Skocz do zawartości

Plukanie silnika fb20


Rekomendowane odpowiedzi

Dzien Dobry. Podczas ostatniego przegladu w ASO Zdanowicz wlano olej 5W30. Nie jest to blad ale rekomendowany do silnika FB20 jest 0W20.

Teraz przy kolejnym przegladzie chce zmienic olej na rekomendowany przez Subaru do tych silnikow.

Pytanie: czy przed zalaniem 0W20 powinienem zadac przeplukania najpierw czy tez po zlaniu starego oleju po prostu mozna zalac swiezym

 

Kamyczek do ASO Zdanowicz. Niestety nikt mnie nie poinformowal mnie podczas przegladu o wlaniu innego oleju. Zorientowalem sie dopiero po szczegolowym przegladzie faktury.

Bylem zdziwiony dlaczego samochod pali wiecej okolo 1 ltr /100km

Pozdrowienia

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bangokorea napisał:

Podczas ostatniego przegladu w ASO Zdanowicz wlano olej 5W30. Nie jest to blad ale rekomendowany do silnika FB20 jest 0W20.

 

2 godziny temu, bangokorea napisał:

Bylem zdziwiony dlaczego samochod pali wiecej okolo 1 ltr /100km

Nie jest możliwe by powyższa zmiana oleju wpłynęła 10%-15% na wynik spalania. Sami producenci oleju deklarują w skrajnych przypadkach poprawę w okolicach 2% a w normalnym użytkowaniu często jest ona pomijalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli samochód nie ma przebiegu powyżej 80000km to nie sądzę żeby płukanka była konieczna. Ale pewnie nie zaszkodzi.

Przy okazji: ja ostatnio w FB20 zamieniłem 5W30 na 0W40. I też wygląda, że pali 5-10% mniej (żona zaraportowała, chyba się nie myli) :P

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swoim fb20 podczas 6 letniego użytkowania auto miało w silniku oleje 0w20, 5w30, 0w40.  Wzrostu czy spadku spalania na żadnej z tych oliw nie zauważyłem. 

30 minut temu, bangokorea napisał:

To nie wiem. Faktem jest zwiekszone spalanie.A nic innego nie zmienialem, rowniez stylu jazdy.

auto pali więcej w miesiącach zimowych więc raczej tutaj bym szukał winowajcy ewentualnie w paliwie ale nie w oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej instrukcji obslugi pisze ze mozna stosowac olej w/g API klasy SM lub SN z oznaczeniem Energy Resource Conserving(ochrona srodowiska) lub Resource Conserving (oszczednosc energi)

Oleje klasy SM lub SN sa wlasnie ) 0W20. Ponadto pisze ze Zalecany jest olej 0W20 ze wzgledu na zuzycie paliwa. Wiec chyba coś jest na rzeczy i ASO powinno poinformowac ze wymieniaja olej na wlasciwy ale inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem dlaczego napisał na forum zamiast zadzwonić do aso ? 

zresztą aso dobrze  zrobiło zimy już praktycznie nie ma po co lać 0w20 żeby zatarł się silnik w korku jak zrobi się cieplej ?

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karenz napisał:

nie rozumiem dlaczego napisał na forum zamiast zadzwonić do aso ? 

zresztą aso dobrze  zrobiło zimy już praktycznie nie ma po co lać 0w20 żeby zatarł się silnik w korku jak zrobi się cieplej ?

Proponuje czytac ze zrozumieniem. Napisalem ze rekomendowany olej do silnika FB20 jest 0W20. Napisalem rowniez ze ASO nie popelnilo bledu lejac 5W30,  ale powinno mnie powiadomic dlaczego leje inny olej niz rekomendowany. Moje pytanie brzmialo czy trzeba silnik plukac lejac rekomendowany olej tyle i az tyle. A glupie odpowiedzi ze mam wymienic silnik pomijam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2020 o 09:05, bangokorea napisał:

Dzien Dobry. Podczas ostatniego przegladu w ASO Zdanowicz wlano olej 5W30. Nie jest to blad ale rekomendowany do silnika FB20 jest 0W20.

Teraz przy kolejnym przegladzie chce zmienic olej na rekomendowany przez Subaru do tych silnikow.

Pytanie: czy przed zalaniem 0W20 powinienem zadac przeplukania najpierw czy tez po zlaniu starego oleju po prostu mozna zalac swiezym

 

Kamyczek do ASO Zdanowicz. Niestety nikt mnie nie poinformowal mnie podczas przegladu o wlaniu innego oleju. Zorientowalem sie dopiero po szczegolowym przegladzie faktury.

