w boxerku, bo ford jechał na tych nadwrażliwych Delphi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadzilem ostatnio Grafixowego - czyli Jackowego Legasa. Mocno wkurzajacy jest wskaznik chwilowego zuzycia paliwa. Nic tylko bym musial jezdzic na 1500 RPM :roll:

Dobrze, ze w GT i Audiku tego nie mam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno wkurzajacy jest wskaznik chwilowego zuzycia paliwa. Nic tylko bym musial jezdzic na 1500 RPM :roll:

 

No ale w Subaru, przynajmniej moim, ten wskaźnik nie jest wyskalowany w l/100 km jak ma to miejsce w innej znanej marce samochodów. Ja tam sobie tłumaczę że na końcu skali jest 12 l/100 km :) A serio używam raczej do porównania chwilowego zużycia na wyższym biegu i niższych oborach vs. niższy bieg i wyższe obroty. No stress :-)

 

Pzdr, gzyp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedługo będzie 9000 a przebiegi robię w okolicach 800km trochę strach bo licznik zasięgu gaśnie jak wyświetla 100 a kiepsko w dieslu wypalić całe paliwo bo chyba można więcej - nigdy nie wlałem więcej niż 59l więc lekki zapas był a spalanie od 7 do 8 przy czym jeżdżę z przyjemnością a nie z wolą oszczędzania z tym że głównie poza miastem sorry za składnie ale z komórki pisze dziś a paliwo statoil lub bp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno wkurzajacy jest wskaznik chwilowego zuzycia paliwa. Nic tylko bym musial jezdzic na 1500 RPM

 

Z tym 1500 obrotów to niekoniecznie. Wg wskaźnika ECO lepiej np jechać na niższym biegu, w zakresie max momentu obrotowego, niż na wyższym biegu, poniżej tego zakresu. Z doświadczenia wiem, że to jest troszkę powyżej 2000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie mam to samo :!:

jak sie jedzie tok okolo 50km/h :!: to raczej zalaczam 3 a nie 4 bo na 4 jest raptem 1300rpm wiec jak dla mnie to troche za molo,wiec redukuje na 3.troche to wkurzajace ale co robic :?:

widocznie tak jest zestopniowana skrzynia.moze dodanie 6 by w czyms pomoglo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze o paliwie. W innym wątku (o kosztach paliwa a subaru) padła teza, potem zapytanie ale pozostało bez odpowiedzi. W tym temacie będzie może właściwsze, tj: czy faktycznie do diesla subaru trzeba lać olej bezsiarkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy TRZEBA czy po prostu jest deal ze statoil :wink:

wiem, że mam lać bez ulepszaczy (typu ultimate) na markowych stacjach (czyli wszystko z orlenu :wink: ) i prącie panie boże bio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie jedzie tok okolo 50km/h :!: to raczej zalaczam 3 a nie 4 bo na 4 jest raptem 1300rpm wiec jak dla mnie to troche za molo,wiec redukuje na 3.troche to wkurzajace ale co robic :?:

widocznie tak jest zestopniowana skrzynia.moze dodanie 6 by w czyms pomoglo?

 

Zgadzam się z Tobą, że ten silnik czuje się lepiej w wyższych prędkościach obrotowych. Taka jest jego cecha. Korzyscią wynikającą dla nas jest możliwość "sportowego stylu jazdy".

"Zaraz, zaraz" - odezwą się głosy.

"Oczekujemy od auta komfortu wynikającego z szerokiego zakresu zakresu pracy silnika, nie każdy chce jeździź agresywnie.

 

Nie zacznę tej polemiki od "uciekania" w stronę pojemności silnika. Owa większa, generująca więcej momentu na koła, nie oznaczałaby wcale zwiększenia siły ciągu w dolnej partii obrotów.

Zacznijmy od tego, że to jest boxer. Boxery zawsze dobrze czują się wysokich obrotach jednocześnie chcarakteryzując się równomiernym rozwijaniem mocy. Wiem. Hondy też. Hondy z "definicji silnika VTi, VTEC" kochają górne partie obrotów. Modzio :mrgreen: ...

