MARIO-123 Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Witam Tak jak w temacie czyli: Jak sprawic by zwykłe Legacy 2.5 bardzo wolnyssak zaczął jakoś tak ładnie bulgotać ( w końcu to subaru) wiem że to nie turbo itd i nigdy nie będzie wspaniale , ale..... ja chcę choć trochę radości. Czy ktoś ma może jakieś sugestie ( bez wymiany auta, silnika ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Turbo nie ma nic do bulgotania. Turbo nawet trochę wycisza układ. Jak się stać to polecam układ od kolektora, w środku strumienica, a na końcu jakaś prosta pucha. A jak nie to wystarczy dobra puszka końcowa, choć trza by było ekspiertów popytac jakiej firmy podejcie w kwestii klangu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIO-123 Opublikowano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 ok chodzi mi też .... tak całkiem przy okazji żeby auto przeszło z tym przegląd a nie wiem czy da się to połączyć :dzwięk i wymagania przy przeglądzie (spaliny itd ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Turbo nie ma nic do bulgotania. No chyba jednak ma, bo chcąc nie chcąc jest częścią układu wydechowego i ma wpływ na jego budowę. w środku strumienica IMO bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 MARIO-123, raczej nei do uzyskania ze względu na kompletnie inna konstrukcję układu wydechowego w wolnossacym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JD555 Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 MARIO-123, musialbys posluchac mojego auta slychac go juz pare ulic wczesniej co do MOT to nie mialem zadnych problemow chociaz mam praktycznie pusty przelot a jezeli chodzi o spaliny to pan stwierdzil :arrow: przy takiej srednicy wydechu to nic dziwnego ze jest troche wyzsza norma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIO-123 Opublikowano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 No i już sam nie wiem ? możliwe do osiągnięcia czy nie :sad: Jan Drop nie chodzi mi o głośność ...to mam chodzi mi o ten charakterystyczny dzwięk Subaraka ... marzenie ściętej głowy :?: czy jednak da się ...odwieczne pytanie :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Jan Drop nie chodzi mi o głośność ...to mam chodzi mi o ten charakterystyczny dzwięk Subaraka ... marzenie ściętej głowy czy jednak da się ...odwieczne pytanie Nie da się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 MARIO-123, ja kiedyś słyszałem dokładnie takie jak Twoje, bulgoczące Subaru, ale ciche to ono na pewno nie było. Chociaż Az, pamiętasz tego wolnego ssaka co widzieliśmy go na Rajdzie w ubiegły weekend ? Gadał jak należy, a nie ryczał. Ciekawe co tam w środku siedziało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIO-123 Opublikowano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 WRC fan O tak tak właśnie na czymś takim mi zależy tylko co tam wcisnąć ..lub wyjąć ?? żeby to działało! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 ja zacząłem od wycięcia kata i mała poprawa jest idę dalej w kierunku zwiększenia średnicy całego środka, zminimalizowania krzywizn, przy zostawieniu seryjnej końcowej puszki! a jakie będą tego efekty?! nie mam zielonego pojęcia! zobaczę jak zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Według mnie największy wpływ na dźwięk mają kolektory wydechowe, a konkretniej ich różna długość. Na twoim miejscu odkręciłbym wydech najpierw przed katem, a później przed tłumikiem i porównał różnic z serią. Po takim zabiegu zorientujesz się czy w ogóle jest sens się w to bawić, a jeśli tak to, który element wydechu wywalić albo, czym go zastąpić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIO-123 Opublikowano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Czyli jednak minimalnie ale może być lepiej . to dobry znak ciekawi mnie czy ktoś już to robił i jaki końcowy efekt osiągnął :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 zapytaj moze sie uda sie zalozyc zmodyfikowany kolektor od wersji turbo, lub jakis spec ci taki wyspawa na wzor - inaczej