Skocz do zawartości

Technika jazdy


Pedros

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

olleo,

z abs czy bez ?

 

Piotr

Chyba bez, jesli dobrze pamietam. Generalnie nie byly to dlugie hamowania, a raczej ledwie dotkniecia hamulca - prawdopodobnie nie na tyle mocne, zeby zablokowac tylne kola, ale wystarczajace, zeby spowodowac uslizg tylnej osi. Moze to kwestia zbyt lekkiego tylu w Forku? Dzis jechalem w 5 osob i w ogole ciezko bylo na zakrecie tylem zarzucic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie uczyli, że jak się zbyt mocno skręci to trzeba trochę odkręcić

 

Dlatego napisalem, ze w GT. Moze to tylna szpera, mozliwe, ze cos mam popsute, albo nie wiem co. :wink:

 

Ty piszesz o odkręceniu kierownicy, tak jak ja, czy o odkręceniu kotła z parą? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja natomiast dzisiaj na błocie posniegowym zrobiłem próbe hamowania tj. prz 40 km/h w lekkim łuku depnałem środkowy i ... tył wyjechał :?: tak ma być?

Nie tak nie ma być, nie wolno w zakręcie deptać hamulca! Możesz go spróbować nacisnąć ale z czuciem i delikatnie. W zakręcie po prostu najprościej zdjąć nogę z gazu - jeżeli jedziesz na odpowiednio niskim biegu to auto bardzo skutecznie wyhamuje - zaleta stałego napędu na wszystkie koła. Jeżeli ujęcie gazu nie pomaga to dopiero delikatnie hamulec tak by tyłek nie uciekł, ABS nic nie pomaga w takich przypadkach - jest za wolny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź na SJS albo do AL'a. Naprawdę warto.:

 

Gdzie i kiedy sa organizowane szkoleni techniki jazdy, zalezalo by mi na imprezie kilku dniowej.

Jestem z Lodzi, oczywiscie dojazd w Polsce czy do Niemiec mozliwy.

Bede wdzieczny za info.

Pozdrawiam Pawel

 

[ Dodano: Nie Sty 06, 2008 11:29 pm ]

Pojedź na SJS albo do AL'a. Naprawdę warto.:

 

Gdzie i kiedy sa organizowane szkoleni techniki jazdy, zalezalo by mi na imprezie kilku dniowej.

Jestem z Lodzi, oczywiscie dojazd w Polsce czy do Niemiec mozliwy.

Bede wdzieczny za info.

Pozdrawiam Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sobie pojeździłem wczoraj na placu :-) Wnioski mam takie: jak za szybko jadę i chcę skręcić to muszę najpierw auto wyhamować silnikiem bo inaczej nie za bardzo skręca :-) Jak dam za dużo gazu na skręconych kołach to dupa ucieka, wtedy kontra i gaz - piękne boki idą :-)

Trzeba trenować i cieszyć się z jazdy......... oby tylko pogoda była. A jeszcze lepsza frajda bo jeźdżę na letnich laczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak nie ma być, nie wolno w zakręcie deptać hamulca! Możesz go spróbować nacisnąć ale z czuciem i delikatnie. W zakręcie po prostu najprościej zdjąć nogę z gazu - jeżeli jedziesz na odpowiednio niskim biegu to auto bardzo skutecznie wyhamuje - zaleta stałego napędu na wszystkie koła. Jeżeli ujęcie gazu nie pomaga to dopiero delikatnie hamulec tak by tyłek nie uciekł, ABS nic nie pomaga w takich przypadkach - jest za wolny.

 

a tym depnałem to może mnie poniosło :wink: , nie zaparłem sie o środkowy ale t z odpuszczaniem gazu juz przećwiczyłem i chciałem sprawdzic jak jest z ABSem w sliskim łuku, teraz juz wiem,

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy moge Was prosic o jakies opinie, ktora szkole wybrac?

Pozdrawiam Pawel

 

Moim zdaniem nie ma to większego znaczenia, myślę że w obu przypadkach będziesz zadowolony. Mi osobiście bardziej podobało się na SJS-ie.

 

Najlepszą opcją będzie, jeśli po prostu pojedziesz do obu, szkolenia nigdy za dużo :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na bystrzyckiej poszedlem bokiem i dalem ciut za mocna kontre, co spowodowalo boka w druga strone na lewym pasie z jadacym konwojem osobowek z naprzeciwka - dopiero trzecia kontra wyprowadzila na prosta na prawidlowy juz pas.

Czym później kontra tym glębsza, a to źle. A jak za dlugo przytrzymasz to odbije w drugą stronę, jeszcze gorzej :mrgreen:

prz 40 km/h w lekkim łuku depnałem środkowy i ... tył wyjechał tak ma być?
Naciskając hamulec przesuwasz środek ciężkości do przodu powodując dociążenie przedniej osi a tym samym odciążenie tylnej. A jak odciążenie to mniejsza przyczepność. Biorąc pod uwagę jazdę po luku i dzialającą sile odśrodkową tyl może uciec :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MARKO RALLY,

Naciskając hamulec przesuwasz środek ciężkości do przodu powodując dociążenie przedniej osi a tym samym odciążenie tylnej. A jak odciążenie to mniejsza przyczepność. Biorąc pod uwagę jazdę po luku i dzialającą sile odśrodkową tyl może uciec

 

aś to dobrze wyjasnił, dzieki :grin: ide na to szkolenie i id no i dojechac nie mogę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy moge Was prosic o jakies opinie, ktora szkole wybrac?

Pozdrawiam Pawel

Obie są bardzo dobre. Może spróbuj pojechać na pierwszy stopień na SJS, a na drugi do AL'a :idea: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżlei odjeżdża tył bo za szybko wjechałeś w zakręt to trzymaszgaz jak trzymałeś albo nawet lekko dodajesz i kontra, jeżeli ucieka dlatego że za dużo gazu dodałes to lekko ujac trzeba ale to wszystko zależy....

 

 

Musisz pojeździć.. ale to generalnie jest proste. NA PEWNO nie hamulec.

 

no hyba ze gaz i hamulec jednoczesnie.tez daje rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...