Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mikkelsen, Lappi i Sordo będą dzielić jeden samochód? Dziwny pomysł i pokazuje skalę kryzysu WRC.

A z Hankook to ciekawe jak sobie poradzi, ale przeczuwam że temat opon będzie często poruszany na metach OS jak się skończy jazda na Michałach.

  • Upvote 1
Posted

No dziwny zwłaszcza że Mikkelsen ma jechać asfalty 

Posted
2 godziny temu, turdziGT napisał(a):

Pajari testowal Yarisa Rally2 

 

 

 

Ten Yaris jest genialny !!! a tak się wszyscy śmiali z 3 cylindrów :biglol:. Pod koniec przyszłego sezonu, Skoda niech się mocno obawia o RC2 . Fajnie że w WRC2 pojawi się znowu fabryka Citroena, Skody, Toyoty, Hyundai .

Posted

Tak jest ten Yaris jest Petarda. W tej chwili w WRC2 jest wieksze zaiteresowanie fabryk niz w WRC. To ogolnie pokazuje ze obecny format Rally1 to kompletny niewypl.  WRC2 tak na prawde to swietna baza pod WRC a najwiekszy problem to ta zakichana ekologia. Powinni jechac na paliwie syntetycznym i dac sobie spokoj z tymi hybrydami abo wsadzic im jakas mala baterie dla picu i tyle. To tylko zawracenie gitary. 

  • Upvote 2
Posted

Baterie tylko dowalają wagi, auta nie mają nic wspólnego z tym co w salonach, powinno się wrócić do Win on Sunday, Sell on Monday.

  • Like 3
Posted
13 godzin temu, chojny napisał(a):

Baterie tylko dowalają wagi, auta nie mają nic wspólnego z tym co w salonach, powinno się wrócić do Win on Sunday, Sell on Monday.

No dokładnie moze w tej samej formie co kiedyś już się nie da ale Rally2 to nada auto bazujące na nadwoziu z salonu. Dodać aero większą zwężkę wsadzić im tam maleńki silnik i baterie tak tylko żeby dla picu po parku serwisowym mogło to na EV jeździć ale kompletnie niezależnie od silnika spalinowego i tyle. I wszytko za 1/3 kosztu. 

Posted
W dniu 7.12.2023 o 08:31, turdziGT napisał(a):

wsadzic im jakas mala baterie dla picu

ta z e-boxera będzie idealna :mrgreen:

 

W dniu 7.12.2023 o 08:31, turdziGT napisał(a):

WRC2 tak na prawde to swietna baza pod WRC

i zamysł WRC i RRC swego czasu był świetny. Problem był taki, że trzeba było kupić WRC i przerobić na RRC, a nie odwrotnie. Trzeba wziąć WRC2 i przygotować jakiś pakiet zeby mozna było łatwo przebudować na WRC. A z drugiej strony... jakie te mistrzostwa by były zawzięte gdyby nagle WRC2 z marszu bez przeróbek stało się najwyższą kategorią.... 20-30 aut w WRC ... i pewnie z 8-10 walczących o zwycięstwo załóg co rajd.

Posted
37 minut temu, Jumpman napisał(a):

A z drugiej strony... jakie te mistrzostwa by były zawzięte gdyby nagle WRC2 z marszu bez przeróbek stało się najwyższą kategorią.... 20-30 aut w WRC ... i pewnie z 8-10 walczących o zwycięstwo załóg co rajd.

 

 

Plan idealny, 30 fur tłukących się o mistrzostwo... to by ale było. 

Posted
56 minut temu, chojny napisał(a):
1 godzinę temu, Jumpman napisał(a):

A z drugiej strony... jakie te mistrzostwa by były zawzięte gdyby nagle WRC2 z marszu bez przeróbek stało się najwyższą kategorią.... 20-30 aut w WRC ... i pewnie z 8-10 walczących o zwycięstwo załóg co rajd.

 

 

Plan idealny, 30 fur tłukących się o mistrzostwo... to by ale było. 

Mówicie co chcecie B grupa była najciekawsza, nawet filmy o tym powstają, ja bym wrócił do tej klasy w nowym wydaniu, to ściągnie maksimum kibiców i wzrośnie zainteresowanie, bezpieczeństwo w obecnych czasach jest do opanowania. Nie jestem fanem kroku wstecz.

Posted
13 minut temu, ManoLEE napisał(a):

Mówicie co chcecie B grupa była najciekawsza, nawet filmy o tym powstają, ja bym wrócił do tej klasy w nowym wydaniu, to ściągnie maksimum kibiców i wzrośnie zainteresowanie, bezpieczeństwo w obecnych czasach jest do opanowania. Nie jestem fanem kroku wstecz.

 

 

A aktualne WRCe to niby co to jest? 

Posted
Teraz, chojny napisał(a):

A aktualne WRCe to niby co to jest? 

 

ile to ma mocy, a ile miała Lancia Delta S4 w 1986?  

Posted
22 minuty temu, ManoLEE napisał(a):

 

ile to ma mocy, a ile miała Lancia Delta S4 w 1986?  

 

 

Lancia Delta S4 nie ma żadnych szans z aktualnymi WRCami, jest wolniejsza pod każdym względem. I każdy inny samochód B-grupy również. 

