Skocz do zawartości

GRubo przesadzony Yaris


FilipeK

Rekomendowane odpowiedzi

46 minut temu, llkuba napisał:

 

Pamiętam jak z Tatą i znajomym pojechaliśmy po Yarisa TS w 2002 roku. Auto nie było niedostępne w Polsce. Moja Mama myślała, że przyjedziemy autem stricte sportowym czyli coś na wzór Celica, coupe czy sedan. Przyjechaliśmy czym takim:

 

IMG_20201227_103901.jpg.001dfa1510d06c3c1da97a7859afefef.jpg

 

No powiedzmy Mama była zła a tak szczerze to była w CH** ZŁA, ale w końcu przekonała się do autka. Nikt ze znajomych rodziców nie wiedział, że te autko kosztuje 2*tyle co wersja podstawowa (i to rodzicom bardzo odpowiadało) czyli około 70tys. zł. przypomnę, że jest rok 2002 gdzie za te pieniądze można by kupić Avensis a cena golfa GTi  generacji V w 2005 roku kosztował po niżej 100 tys. zł. a z tego co mi znajomy mówił (tylko On jak zobaczył Yarisa to wiedział co to jest) w granicach 92 tys. zł.

 

Według mnie auto było super posiadało dużo lepsze fotele, tapicerkę, białe analogowe zegary, lepsze hamulce (pierwszą wymiana klocków przy 75 tys km), obniżone zawieszenie, alufelgi z oponami Michelin, nakładki na progi, inne zderzaki, Torsen... .

 

@FilipeK, @carfit rozumiem dlaczego chcecie posiadać GRa i życzę Wam żeby wasze marzenia spełniły się.

 

 

Będziesz sprawdzał czy wózek i fotelik zmieści się ;) ?

 

 

 


 

Zawsze zostaje Skoda w kombi :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, krist napisał:

co jest racjonalnego w płaceniu premii za auto które było dostępne w przedsprzedaży od 6 miesięcy, i jakoś się nie ustawiała po nie kolejka? I o którym sam producent mówi że nie będzie limitowane?

Tutaj nie działają czynniki racjonalne, tylko odpowiednio nakręcony hype. W dobie internetu taki pociąg szybko się rozpędza. Im szybciej jedzie, tym ludzie są skłonni do podejmowania coraz mniej racjonalnych decyzji ;) Porównanie do baranów o tyle trafne, że owczy pęd działa, a ludzi z skłonnych do przepłacenia za „spóźnienie” nie brakuje.

 

Podobna sytuacja była ostatnio na rynku konsol. Preordery Playstation 5 zostały wykupione (często „lewymi” metodami), a następnie lądowały na allegro w cenie nawet x2.

 

 

 


 

Edytowane przez Zyzol
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, marcinwrxsti napisał:

Sprawdź, czy w Poznaniu po pełnej nitce. Choć wątpię.... Może być tylko karting. 

 

Mi się ten samochód  nie podoba ale uważam, że jeździ zajebiscie skutecznie. 

Gdybys miał porównać tego Yarisa do Twojego niegdyś seryjnego STI? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tsunetomo napisał:

Gdybys miał porównać tego Yarisa do Twojego niegdyś seryjnego STI? 


 

Zacznij od 250kg różnicy.

 

Yaris ze swoją masa 12xxkg to złote czasy niskich mas i średnich mocy czyli GC8 TypeR, RA czy Lanci Delty HF Integrale. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jacky X napisał:

A ja patrząc na tego Yarisa GR zastanawiam się czy on nie jest duchem podobny do Imprezy GT/R/RA.  Kto by nie chciałby kupić nowego pachnącego gt ? Takich samochodów już nie ma.  PS. Sam myślałem że te gry się nie sprzedadzą i w grudniu będą jakieś ....wyprzedaże.Nie ma potrzeby zakupu takiego auta ale jak patrzę na nowe samochody to mnie wręcz odrzuca. A na myśl o hybrydzie to chory jestem. System start/stop rozwala mnie na cały dzień.

Ja jeździłem z moim klientem najpierw GR a potem EVO V i... 

image.thumb.png.9aa097c8a0f2eacf8712d993f329573c.png

image.thumb.png.08810310f1cf02f1f7687659136d7ad8.png

Jadąc tę samą trasę EVO piszczałem z radości jak mała dziewczynka.

 

GR ma to ogromne szczęcie, że nie ma rywala. 

 

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, OWOC napisał:

Ja jeździłem z moim klientem najpierw GR a potem EVO V i... 

image.thumb.png.9aa097c8a0f2eacf8712d993f329573c.png

image.thumb.png.08810310f1cf02f1f7687659136d7ad8.png

Jadąc tę samą trasę EVO piszczałem z radości jak mała dziewczynka.

 

GR ma to ogromne szczęcie, że nie ma rywala. 

 

 

 


 

To jest właśnie to co chce sprawdzić, czy GR ma to coś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:


 

Zacznij od 250kg różnicy.

 

Yaris ze swoją masa 12xxkg to złote czasy niskich mas i średnich mocy czyli GC8 TypeR, RA czy Lanci Delty HF Integrale. 
 