Bylem zdziwiony dlaczego samochod pali wiecej okolo 1 ltr /100km

Pozdrowienia

W moim XV 2.0( tak wiem to całkiem inny silnik z bezpośrednim wtryskiem) miałem podobny problem . Producent zaleca w instrukcji 0W20 a  w polskich ASO zalewają 5W30. Olej 5W30 jest bardziej zalecany na polski klimat( przynajmniej tak twierdzi ASO PL) . Dokopałem się w necie jakiejś instrukcji-zalecenia na USA w którym mowa że olej 0W20 rekomendowany jest do słabszych silników jak 2.0 a w 2.0turbo , 3.6 czy nowym 2.4 zalecany jest już 5W30. Popytałem w nieautoryzowanych zakładach Subaru i wszyscy twierdzili że lepiej lać 5W30.  Na twoim miejscu bym się nie przejmował i przeszedł definitywnie na 5W30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziekuje za merytoryczne odpowiedzi, przynajmniej w wiekszosci. Chyba przekonaliscie mnie ze jednak ASO robi dobrze lejac 5W30 i chyba taki olej bede juz stosowal, niezalaznie od ewentualnego zuzycia paliwa. Chce dobrze dla lepszego smarowania i kondycji silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z tym dodatkowym zużyciem:

1. czy nie miałeś przygody z krawężnikiem, dużą dziura lub czymś co ci mogło zbieżność przestawić

2. czy aby nie ma gwoździa w oponie i powoli powietrze schodzi, czyli czy sprawdzałeś że ciśnienie w oponach jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam, bo nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na czym mają polegać te różnice między Polskimi warunkami, a resztą świata, że u nas do fb20 z forka sh ASO zalecają 5w30 zamiast 0w20??

Instrukcje do Forka Sh, które przeglądałem w necie w kilku językach  wszystkie są zgodne, 5w30 tylko awaryjnie i przy najbliższej okazji zmiana na 0w20? Instrukcja do mojego Forka też taki ma zapis. 

Po zakupie zmieniłem na 0W20 ale co chwilę spotykam się z informacjami, że powinienem zmienić na 5w30 bo to nie japonia. 
Także proszę niech mi ktoś wyjaśni, czy Subaru i ich inżynierowie się mylą, czy zaprojektowali auto tylko na swój rynek? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, tROZ napisał(a):

na czym mają polegać te różnice między Polskimi warunkami, a resztą świata, że u nas do fb20 z forka sh ASO zalecają 5w30 zamiast 0w20?

Odczuwam to po każdym powrocie z zagranicy - presja na tylny zderzak, szybciej, gwałtowniej, drogi u nas to jeden wielki tor wyścigowy (tylko kierowcy nie nadążają umiejętnościami). 

13 godzin temu, tROZ napisał(a):

Instrukcje do Forka Sh, które przeglądałem w necie w kilku językach  wszystkie są zgodne, 5w30 tylko awaryjnie i przy najbliższej okazji zmiana na 0w20?

Serio masz napisane, że 5W30 tylko awaryjnie i należy zmienić czym prędzej na 0w20? Ja mam podane tylko jakie oleje są dopuszczalne w jakich zakresach temperaturowych, oraz ogólne zalecenie by używać 0w20 - ale ono wynika tylko i wyłącznie z teoretycznie najmniejszego spalania (walka producentów o każdy gram emisji). Teoretycznie, bo w praktyce różnice są naprawdę trudne do wychwycenia. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja z netu, która jasno mówi, że można awaryjnie 5w30 i następnie należy wrócić do 0w20. 
Edit: wersja z netu dotyczy silnika Fb25, moje niedopatrzenie.

 

I zdjęcie mojej Holenderskiej, która po tłumaczeniu w google mówi, że 0w20 jest zalecany ze względu na ochronę i wydajność silnika, a 5w30 może być stosowany gdy wymagane jest uzupełnienie. To samo jest w brytyjskiej.

 

 

Co do toru ulicznego to jest to zauważalne ale

chyba nie ma znaczenia dla samochodu. Producent zaprojektował go aby wytrzymał moc jaką produkuje przy tych parametrach oleju jakie producent w nim przewidział, szybsze naciskanie pedału gazu nie spowoduje w wolnossaku wzrostu mocy ponad to co producent przewidział. 
 

