Moon Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) 18 godzin temu, aflinta napisał: Nie wiem gdzie znalazłeś taką informację, w mojej instrukcji przy 0W20 jest tylko informacja, że jest nalewany w fabryce, natomiast dla całego przedziału temperaturowego jaki jest dla 0W20 jako równoważne podawane są oleje 5W30 i 5W40. W mojej instrukcji na stronie 11-14 na rysunku jest pokazany korek wlewu oleju i na tym korku znajduje się napis: 0W-20. Przed chwilą sprawdziłem, czy tak jest w rzeczywistości i tak jest. Na korku wlewu oleju jest napis 0W-20, co jednoznacznie definiuje jaki olej zaleca producent. Edytowane 22 Lutego 2020 przez Moon Korekta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) 15 minut temu, lacky3pl napisał: Człowieku lej nawet 10w40 przecież też smaruje. Jakbyś kiedyś oglądał korek od swojego subaru zerknij co na nim pisze. NIe wiem co pisze na Twoim korku ale dla porównania na korku w Audi jest napis Castrol . Czy twoim zdaniem to co jest napisane na korku jest najlepsze dla silnika Edytowane 22 Lutego 2020 przez kokos 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 3 minuty temu, kokos napisał: NIe wiem co pisze na Twoim korku ale dla porównania na korku w Audi jest napis Castrol . Czy twoim zdaniem to co jest napisane na korku jest najlepsze dla silnika Na korku jest to co zaleca producent samochodu. Nie porównaj audi do japońskich samochodów. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 5 minut temu, Moon napisał: W mojej instrukcji na stronie 11-14 na rysunku jest pokazany korek wlewu oleju i na tym korku znajduje się napis: 0W-20. Przed chwilą sprawdziłem, czy tak ja w rzeczywistości i tak jest, Na korku wlewu oleju jest napis 0W-20, co jednoznacznie definiuje jaki olej zaleca producent. Pięknie i rozwiązano sytuację. Widać że kupiłeś auto w kpl że wszystkimi książkami i instrukcjami. Temat olejowy uważam za zamknięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Znajomy na początku kariery zawodowej pracował przez chwilę w pewnym koncernie paliwowym / olejowym. Na rozmowie kwalifikacyjnej dostał pytanie o rolę oleju silnikowego. No to rozgadał się, że ma obniżać tarcie, chłodzić itd. Jego przyszły szef wysłuchał tego spokojnie i powiedział: Nie, olej ma się sprzedawać. 1 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 3 minuty temu, lacky3pl napisał: Temat olejowy uważam za zamknięty Temat dotyczy problemu zużycia oleju w XV 2.0i. Raczej na pewno Twoja rada zalania silnika olejem o lepkości 0W20 nie zmieni sytuacji. Osobiście uważam, że albo nie zmieni nic albo pogorszy. Jeśli chodzi o stosowanie oleju silnikowego to jest wolny kraj. Można zalewać tym co jest napisane na korku lub czymś odpowiednim do sposobu jazdy i warunków eksploatacji. 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) 39 minut temu, lacky3pl napisał: Na korku jest to co zaleca producent samochodu. Nie porównaj audi do japońskich samochodów. Producent samochodów nie jest na nie gwarantem . Gwarantem jest firma która Ci auto sprzedała. W Polskiej książce gwarancyjnej widnieje zapis ze gwarantem na twój samochód jest salon który Ci samochód sprzedał. Polski importer zaleca 5w30 , 0w50 do wysilonych jednostek. Natomiast w manualu, który dostajesz z autem widnieje informacja ze dopuszczane oleje to 0w20, 5w30, 5w40. Jeżeli auto bierze olej to są 2 możliwości : 1- masz wyciek, 2-jest spalany bo przedostaje się przez pierścienie olejowe, Aby ograniczyć pobór oleju stosuje się oleje bardziej lepkie. Zrób sobie eksperyment - tzn napełnij wiaderko wodą i zrób małą dziurkę , później napełnij to samo wiaderko z dziurką olejem , na sam koniec smołą. Jak myślisz która "ciecz" wydostane się przez dziurkę najszybciej 0w20 to najmniej lepki olej z dostępnych na rynku. W Subaru się imo nie sprawdza dlatego ASO zalewają 5w30. Najmniej mniej lepki olej= mniejsze spalanie= mniej substancji szkodliwych... Olej zalecany przez ekologie dodatkowo grubszy film olejowy w oleju bardziej lepkim doszczelnia silnik Edytowane 22 Lutego 2020 przez Karas 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Godzinę temu, lacky3pl napisał: ludzie boja sie olejow 0w20 chyba i leja tradycyjnie 5w30.tymczasem inne koncerny samochodowe juz od prawie 1.5roku jezdza na olejach 0w16 czy 0w8 i nic w tym dziwnego Nie ma żadnych technicznych przesłanek aby stosować 0w20 i podobne. Wiele obecnych konstrukcji to de facto modyfikowane, odnowione starsze konstrukcje. Na te oleje przeszły najpierw marki japońskie mające duży udział w runku USA ze względu na https://en.wikipedia.org/wiki/Corporate_average_fuel_economy . Oleje z tej grupy zmniejszają zużycie paliwa o 1-2%. Amerykanie cisną na zużycie paliwa, Europa na emisję flotową. Producenci aut dostosowują się, jedni dając 0w20 a inni redukując CO2. Jak komuś auto bierze olej to nie dlatego, że zalał 5/30 a nie 0/20. 