...Ale nie dla każdego. Nie każdy musi i nie każdy chce, słyszeć dźwięk wciągającego odkurzacza :mrgreen::mrgreen:

Wracając do sedna sprawy. Silnik Subaru Boxer Diesel osiąga maksymalne wartości momentu obrotowego w jak najbardziej dolnych partiach obrotów. Dokładnie 1800 Obr/min i potężne 350 Nm. Uzyskuje tyle i to jest fakt. Znaczy się, że tą skrzynią 5 - tką jesteśmy w stanie wykorzystać tę "potworną" siłę. Tylko należy "zapiąć odpowiedni bieg. Czasami niesie to ze sobą konieczność zmiany biegu na niższy. Zupełnie normalna sprawa :wink:

Montując skrzynię szóstkę być może jesteśmy w stanie przenieś niżej maksymalny moment obrotowy ale znowu powtórzę "być może" kosztem możliwości pracy silnika w górnym zakresie obrotów. I - wszy bieg w Legacy jest genialny. Włączam się do ruchu, bez obawy, że ktoś za chwilę wjedzie mi w tył, a ja szukam 2 i 3 biegu, bo pierwszy juz dawno się skończył :mrgreen: :arrow: VW i stare TDi :cool:

Silnik ochoczo wkręca się w 4 - jak pewnie niektórzy już doświadczyli - nawet w 4,5 tyś obr. Jest przy tym cichy a jedyne dźwięki jakie z siebie wydaje, to klasyczny już bulgot boxera. Może w nieco zmienionej formie :cool: .

W tym wszystkim mamy jeszcze ten symetrczny, stały napęd na cztery koła. Z technicznego punktu widzenia, nie wiem jaki wpływ na silnik Diesel Boxer może mieć skrzynia szóstka. Mogę tylko liczyć na to, że jeżeli już takowa będzie w ofercie - a co niektórzy z Was mówili, że będzie - to skrzynię zestopniują optymalnie z możliwościami silnika...optymalnie? No właśnie, a jak jest optymalnie :?: :!:

 

Pozdrowienia

:cool:

raju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że mam lać bez ulepszaczy (typu ultimate) na markowych stacjach (czyli wszystko z orlenu :wink: )

 

Dlaczego kazali Ci lać bez ulepszaczy? Polecanie Statoila to kojarzę, ale nie mówili nic o nietankowaniu np V-power Diesel.

Sądzisz, że Orlen do zwykłego diesla coś dodaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie jedzie tok okolo 50km/h :!: to raczej zalaczam 3 a nie 4 bo na 4 jest raptem 1300rpm wiec jak dla mnie to troche za molo,wiec redukuje na 3.troche to wkurzajace ale co robic :?:

widocznie tak jest zestopniowana skrzynia.moze dodanie 6 by w czyms pomoglo?

 

Zgadzam się z Tobą, że ten silnik czuje się lepiej w wyższych prędkościach obrotowych. Taka jest jego cecha. Korzyscią wynikającą dla nas jest możliwość "sportowego stylu jazdy".

"Zaraz, zaraz" - odezwą się głosy.

"Oczekujemy od auta komfortu wynikającego z szerokiego zakresu zakresu pracy silnika, nie każdy chce jeździź agresywnie.

 

Nie zacznę tej polemiki od "uciekania" w stronę pojemności silnika. Owa większa, generująca więcej momentu na koła, nie oznaczałaby wcale zwiększenia siły ciągu w dolnej partii obrotów.

Zacznijmy od tego, że to jest boxer. Boxery zawsze dobrze czują się wysokich obrotach jednocześnie chcarakteryzując się równomiernym rozwijaniem mocy. Wiem. Hondy też. Hondy z "definicji silnika VTi, VTEC" kochają górne partie obrotów. Modzio :mrgreen: ...