Poza tym ja jestem płynnym kierowcą i Forek zachęca do cieszenia się drogą, a nie nerwowego szarpania się.

A575BDBA-F12A-4F87-A6AF-D85F00834F90.png

17C586D6-11FD-4525-87F2-D780F4852EFA.jpeg

Edytowane przez tROZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, tROZ napisał(a):

Producent zaprojektował go aby wytrzymał moc jaką produkuje przy tych parametrach oleju jakie producent w nim przewidział, szybsze naciskanie pedału gazu nie spowoduje w wolnossaku wzrostu mocy ponad to co producent przewidział. 

Lej co chcesz, to Twój samochód :)

Polska Instrukcja (przynajmniej do XV II z FB20) jest znacznie prostsza w odbiorze:

PXL_20230203_094054116.MP.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiadomo:) Tylko chciałbym lać najbardziej dopasowany do wymagań producenta, aby traktować silnik najlepiej jak się da, a jak widać to nie jest takie łatwe. 

xv II nie ma już fb20 nowszej generacji z wtryskiem bezpośrednim? 
 

Natomiast tu poruszyłeś właśnie sedno mojego pytania, co ma wpływ na tak różne wymagania w instrukcjach? I dlaczego wszędzie słyszę, że my mamy inne warunki użytkowania, co jest tak krytycznie innego u nas, że zmieniają się wymagania, to chciałbym zrozumieć?

 

A wersji tych tłumaczeń jest wiele:

- bo Niemcy mają autostrady a my mniej

-bo Czesi jeżdżą mniej niż my

-ostatnie od aso, że japonia to inne warunki pogodowe, aż sprawdziłem i średnia temperatura roczna niewiele się różni i dodatkowo u nas jest niższa co jednak wskazuje na oleje o niższej wartości zimowej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tROZ napisał(a):

Tylko chciałbym lać najbardziej dopasowany do wymagań producenta, aby traktować silnik najlepiej jak się da, a jak widać to nie jest takie łatwe. 

Nie jest łatwe, bo silnik jest jeden, a ma jeździć w różnych warunkach klimatycznych jak i drogowych. Dlatego masz z fabryki 0W20 bo się zazwyczaj sprawdza i auto ma najniższą emisję. A 5W30 w ASO leją dlatego, bo Importer ma swoje doświadczenia i uważa, że tak będzie lepiej (bezpieczniej). 

2 godziny temu, tROZ napisał(a):

Poza tym ja jestem płynnym kierowcą i Forek zachęca do cieszenia się drogą, a nie nerwowego szarpania się.

To lej 0W20... 

Ja z kolei znam takiego kierowcę, i jemu zdecydowanie 5W40 to minimum ;) Czy silnik wolnossący czy doładowany, to bez znaczenia :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego serwisy upierają się przy oleju 5w30. Różnica parametrów lepkości kinetycznej jest tak niewielka że opowiadanie o tym, że w PL jest inny klimat albo, że jak jeździsz po autostradach to spalisz olej jest bardzo słabe i świadczy o braku profesjonalizmu.

 

Ja mam FB25D z 2020 i leje 0w20, na pytanie serwisu dlaczego, prosta odpowiedź, ten silnik ma takie zalecenia w US/JP/EU. Do tych silników wchodzi 4.2 litra więc jakość oleju ma ogromne znaczenie, zwłasza jeśli jest system StartStop.

 

Według mnie serwisy bronią bo interwały co 15 tyś km mogłyby spowodować problemy ze spalaniem oleju. Wynika to z tego że silniki z wtryskiem bezpośrednim po rozruchu mają tendencję do przelewania benzyny. Idąc dalej paliwo przedostaje się do oleju i zmianie jego parametry. W US interwały są co 10 tyś km a u nas 15 tyś km. Taka różnica może spowodować, że silnik zacznie spalać olej i tym samym zacznie go ubywać. Okres 15 tyś km przy jeździe krótkimi trasami mógłby doprowadzić do reklamacji klientów. Dlatego narracja jest aby lać 5w30 i mieć spokój z marudzącymi klientami. 

 

Natomiast nie zmienia to faktu, że wszyscy producenci zalecają oleje 0w20, LSAC GF-5 i w górę.

 

Ja leje 0w20 i wymieniam co 12 miesięcy. Wolę ewentualnie dolać trochę oleju niż zaśmiecić te drobne kanały nowych silników szlamem gęstego oleju, który ma dobre parametry przy wysokich temperaturach a przy niskich stawia zbyt duży opór.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...