Skocz do zawartości

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Rekomendowane odpowiedzi

mamy aktualne tematy rajdowe ale by się przydał temat bardziej historyczny, gdzie można zbierać ciekawe zdjęcia, filmy materiały, dzielić się wiedza. 
 

Zacznę zdjęciem, którego nigdy wcześniej nie widziałem. 
 

 

090500CF-CE11-4F2E-9C5B-9ED468F1A15E.jpeg

  • Super! 4
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • chojny zmienił(a) tytuł na Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!

Dobra inicjatywa.

 

Ja polecam ten kanal. Mnóstwo materiałów z dawnych czasów zarówno z WRC jak i ME a takze mistrzostw Niemiec , Anglii i Irlandii.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, turdziGT napisał:

Z innej beczki tym razem troche smaru i mechaniki 

 

Uwielbiam wracać do tego filmu :)

Mój kumpel jakiś czas temu pracował w Alzenau w Hyundaiu i poznał tam jednego z mechaników z tej ekipy z filmu. Podobno gość miał taki zasób anegdot rajdowych z epoki, że głowa mała (co zresztą niedziwne) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut jazdy rajdowym Poldkiem z dobra muza. Super skladanka. 

 

 

 

BTW ale Bubel mieszał w garach w tym poldku :)

Edytowane przez turdziGT
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to kiedyś Hołek słusznie określił: "wyroby samochodopodobne" :)

 

Można mieć sentyment do Poldolota czy innych kredensów (też jakiś mam), ale uczciwie oceniając to nawet w latach 80tych to już było kompletne archeo i to podłej jakości.

Szczerze współczuje wielu ówczesnym utalentowanym polskim zawodnikom, czy tez zespołom rajdowym z FSO Sport na czele, że musieli się z czymś takim zmagać.

 

Inna sprawa, że jak przez mgłę pamiętam jak ś.p. Bubel latał tym pod Olsztynem, chyba nawet mój pierwszy Kormoran jako kibic, to ostatni jaki p.Marian jechał jeszcze Polonezem, potem już się zaczęły Mazdy.

Edytowane przez Bosman
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Bosman napisał:

Jak to kiedyś Hołek słusznie określił: "wyroby samochodopodobne" :)

 

Można mieć sentyment do Poldolota czy innych kredensów (też jakiś mam), ale uczciwie oceniając to nawet w latach 80tych to już było kompletne archeo i to podłej jakości.

Szczerze współczuje wielu ówczesnym utalentowanym polskim zawodnikom, czy tez zespołom rajdowym z FSO Sport na czele, że musieli się z czymś takim zmagać.

 

Inna sprawa, że jak przez mgłę pamiętam jak ś.p. Bubel latał tym pod Olsztynem, chyba nawet mój pierwszy Kormoran jako kibic, to ostatni jaki p.Marian jechał jeszcze Polonezem, potem już się zaczęły Mazdy.

 

Pelna zgoda ale z dugiej strony jako kierowca jestem na prawde wdzieczny ze mialem okazje prowadzic i malucha i poldka jak i 125. Dzieki temu jestem w stanie bardziej docenic czy teraz sie jezdzi ale musze przyznac ze lekko zmodzony maluch w zimie to na prawde byla frajda ale racja jazda tymi samochodami to byl inny stan umyslu. A co lepsze nie bylo dwoch identycznych prodoktow. W kazdym psulo sie ci innego :) 

Pamietam jak moj ojciec przesiald sie z 125p na Corolle AE86 ktora to koncepcyjnie byla podobmym autem( polozenie silnika i RWD ) . Dzijzas ale roznica udezyla. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bosman napisał:

Jak to kiedyś Hołek słusznie określił: "wyroby samochodopodobne" :)

 

Można mieć sentyment do Poldolota czy innych kredensów (też jakiś mam), ale uczciwie oceniając to nawet w latach 80tych to już było kompletne archeo i to podłej jakości.

Szczerze współczuje wielu ówczesnym utalentowanym polskim zawodnikom, czy tez zespołom rajdowym z FSO Sport na czele, że musieli się z czymś takim zmagać.

 

Inna sprawa, że jak przez mgłę pamiętam jak ś.p. Bubel latał tym pod Olsztynem, chyba nawet mój pierwszy Kormoran jako kibic, to ostatni jaki p.Marian jechał jeszcze Polonezem, potem już się zaczęły Mazdy.

Hołek zasiadł w OBR jak już kończyły się czasy ośrodka, gasił tam światło, a tekst z samochopodobnymi jest trochę krzywdzący gdyby nie szlify na 126p, 125p i fabrycznym Polonezie ciekawo gdzie dziś by był ;). Sporo ludzi może krytykować te auta, ale ilu obecnie naszych kierowców jeździ w fabrycznych zespołach? Sam Bubel mówił, że dostanie się do fabryki było jednym z kluczowych punktów jego kariery kierowcy rajdowego. Patrząc na zachód na pewno byliśmy daleko, ale patrząc na blok wschodni byliśmy w czołówce, auto z dwulitrowym silnikiem Turbo, wtryskiem Kugelfischer, skrzyniami kłowymi i dyframi Colotti, nawet hamulce były z Porsche 911 homologowane, wiadomo przy Imprezie czy Celice nie ma czego tam szukać. Mistrzostwo Polski w 1987 Bubel zdobył w generalce jeszcze na Polonezie, a parę lat wcześniej PZM prosił fabrykę by nie startowali Polonezami bo są bezkonkurencyjne w kraju.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...