Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

47 minut temu, Blixten napisał(a):

 

Mam od roku V90CC i u mnie nic nie trzeszczy.  

Moim zdaniem materiały i spasowanie są na bardzo dobrym poziomie. 

 

O widzisz. Sporo w tym subiektywnych odczuć i oczekiwań.

 

Może v90 jest inaczej złożony. 

 

Zanim kupiłem outbacka jeździłem rocznym v60 z przebiegiem 20tys km u lokalnego dealera z zamiarem odwiedzenia od pomysłu zakupu Outbacka :) Byłem bardzo pozytywnie nastawiony na volvo, szedłem z myślą że teraz to będzie przeskok jeśli chodzi o "poczucie jakości" i komfortu...

 

...I v60 trzeszczało na nierównościach, podczas przejazdu przez tory kolejowe, dylatacje i na szutrze itp i wtedy stwierdziłem że biorę outbacka bo nie jest wcale gorszy:biglol: a dużo fajniejszy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, dirkdiggler napisał(a):

Sporo w tym subiektywnych odczuć i oczekiwań.

 

Jest tak jak mówisz, a do tego sporo moim zdaniem zależy też od wersji wyposażenia - dzisiaj akurat jestem zastępczym XC60 gdzie wykończenie jest dla mnie zdecydowanie zbyt "plastikowe", ba, nawet kolor tapicerki i dodatków powoduje inny nastrój.

Takie mam szczęście, że dzisiejsze XC60 też nie trzeszczy, ale tego auta (w takiej konfiguracji) bym nie kupił. 

 

Nie porównam V90CC do Outbacka, bo zamiast tego mam XV, ale moim subiektywnym okiem: materiały, ergonomia, akcesoria, komfort, wyciszenie, rodzaj skrzyni biegów, moc silnika są na korzyść Volvo, ale jeśli chodzi o zawieszenie i prowadzenie, tu już wygrywa Subaru. 

To jeśli chodzi o różnice, ale co jest wspólne dla obu aut to pewnie wszystkich zaskoczę  - spalanie - które wynosi w obu przypadkach 10,5 w mieście. 

Z czego to wynika, skoro to tak różne od siebie auta ?

Może z tego, że XV muszę bardziej "cisnąć" żeby jechać równie dynamicznie co Volvo ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Co zamiast Outbacka ?" - od wczoraj nurtuje mnie to pytanie bardziej niż kiedykolwiek. Moja lepsza połowa przetestowała wczoraj Forestera w kontakcie bezpośrednim z niebieskim wrocławskim tramwajem i zaczynam niespodziewanie dla mnie szukać auta. Oczywisty dla mnie wybór to Outback - moje ulubione Subaru od zawsze ale nie zamykam się na inne opcje. Potrzebuję wyższy prześwit, napęd na cztery w benzynie (e-boxer nie wchodzi w grę ;)), nie ciasne ale niekoniecznie aż tak duże jak Outback oraz dostępne od ręki bo mamy jedno auto za mało w domu.

Budżet max jak Outback (236 tyś.). Macie jakieś pomysły?

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sartek napisał(a):

Do końca października jest rabat 15k na Outbacka Cross, jeśli odbierzesz go do końca października. Także zamiast Outbacka proponuję Outbacka od ręki i z rabatem :)

 

 

To samo chciałem napisać. Jest kilka crossow za 207 705 pln wystawionych, a u Kopra stoi demo z 2022 platinum w fajnym kolorze autumn green z mikro przebiegiem za 216 900. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Michał W. napisał(a):

"Co zamiast Outbacka ?" - od wczoraj nurtuje mnie to pytanie bardziej niż kiedykolwiek. Moja lepsza połowa przetestowała wczoraj Forestera w kontakcie bezpośrednim z niebieskim wrocławskim tramwajem i zaczynam niespodziewanie dla mnie szukać auta. Oczywisty dla mnie wybór to Outback - moje ulubione Subaru od zawsze ale nie zamykam się na inne opcje. Potrzebuję wyższy prześwit, napęd na cztery w benzynie (e-boxer nie wchodzi w grę ;)), nie ciasne ale niekoniecznie aż tak duże jak Outback oraz dostępne od ręki bo mamy jedno auto za mało w domu.

Budżet max jak Outback (236 tyś.). Macie jakieś pomysły?

