Skocz do zawartości

GRubo przesadzony Yaris


FilipeK

Rekomendowane odpowiedzi

Ceny nowych lub odstąpienie slotu w produkcji wahają sie w tej chwili od 25k do 35k od ceny stockowej za gotowy wóz do odebrania :o:o

Sam nie wiem czy nie sprzedać jednego, a nmoże dwa ? czy czekać jeszcze -_-. Żałuję że nie zamówiłem więcej :( póki można było. 

P.S. Ktoś wcześniej pisał że na tym aucie się nie zarobi ........:biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowy wow, ale to auto nie ma w sobie wow. Nie chwyta za serce, nie powala i nie sprawia że nie chcesz niczego innego:(

 

Cieszę się jednak że toyota zribiła takie auto. Nie dla mnie ale fajnie że jest

Edytowane przez Q37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carfit napisał:

Ceny nowych lub odstąpienie slotu w produkcji wahają sie w tej chwili od 25k do 35k od ceny stockowej za gotowy wóz do odebrania :o:o

Sam nie wiem czy nie sprzedać jednego, a nmoże dwa ? czy czekać jeszcze -_-. Żałuję że nie zamówiłem więcej :( póki można było. 

P.S. Ktoś wcześniej pisał że na tym aucie się nie zarobi ........:biglol:

Ja powątpiewałem. Niesamowity hype. Garatuluję wyczucia. 

W sumie to nie wiem do końca na czym ten hype oparty, bo... np. z mojej perspektywy na „daily” to sie nie nadaje, a na upalanie za drogo.  Pomijam fakt, ze nie wiem czy ze swoim wzrostem sie upcham. 

PS

Ja bym sprzedał ;) Oba.

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tsunetomo napisał:

Ja bym sprzedał ;) Oba.

ja też zwłaszcza że ten hype jest kompletnie bez sensu. W kilku komunikatach Toyota potwierdziła że produkcja Yarisa GR nie będzie limitowana. CO więcaj można się spodziewać że będzie wersja ostrzejsza, już coś testują :

image.jpeg.92f89da60a14daec6f6d454922201e98.jpeg

Więc kompletnie nie rozumiem ludzi którzy cjcą dopłacić 10-15 tysięcy za auto żeby mieć je parę miesięcy wcześniej, kiedy pradowpodobniej przed jego odbiorem dowiedzą sie że właśnie wychodzi jeszcze mocniejsza (limitowana?) wersja auta za które przepłacili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, krist napisał:

ja też zwłaszcza że ten hype jest kompletnie bez sensu. W kilku komunikatach Toyota potwierdziła że produkcja Yarisa GR nie będzie limitowana. CO więcaj można się spodziewać że będzie wersja ostrzejsza, już coś testują :

image.jpeg.92f89da60a14daec6f6d454922201e98.jpeg

Więc kompletnie nie rozumiem ludzi którzy cjcą dopłacić 10-15 tysięcy za auto żeby mieć je parę miesięcy wcześniej, kiedy pradowpodobniej przed jego odbiorem dowiedzą sie że właśnie wychodzi jeszcze mocniejsza (limitowana?) wersja auta za które przepłacili

No widzisz, to nasza ocena sytuacji. Każdy ma inaczej, moze ktoś tak bardzo chce pojeździć jednym z pierwszych modeli, finanse nie bardzo grają rolę i jest gotowy dopłacić za ten przywilej 35k ponad cennik. Każdy ma inne potrzeby i perspektywę.

Dlatego też gratuluję tym, ktorzy z wypiekami czekają na swoje wymarzone auto jak i tym, ktorzy zarobią szybkie pieniądze na wyczuciu rynku i odsprzedaży.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy są to kwoty faktyczne, czy tak sobie ludzie wystawiają? Bo wystawić to można wszystko za niewiadomo jakie kwoty, a czy ktoś to kupi to inna sprawa. Nawet jeśli to jak dla mnie obecnie jest to spowodowane robieniem fejmu wokół tego samochodu, za kilka lat może jednak być zupełnie inaczej.

Druga sprawa nawet jeśli obecnie można zarobić te 25-35 tys zł, to tym bardziej kupując pod kątem ulokowania pieniędzy w perspektywie kilku lat za ile będą one musiały chodzić żeby okazało się to opłacalne. Bo jak za 3-4 lata miałoby się zarobić podobną kwotę to jednak z finansowego punktu widzenia byłby to strzał w kolano niż faktyczny zysk.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tsunetomo napisał:

z mojej perspektywy na „daily” to sie nie nadaje

Oczywiście że nie! od tego są inne auta, wg. mnie i miejsca mojego zamieszkania, gdzie teren wokół górzysty z samymi zakrętami, to będzie sama przyjemność. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, radekk napisał:

za kilka lat może jednak być zupełnie inaczej.

może ale nie musi, za kilka lat połowa z nich sie rozbije, lub będą zajeżdzone przez szkoły jazdy, upalane na torze itd.  Po za tym jest rynek amerykański i Emiraty ! na ktorym wogole nie jest oferowany, kumpel przed świetami dzwonił do mnie z US i pytał o dostepność , bo sam by sprowadził do US kilka sztuk. 

