Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2024


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.12.2023 o 09:09, ManoLEE napisał(a):

Oczywiście bo B grupa zatrzymała się w 1986. 

 

Wokół trzepaka na pewno były szybsze, tylko ja jako Kibic osobiście wolę stawać na szybszych partiach Rajdu, KJS to mam pod domem. 

 

A Grupa 1987:

image.png.b6fe044476092f52d82466cf3c001d69.png

BTW odnośnie B grupy , Georg Donaldson czyli byly manager ktory w TTE pracowal od 84 roku powiedział wlasnie w Spon Rally Pod ze A Grupa byla juz szybsza pod koniec 87 roku czyli niecaly sezon po odejsciu grupy B. Powiedział tez ze tydzen przed Świętami 86 zaczeli czyscic warsztat z czesci grupy S ktore po prostu wrzucali do kontenera A w garazu stały 3 sztuki MR2 grupy S, dwie z różnymi silnikami w poprzek a  jedna z silnikiem wzdłuż której nawet nie zaczęli testować. To musiało boleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, turdziGT napisał(a):

BTW odnośnie B grupy , Georg Donaldson czyli byly manager ktory w TTE pracowal od 84 roku powiedział wlasnie w Spon Rally Pod ze A Grupa byla juz szybsza pod koniec 87 roku czyli niecaly sezon po odejsciu grupy B. Powiedział tez ze tydzen przed Świętami 86 zaczeli czyscic warsztat z czesci grupy S ktore po prostu wrzucali do kontenera A w garazu stały 3 sztuki MR2 grupy S, dwie z różnymi silnikami w poprzek a  jedna z silnikiem wzdłuż której nawet nie zaczęli testować. To musiało boleć.

No nie wiem być może była szybsza wkoło pachoła, ale jak auto 600-700 konne może być wolniejsze no nie wiem.

Zobacz zawieszenie RS200 i jak był zbudowany, a topowej Lancii delta z 1987. ;)

Proponuje przejście do tematu Historia bo Roku 2024 nie warto zaśmiecać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ManoLEE napisał(a):

No nie wiem być może była szybsza wkoło pachoła, ale jak auto 600-700 konne może być wolniejsze no nie wiem.

Zobacz zawieszenie RS200 i jak był zbudowany, a topowej Lancii delta z 1987. ;)

Proponuje przejście do tematu Historia bo Roku 2024 nie warto zaśmiecać.  

Byla szynsza bo skoro nie było mocy to wszyscy zrobili ogromny postęp w zawieszeniach , hamulcach i przede wszystkim oponach. Nie zapominaj tez auta były słabsze tylko w na początku,  a pod koniec lat 80 i początek 90 już wszystkie miały ponad 400KM , lekko a w środowisku ten okres jest nazywany "cheating era" bo każdy stosował jakieś tricki tylko Toyota o dziwo była tak głupia i dala się złapać w tak oczywisty sposób. Nawet Krzysu Hołowczyc wielokrotnie mówił że nie wiele aut którymi jeździł .ialo mocniejszy silnik niż Celica ST185. To trochę mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byla szynsza bo skoro nie było mocy to wszyscy zrobili ogromny postęp w zawieszeniach , hamulcach i przede wszystkim oponach. Nie zapominaj tez auta były słabsze tylko w na początku,  a pod koniec lat 80 i początek 90 już wszystkie miały ponad 400KM , lekko a w środowisku ten okres jest nazywany "cheating era" bo każdy stosował jakieś tricki tylko Toyota o dziwo była tak głupia i dala się złapać w tak oczywisty sposób. Nawet Krzysu Hołowczyc wielokrotnie mówił że nie wiele aut którymi jeździł .ialo mocniejszy silnik niż Celica ST185. To trochę mówi.
Pamiętam na Kormoranie 1996 tuż obok mnie widzialem start z asfaltu takiej st185, akurat nie Hołka, tylko pana Poletyło. On chyba odpadł z rajdu i wieczorem sobie tak obok serwisu na ulicy wystartował dynamicznie. Trudno mówić że wystartował. Raczej stał i nagle zniknął. Tam bylo tak absurdalnie dużo mocy, że do dzisiaj pamietam to dziwne wrażenie. Stoi i nagle nie ma
Raczej wcześniej i później trochę się podobnych scen naoglądalem, ale tamto było abstrakcyjne, więc pewnie Holo nie przesadza z tą mocą w Celice
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CER 2024 przeniesiony 2 tygodnie wcześniej. Ponoć nie tylko u nas 1 Listopada to nie najlepszy termin na organizację rajdu. Widać karnety nie schodziły.

