Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2024


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Mikkelsen, Lappi i Sordo będą dzielić jeden samochód? Dziwny pomysł i pokazuje skalę kryzysu WRC.

A z Hankook to ciekawe jak sobie poradzi, ale przeczuwam że temat opon będzie często poruszany na metach OS jak się skończy jazda na Michałach.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, turdziGT napisał(a):

Pajari testowal Yarisa Rally2 

 

 

 

Ten Yaris jest genialny !!! a tak się wszyscy śmiali z 3 cylindrów :biglol:. Pod koniec przyszłego sezonu, Skoda niech się mocno obawia o RC2 . Fajnie że w WRC2 pojawi się znowu fabryka Citroena, Skody, Toyoty, Hyundai .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest ten Yaris jest Petarda. W tej chwili w WRC2 jest wieksze zaiteresowanie fabryk niz w WRC. To ogolnie pokazuje ze obecny format Rally1 to kompletny niewypl.  WRC2 tak na prawde to swietna baza pod WRC a najwiekszy problem to ta zakichana ekologia. Powinni jechac na paliwie syntetycznym i dac sobie spokoj z tymi hybrydami abo wsadzic im jakas mala baterie dla picu i tyle. To tylko zawracenie gitary. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, chojny napisał(a):

Baterie tylko dowalają wagi, auta nie mają nic wspólnego z tym co w salonach, powinno się wrócić do Win on Sunday, Sell on Monday.

No dokładnie moze w tej samej formie co kiedyś już się nie da ale Rally2 to nada auto bazujące na nadwoziu z salonu. Dodać aero większą zwężkę wsadzić im tam maleńki silnik i baterie tak tylko żeby dla picu po parku serwisowym mogło to na EV jeździć ale kompletnie niezależnie od silnika spalinowego i tyle. I wszytko za 1/3 kosztu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2023 o 08:31, turdziGT napisał(a):

wsadzic im jakas mala baterie dla picu

ta z e-boxera będzie idealna :mrgreen:

 

W dniu 7.12.2023 o 08:31, turdziGT napisał(a):

WRC2 tak na prawde to swietna baza pod WRC

i zamysł WRC i RRC swego czasu był świetny. Problem był taki, że trzeba było kupić WRC i przerobić na RRC, a nie odwrotnie. Trzeba wziąć WRC2 i przygotować jakiś pakiet zeby mozna było łatwo przebudować na WRC. A z drugiej strony... jakie te mistrzostwa by były zawzięte gdyby nagle WRC2 z marszu bez przeróbek stało się najwyższą kategorią.... 20-30 aut w WRC ... i pewnie z 8-10 walczących o zwycięstwo załóg co rajd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Jumpman napisał(a):

A z drugiej strony... jakie te mistrzostwa by były zawzięte gdyby nagle WRC2 z marszu bez przeróbek stało się najwyższą kategorią.... 20-30 aut w WRC ... i pewnie z 8-10 walczących o zwycięstwo załóg co rajd.

 

 

Plan idealny, 30 fur tłukących się o mistrzostwo... to by ale było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, chojny napisał(a):
1 godzinę temu, Jumpman napisał(a):

A z drugiej strony... jakie te mistrzostwa by były zawzięte gdyby nagle WRC2 z marszu bez przeróbek stało się najwyższą kategorią.... 20-30 aut w WRC ... i pewnie z 8-10 walczących o zwycięstwo załóg co rajd.

 

 

Plan idealny, 30 fur tłukących się o mistrzostwo... to by ale było. 

Mówicie co chcecie B grupa była najciekawsza, nawet filmy o tym powstają, ja bym wrócił do tej klasy w nowym wydaniu, to ściągnie maksimum kibiców i wzrośnie zainteresowanie, bezpieczeństwo w obecnych czasach jest do opanowania. Nie jestem fanem kroku wstecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, ManoLEE napisał(a):

Mówicie co chcecie B grupa była najciekawsza, nawet filmy o tym powstają, ja bym wrócił do tej klasy w nowym wydaniu, to ściągnie maksimum kibiców i wzrośnie zainteresowanie, bezpieczeństwo w obecnych czasach jest do opanowania. Nie jestem fanem kroku wstecz.

 

 

A aktualne WRCe to niby co to jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, ManoLEE napisał(a):

 

ile to ma mocy, a ile miała Lancia Delta S4 w 1986?  

