Jump to content

Recommended Posts

Posted

 

W dniu 11.12.2023 o 17:08, QbaqBA napisał(a):

Nie, nie F40.

 

W dniu 11.12.2023 o 18:18, turdziGT napisał(a):

Grupy B  było 288 GTO

 

Panowie 288 evoluzione było szykowane w 1986 tak wyglądało: 

image.png.b93dd33396f545927eb6d580363946a0.png

 

F40 wyszło w 1987 było przystosowane na drogi i wyglądało tak (Drzwi, tylny błotnik, linia dachu, szyby wyglądają jakoś znajomo): 

image.png.69baae0f0d6568e4d41b0c558895bd6e.png

Najlepsze jest to, że na drogi i homologację drogową auto było bezpieczne, na FIA WRC Grupa B była zbyt niebezpieczna, zamiast ograniczyć im moc (zwężka) zakopali projekt. 

Posted
2 godziny temu, ManoLEE napisał(a):

 

 

 

Panowie 288 evoluzione było szykowane w 1986 tak wyglądało: 

image.png.b93dd33396f545927eb6d580363946a0.png

 

F40 wyszło w 1987 było przystosowane na drogi i wyglądało tak (Drzwi, tylny błotnik, linia dachu, szyby wyglądają jakoś znajomo): 

image.png.69baae0f0d6568e4d41b0c558895bd6e.png

Najlepsze jest to, że na drogi i homologację drogową auto było bezpieczne, na FIA WRC Grupa B była zbyt niebezpieczna, zamiast ograniczyć im moc (zwężka) zakopali projekt. 

 

No tak bo oba samochody bazuja na 308 wiec architektura jest identyczna dlatego wygladaja podobnie.  F40 wywodzi sie tak jak piszesz z 288 Evoluzione ale niegdy nie bylo homologowane w grupie B jest raczej efektem jej zlikwidowania. 

Posted
13 minut temu, turdziGT napisał(a):

No tak bo oba samochody bazuja na 308 wiec architektura jest identyczna dlatego wygladaja podobnie.  F40 wywodzi sie tak jak piszesz z 288 Evoluzione ale niegdy nie bylo homologowane w grupie B jest raczej efektem jej zlikwidowania. 

Ferrari nie postawiło gotowego auta do ścigania w muzeum, tylko przerobili tylną i przednią klapę, homologowano i ruszyło na podbój Świata super samochodów i jest okrzyknięte jednym z najlepszych aut produkcyjnych W Historii. 

 

Suche dane F40 1987:

Moc maksymalna: 478 KM przy 7000 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 577 Nm przy 4000 obr./min

Przyspieszenie 0-260 km/h: 20,06 s

Czas przejazdu 1000 m ze startu stojącego: 20,80 s

Prędkość maksymalna: 325,168 km/h

To tak z cywilnej wersji dla zwykłego Kierowcy.

 

Ferrari F40 LM 1989:

Moc maksymalna: 720 KM przy 7500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 706 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,1 s

Prędkość maksymalna: 367 km/h

To tak z torowej wersji dla wyścigowego kierowcy.

 

A teraz gdzie była A Grupa w 1997? Szach mat. ;)

Posted

Zaden szach mat bo A grupowe auta w latach 90 byly juz znaczaco szybsze na odcinkach od tych samochodow grupy B i byly to o wiele bardzie zaawansowane technicznie konstrukcje.

Malo tego pojde nawet dalej bo auta grypy A i wczesne WRC byly takze o wiel bardziej widowiskowe. Pokaz mi jakikolwiek samochod grupy B ktory jakikolwiek nawrot pokonywal na recznym i pelnym bokiem ?  Zaden , natomiast robila to kazda A grupa podczas gdy B grupa musiala robic to na ograglo  i najczesciej cofac i robic na dwa razy. 