Brak wyobraźni w kwestii kalendarza nie jest chyba tylko naszą domeną i nawet Niemcom się zdarzają wtopy. Obecnie całkiem realnie rozważam powrót w przyszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2023 o 10:57, chojny napisał(a):

Bryan jedzie Monte.

To jest świetna wiadomość, on lubi Monte , i wygrał już ! aczkolwiek nie sądzę aby był konkurencyjny, raczej to taki smaczek dla kultowego rajdu.  Ale z całego serca mu życzę sukcesów, maga pozytywny i sympatyczny gość , taki prawie pół Polak razem z Panseri :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:blink:
 

 

Jak informuje włoski magazyn „Autosprint” Lancia ma zamiar powrócić do rajdów po 30 latach przerwy! Powrót ten ma nastąpić stosunkowo szybko.

 

Koncern Stellantis ma zamiar stworzyć samochód rajdowy Lancia w klasie Rally2. Wybranym samochodem będzie Ypsilon, który będzie produkowany w konfiguracji Rally 2, a program rozwoju rozpocznie się już w 2024 r., a jego debiut nastąpi w 2025 r.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chojny napisał(a):

:blink:
 

 

Jak informuje włoski magazyn „Autosprint” Lancia ma zamiar powrócić do rajdów po 30 latach przerwy! Powrót ten ma nastąpić stosunkowo szybko.

 

Koncern Stellantis ma zamiar stworzyć samochód rajdowy Lancia w klasie Rally2. Wybranym samochodem będzie Ypsilon, który będzie produkowany w konfiguracji Rally 2, a program rozwoju rozpocznie się już w 2024 r., a jego debiut nastąpi w 2025 r.

Niezle to było by coś 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jumpman napisał(a):

Minelo prawie 40 lat a Lancia nadal siedzi w glowach w duecie z Martini!

 

 

Gdyby wrócili, a do tego w malowaniu Martini to by była petarda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Jumpman napisał(a):

Minelo prawie 40 lat a Lancia nadal siedzi w glowach w duecie z Martini!

No nie pomyslcie siebie jaki to mocny markering ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne Yarisy nabierają kolorów. 

 

Jan Solans i Pajari. 

 

Såa takie samochody ktore nawet stojąc wyglądają na szybkie i Yaris jest zdecydowanie jednym z nich. 

 

Screenshot_20240106_105506_Instagram.thumb.jpg.7af4fc38d99b15826c8b757189cdeada.jpg

 

Screenshot_20240106_105238_Instagram.thumb.jpg.5e0d1507cd303ad104107c1cfa123190.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, turdziGT napisał(a):

Mikkelsen miał ofertę z M-sportu na cały sezon ale wybrał częściowy program z Hyundaiem. 

 

Nie świadczy to dobrze o scenie rajdowej. To potwierdza, że mamy tylko dwóch graczy.

 

Część programu u lepszego jako trzeci/czwarty w zespole jest lepsza, niż nr. jeden u gorszego.

Ciekawe kto jeszcze odmówił M- sportowi? 

Wobec takich doniesień, obecny ich skład coraz mniej zadziwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety i myślę ze Tanak sie chyba szybko o tym przekonal i szybko się stało jasne że trzeba z tamtad uciekać przy pierwszej okazji. 

Tak na dobrą sprawę to ja nie do końca widzę w tym sens. Nawet medialnie by lepiej na tym wyszli i finasowo tez eżeli by zainwestowali w dalszy rozwój Fiesty R5 tak żeby auto było liderem klasy z fabrycznym zespołem i najlepszymi kierowcami kategori. Napędziło by to sprzedaż z której przecież żyją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...