Skocz do zawartości

Jak sprawić by BULGOTAŁ


MARIO-123

Rekomendowane odpowiedzi

A ja ostatnio miałem okazję posłuchać GT z wymienionym kolektorem wylotowym o równej długości kanałów. Porażka, gadał jak jakiś lanos z wydłubanym wydechem Właściciel wytrzymał tylko kilka dni i powrócił do starego oryginalnego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kolektor z legacy wolnossącego wersji 91-94, który ma różne długości kanałów wylotowych

No ale w Legacy II też te kanały nie mają takiej samej długości, choć różnica pewnie mniejsza.

Może sensownym będzie najpierw zamontować tłumik od STI lub coś w ten deseń a potem ruszyć kolektor jeżeli nie przyniesie to spodziewanych efektów? W sumie i tak back-boxa trzeba zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdeczne dzięki za radę w sierpniu zacznę od tego co piszesz :mrgreen:

 

MARIO-123 daj znać jak zrobisz. Jestem ciekawy jakie będą zmiany. Ja osobiście zastanawiałem się nad wymianą tłumika końcowego na SEJMSE5001 (sports end muffler), na co mnie namawiał mój dealer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem pięknie to pojęcie pejoratywne

Hę? A to niby dlaczego? :roll:

 

pzdr

Seb@

wspomniany wyżej legaś naprawdę gangiem niczym się nie różnił od GT, WRX z 2,5" lub innymi SS'ami, ładnie ... ale jak ktoś robi duże przebiegi, to co najmniej nie praktyczne. U mnie gulga ale nie za głośno. Ale co najważniejsze, aby ten efekt uzyskać do auta za 10k nie musiałem włożyć wydechy za 2-3k. Więc stosunek koszta/efekt=pięknie :wink: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aflinta.

 

Obserwowałem wysiłki jednego człowieka z legacy 96 2,2 i jego próby uzyskania dźwięku boksera. Próby zakończył stwierdzeniem, szukam kolektora wydechowego ze starego legacy. Jak go znajdzie wszystko się okaże.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej. MARIO-123, odkręć wydech przed katalizatorem.

Ja tak kiedyś zrobiłem i bulgot był taki, że myślałem, że się zagotuje. :wink: Następnym krokiem było zastanowienie się na ile głośny powinien być efekt końcowy. Natomiast jeśli w twoim przypadku po odkręceniu wydechu będzie tylko głośniej i nie pojawi się charakterystyczny bulgot, to nie pchałbym się w zabawę z kolektorami.

A co do kolektorów równoległościowych... przy ich stosowaniu efekt bulgotu zostaje zabity. :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już niedługo będę w Polsce i wtedy tak jak pisałem zacznę się bawić w znalezienie złotego środka by uzyskać to co chcę , oczywiście bez wywalania wielkich pieniędzy.

Uklad wydechowy z tego legasia z YOUTUBE to wydatek w UK ponad 600 funtow !!!

No a taki rozrzutny to ja nie jestem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby naprawdę dobrze bulgotało, potrzeba co najmniej 8 garów :???:

?? Subaru 8 cylindrów :shock:

Dlaczego od razu Subaru? :shock: Po prostu stwierdzam fakt, że 8 lub 12 cylindrów ma jak dla mnie fantastyczny bulgot - patrz Corvette, czy Viper. Tak, jak stwierdzacie, bardzo ważne jest odpowiednie dobranie ostatniej puszki wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam po wczesniejszym aucie 6garow troche wiecej pojemnosci i tozaczyna gadac z 1,6 czy 2.0 bez wiekszych nakladow nie do osiagniecia prawie:((

ale tez na wakacje mam zamiar cos zrobic a ze dostep do kwasowki bedzie i pana miecia to moj plan jest taki od kata wywalic wydech zbudowac przelotowy z kwasuwki do ostatbiego tlumika i tam z kwasowki jakis ciekawy nie wiem przelotowy prawie(pytanie czy nie za glosno ????) czy jakis ciekawy sportowy ?? autko to impreza 2,0 97 ktos to eksperymentowal czy bedzie taka konfiguracja za glosna (auto bedzie po 2-3 tys min mieszecznie robilo czy od[uscic ostatni przelotowy przy takiej konfiguracji??