  • Like 1
  • Upvote 1
Posted
W dniu 13.12.2023 o 14:06, turdziGT napisał(a):

Zaden szach mat bo A grupowe auta w latach 90 byly juz znaczaco szybsze na odcinkach od tych samochodow grupy B i byly to o wiele bardzie zaawansowane technicznie konstrukcje.

Oczywiście bo B grupa zatrzymała się w 1986. 

 

W dniu 13.12.2023 o 14:06, turdziGT napisał(a):

Malo tego pojde nawet dalej bo auta grypy A i wczesne WRC byly takze o wiel bardziej widowiskowe. Pokaz mi jakikolwiek samochod grupy B ktory jakikolwiek nawrot pokonywal na recznym i pelnym bokiem ?  Zaden , natomiast robila to kazda A grupa podczas gdy B grupa musiala robic to na ograglo  i najczesciej cofac i robic na dwa razy. 

Wokół trzepaka na pewno były szybsze, tylko ja jako Kibic osobiście wolę stawać na szybszych partiach Rajdu, KJS to mam pod domem. 

 

A Grupa 1987:

image.png.b6fe044476092f52d82466cf3c001d69.png

Posted

Solberg jedzie cos testowac 

 

Screenshot_20231216_122953_Instagram.thumb.jpg.1824f30327c41bf59f596c4509369ff7.jpgScreenshot_20231216_123003_Instagram.thumb.jpg.3554cdbe2699db33bf606f02fe20f1e2.jpg

Posted

BTW co myslicie o nowym systemie 

  • WIADOMOŚCI
  • KALENDARZ
  • WYNIKI
  • KLAZDJĘCIA
  • FILMY
  • KIEZES"Pierwsza porcja punktów przyznawana będzie na koniec sobotniego etapu zgodnie z kluczem: 18, 15, 13, 10, 8, 6, 4, 3, 2, 1 (za miejsca od pierwszego do dziesiątego). Zastrzeżono jednak, że aby otrzymać te punkty, załoga musi być sklasyfikowana w całym rajdzie, czyli ukończyć także niedzielny etap. Ten będzie dodatkowo punktowany, oferując łącznie aż 12 oczek. Zdobycz za safinałowy dzień rywalizacji będzie zgodna z drabinką: 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 (miejsca od pierwszego do siódmego). Oddzielna klasyfikacja etapu stosowana była niedawno w mistrzostwach Europy. Ponadto w programie zachowany zostanie format Power Stage. Tutaj punktacja pozostała bez zmian: 5, 4, 3, 2, 1"
Posted

W teorii ma to zapobiegać niedzielnemu wożeniu się do mety i brzmi niegłupio.
Ale zycie pewnie pokaże też jakieś słabe strony tego systemu

  • Upvote 1
Posted
W dniu 15.12.2023 o 09:09, ManoLEE napisał(a):

Oczywiście bo B grupa zatrzymała się w 1986. 

 

Wokół trzepaka na pewno były szybsze, tylko ja jako Kibic osobiście wolę stawać na szybszych partiach Rajdu, KJS to mam pod domem. 

 

A Grupa 1987:

image.png.b6fe044476092f52d82466cf3c001d69.png

 

 

 

Posted

Tak apropo

Dlaczego TRD z wieloletnimi tradycjami zostało zaszalachtowane na rzecz gazu racing?

TRD aktualnie zajmuje sie przyklejaniem swojego znaczka do nadbudówek na pake do Tundry dla zjadaczy hamburgerów. Nie moge na to patrzeć mając w pamięci TRD 3000GT czy 2000GT...

Czy gazu ma jakiś związek z dawnym TTE?

Posted

Jak wszystko na świecie ma to na pewno związek z marketingiem. 

 

Tak na logikę GR czyli Gazoo Racing jest łatwiejszym sloganem do użycia nawet w autach cywilnych patrz GR Yaris,  czy GR86 niż TRD które jest skrutem od Toyota Racing Development. 

 

Z TTE nic nie zostało jedynie silniki nadal pochodzą z tego samego miejsca,  chyba. 

Posted

Wiecej wladzy dla Cyrila. To chyba dobry ruch. 

