Jump to content

Historia rajdów, czyli wszystko co najlepsze!


chojny

Recommended Posts

Kapitalne. Gielata modne fryko , wszyscy dresy z kreszu eh to były czasy :)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, mistrzowskie klimaty.

W Niemczech jak zwykle doktorów jak mrowków i do wszystkiego naukowe podejście. W 18.00 widać że nawet do pilotowania w rajdzie (a zwłaszcza zagranicznym ) doktorat jest wymagany. W końcu pilot to "umysłowy".

A to co się dzieje później od 18.50, każe zadać pytanie czy regulamin nakazywał zawodnikom wymontować z pojazdów amortyzatory, hehe

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

FB_IMG_1619647305195.thumb.jpg.577f30f94804345c64adf6b04e149573.jpg

 

“For pure speed from the start of a rally, he and Colin are the fastest. The way Tommi wins rallies is not to be on the pace throughout the event, but blindingly quick on two or three stages. It’s very similar to the way Colin would do it, too.” - Richard Burns on team-mate Tommi Mäkinen in 1998 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, WRC fan napisał:

Co prawda fota współczesna (od Girado & Co), ale tu pasuje.

 

Może być zdjęciem przedstawiającym samochód

 

 

No fajna przyczepka. :wub:

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, chojny said:

Niestety fejk ale wyglada doskonale. 

111E4C6F-FF2A-4B84-90B5-52D01E4F5430.jpeg

Lubię sobie potestować samochody...w Gran Turismo na PS3. Kiedyś jeździłem sobie 3 fajnymi kombi AWD. Nissan Stagea 2.5 RS, Subaru Legacy H6 i właśnie Legnum VR4 (choć ten jest chyba wcześniejszą generacją). Legnum okazał się byc najprzyjemniej prowadzącym się pojazdem z tych trzech. Wykazywał fajną nadsterowność dziecinnie prostą do opanowania i dającą przyjemność z jazdy. Legacy niestety najbardziej podsterowne z całej trójki. Taka dygresja OFF Topic.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, chojny napisał:

Niestety fejk ale wyglada doskonale. 

111E4C6F-FF2A-4B84-90B5-52D01E4F5430.jpeg

Zawsze mnie sie podobał ten Galant zwłaszcza Erwina Webera w specu asfaltowym 

 

 

 

 

IMG_9093.JPG

IMG_9094.JPG

IMG_9095.JPG

Link to comment
Share on other sites

Nie wszyscy wiedzą, że Subaru testowało łopatki do zmiany biegów już w Imprezie A-grupowej w 1993 roku. Co ciekawe była to kłowa skrzynia, a po naciśnięciu łopatki (kciukiem) dźwignia zmieniała położenie w normalnym układzie H. Kierowcom to nie przypadło do gustu i zrezygnowano z tego rozwiązania.

 

tu to widać od 12:58

https://youtu.be/mSnaI13JtfU

A8004A85-82B6-449D-AE37-3FD99715A34D.jpeg

B177DF43-A829-4494-874E-2507B893BD67.jpeg

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.05.2021 o 11:54, Premo napisał:

Nie wszyscy wiedzą, że Subaru testowało łopatki do zmiany biegów już w Imprezie A-grupowej w 1993 roku.

 

 

Subaru testowało łopatki już w Legacy.  ;) 

 

Colin nie był z tego zadowolony a i system czasem zawodził. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.05.2021 o 08:12, chojny napisał:

 

 

Subaru testowało łopatki już w Legacy.  ;) 

 

Colin nie był z tego zadowolony a i system czasem zawodził. 

Dokładnie tak mnie sie cos wydawało ze w Legacy juz były.

Link to comment
Share on other sites

To mówicie że bez 18'' nie ma rajdów?

 

Seamus Gallgher, Toyota Corolla, 1991 Mayo Stages Rally.

 

 

 

 

133685769_2863193363918005_5101607967108966159_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

42 minuty temu, chojny napisał:

To mówicie że bez 18'' nie ma rajdów?

 

Seamus Gallgher, Toyota Corolla, 1991 Mayo Stages Rally.

 

 

 

 

133685769_2863193363918005_5101607967108966159_n.jpg

 

AE86?

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, 1uq said:

 

AE86?

Yhy..Levin. Co ciekawe w Irlandii po dziś dzień smigają takimi po odcinkach, do tego mnóstwo dobrze zdłubanych Escortów RWD.

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
2 godziny temu, Neutrino33 napisał:

Yhy..Levin. Co ciekawe w Irlandii po dziś dzień smigają takimi po odcinkach, do tego mnóstwo dobrze zdłubanych Escortów RWD.

W PL tez byl czas kiedy byly popularne. AE86 jedzil Gieruszczak , Kulig , Kulej . Moj ojciec tez mial pande a ja sie tym uczylem jezdzic nie majac prawka. Eh to byly czasy.

