Jump to content

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Recommended Posts

Podobno pierwsze malowanie 555, które nie znalazło akceptacji Subaru. 
 

 


 

 

72B03B7E-9459-440B-B4CB-508719EE5B9A.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Okres wielkiego tytoniu to nie tylko czasy świetności w Polsce ale i na świecie. 

Lista zgłoszeń do San Remo 2000. 40 aut WRC i A8 B) 

 

https://www.ewrc-results.com/entries/119-rallye-sanremo-rallye-ditalia-2000/?ct=1

 

 

IMG_9019.thumb.PNG.29f5935e29a14c51bbcd446dbd768ae3.PNG

 

 

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, fulcrum napisał:

to były czasy! teraz chyba nikt by nie zrobił tego co Panizzi  

 

 

 

Jeden zakręt, jedna akcja i kierowca zapisuje się w umysłach kibiców na zawsze. :thumbup:

 

 

Po tej akcji Janka znali już wszyscy kibice. :evil2:

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, chojny napisał:

 

 

Jeden zakręt, jedna akcja i kierowca zapisuje się w umysłach kibiców na zawsze. :thumbup:

 

 

Po tej akcji Janka znali już wszyscy kibice. :evil2:

 

 

 

 

 

 

No tę akcję Panizziego zna chyba każdy kibić rajdów :)

 

A co do Karowej to takie popisówki się zdarzały wielokrotnie, ja np. zawsze będę pamiętał Hołka z 2005 jak Pugiem WRC napadł górny nawrót, akurat tam stałem :)

 

Od 32 minuty:

 

 

Edited by skwaro
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, skwaro napisał:

No tę akcję Panizziego zna chyba każdy kibić rajdów


Niezłe, niezłe, ale moją ulubioną "fan-akcją" z rajdów pozostaje chyba Gigi:
 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, QbaqBA napisał:


Niezłe, niezłe, ale moją ulubioną "fan-akcją" z rajdów pozostaje chyba Gigi:
 

 

Pełna zgoda, też bardzo znany filmik :)

Link to comment
Share on other sites

podobno na którymś z rajdów, gdy miał już dużą przewagę, to Kuzi też bączki kręcił. Ale znam to ze słyszenia i już nie pamiętam jaki to był rajd. I nie wiem czy to prawda...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, fulcrum napisał:

podobno na którymś z rajdów, gdy miał już dużą przewagę, to Kuzi też bączki kręcił. Ale znam to ze słyszenia i już nie pamiętam jaki to był rajd. I nie wiem czy to prawda...

 

 

Na 31. Elmocie. 6 minut przewagi na mecie.  ;) 

 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/21/2021 at 7:00 PM, turdziGT said:

A w nawiązaniu do 131 to Abarth grupy 4 jest wysoko na mojej liście najfajniejszych aut rajdowych zarówno competition jak i chmologacyjny czyli Abarth Stradele IMG_8829.thumb.JPG.bd723567ce3a3f34c5d0d9d63f39189e.JPG

 

IMG_8830.thumb.PNG.f4154d105c88a10709b35d5cba6ac6b1.PNG

 

Zwlaszcza na felgach Campagnol

 

:wub:

Moim zdaniem jedna ze "zgrabniejszych" rajdówek wszechczasów. Miałem kiedyś 131 Supermirafiori...do tej pory nie siedzialem w samochodzie, gdzie miałbym lepszą pozycje za kierownica niż tam.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fiat 131 był jednym z ostatnich samochodów rajdowych z klasycznym układem napędowym (z przodu silnik i tylny napęd). Motor 2.0 z głowicą 16 zaworową, na mechanicznym wtrysku i bez zbędnych dodatków, tylne zawieszenie niezależne. Moc do masy i zwinności dawały możliwości na zdobycie Mistrzostwa Świata. 

be3fe8df38cbbbb516331013bda23c77.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

260KM mialy auta z glowica 16V a wiec tyle co Kit Cary 20 lat pozniej :)

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, ManoLEE said:

Fiat 131 był jednym z ostatnich samochodów rajdowych z klasycznym układem napędowym (z przodu silnik i tylny napęd). Motor 2.0 z głowicą 16 zaworową, na mechanicznym wtrysku i bez zbędnych dodatków, tylne zawieszenie niezależne. Moc do masy i zwinności dawały możliwości na zdobycie Mistrzostwa Świata. 

be3fe8df38cbbbb516331013bda23c77.jpg

...i komu to przeszkadzało? Jak dla mnie brak obowiązku homologacyjnego w postaci konieczności wyprodukowania pewnej ilości wersji drogowej rajdówki zabił nie tylko rajdy ale pewną gałąź motoryzacyjną. Przestałem się interesowac współczesnym WRC jak FIA zmieniła przepisy tylko po to by VW z wymiarami Polo mógł się wpasować. Nie wiem kto na tym zyskał, ale na pewno nie my jako pasjonaci motoryzacji...dobrze, że ostatnio Toyota z Yarisem pokazała jak to się powinno robić. Warto zwrócić uwage jak długo po wprowadzeniu aut WRC taki Lancer wciąż w specu A-grupowym wygrywał. 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Neutrino33 napisał:

Jak dla mnie brak obowiązku homologacyjnego w postaci konieczności wyprodukowania pewnej ilości wersji drogowej rajdówki zabił nie tylko rajdy ale pewną gałąź motoryzacyjną. Przestałem się interesowac współczesnym WRC jak FIA zmieniła przepisy tylko po to by VW z wymiarami Polo mógł się wpasować. Nie wiem kto na tym zyskał, ale na pewno nie my jako pasjonaci motoryzacji...dobrze, że ostatnio Toyota z Yarisem pokazała jak to się powinno robić. Warto zwrócić uwage jak długo po wprowadzeniu aut WRC taki Lancer wciąż w specu A-grupowym wygrywał. 

 

To był wielki błąd. Oderwanie sportu od aut produkcyjnych spowodowało że... klamki i czasem reflektrory są takie same a reszta to wydumka. Nastąpił brak identyfikacji auta drogowego z samochodem wyczynowym. 

 

Powinni wrócić do tych zasad, sport ten miałby wtedy więcej sensu.

  • Like 3
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Neutrino33 napisał:

...i komu to przeszkadzało? Jak dla mnie brak obowiązku homologacyjnego w postaci konieczności wyprodukowania pewnej ilości wersji drogowej rajdówki zabił nie tylko rajdy ale pewną gałąź motoryzacyjną. Przestałem się interesowac współczesnym WRC jak FIA zmieniła przepisy tylko po to by VW z wymiarami Polo mógł się wpasować. Nie wiem kto na tym zyskał, ale na pewno nie my jako pasjonaci motoryzacji...dobrze, że ostatnio Toyota z Yarisem pokazała jak to się powinno robić. Warto zwrócić uwage jak długo po wprowadzeniu aut WRC taki Lancer wciąż w specu A-grupowym wygrywał. 

Tu mozna troche polemizować ze to wygrywał Lancer czy Tomi. Nikt inny poza Tomim nie był w stanie osiągnąć tym autem sukcesów. Sorry Burns chyba raz Safari wygrał E4 ?

Link to comment
Share on other sites

Ror 2004 i Kubica na Karowej, Holek słabym Subarakiem. 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...