Skocz do zawartości

XV birze olej


smok-29

Rekomendowane odpowiedzi

może się rozmnożył :) 

Gdzie zmieniałeś olej? Patrzyłeś na stan po zmianie oleju ( stawiam kilo pomidorów że Ci przelali podczas wymiany oliwy ) Na fakturze masz ile litrów - wchodzi około 4,5 i ani kropli więcej do górnej kropki po zassani oleju przez filtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Karas napisał:

może się rozmnożył :) 

Gdzie zmieniałeś olej? Patrzyłeś na stan po zmianie oleju ( stawiam kilo pomidorów że Ci przelali podczas wymiany oliwy ) Na fakturze masz ile litrów - wchodzi około 4,5 i ani kropli więcej do górnej kropki po zassani oleju przez filtr

To chyba wezmę te pomidory. To fakt wlewają ciut więcej, ale teraz po przejechaniu 10tyś jest jeszcze więcej. Po tym przebiegu zawsze stan wracał do normy tzn.poniżej górnej kreski. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wierzyć ,że silnik z przebiegiem 10000 km bierze olej. Jeśli jest tak jak piszesz, i wyczerpałeś wszystkie mozliwosci zdiagnozowania na własna rękę, to nie pozostaje nic innego jak wizyta w serwisie.

Nic nie "dłub", umów się telefonicznie i czekaj cierpliwie na wyznaczony termin .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mio1 napisał:

Nie chce mi się wierzyć ,że silnik z przebiegiem 10000 km bierze olej. Jeśli jest tak jak piszesz, i wyczerpałeś wszystkie mozliwosci zdiagnozowania na własna rękę, to nie pozostaje nic innego jak wizyta w serwisie.

Nic nie "dłub", umów się telefonicznie i czekaj cierpliwie na wyznaczony termin .

Nie bierze, przybyło go po 10tyś.przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki ale... Analiza to koszt poniżej 200 PLN. Akurat masz 10k przebiegu więc będziesz wiedział sporo, o stanie oleju też (czy należy skrócić interwał wymiany). Nie namawiam ale to najtańsza w miarę pewna opcja jeśli planujesz trzymać auto dłużej oczywiście. Bo co serwis poza gdybaniem może zdiagnozować bez rozbiórki? Poza tym może wszystko jest ok i będzie problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda normalnie jak na przebieg 10k km identycznie jak u mnie po tym przebiegu. Wymień ,  po wymianie sprawdź jego poziom po nocy w tym samym miejscu gdzie sprawdzasz teraz. I monitoruj. Nie wygląda jak mieszanina płynu chłodzącego z olejem, być może jest w nim benzyna ale obstawiam błąd pomiaru i błąd serwisu przy wymianie - nalali za dużo 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Karas napisał:

wygląda normalnie jak na przebieg 10k km identycznie jak u mnie po tym przebiegu. Wymień ,  po wymianie sprawdź jego poziom po nocy w tym samym miejscu gdzie sprawdzasz teraz. I monitoruj. Nie wygląda jak mieszanina płynu chłodzącego z olejem, być może jest w nim benzyna ale obstawiam błąd pomiaru i błąd serwisu przy wymianie - nalali za dużo 

Dzięki,może jestem przewrażliwiony.Jak pamiętam to po wymianie na bagnecie było dużo mniej powyżej górnej kropki niż teraz.Musze częściej sprawdzać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2020 o 08:30, Karas napisał:

wygląda normalnie jak na taki przebieg. Wymieniam co 10-13k km i M1 0w40, sustina 5w30, quazar s 5w30 czy olej fabryczny był dokładnie tej samej barwy.  Zaden po takim przebiegu nie był koloru słomkowego

Dzisiaj wymieniłem po10tyś.przeb.0w20eneos jak w serwisie.Moje spostrzeżenia olej przepracowany jak na ten PRZEBIEG.I teraz moje teorie... budowa miski olejowej i przechodzące wydechy okalające nagrzewają szybciej olej w misce.Jak ktoś widział z kanału wie o czym myśle. Na krótkich trasach temp.oleju ok,zwłaszcza w niskich temp.Latem nie koniecznie.Myśle że to wpływa na olej, zwłaszcza że0w20 ma niski

TBN5.1 i latem dużo na wskaźniku oleju przy szybkiej jeździe na dłuższych trasach i temp.swoje robi.Ale to tylko moje teorie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy olej jest przepracowany  mógłbyś stwierdzić wyłącznie oddając go do analizy po kolorze na oko raczej nie możliwe . Olej ma byc ciemny po takim przebiegu jeżeli byłby jak nowy znaczyłoby że nie działa. 0w20 - jeżeli smigasz na dłuższych trasach z wiekszymi prędkościami nie jest to dobry pomysł natomiast do miasta na krótkie odcinki jak najbardziej. 5w30 to taki kompromis ( zalewany przez większość ASO ) , 0w40 /5w40 dla szybszych kierowców  często korzystających z dróg szybkiego ruchu B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kingston70 napisał:

Dzisiaj wymieniłem po10tyś.przeb.0w20eneos jak w serwisie.Moje spostrzeżenia olej przepracowany jak na ten PRZEBIEG.I teraz moje teorie... budowa miski olejowej i przechodzące wydechy okalające nagrzewają szybciej olej w misce.Jak ktoś widział z kanału wie o czym myśle. Na krótkich trasach temp.oleju ok,zwłaszcza w niskich temp.Latem nie koniecznie.Myśle że to wpływa na olej, zwłaszcza że0w20 ma niski

TBN5.1 i latem dużo na wskaźniku oleju przy szybkiej jeździe na dłuższych trasach i temp.swoje robi.Ale to tylko moje teorie. 

Ale to nie jest mocno wysilony silnik i do tego bez turbo. A co do wydechów, to również dla kondycji oleju ma duże znaczenie szybsze osiąganie właściwej temperatury pracy silnika. Te rury przy szybkiej jeździe nie mają znaczenia dla temperatury oleju z uwagi na przepływ powietrza. Przy "pelzaniu" tak samo z uwagi na niski obciążenie Motoru. Natomiast wkrótce po rozruchu, szczególnie w chłodne dni, każda kaloria ciepła ma jakiś wpływ na proces rozgrzewający silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pytanie techniczne, jeżdżę obecnie Hawkiem.

Ale mam ochotę przesiąść się na XV pierwszej generacji, tj. z 2012 r.

Na początku wątku wspominacie, że silniki z początku produkcji brały olej i miały problem z pierścieniami.

Czy to sporadyczne zjawisko czy plaga? Czy w następnych latach produkcji poprawili problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pablito79 napisał:

Pytanie techniczne, jeżdżę obecnie Hawkiem.

Ale mam ochotę przesiąść się na XV pierwszej generacji, tj. z 2012 r.

Na początku wątku wspominacie, że silniki z początku produkcji brały olej i miały problem z pierścieniami.

Czy to sporadyczne zjawisko czy plaga? Czy w następnych latach produkcji poprawili problem?

Nie wiem jak wcześniejsze wersje, ja mam 2.0 z 2016, nic nie bierze oleju jak narazie.

Wydaje się naprawdę pancerny.

Edytowane przez adamW202
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie chcę zakładać nowego tematu olejowego, stąd piszę tutaj. Mechanik zalał mi olej silnikowy syntetyczny Liqui Moly Top Tec 4300 5W-30, parametry oleju troszkę odbiegają od zalecanych. Jak sądzicie mam zaufać temu mechanikowi (a dokładnie pozostawić ten olej) czy szybko znowu wymieniać? Będę wdzięczny za Waszą opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...