Jump to content

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


Recommended Posts

mamy aktualne tematy rajdowe ale by się przydał temat bardziej historyczny, gdzie można zbierać ciekawe zdjęcia, filmy materiały, dzielić się wiedza. 
 

Zacznę zdjęciem, którego nigdy wcześniej nie widziałem. 
 

 

090500CF-CE11-4F2E-9C5B-9ED468F1A15E.jpeg

  • Like 4
  • Upvote 7
Link to post
Share on other sites
  • chojny changed the title to Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!
  • Replies 351
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

mamy aktualne tematy rajdowe ale by się przydał temat bardziej historyczny, gdzie można zbierać ciekawe zdjęcia, filmy materiały, dzielić się wiedza.    Zacznę zdjęciem, którego nigdy wcześniej

Tak z własnego podwórka,fajne oryginalne zdjęcie mistrzów Teamu Lancii Martini Racing z czasów Delty integrale Evo i nigdy!!! nie ustawione zdjęcie z własnego placu.Kolega podesłał zestawienie zdjęć 

Taka załoga szykuję sie do akcji     

Posted Images

Dobra inicjatywa.

 

Ja polecam ten kanal. Mnóstwo materiałów z dawnych czasów zarówno z WRC jak i ME a takze mistrzostw Niemiec , Anglii i Irlandii.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by turdziGT
Link to post
Share on other sites

Zna ktoś ta panią 

 

 

a120095h-1.jpg

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

 

 

 

Tak sie kiedys jeździło zapoznanie 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, turdziGT napisał:

Zna ktoś ta panią 

 

 

a120095h-1.jpg

Tzn? Bo pytanie, jeśli to pytanie, bo nie ma znaku interpunkcyjnego, jest rozległe. Czy ktoś o niej słyszał? Czy ktoś wie, co to za pani? O co chodzi?

Link to post
Share on other sites

Pytanie retoryczne i fajnie zdjęcie. Nic mniej i nic więcej.

Link to post
Share on other sites

Ten pierwszy chyba Burns 

Link to post
Share on other sites

 

Antti Kalhola powinien dostac oskara za ten film B)

Edited by turdziGT
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

No to klasyczny onboard ode mnie, nie może go tu zabraknąć ;)

 

 

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Z innej beczki tym razem troche smaru i mechaniki 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

A co się robi jak coś padnie i nie nie ma się części? Pożycza od kibiców. Eh czar dawnych rajdów.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, turdziGT napisał:

Z innej beczki tym razem troche smaru i mechaniki 

 

Uwielbiam wracać do tego filmu :)

Mój kumpel jakiś czas temu pracował w Alzenau w Hyundaiu i poznał tam jednego z mechaników z tej ekipy z filmu. Podobno gość miał taki zasób anegdot rajdowych z epoki, że głowa mała (co zresztą niedziwne) :)

Link to post
Share on other sites

Moge sobie tylko wyobrazić.

 

Tymczasem z naszego podwórka i jak najbardziej na miejscu :)

 

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

A jak B)

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

40 minut jazdy rajdowym Poldkiem z dobra muza. Super skladanka. 

 

 

 

BTW ale Bubel mieszał w garach w tym poldku :)

Edited by turdziGT
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jak to kiedyś Hołek słusznie określił: "wyroby samochodopodobne" :)

 

Można mieć sentyment do Poldolota czy innych kredensów (też jakiś mam), ale uczciwie oceniając to nawet w latach 80tych to już było kompletne archeo i to podłej jakości.

Szczerze współczuje wielu ówczesnym utalentowanym polskim zawodnikom, czy tez zespołom rajdowym z FSO Sport na czele, że musieli się z czymś takim zmagać.

 

Inna sprawa, że jak przez mgłę pamiętam jak ś.p. Bubel latał tym pod Olsztynem, chyba nawet mój pierwszy Kormoran jako kibic, to ostatni jaki p.Marian jechał jeszcze Polonezem, potem już się zaczęły Mazdy.

Edited by Bosman
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

W zestawieniu nie może zabraknąć zjawiskowego samochodu, który zdobył tytuł MŚ '73 i wygrywał prawie wszystkie rajdy.

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
41 minut temu, Bosman napisał:

Jak to kiedyś Hołek słusznie określił: "wyroby samochodopodobne" :)

 

Można mieć sentyment do Poldolota czy innych kredensów (też jakiś mam), ale uczciwie oceniając to nawet w latach 80tych to już było kompletne archeo i to podłej jakości.

Szczerze współczuje wielu ówczesnym utalentowanym polskim zawodnikom, czy tez zespołom rajdowym z FSO Sport na czele, że musieli się z czymś takim zmagać.

 

Inna sprawa, że jak przez mgłę pamiętam jak ś.p. Bubel latał tym pod Olsztynem, chyba nawet mój pierwszy Kormoran jako kibic, to ostatni jaki p.Marian jechał jeszcze Polonezem, potem już się zaczęły Mazdy.

 

Pelna zgoda ale z dugiej strony jako kierowca jestem na prawde wdzieczny ze mialem okazje prowadzic i malucha i poldka jak i 125. Dzieki temu jestem w stanie bardziej docenic czy teraz sie jezdzi ale musze przyznac ze lekko zmodzony maluch w zimie to na prawde byla frajda ale racja jazda tymi samochodami to byl inny stan umyslu. A co lepsze nie bylo dwoch identycznych prodoktow. W kazdym psulo sie ci innego :) 

Pamietam jak moj ojciec przesiald sie z 125p na Corolle AE86 ktora to koncepcyjnie byla podobmym autem( polozenie silnika i RWD ) . Dzijzas ale roznica udezyla. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Bosman napisał:

Jak to kiedyś Hołek słusznie określił: "wyroby samochodopodobne" :)

 

Można mieć sentyment do Poldolota czy innych kredensów (też jakiś mam), ale uczciwie oceniając to nawet w latach 80tych to już było kompletne archeo i to podłej jakości.

Szczerze współczuje wielu ówczesnym utalentowanym polskim zawodnikom, czy tez zespołom rajdowym z FSO Sport na czele, że musieli się z czymś takim zmagać.

 

Inna sprawa, że jak przez mgłę pamiętam jak ś.p. Bubel latał tym pod Olsztynem, chyba nawet mój pierwszy Kormoran jako kibic, to ostatni jaki p.Marian jechał jeszcze Polonezem, potem już się zaczęły Mazdy.

Hołek zasiadł w OBR jak już kończyły się czasy ośrodka, gasił tam światło, a tekst z samochopodobnymi jest trochę krzywdzący gdyby nie szlify na 126p, 125p i fabrycznym Polonezie ciekawo gdzie dziś by był ;). Sporo ludzi może krytykować te auta, ale ilu obecnie naszych kierowców jeździ w fabrycznych zespołach? Sam Bubel mówił, że dostanie się do fabryki było jednym z kluczowych punktów jego kariery kierowcy rajdowego. Patrząc na zachód na pewno byliśmy daleko, ale patrząc na blok wschodni byliśmy w czołówce, auto z dwulitrowym silnikiem Turbo, wtryskiem Kugelfischer, skrzyniami kłowymi i dyframi Colotti, nawet hamulce były z Porsche 911 homologowane, wiadomo przy Imprezie czy Celice nie ma czego tam szukać. Mistrzostwo Polski w 1987 Bubel zdobył w generalce jeszcze na Polonezie, a parę lat wcześniej PZM prosił fabrykę by nie startowali Polonezami bo są bezkonkurencyjne w kraju.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...