 

Screenshot_20231220_102750_Facebook.thumb.jpg.4c764bbccf57db54e7cbf7a971b9ae7b.jpg

 

 

Posted

Subaru Imprezę '' Hołek'' naszego forumowicza @Premo można zobaczyć obok '' Babki '' Hołowczyca na wystawie Ikony Motoryzacji, Warszawa stadion ten największy:

 

IMG_20231220_160340.jpg

  • Like 7
  • Thanks 1
Posted

 

Do czego nie wsiada to na prawdę dominuje. Mam nadzieję że dostanie szansę na jakiś program w Rally1 w przyszłym roku

Posted

Nie dostanie niestety.
Właśnie potwierdził Skodę w WRC2.
Szkoda, że Pumy Rally 1 raczej nie trafią do nikogo, kto potrafiłby zrobić z nich użytek.

Przy okazji Miko stwierdził, że swoje plany na 2024 oglosi w ..... lutym lub marcu ;-(

Czyli powtórka z corocznych perypetii KK. Jeśli on ma cokolwiek kiedykolwiek osiągnąć w WRC, to powinien już w tym roku zaczynać od Monte i Szwecji....

Posted
5 minut temu, Bosman napisał(a):

Przy okazji Miko stwierdził, że swoje plany na 2024 oglosi w ..... lutym lub marcu ;-(

Obawiam się, że to efekt zawirowań politycznych i tego co za chwilę może się wydarzyć w Orlenie.

Kubica zdążył klepnąć współpracę na 3 lata, Kajto i Miko co roku siadają do stołu od nowa :(

Posted

I bez zawirowań politycznych Kajto najczęściej dopinał program dopiero gdzieś w marcu

  • Upvote 1
Posted

No niestety. Tak  na prawdę zostało w tej chwili dwoch producentów bo M-sport z takim lineupem ciezko liczyc. 

  • Upvote 1
Posted

Tymczasem M-sport zatrudnia 

 

 

Screenshot_20231221_145219_Facebook.jpg

Posted

Oby nowa miotła w Orlenie nie pozamiatała wszystkiego.

Bo poza quasi złodziejskim prowadzeniem tej firmy, to jednak sponsoring na motosport był na dobrym poziomie.

No może proporcje były mocno zwichrowane. Na marzenia o zespole F1 , w którym nawet nie ma naszego kierowcy, poszło rzędy wielkości więcej pieniędzy, niż na wiele sportowych programów naszych rodzimych zawodników.

Posted

Mam wrażenie ze ta Skoda to raczej byl plan B jak by sie nie dogadal z Msportem.

Posted

Szkoda, że taki talent jak Oliver będzie grzał ławkę w drugiej lidze jeszcze przez co najmniej rok.

 

Tymczasem M Sport wystawia przeciętny skład, bez szans na włączenie się do realnej walki.

 

image.thumb.png.855d89649dd3611e267357e7b11482a1.png

  • Facepalm 1
Posted

No i Msport potwierdził Fourmaux i Munstera. Dziwny wybór. No ale przynajmniej po tym pierwszym możemy spodziewać się kilku spektakularnych czasów w Monte jednak z dużym ryzykiem kosztownej naprawy dla Msportu

Posted

Ktoś musi robić tło, szkoda że tak z założenia. 

Posted
2 godziny temu, Adi napisał(a):

Szkoda, że taki talent jak Oliver będzie grzał ławkę w drugiej lidze jeszcze przez co najmniej rok.

 

Tymczasem M Sport wystawia przeciętny skład, bez szans na włączenie się do realnej walki.

 

image.thumb.png.855d89649dd3611e267357e7b11482a1.png

Myślę ze Oliver byl w rozmowach z Msportem i byl konflikt interesow z Monster. Jakos malo entuzjazmu z tym ogloszeniem programu ze Skoda wiec to zapewne byl plan B. Ciekawe kto w M-sporcie w 3 aucie i dziwne ze Greensmith nie wrócił.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...