 

Dziękuję, dane katalogowe sobie sprawdziłem :) Co oznacza mniejsza masa co do zasady też wiem. 

Poprosiłem o podzielenie się opinią @marcinwrxsti, który ma, delikatnie mówiąc, pojęcie o tym co można zrobić STI seryjnym jak i trochę mniej seryjnym. I właśnie taka opinia na temat Yarisa GR mnie ciekawi, nie cyferki z katalogu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tsunetomo napisał:

Dziękuję, dane katalogowe sobie sprawdziłem :) Co oznacza mniejsza masa co do zasady też wiem. 

Poprosiłem o podzielenie się opinią @marcinwrxsti, który ma, delikatnie mówiąc, pojęcie o tym co można zrobić STI seryjnym jak i trochę mniej seryjnym. I właśnie taka opinia na temat Yarisa GR mnie ciekawi, nie cyferki z katalogu.

 

A tak gwoli ścisłości to realnie jest  delikatni ponad 1300 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, OWOC napisał:

A tak gwoli ścisłości to realnie jest  delikatni ponad 1300 ;)

Dzięki. Ja balem się polemizować z junior adminem, jeszcze by mi karę wrzucił ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, OWOC napisał:

Gwoli ścisłości to jest genialne dzieło Toyoty, ale jeżdżę tym od czasu do czasu i przez chwilę myślałem, czy sobie takiej nie sprawić.

Na szczęście okazało się, że to nie moja bajka:ph34r:

 

A dlaczego? Czekasz na GR86? Bedzie w EU podobno.

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, OWOC napisał:

Ja jeździłem z moim klientem najpierw GR a potem EVO V i... 

 

Jesteś w stanie napisać coś konkretniej? Bo dokładnie to porównanie jest dla mnie szczególnie interesujące, a nie miałem jeszcze okazji przewieźć tyłka GRem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze EVO od zawsze jest na szczycie mojej "moto listy osobistej" więc już same emocje sprawiają, że masz banana na twarzy bo jedziesz autem z "plakatów".

 

Dla mnie to jest nie zrozumiałe że mając za pasem 2021 rok nadal ktoś zrobił, auto dla rosłych Europejczyków za 165 tys pln w którym się nie mieszczę....  

 

Auto dzięki stałemu napędowi na cztery łapy świetnie się napędza, ale te waleczne tzy cylindry z jednej strony imponują, a z drugiej motywują do refleksji czy to oby jest to czego się spodziewałem. GR przy EVO jest bardzo grzecznym i delikatnym autem.

 

EVO i to seryjne jest tak surowe i zarazem pozbawione totalnie e-wspomagaczy. I to czuć ! Ono na wilgotnym asfalcie czterema kołami w miejscu mieliło - super uczucie. 

 

Zdaje sobie sprawę, że GR jest bardzo zdławiony przez normy UE i jest w nim potencjał, aby go "odkorkować" - ale ja bym sobie życzył, aby za taki worek pieniędzy mieć coś więcej niż ot takie sobie subiektywne  osiągi i dźwięk podbijany z głośników....  

 

Mam nadzieję, że dzięki GR rajdy odżyją i to auto stanie się legendą zaprawioną i wykreowaną przez moto-sport, a nie marketingowców:upside-down-face_1f643-small: 

 

 

Edytowane przez OWOC
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Q37 napisał:

Kolego, Ty już chyba wszystko testowałeś. Wpuszczają cię jeszcze do salonów? ;)


 

Pan ma wolne ale przyjedzie do salonu. 
 

Dzieki za troskę ale fakt, trochę sprzętu się przewinęło ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, OWOC napisał:

A tak gwoli ścisłości to realnie jest  delikatni ponad 1300 ;)


 

Dane były różne podawane wiec wpisałem końcówkę z XX ;) 

 

Jezeli 1300 to i tak lepiej niż aktualne 1,5 tony+. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:


 

To jest właśnie to co chce sprawdzić, czy GR ma to coś. 

Nie. To zupełnie nie to. Tu nie ma emocji. Tu nie ma szybszego bicia serca. Dlatego, @Tsunetomo, Nie ma porównania do seryjnego Sti.  Dźwięk, wygląd - kolor - spojlery, legenda i historia.... Brak tego. I jeszcze, w moim wypadku, rozmiar. Auto jest za małe. 

Dodatkowo sposób jazdy i zachowania się auta. Nie ma tu zamaszystych boczurów (na siłę się da ale ciężko i po mokrym raczej) , altonenów itp. 

Ale jednak, to ten "nudny" Yaris jest szybszy. Szybszy Od seryjnego Sti.  Ale jazda nim nie daje takiej przyjemności. 

Po odchudzaniu (dla zasady), programie, nałożeniu dobrej opony będzie konkurencją dla dużo mocniejszych aut. 

  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, llkuba napisał:

 

Co Ty Panu z salonu obiecałeś ? Herbatniki ? :biglol:


Nic. Może STi, którym podjechałem go przekonało ze jestem targetem :mrgreen:

 

Jutro jadę GTkiem i zabieram kask :mrgreen:

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...