 

 

Lancia Delta S4 nie ma żadnych szans z aktualnymi WRCami, jest wolniejsza pod każdym względem. I każdy inny samochód B-grupy również. 

 

Nie ma żadnych szans nawet z autami Rally2

 

 

A specjalnie dla Ciebie, miłośnika cyferek... 

 

Lancia Delta S4

 

Moc maksymalna: 558 KM (410 kW) przy 8000 obr./min - wersja z MŚ 1986 r.

Maksymalny moment obrotowy: ok. 500 N•m przy 4500 obr./min

 

 

GR YARIS Rally1 HYBRID

 

Maximum power    Over 500 PS
Maximum torque    Over 500 Nm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, chojny napisał(a):

A specjalnie dla Ciebie, miłośnika cyferek... 

 

Lancia Delta S4

 

Moc maksymalna: 558 KM (410 kW) przy 8000 obr./min - wersja z MŚ 1986 r.

Maksymalny moment obrotowy: ok. 500 N•m przy 4500 obr./min

 

 

GR YARIS Rally1 HYBRID

 

Maximum power    Over 500 PS
Maximum torque    Over 500 Nm

 

86 roku nie przebili do dziś, to był krok wstecz tyle w temacie. Nie jestem miłośnikiem cyferek i wiem jaki jest skok technologiczny w sferze zawieszenia, ogumienia, a nawet oleju silnikowego, tak jest wolniejsza, ale mocniejsza, efekt na załączonym poniżej obrazku:

 

image.png.d1d0fe5a9f5909fdf04fb8ac1ffea6ad.png

 

558 to oficjalnie dane, faktycznie było sporo więcej, tyle, że auto WRC mogło w kwali do F1 startować w pierwszej dziesiątce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, ManoLEE napisał(a):

efekt na załączonym poniżej obrazku:

ale o czym świadczy ten obrazek ?

Powiem ci. O tym, że zeby zobaczyzć rajd, rajdówkę trzeba było wyjść z domu. Po pierwsze dzisiaj masz WRC+, relacje w TV, ale też milion innych atrakcyjnych wydarzeń czy relacji które możesz śledzisz. Żyje się inaczej, kiedyś rajd w jakiejś miejscowości to było wydarzenie roku i wszyscy szli popatrzeć, to nie ma nic wspólnego z B grupą.

Moc B grupy nie ma żadnego znaczenia z tym co widać na obrazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi o widowiskowość, to wg mnie dzisiejsze WRC (jak i te od 2017) są bardziej widowiskowe niż Bgrupa przede wszystkim z tego powodu że są znacznie szybsze w każdych warunkach.
Tak naprawdę to one teraz są dokladnie odpowiednikiem Bgrupy. Rurowe konstrukcje i szalona moc.

Nie w tym lezy problem.

Ale chyba nawet w czasach Bgrupy i później nigdy liczacych się w walce o mistrza producentów nie było więcej niż 4.
Teraz próg wejscia jest chyba relatywnie niski, bo skoro stać na to nawet MSport, to dowolna marka moglaby się z nimi dogadać i dolozyc tylko inne zewnętrzne panele na rury "Pumy", a uklad hybrydowy jest standardowy. To chyba nawet taniej niż opracowac Rally2 na bazie seryjnego auta. Ale jakoś nikt się nie garnie i to jest dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa B była dla kibiców i przypadkowej gawiedzi tak interesująca tylko dlatego, że wpisywała się znaną wszystkim na przestrzeni wieków żądzy krwi, nic więcej. Żaden bezpieczny sport nie wykreuje herosów, co nawet widać w obecnej F1, pełnej lalusiów, dlaktórych jazda po  mokrym  to już jest niedopuszczalne ryzyko, dramat, zmierzch herosów. Za 15-20 lat tytuły będą rozdawane za wyniki na hamowni...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do obecnych rajdów i kategorii zobaczyliśmy dziś pewniaka do fabryki, czyli Gryazina. Póki jeździł w swoim zespole mógł iść poza rozsądkiem i dzwonić. Teraz, w quasi fabryce, a właściwie w pełnej fabryce, ale w Rally 2 ma kogoś, kogo musi słuchać co, zobaczycie, przełoży się na dojeżdżalność i realną szansę na mistrza 2 Rally2 2 2024 roku i fabrykę w Rally1 w 2025. Zrobi to, czego oczekiwaliśmy od RK, szkoda że on...

Edytowane przez Durbos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...