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Twojej perspektywie gdzie ten samochód będziesz użytkował ma to sens nawet jak za kilka lat sprzedałbyś w kwocie którą wyłożyłeś podczas zakupu. Dla kogoś kto kupowałby żeby schować pod kocem i czekać kilka lat na zysk ile by realnie musiał zarobić, tym bardziej jeśli teraz byłby w stanie odsprzedać za ok 30 tys więcej? W takim wypadku za kilka lat oczekiwałbym kwot rzędu powiedzmy 250 tys, jeśli nie więcej. Inaczej nie widzę sensu, bo wolałbym sprzedać teraz, zarobić te 30 tys, i zainwestować w kolejną rzecz, np za rok w Yarisa GRMN:biglol: i znów zarobić już np 40 tys. A tak to blokuje fundusze na kilka lat, muszę samochód opłacać, przechowywać go w odpowiednich warunkach żeby był egzemplarzem kolekcjonerskim i faktycznie zamiast zarobić mimo że sprzedam drożej, to jednak stracić.

Jak zamówiłeś dwa to ja na Twoim miejscu jeśli masz klienta który realnie jest gotów dać Ci tą kasę bym odsprzedał, zostawił sobie tego drugiego którego byś w jakiś sposób użytkował i za kilka lat sprzedał, bo nawet jak nie zarobisz to zyskasz mogąc użytkować ten samochód przez ten czas, a jak się uda jeszcze zarobić to tym bardziej super.

Dla mnie główną wątpliwą przy tym samochodzie jest to co Toyota jednak z nim zrobi w najbliższym czasie, może puszcza na USA, może zwiększą produkcję, może zrobią kolejną odmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja nie podważam technikaliów tego modelu bo te robią wrażenie i dają co trzeba. Są jak gwiazda na bardzo zmęczonym tle codzienności borykajacej się z ograniczeniami.

 

Ale mam szczere pytanie do Tych co już zamówili. Czy GR Yaris Wam sie naprawdę wogóle podoba jako auto? No wiecie sytuacja typu wyjść z auta, popatrzeć na nie z kilku metrów, cmkonąć z zachwytu, jeszcze raz się obejrzeć itp. Macie tak?

 

Pytam bo według mnie Yaris wygląda starszenie kulfoniasto i nieproporcjonalnie. Nie mogę znaleźć harmonii w tej konstrukcji.  

 

Coś jak proto nadbudowane na jakieś z góry ustalone podwozie. Tu szeroko, tam wąsko bo tak wyszło i nie chce być inaczej, taki trochę Mario Cart.

 

Clio RS wygląda zgrabnie, fiesta ST wygląda zgrabnie i kompletnie, a Yaris GR hmm, jak konstrukcja indyjskiego tunera z Delhi co zespawał kilka aut ze sobą co miał pod ręką.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dobrze rozumiem kończy się polski przydział na 2021 rok, ktory zresztą dość długo wisiał, i pies z kulawą noga się nim nie interesował. teraz kilka zachwytów od testerów, i ludzie przepłacają za możliwość kupna. Co zrobią jak dealerzy otworzą listy zamówień na 2022?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, krist napisał:

jeśli dobrze rozumiem kończy się polski przydział na 2021

źle rozumiesz, przydział na ten rok się wyczerpał do zera, a co będzie w 2022 tego nikt nie wie, no chyba że masz kolejne sprawdzone info bezpośrednio od Pana Toyody :biglol:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, carfit napisał:

źle rozumiesz, przydział na ten rok się wyczerpał do zera, a co będzie w 2022 tego nikt nie wie, no chyba że masz kolejne sprawdzone info bezpośrednio od Pana Toyody :biglol:;)

może nie od Toyody, ale jego głównego inżyniera:

chief engineer Naohiko Saito said that, “we will continue to produce this car - over 25,000 if enough people want one. That 25k figure isn’t a limit.”

