Jump to content

Swap hamulców 277 na 294.


Damian Świerc
 Share

Recommended Posts

Znalazłem tu kilka tematów w których znalazłem częściowo odpowiedzi na moje pytania.
Ale ilość postów i często sprzeczne informacje nie do końca mnie zadowalają.

Posiadam Legacy BP 07' z EJ20F pod maską.
Chciałbym swapnąć seryjne hamulce 277 przód na te od wersji z dieslem pod maską. Czyt 294mm.
Teraz pytanie brzmi co będę potrzebował do takiego zabiegu.
Wiadomo że tarcze, klocki, zaciski. Czy Jarzma od obu są identyczne? Czy przewody hamulcowe pasują?
Czy jeszcze jakieś elementy muszę mieć od układu hamulcowego 294 z diesla?

Link to comment
Share on other sites

Same jarzma ciężko dostać. Jak założysz komplet z diesla z jarzynami to będzie grało wszystko. Nowe potrzebujesz podkładki pod banjo w zacisku. 1x10mm miedziane. Kupisz w dobrym motoryzacyjnym, albo tzw sklepie rolniczym. Ja kupiłem w sklepie z częściami do ciężarówek.

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, Damian Świerc napisał:

Znalazłem tu kilka tematów w których znalazłem częściowo odpowiedzi na moje pytania.
Ale ilość postów i często sprzeczne informacje nie do końca mnie zadowalają.

Posiadam Legacy BP 07' z EJ20F pod maską.
Chciałbym swapnąć seryjne hamulce 277 przód na te od wersji z dieslem pod maską. Czyt 294mm.
Teraz pytanie brzmi co będę potrzebował do takiego zabiegu.
Wiadomo że tarcze, klocki, zaciski. Czy Jarzma od obu są identyczne? Czy przewody hamulcowe pasują?
Czy jeszcze jakieś elementy muszę mieć od układu hamulcowego 294 z diesla?

No tarcze są większe to na pewno. B)

 

Najlepiej kupić komplet w dobrym stanie, drogie nie są, bo masa diesli idzie na części

Wszystko pasuje p&p. Tylko chyba wtedy felga minimum 16 cali musi wtedy być.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Damian Świerc napisał:

Dwutłok od wersji z klekotem pod maską. Mogę mieć za  500zł nowe zaciski kpl.

zregenerowane 4tłoki udało mi się kupić za 800, więc czasem warto poszukać. Pod to już normalnie 294 tarcza i w miarę klocki -do 2k zamkniesz budżet 

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Kotolot napisał:

zregenerowane 4tłoki udało mi się kupić za 800, więc czasem warto poszukać. Pod to już normalnie 294 tarcza i w miarę klocki -do 2k zamkniesz budżet 

co kto lubi. Z tymże na czterotłoka nie każda felga 16" wejdzie. 

Kpl zaciski od diesla 500 + tarcze z klockami 500 i hamuje. Co kto potrzebuje. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
4 minuty temu, Danko napisał:

I jeszcze tu się wpychnę.. No felgi i tak mma 17/18, więc nie problem. Ale zaczyna mnie zastanawiać, czy w razie wymiany iść w Czterotlok i 294, czy szukać 312 z b speca.. 

 

Do Imprezy kupiłem zaciski i jarzma od fotka diesel za 100 zł. Wyczyściłem zaciski, jarzma i pomalowałem. Wymieniłem tłoczki i gumy teraz czekają aż skończą się tarcze i klocki które mam na aucie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A ja mam wątpliwości czy ten slabawy silnik ciągnie duże ciężkie tarcze. Rzeczywiście uważacie, że dwutloczjowy sprawny zacisk z seryjna tarcza nie daje rady? Ścigańci.
Nie rozumiem o co Ci chodzi. Wypowiedź nic nie wnosi do dyskusji. Co za różnica jakie tarcze, czy 294 jest cięższa od 277 aż tyle, że robi Ci to jakaś różnice. Chyba lepiej mieć lepsze heble za śmieszne pieniądze.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Koroviov napisał:

A ja mam wątpliwości czy ten slabawy silnik ciągnie duże ciężkie tarcze. Rzeczywiście uważacie, że dwutloczjowy sprawny zacisk z seryjna tarcza nie daje rady? Ścigańci.

No to jestem ścigantem:th_dash:

Co zlego jest w zalozeniu wiekszego dla całkowitej pewności w awaryjnej sytuacji? 

I tak. Serio uwazam, ze seryjne są za małe. Tu nawet nie moc chodzi, a o masę Legwana. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

No to jestem ścigantem:th_dash:
Co zlego jest w zalozeniu wiekszego dla całkowitej pewności w awaryjnej sytuacji? 
I tak. Serio uwazam, ze seryjne są za małe. Tu nawet nie moc chodzi, a o masę Legwana. 
Pod tym się podpisze. Przesiadłem sie do legwana z primery p12 i wtedy myślałem ze legwan wgryza sie w asfalt do czasu az nie zapakowałem sie na wakacje. Heble są ok jak jedzie się samemu najlepiej z wyciągnięta tylna kanapą . Też myślę nad przeszczepem. Nie chcę zmieniać felg. Seryjne 16".

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 2.01.2021 o 06:38, Dracula napisał:

Pod tym się podpisze. Przesiadłem sie do legwana z primery p12 i wtedy myślałem ze legwan wgryza sie w asfalt do czasu az nie zapakowałem sie na wakacje. Heble są ok jak jedzie się samemu najlepiej z wyciągnięta tylna kanapą emoji1.png. Też myślę nad przeszczepem. Nie chcę zmieniać felg. Seryjne 16".

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka
 

to zmieścisz zaciski z diesla bez problemu. mam oem enkei 16" et 55 założone na takie zaciski

Edited by Dzixd
Link to comment
Share on other sites

Diesel ma tarcze jak w BRZ, jest to optymalny zestaw pod felgi 16 do normalnej jazdy. Jeśli ktoś ma 17 na stanie, proponował bym założenie hebli ze Spec B, wtedy można troszkę później hamować ;).

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem ze z klekota heble sa plug and play. Kupuje zaciski z jazmami i nowe tarcze. Wyciagsm stare wkladam nowe i pasuje?

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

U siebie w Forku będę montował tarcze 294. Zaciski udało mi się dorwać z XTka EJ205 razem z jarzmami za 150 (raczej nie wygórowana cena), ale i tak będzie pełna regeneracja z malowaniem. Do tego jeszcze dojdzie większą osłona Tarcz, nowe tarcze, klocki i widzimisie przewody w oplocie. Taki zestaw to około 1 500 zł. Za kolegami wyżej - zawsze lepiej mieć pewniejszy Hampel na sytuację awaryjną niż jakby go miało nie być :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

Za kolegami wyżej - zawsze lepiej mieć pewniejszy Hampel na sytuację awaryjną niż jakby go miało nie być

Zwłaszcza że koszt klocków i tarcz niewiele wyższy

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...