wg mnie bulgotu nie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 auto bulgocze, tylko że bez echa dodawanego przez turbosprężarkę trudno wychwycić. ja przejechałem się moim (strumienica, wydech 55mm, puszka końcowa Ulter) zaraz po przewózce WRXem kanap4 i od razu poczułem co i jak. echo z turbo rulz . pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macieq Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Żeby naprawdę dobrze bulgotało, potrzeba co najmniej 8 garów :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedźwiedź Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Żeby naprawdę dobrze bulgotało, potrzeba co najmniej 8 garów :???: ?? Subaru 8 cylindrów :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Mario-123 Zostaw katalizator, zostaw srodkowe tlumiki, jesli nie chcesz zeby Ci odpadly uszy. Jesli mieszkasz w miescie, to dluzsza jazda takim samochodem co to go slychac tydzien zanim nadjedzie powoduje predzej czy pozniej klopotliwe spotkanie z panami z drogowki i ponura zabawe w gre pt. "chce spowrotem swoj dowod rejetracyjny" A moja rada jest taka, ze jak wymienisz ostatni tylny tlumik na taki ze spora srednica i oczywiscie przelotowy to bedzie naprawde ladnie bulgotac, ale bez siania paniki wokol... Uwierz mi na slowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 ?? Subaru 8 cylindrów :shock: Nawet 12 ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 19 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIO-123 Opublikowano 19 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2007 Simon1 Serdeczne dzięki za radę w sierpniu zacznę od tego co piszesz Kariono jak dla mnie bomba JA TEŻ TAK CHCĘ !!! NORMALNIE MOJE AUTO I NAWET KOLOR SIĘ ZGADZA chętnie wysłucham jeszcze jakichś podpowiedzi :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Mario-123 Zostaw katalizator, zostaw srodkowe tlumiki, jesli nie chcesz zeby Ci odpadly uszy. Jesli mieszkasz w miescie, to dluzsza jazda takim samochodem co to go slychac tydzien zanim nadjedzie powoduje predzej czy pozniej klopotliwe spotkanie z panami z drogowki i ponura zabawe w gre pt. "chce spowrotem swoj dowod rejetracyjny". e tam . ja mam wydech 50mm -> 55mm (seryjnie 50mm -> 45mm -> 50mm) z puszką Ultera i środkowym uniwersalnym, i tragedii nie ma. jeździłem jeden weekend BEZ tego środkowego tłuma i wtedy tak, tragedia była, tzn. stojąc na luzie auto niosło takie echo jak by miało pod maską ze 300KM (coś mniej więcej jak STi z PPP), ale przy 80+km/h chciało się wysiąć z tej sieczkarni . w tej chwili auto przy 120km/h chodzi ciszej niż mój służbowy kangur przy 70km/h. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Przyznam, że ten filmik z Legacy GT mnie zaciekawił Znowu odżyła we mnie chęć dłubnięcia czegoś w wydechu by sensowniej to brzmiało, a nie jak melex. Kolektor wydechowy Borli chyba nie jest taki bardzo istotny dla brzmienia, a może się mylę? Pozostają eksperymenty z tylnym tłumikiem, bo ten z WRX faktycznie jednak cichy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 Moim zdaniem największy wpływ na bulgotanie ma kolektor wydechowy. Żeby uzyskać dźwięk podobny do wersji turbo trzeba by zastosować kolektor z legacy wolnossącego wersji 91-94, który ma różne długości kanałów wylotowych, a potem popracować nad głośnością wydechu. Pozdrawiam, jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc.li Opublikowano 20 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2007 To co jako pisze, raczej by się zgadzało, czasami widuje w moim fyrtlu legacy I które bardzo pięknie gada, ostatnią puszkę ma z esteja. Ja u siebie niedawno założyłem ostatnią puszkę z esteja i nie jest aż tak agresywnie, ale ucho cieszy, przy obciążonym silniku pięknie bulgocze, już od odpałki pięknie mruczy (wiem pięknie to pojęcie pejoratywne, ale efekt jest proporcjonalny do nakładów). A co najważniejsze dla mnie, nie jest nieznośnie głośno przy większych prędkościach, ja robie 25-30 kkm rocznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się