 

Nie ma żadnych szans nawet z autami Rally2

 

 

A specjalnie dla Ciebie, miłośnika cyferek... 

 

Lancia Delta S4

 

Moc maksymalna: 558 KM (410 kW) przy 8000 obr./min - wersja z MŚ 1986 r.

Maksymalny moment obrotowy: ok. 500 N•m przy 4500 obr./min

 

 

GR YARIS Rally1 HYBRID

 

Maximum power    Over 500 PS
Maximum torque    Over 500 Nm

 

 

Posted
51 minut temu, chojny napisał(a):

A specjalnie dla Ciebie, miłośnika cyferek... 

 

Lancia Delta S4

 

Moc maksymalna: 558 KM (410 kW) przy 8000 obr./min - wersja z MŚ 1986 r.

Maksymalny moment obrotowy: ok. 500 N•m przy 4500 obr./min

 

 

GR YARIS Rally1 HYBRID

 

Maximum power    Over 500 PS
Maximum torque    Over 500 Nm

 

86 roku nie przebili do dziś, to był krok wstecz tyle w temacie. Nie jestem miłośnikiem cyferek i wiem jaki jest skok technologiczny w sferze zawieszenia, ogumienia, a nawet oleju silnikowego, tak jest wolniejsza, ale mocniejsza, efekt na załączonym poniżej obrazku:

 

image.png.d1d0fe5a9f5909fdf04fb8ac1ffea6ad.png

 

558 to oficjalnie dane, faktycznie było sporo więcej, tyle, że auto WRC mogło w kwali do F1 startować w pierwszej dziesiątce. 

Posted
2 minuty temu, chojny napisał(a):

Z kim ja rozmawiam... :facepalm:

Mam podobnie :mrgreen:

Posted
34 minuty temu, ManoLEE napisał(a):

efekt na załączonym poniżej obrazku:

ale o czym świadczy ten obrazek ?

Powiem ci. O tym, że zeby zobaczyzć rajd, rajdówkę trzeba było wyjść z domu. Po pierwsze dzisiaj masz WRC+, relacje w TV, ale też milion innych atrakcyjnych wydarzeń czy relacji które możesz śledzisz. Żyje się inaczej, kiedyś rajd w jakiejś miejscowości to było wydarzenie roku i wszyscy szli popatrzeć, to nie ma nic wspólnego z B grupą.

Moc B grupy nie ma żadnego znaczenia z tym co widać na obrazku.

Posted
Godzinę temu, ManoLEE napisał(a):

tyle, że auto WRC mogło w kwali do F1 startować w pierwszej dziesiątce. 

 

I frytki do tego. A przynajmniej popcorn ;)

Posted

Jak chodzi o widowiskowość, to wg mnie dzisiejsze WRC (jak i te od 2017) są bardziej widowiskowe niż Bgrupa przede wszystkim z tego powodu że są znacznie szybsze w każdych warunkach.
Tak naprawdę to one teraz są dokladnie odpowiednikiem Bgrupy. Rurowe konstrukcje i szalona moc.

Nie w tym lezy problem.

Ale chyba nawet w czasach Bgrupy i później nigdy liczacych się w walce o mistrza producentów nie było więcej niż 4.
Teraz próg wejscia jest chyba relatywnie niski, bo skoro stać na to nawet MSport, to dowolna marka moglaby się z nimi dogadać i dolozyc tylko inne zewnętrzne panele na rury "Pumy", a uklad hybrydowy jest standardowy. To chyba nawet taniej niż opracowac Rally2 na bazie seryjnego auta. Ale jakoś nikt się nie garnie i to jest dziwne.

Posted
11 godzin temu, chojny napisał(a):

 

 

Plan idealny, 30 fur tłukących się o mistrzostwo... to by ale było. 

Ja bym nie mial nic przeciwko

Posted

Tymczasem cos sie kroi 

 

 

Screenshot_20231208_213209_Instagram.jpg

Posted

Moze jednak ten M-sport no chyba ze prywatna Toyota bo jest przeciez wolna ? 

Posted

Pajari zerowka mimo ze Toyota dementowala

 

 

 

 

Screenshot_20231210_002724_Instagram.jpg

Posted

Grupa B była dla kibiców i przypadkowej gawiedzi tak interesująca tylko dlatego, że wpisywała się znaną wszystkim na przestrzeni wieków żądzy krwi, nic więcej. Żaden bezpieczny sport nie wykreuje herosów, co nawet widać w obecnej F1, pełnej lalusiów, dlaktórych jazda po  mokrym  to już jest niedopuszczalne ryzyko, dramat, zmierzch herosów. Za 15-20 lat tytuły będą rozdawane za wyniki na hamowni...

  • Upvote 1
Posted (edited)

A wracając do obecnych rajdów i kategorii zobaczyliśmy dziś pewniaka do fabryki, czyli Gryazina. Póki jeździł w swoim zespole mógł iść poza rozsądkiem i dzwonić. Teraz, w quasi fabryce, a właściwie w pełnej fabryce, ale w Rally 2 ma kogoś, kogo musi słuchać co, zobaczycie, przełoży się na dojeżdżalność i realną szansę na mistrza 2 Rally2 2 2024 roku i fabrykę w Rally1 w 2025. Zrobi to, czego oczekiwaliśmy od RK, szkoda że on...

Edited by Durbos

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...