 

 

 

Edited by turdziGT
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Katalonia 1995:

  • świetna jazda Kankkunena na asfalcie
  • wykluczenie Toyoty (zwężka)
  • team orders w Subaru
  • Subaru na miejscach 1-2-3 (Sainz - McRae - Liatti)

 

Po latach okazało się, że gdyby Colin nie oddał zwycięstwa - nie pojechałby w RAC 1995, gdzie wyjął tytuł

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, edgar said:

Katalonia 1995:

  • świetna jazda Kankkunena na asfalcie
  • wykluczenie Toyoty (zwężka)
  • team orders w Subaru
  • Subaru na miejscach 1-2-3 (Sainz - McRae - Liatti)

 

Po latach okazało się, że gdyby Colin nie oddał zwycięstwa - nie pojechałby w RAC 1995, gdzie wyjął tytuł

 

 

Często tak jest żeby wygrać trzeba najpierw przegrać ;)

Link to comment
Share on other sites

Dziennie prawie 200 km oesowych. Tyle co teraz czy rajd. A najlepsze było to ze w poniedziałek szło sie do salonu Toyoty , Subaru , Forda czy Mitsubishi i mozna było kupic dokładnie takie samo auto jakim oni jechali. Eh to były czasy. 

BTW TTE to troche przekombinowali z ta zwezka. Jak by dodali delikatnie z 20-30KM to by pewnie uszło. Przeciec tu gołym okiem widac ze te Celicy ida jak wściekłe zwłaszcza z ciasnych nawrotów.

Pieknynmaterial o pięknych czasach.

  • Like 2
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, turdziGT said:

Dziennie prawie 200 km oesowych. Tyle co teraz czy rajd. A najlepsze było to ze w poniedziałek szło sie do salonu Toyoty , Subaru , Forda czy Mitsubishi i mozna było kupic dokładnie takie samo auto jakim oni jechali. Eh to były czasy. 

BTW TTE to troche przekombinowali z ta zwezka. Jak by dodali delikatnie z 20-30KM to by pewnie uszło. Przeciec tu gołym okiem widac ze te Celicy ida jak wściekłe zwłaszcza z ciasnych nawrotów.

Pieknynmaterial o pięknych czasach.

Właśnie...A-grupa...wprowadzenie WRC to był początek końca motoryzacji dla kibiców. Kiedyś jak chciałeś miec silnego czterołapa w rajdach to trzeba było cos takiego najpierw stworzyć dla ludzi :) . Teraz Toyota swoim Yarisem daje posmak tego co było kiedyś.

Teraz w pewnym momencie tak sobie pofolgowali z tymi przepisami, że pozmieniali je tak by Szmelcwagen z tym pierdzikółkiem Polo mógł się "shomologować" ...to potem Fiesta i Yaris.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Auta WRC są spoko, wystarczy wprowadzić przepis o limicie aut produkcyjnych zbliżonych konstrukcyjnie do tych rajdowych 100,200,300 sztuk, w zależności ile fabryki są w stanie wyprodukować, trudno zrobić przepisy których nikt nie będzie w stanie udźwignąć. Toyota pokazała, że można w tym kierunku iść, najgorsze by było likwidacja WRC i witajcie słabsze auta, tak jak zrobili z B grupą, a wystarczyło wprowadzić przepis ze zwężką... 

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, turdziGT napisał:

 

BTW TTE to troche przekombinowali z ta zwezka. Jak by dodali delikatnie z 20-30KM to by pewnie uszło. Przeciec tu gołym okiem widac ze te Celicy ida jak wściekłe zwłaszcza z ciasnych nawrotów.

Pieknynmaterial o pięknych czasach.

Kiedyś ze znajomymi poruszalismy ten temat i do tego samego wniosku doszliśmy, toyota sama sobie w kolano strzeliła, wiadomo było, że prędzej czy później inne teamy zauważą nieproporcjonalną różnicę w mocy. Generalnie system genialny, powinni dostać za to dodatkową nagrodę, z tym, że przysłowie: "Nie chochlą, a łyżką " ich pokonało:D

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, ManoLEE napisał:

Auta WRC są spoko, wystarczy wprowadzić przepis o limicie aut produkcyjnych zbliżonych konstrukcyjnie do tych rajdowych 100,200,300 sztuk, w zależności ile fabryki są w stanie wyprodukować, trudno zrobić przepisy których nikt nie będzie w stanie udźwignąć. Toyota pokazała, że można w tym kierunku iść, najgorsze by było likwidacja WRC i witajcie słabsze auta, tak jak zrobili z B grupą, a wystarczyło wprowadzić przepis ze zwężką... 

Z B grupa to nie tylko rozchodzilo sie o moc. Te samochody byly po prostu bardzo niebezpieczne. W wielu z nich kierowca i pilot doslownie siedzieli na baku paliwa a konstrukcja nie wytzymywala mocnych uderzen. 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...