...Ale nie dla każdego. Nie każdy musi i nie każdy chce, słyszeć dźwięk wciągającego odkurzacza :mrgreen::mrgreen:

Wracając do sedna sprawy. Silnik Subaru Boxer Diesel osiąga maksymalne wartości momentu obrotowego w jak najbardziej dolnych partiach obrotów. Dokładnie 1800 Obr/min i potężne 350 Nm. Uzyskuje tyle i to jest fakt. Znaczy się, że tą skrzynią 5 - tką jesteśmy w stanie wykorzystać tę "potworną" siłę. Tylko należy "zapiąć odpowiedni bieg. Czasami niesie to ze sobą konieczność zmiany biegu na niższy. Zupełnie normalna sprawa :wink:

Montując skrzynię szóstkę być może jesteśmy w stanie przenieś niżej maksymalny moment obrotowy ale znowu powtórzę "być może" kosztem możliwości pracy silnika w górnym zakresie obrotów. I - wszy bieg w Legacy jest genialny. Włączam się do ruchu, bez obawy, że ktoś za chwilę wjedzie mi w tył, a ja szukam 2 i 3 biegu, bo pierwszy juz dawno się skończył :mrgreen: :arrow: VW i stare TDi :cool:

Silnik ochoczo wkręca się w 4 - jak pewnie niektórzy już doświadczyli - nawet w 4,5 tyś obr. Jest przy tym cichy a jedyne dźwięki jakie z siebie wydaje, to klasyczny już bulgot boxera. Może w nieco zmienionej formie :cool: .

W tym wszystkim mamy jeszcze ten symetrczny, stały napęd na cztery koła. Z technicznego punktu widzenia, nie wiem jaki wpływ na silnik Diesel Boxer może mieć skrzynia szóstka. Mogę tylko liczyć na to, że jeżeli już takowa będzie w ofercie - a co niektórzy z Was mówili, że będzie - to skrzynię zestopniują optymalnie z możliwościami silnika...optymalnie? No właśnie, a jak jest optymalnie :?: :!:

 

Pozdrowienia

:cool:

raju

 

 

Raju, może napiszesz mi prace magisterską? :mrgreen: Na PW dam Ci temat :razz:

 

A teraz serio, ktoś wie czy w nowej Mazdzie 6 jest diesel fordowski czy ich własna konstrukcja?

Często słyszę porównania z naszym boxerkiem i ten z Mazdy wypada blado. Tak żeby było troche ma temat :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że mam lać bez ulepszaczy (typu ultimate) na markowych stacjach (czyli wszystko z orlenu :wink: )

 

Dlaczego kazali Ci lać bez ulepszaczy? Polecanie Statoila to kojarzę, ale nie mówili nic o nietankowaniu np V-power Diesel.

Sądzisz, że Orlen do zwykłego diesla coś dodaje?

 

nie wiem dlaczego

a o orlenie pisałem bo wszystkie koncerny biorą paliwa od orlenu albo lotosu (ponoć) i potem sobie tam dolewają te ich cuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam lać bez ulepszaczy (typu ultimate) na markowych stacjach

 

slesz to co właściwie nalejesz na BP na przykład, gdzie masz do wyboru zwykły ON (jak rozumiem, zły bo siarkowy) albo ON Ultimate (jak rozumiem, zły bo ulepszony)? Musi ten deal ze Statoilem naprawdę dobry być skoro dostali "wyłączoność" na subaru diesel :wink:

 

jak dla mnie, jeżeli to prawda z tą koniecznością tankowania droższej ropy, to inwestowanie w diesla staje pod dużym znakiem zapytania z uwagi na ceny... przy jeździe w trasie na zwykłej benzynie bezołowiowej róznice wyjdą niewielkie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tankuję albo bp zwykłe albo rzeczywiście statoil bez siary :wink:

a różnica chyba będzie - cena podobna w sumie a spalanie w trasie jest bez problemu na 6-6,2 do ściągnięcia (tzn bez problemu jak ktoś ma czas i nie musi co chwilę hamować bo coś tam - np permanentny remont autostrady stryków -poznań - dawno nie jechałem, może już skończyli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...