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Godzinę temu, lacky3pl napisał: Jakbyś kiedyś oglądał korek To nie dla mnie, pozostawiam to innym. Człowieku. 1 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 38 minut temu, Karas napisał: Natomiast w manualu, który dostajesz z autem widnieje informacja ze dopuszczane oleje to 0w20, 5w30 to ja mam jakas chyba chinska instrukcje bo mam zalecane 0w20 a tam gdzie dopuszczone to 5w30. tez myslalem ze lepszy bedzie 5w30 do naszych klimatow ale po 5tys km dolalem 1litr, teraz gdy leje 0w20 nie dolewam nic wiec cos w tym musi byc panowie i panie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 17 minut temu, lacky3pl napisał: to ja mam jakas chyba chinska instrukcje bo mam zalecane 0w20 do jakiego auta forka czy XV? 18 minut temu, lacky3pl napisał: tez myslalem ze lepszy bedzie 5w30 do naszych klimatow ale po 5tys km dolalem 1litr, teraz gdy leje 0w20 nie dolewam nic wiec cos w tym musi byc panowie i panie . coś starsznie dużo Ci tego 5w30 zjadł. Jak długo na tym 0w20 smigasz? Olej olejowi nie równy. Ja miałem ubytek tylko przy sustinie 5w30. Quazara S 5w30 z MTS nie łykał, M1 0w40 również mu nie smakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 26 minut temu, Karas napisał: do jakiego auta forka czy XV? coś starsznie dużo Ci tego 5w30 zjadł. Jak długo na tym 0w20 smigasz? Olej olejowi nie równy. Ja miałem ubytek tylko przy sustinie 5w30. Quazara S 5w30 z MTS nie łykał, M1 0w40 również mu nie smakuje Do forka i xv tak mi pisze w instrukcjach. Auta ze Szwajcari. Na 5w30 zrobiłem 5tyskm tylko potym jak zjadł 1l.teraz na 0w20 jest ok. 10tys.km robię i nic nie dolewam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 W takim razie instrukcja aut na rynek Szwajcarski jest inna niż na Pl. Skoro Ci tego 0w20 nie bierze to na nim śmigaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Godzinę temu, Karas napisał: W takim razie instrukcja aut na rynek Szwajcarski jest inna niż na Pl. Skoro Ci tego 0w20 nie bierze to na nim śmigaj Coś jest na rzeczy z tym 0w-20, też mojemu silnikowi on nie smakował. Najwięcej brał na 5w-30 i tylko minimalnie na 0w-40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok-29 Opublikowano 22 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) Mój xv z 2012 pochodzi z Szwajcarii i na korku wlewu oleju ma 0w20 w instrukcji jest zalecany właśnie ten 0w20 ale można też nieszczęsny 5w30 no i 5w40. Więc po robię płukanki i za leję 0w20 i się okaże Edytowane 22 Lutego 2020 przez smok-29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Według mojej szczątkowej wiedzy niekoniecznie konsumpcja spadnie przy zalaniu oleju z wyższym 2 indexem.(może być wręcz odwrotnie) Silnik spalinowy to nie jest wiaderko z dziurą za przeproszeniem. Olej o grubszym filmie olejowym wytwarza większe tarcie podczas pracy silnika... kolejna sprawa to silnik ciasno spasowany według mnie może nie polubić oleju o grubszym filmie olejowym. Teraz do sedna olej 0w20 ma inną charakterystykę i wbrew pozorom może zapewniać lepsze smarowanie w konkretnych przypadkach bez okrutnego pałowania. Dlaczego? mniejsza temperatura na styku cylindra z pierścieniami może powodować mniejsza ilość węgla(koksowania się oleju) cieńszy film olejowy może być trudniejszy do zerwania, będzie się lepiej odbudowywał,będzie miał swobodniejszy przepływ wtórny do tłoka. Do tego trzeba laboratorium wiedzy inżynierów. Testy na internecie np odporności na zrywanie filmu olejowego na rolce są ciekawe ale nie są do końca miarodajne, sprawdzamy tam olej który ma temperaturę jaką? chyba nie roboczą, druga sprawa to taka że