 

A może "piętnastka"? Albo Crosstreck (US). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sartek napisał(a):

Do końca października jest rabat 15k na Outbacka Cross, jeśli odbierzesz go do końca października. Także zamiast Outbacka proponuję Outbacka od ręki i z rabatem :)

 

 

 

Godzinę temu, dirkdiggler napisał(a):

To samo chciałem napisać. Jest kilka crossow za 207 705 pln wystawionych, a u Kopra stoi demo z 2022 platinum w fajnym kolorze autumn green z mikro przebiegiem za 216 900. 

Dzięki Panowie, to akurat wiem bo od Outbacka zacząłem moje poszukiwania i jest to mój pierwszy wybór, we Wrocku np. jest biały za 207 tyś.

 

58 minut temu, Orear napisał(a):

 

A może "piętnastka"? Albo Crosstreck (US). 

E-Boxer nie dla mnie, 1.6 też nie bardzo. No i szukam nowego z salonu na gwarancji więc US odpada. Tak jak pisałem to z Subaru tylko Outback.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

207k zł na to auto to przy dzisiejszych cenach promocja. 

Ja zdecydowałem się na Lexusa RX final edition, za podobną kwotę. Mimo że to SUV, i zarzekałem się, że po roku w A6 na trasy tylko limuzyny, to jeżdżę tym w trasy z przyjemnością. Jedno z najnudniejszych aut, jakie znam (a na pewno spośród tych, które mam), ale jak mam walnąć traskę to właśnie tym nudziarzem - ale za to jak wygodnie ;)

Bierz OBK :)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to pomoże w decyzji czy nie ale napomknę że jestem tuż przez 100kkm w nowym outbacku i zrobiłem ostatnio bardzo, bardzo szczegółowe przepatrzenie auta pod kątem ewentualnych spraw gwarancyjnych. Takie dokładne sprawdzenie pzez ludzi co z tymi autami pracują od wielu lat i znają poprzednie generacje na wskoś.

 

Oprócz delikatnie naderwanych tulei tylnych wahaczy (będą wkrótce do wymiany) co było typowe równie we wcześniejszych generacjach moje auto wygląda od strony mechanicznej jakby wczoraj wyjechało na drogi. Mechanicznie jest czysto, sucho, schludnie. NIc się nie poci, nic nie wyrabia. Zawieszenie suche, gumy ciasne (oprócz tych tulei wahaczy:biglol:). 

 

Dobrze to rokuje dalszej bezproblemowej eksploatacji, a jest to cecha nieoczywista w dzisiejszych realiach motoryzacyjnych.

Można zatem zajmować się pierdołami w stylu trzeszcząca ramka:) bo poważniejszych spraw, odpukać, nie ma.

 

 

 

 

  • Super! 2
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzenia w Crossie są trochę ceratowe (taki trochę późny Gierek), ale poza tym....:wub:

Jakby tak "manager" dał małą stolicę Maroka, a XV poszedł za godziwe talary, to...kruca bomba..."łokazją".

 

BTW: czy siedzisko kierowcy w Crossie 2023 ma tą wyciąganą przedłużkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Michał W. napisał(a):

niestety mam strasznie zajęty weekend i spędzę w nim mniej czasu niż bym sobie tego życzył ale i tak jestem podekscytowany

 

tylko wróć do nas z wrażeniami ;) 

 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2023 o 19:30, Blixten napisał(a):

 

tylko wróć do nas z wrażeniami ;) 

 

Tak na szybko przed świtem napiszę, że po około 150 km po mieście, drogach krajowych i szybkiego ruchu w moim odczuciu dylemat zmienił kategorię z:

czy Outback?

na 

jaka wersja Outbacka (Cross czy Platinum)?

:thumbup:

 

ale jeszcze w przyszły weekend chyba pojeździmy czymś innym tak dla pewności (na prośbę żony). ;)

IMG_0392.jpeg

 

IMG_0386.jpeg

Edytowane przez Michał W.
  • Super! 1
  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2023 o 19:39, sweeps_on_aliss napisał(a):

Czy w V60/90CC trzeszczą plastiki?

Miałem V60 CC, XC60 I gen, a teraz XC 90 22. Nie stwierdziłem żadnych skrzypień czy innych niepokojących dźwięków. Może w XC 60 I gen coś tam się odzywało przy tunelu środkowym, ale sporadycznie. W nowych modelach jest cicho i przyjemnie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Michał W. napisał(a):

Tak na szybko przed świtem napiszę, że po około 150 km po mieście, drogach krajowych i szybkiego ruchu w moim odczuciu dylemat zmienił kategorię z:

czy Outback?

na 

jaka wersja Outbacka (Cross czy Platinum)?