Znasz jeden powód dla którego mieli by przestać produkować ten samochód, jeśli będa zamówienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, krist napisał:

ale jego głównego inżyniera

Tia,  główny inżynier jak wiesz nie jest od tego, i tak Prezes Toyoda o wszystkim decyduje, podobnie jak z Makinenem. Spodziewałeś się tego ? i został prawą ręką od działu sportu Toyoty. 

 

5 minut temu, krist napisał:

Znasz jeden powód dla którego mieli by przestać produkować ten samochód, jeśli będa zamówienia?

choćby to że to auto składane ręcznie w fabryce która ma bardzo ograniczone moce produkcyjne, oraz w 2022 mają być WRC hybrydy, więc może być tak że 2022 dostaniemy Yarisa GR hybryd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, carfit napisał:

Tia,  główny inżynier jak wiesz nie jest od tego, i tak Prezes Toyoda o wszystkim decyduje, podobnie jak z Makinenem. Spodziewałeś się tego ? i został prawą ręką od działu sportu Toyoty. 

 

choćby to że to auto składane ręcznie w fabryce która ma bardzo ograniczone moce produkcyjne, oraz w 2022 mają być WRC hybrydy, więc może być tak że 2022 dostaniemy Yarisa GR hybryd. 

równie prawdopodobna jest wersja ze wypuszczą jeszcze szybszą, 300 konną wersję yarisa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carfit napisał:

Oczywiście że nie! od tego są inne auta, wg. mnie i miejsca mojego zamieszkania, gdzie teren wokół górzysty z samymi zakrętami, to będzie sama przyjemność. 

Jestem bardzo ciekaw Twojej opinii na temat tego auta vs STI. Czemu? Bo dla mnie taki Yaris to alternatywa właśnie dla STI do wypadów na tor. Kiedy dokładnie odbierasz? Zaplanuję zaległy wypad to moze przewieziesz na prawym? ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, krist napisał:

równie prawdopodobna jest wersja ze wypuszczą jeszcze szybszą, 300 konną wersję yarisa

oczywiście że tak, pytanie czy będzie dostepna w EU, a nie tylko JP, normy emisji są jednak skutecznie odstraszające. Przecież GR powstał głównie po to aby zwiększyć rozstaw kół na tylnej osi, bo inżynierowie z WRC mieli z tym problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Kiedy dokładnie odbierasz?

Produkcja 3 tydzień lutego, odbiór pewnie maj, czerwiec, o ile nie będzie opóźnień..... bo już coś przebąkują . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, carfit napisał:

Produkcja 3 tydzień lutego, odbiór pewnie maj, czerwiec, o ile nie będzie opóźnień..... bo już coś przebąkują . 

O to będę wcześniej ;) 

Tak czy inaczej, czekam na opinię. Chyba hype na punkcie tego auta przebija Focusa RS. Tymczasem zostaje stare, dobre STI, podatne na dłubanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, carfit napisał:

oczywiście że tak, pytanie czy będzie dostepna w EU, a nie tylko JP, normy emisji są jednak skutecznie odstraszające. Przecież GR powstał głównie po to aby zwiększyć rozstaw kół na tylnej osi, bo inżynierowie z WRC mieli z tym problem. 

Toyota jest jedną z nielicznych marek która nie ma problemu z normą emisji, która zresztą mocno faworyzuje hybrydy. Fabryka Motomachi coś musi produkować w 2022, o innych "specjalnych modelach toyoty czy lexusa jakoś nie słychać.

Z tego co czytałem Toyota NIGDY nie twierdziła że GR to limitowana produkcja, ze powstanie x aut i koniec. Wręcz przeciwnie:

“We developed this car as a production model, not a limited model, so we have a good business case about this GR Yaris,Saito-san said.  Tym bardzie j nie rozumiem o co chodzi w tym obkkedzie że przydział na rok się skończył

 

Edytowane przez krist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, krist napisał:

Toyota jest jedną z nielicznych marek która nie ma problemu z normą emisji, która zresztą mocno faworyzuje hybrydy. Fabryka Motomachi coś musi produkować w 2022, o innych "specjalnych modelach toyoty czy lexusa jakoś nie słychać.

Z tego co czytałem Toyota NIGDY nie twierdziła że GR to limitowana produkcja, ze powstanie x aut i koniec. Wręcz przeciwnie:

“We developed this car as a production model, not a limited model, so we have a good business case about this GR Yaris,Saito-san said.  Tym bardzie j nie rozumiem o co chodzi w tym obkkedzie że przydział na rok się skończył

 

To proste. Fabryka ma moce na 25k sztuk rocznie. Sprzedały sie. Koniec. Pytanie, co dalej? Kolejne 25k? Albo zwiększenie mocy produkcyjnych do 50k? Jak sie zarabia to czemu nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...