jest to test miarodajny na głowicę oraz wał korbowy i jego łożyskowanie. Układ Cylinder/Pierścień rządzi się według mnie innymi prawami. Silniki wyczynowe są luźno spasowane doładowane są często odprężone. ich konstrukcja przewiduje wysokie temperatury i większą konsumpcje oleju. W motorach za to aby osiągnąć lepsze rezultaty zwiększa się stopień kompresji/sprężania. Porównywanie więc silników z motorsportu do jednostek cywilnych jest pozbawione sensu, silnik wyczynowy również ma krótkie życie... Liczone w Motogodzinach. Być może jestem w błędzie, napisałem tutaj kilka herezji jednak po to jest forum by czegoś się dowiedzieć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 10 minut temu, SubaruLPG napisał: Testy na internecie np odporności na zrywanie filmu olejowego na rolce są ciekawe ale nie są do końca miarodajne, sprawdzamy tam olej który ma temperaturę jaką? chyba nie roboczą, Jak uruchamiamy silnik po nocnym postoju to jego temperatura też zazwyczaj odbiega od roboczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 6 godzin temu, RoadRunner napisał: Amerykanie cisną na zużycie paliwa, Europa na emisję flotową. Producenci aut dostosowują się, jedni dając 0w20 a inni redukując CO2. Zużycie paliwa jest ściśle powiązane z emisją CO2. Im więcej samochód pali tym więcej emituje. Tzw. aftertreatment CO2 się nie ima. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 Ok. Masz racje jednak: inne jest napięcie/siła nacisku elementu ruchomego w silniku od wspomnianej rolki. Olej nowy to olej nowy zanieczyszczenia spowodowane częściowo spaleniem się oleju i inne czynniki wpływające na zmianę parametrów jakości oleju są w tym teście kompletnie pominięte? Są oleje podrasowane nietrwale, czyli w karcie katalogowej wyglądają dobrze a w rzeczywistości ich parametry jakościowe jak i specyfikacja SAE szybko ucieka/zmienia się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smok-29 Opublikowano 26 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Rozumiem wątek olejowy się zakończył i czyli nie wiadomo jaki mam użyć spróbuję tego 0w20 jak nie po morze to 5w 50 z góry dziękuję za opinię i chęci. A co myślicie o dodatku do oleju xado 1 stage. Czy warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmbm Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 nje wjem, morze po morze, warto rzebys zprawćił 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Niema jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli zalewasz olej niskiej jakości (przy tej samej klasyfikacji SAE) to np może mieć wyższy współczynnik odparowywania i pary olejowe będą w większej ilości się wydostawać przez odpowietrzenie skrzyni korbowo-tłokowej, co spowoduje wyższy niewielki wzrost poboru oleju. Wszystkich czynników nie jestem wstanie prawdopodobnie wymienić. Jeśli chodzi o środki naprawcze to stosuje się czasem np w pralkach preparaty do regeneracji łożysk/kasowania luzów ale raczej takie zabiegi wykonuje się ze względu na oszczędność/czasochłonny problematyczny demontaż łożysk. Ja użyłem 2 razy ceramizera do silnika czy przyniosło to poprawę? nie wiem, pobór oleju spadł ale być może była to zasługa delikatniejszej jazdy. Jeśli używamy środków z molibdenem to powodują one zmniejszenie współczynnika tarcia oraz zmianę odczynu oleju silnikowego (zakwaszają go) Są w silniku elementy które potrafią szybko się utleniać. (zmiana PH wpływa negatywnie na ten aspekt) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingston70 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2020 Witam. A co powiecie jak w silniku przybyło oleju.10tyś przejechane i sporo panad górną kropkę. Silnik 2.0i 156KM,od wymiany do wymiany może 1mm w dół na bagnecie jak do tej pory.Dziś spore zaskoczenie, myślę że się rozcieńczył paliwem.Czy w Benz to możliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2020 A może stał krzywo? Ewentualnie bagnet wsadzony odwrotnie i odczyt nie z tej strony co potrzeba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingston70 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2020 Jest na rówym w garażu, bagnet do końca,nadmiar po obu stronach. Zawsze tak sprawdzałem i było ok. Szykuje się do wymiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się