tak mialem w bmw katalik dalej przelot wydech i wyproty ostatni tlumik bossala i bylo znosnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam po wczesniejszym aucie 6garow troche wiecej pojemnosci i tozaczyna gadac z 1,6 czy 2.0 bez wiekszych nakladow nie do osiagniecia prawie:((

ale tez na wakacje mam zamiar cos zrobic a ze dostep do kwasowki bedzie i pana miecia to moj plan jest taki od kata wywalic wydech zbudowac przelotowy z kwasuwki do ostatbiego tlumika i tam z kwasowki jakis ciekawy nie wiem przelotowy prawie(pytanie czy nie za glosno ????) czy jakis ciekawy sportowy ?? autko to impreza 2,0 97 ktos to eksperymentowal czy bedzie taka konfiguracja za glosna (auto bedzie po 2-3 tys min mieszecznie robilo czy od[uscic ostatni przelotowy przy takiej konfiguracji??

tak mialem w bmw katalik dalej przelot wydech i wyproty ostatni tlumik bossala i bylo znosnie

 

Jeśli to wolnossący silnik to takim wydechem dość znacznie obniżysz osiągi, poza tym będzie bardzo głośny.Wywalenie kata i odetkanie wydechu silnika wolnossącego oznacza zniszczenie cennej fali zwrotnej spalin wywołującej podciśnienie które wysysa resztki spalin z komór spalania i umożliwia lepsze napełnienie w następnym cyklu a co za tym idzie wzrost mocy.Jednym słowem zepsujesz i zyskasz tylko hałas.

Owszem w sporcie robi się przelotowe wydechy w autach wolnossących ale wymaga to dużego doświadczenia i żmudnych obliczeń - musi być obliczona długość fali,miejsce rozprężenia spalin itd. i niestety ale pan Mieciu i kwasówka nic tu nie zrobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrozumiales mnie napisalem wydech OD KATALIZATORA czyli katalizator zostawiamy i wszystko co przed nim i kombinujemy z koncem wydechu czyli ogolny plan wyglada tak

 

kolektor wydechowy + katalizator seria + przelotowy wydech z dedykowanym tlumikiem lub polsportowym taka jest moja wizja wszstko co jest do katalizatora wlaczniez katem zostaje eksperymentowalem z wydechem w BMW i po pomiarach na hamowni (kolektror wydechowy + strumienica + tlumik sportowy rezultat -5PS do wyniku przed zmianami wydechu nastepna proba kolektor do katalozatora z katem seria + wydech wiekszej srednicy o 5mm i dedykowany tlumik sportowy polrzelot wynik +7PS od stanu przed zmianami ) podobne bylo doswiadczenie na saxo vts 16v i dopiero zastopienie supersprintem dedykowanym dalo przyrost mocy bez kata tak stracil pare kucy !!!

 

wiec nawet przez mysl mi nie przeszlo wywalenie kata i kombinowanie z kolektorem (chyba ze wydech supersprinta ale za droga zabawa) wiec moje pytanie jest takie czy zostawienie wszystkiego do kata z katem i dalej wieksza srednica od 5mm i dedykowany sportowy tlumik w wolnymssaku da efekty i czy nie bedzie za glosno??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak do kata zostaje seria to ok.A dalej to powiem Ci tak: przy seryjnym silniku nie ma sensu powiększanie średnicy wydechu,wystarczy go odetkać zmieniając tłumiki środkowy i końcowy na przelotowe i wtedy powinno być optymalnie.Jeżeli wywalisz środkowy wstawisz rurę i będzie tylko końcowy tłumik to już będzie za głośno.Strumienicy nie wstawiaj bo to bzdura nie warta nawet złotówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już teraz wiem dlaczego mój peugocik nie jedzie. Mi mechanik powiedział, że nie opłaca sie wymieniać katalizatora. Lepiej wstawić samą rurę.

A to Be mechanik :cry: , już do niego nigdy więcej nie pojadę. Zaczynam szukać oryginalnego katalizatora do mojego autka.

The Forum the best :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...