:thumbup:

 

ale jeszcze w przyszły weekend chyba pojeździmy czymś innym tak dla pewności (na prośbę żony). ;)

 

Jak dla mnie wizualnie i praktycznie wygrywa Cross, te potężne i "nieprzekombinowane" relingi wyglądają dużo lepiej. Jeśli różnica w cenie jest znaczna to w mojej ocenie to niewielkie okno dachowe nie jest warte dużej dopłaty. Natomiast tapicerka - cóż,  nie wiem ile teraz kosztuje kompleksowe "zrobienie" skóry dobrej jakości, ale w Forku XT wykonałem taki manewr i fabryczna się nie umywała. Ciekawi mnie tylko jak się sprawuje ta tapicerka ceratowa, pewnie lipiec jest czasem próby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kristofor napisał(a):

Jak dla mnie wizualnie i praktycznie wygrywa Cross, te potężne i "nieprzekombinowane" relingi wyglądają dużo lepiej. Jeśli różnica w cenie jest znaczna to w mojej ocenie to niewielkie okno dachowe nie jest warte dużej dopłaty. Natomiast tapicerka - cóż,  nie wiem ile teraz kosztuje kompleksowe "zrobienie" skóry dobrej jakości, ale w Forku XT wykonałem taki manewr i fabryczna się nie umywała. Ciekawi mnie tylko jak się sprawuje ta tapicerka ceratowa, pewnie lipiec jest czasem próby...

 

W platinium jest jeszcze harman kardon, moim zdaniem dobry, a po wygłuszeniu drzwi bardzo dobry system.

Poza tym kamere z przodu i na lusterku oraz składane lusterka. 

 

Ja bym brał dzisiaj białego crossa, audio zlecił jakieś ogarnietej firmie za jakiś czas wraz z wygłuszeniem drzwi i da to napewno lepszy efekt niż fabryczny harman. 

 

Okno dachowe miałem dwa razy otwarte więc by mi go nie brakowało.

Kamery z przodu i na lusterku nie wykorzystuję na codzień wiec dla mnie mogłyby nie istnieć.

 

Jedyne pytanie o tapicerkę bo ze skórą bardzo się polubiłem no i po kosmetykach do skóry gliptone wnętrze bardzo ładnie i ekskluzywnie pachnie.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kristofor napisał(a):

Jak dla mnie wizualnie i praktycznie wygrywa Cross, te potężne i "nieprzekombinowane" relingi wyglądają dużo lepiej. Jeśli różnica w cenie jest znaczna to w mojej ocenie to niewielkie okno dachowe nie jest warte dużej dopłaty. Natomiast tapicerka - cóż,  nie wiem ile teraz kosztuje kompleksowe "zrobienie" skóry dobrej jakości, ale w Forku XT wykonałem taki manewr i fabryczna się nie umywała. Ciekawi mnie tylko jak się sprawuje ta tapicerka ceratowa, pewnie lipiec jest czasem próby...

Cross jest spoko, zwłaszcza cena bardzo zachęcająca w promocji. Niestety testowy Platinum całokształtem kusi, zwłaszcza okno choć małe i Harmann, który miło mnie zaskoczył. Skóra, kamerki, pamięć fotela czy składane lusterka (po zamknięciu) też nie zaszkodzą, pytanie tylko czy dopłacać do tych luksusów prawie 30 tyś. Gdybym dostał do testów Crossa to wybór byłby dokonany na jego korzyść a tak namącili mi w głowie. :upside-down-face_1f643-small:

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michał W. napisał(a):

Cross jest spoko, zwłaszcza cena bardzo zachęcająca w promocji. Niestety testowy Platinum całokształtem kusi, zwłaszcza okno choć małe i Harmann, który miło mnie zaskoczył. Skóra, kamerki, pamięć fotela czy składane lusterka (po zamknięciu) też nie zaszkodzą, pytanie tylko czy dopłacać do tych luksusów prawie 30 tyś. Gdybym dostał do testów Crossa to wybór byłby dokonany na jego korzyść a tak namącili mi w głowie. :upside-down-face_1f643-small:

Przemyśl czy rzeczywiście tak bardzo potrzebujesz te wszystkie rzeczy, ale pamiętaj też, że życie jest jedno i jest ono krótkie - jak nie teraz to kiedy ? ;) 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...