Skocz do zawartości

Szesnastki vs siedemnastki


Gacu Gac

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Czy zmiana setu kół letnich z 215/60/16 na 215/55/17 wiąże się zauważalnym spadkiem komfortu (ten element mnie najbardziej interesuje) oraz wzrostem stabilności w zakrętach, prośba o Wasze doświadczenia i głos praktyków w temacie ^_^

 

Dzięki!

Edytowane przez Gacu Gac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie  troszkę twardziej pewnie nawet nie zauważysz. Z tą stabilnością też jakoś super lepiej nie będzie - ten 1 cm na wysokości opony nie wiele zmieni. Co innego jakbyś tą 215/60/16 chciał zamienić na jakiegoś naleśnika na 18 czy 19 calowej feldze. Wtedy będzie i twardo i sztywno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie odrobinę precyzyjniej, o komfort bym się nie martwił. Rozmiar OK (przyjmuje się, że do 2% różnicy/odstępstwa od ori-średnicy koła jest dopuszczalne)
obraz.png.766e504a4f263a29f25a6767c3d14070.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma Forka na 16tkach, jeździłem kilka razy, ja mam na 17tkach i powiem szczerze że na pewno bym się nie zamienił na 16tki. 
Na 17tkach jest stabilniej, precyzyjniej i czuje się bardziej pewnie za kierownicą, a co do komfortu to nie zauważyłem dużej różnicy. 

Może przy bardzo nierównej drodze i znacznej prędkości byłoby to wyczuwalne.
Myślę, że byłbyś zadowolony z 17tek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, kriskristoffers napisał:

fabryczny rozmiar 215/65 R15

Errata :D
Fabryczny = 215/60/16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, kriskristoffers napisał:

Mea culpa faktycznie żeby zapomnieć jakie opony kupowałem w grudniu :facepalm:

Culpa culpa :D:D:D  
215/65/16  to ma szereg osób - i  ja też -  w podniesionych OBKach czy Forkach

 

PS: chyba, że faktycznie kupowałeś 15" (napisałeś 215/65 R15) to też błąd :D bo 205/70/15

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nasze forki to w stosunku do innych marek trzymają się drogi niczym bolidy. Jeździłem ostatnio trochę passatem i nie ma porównania, bujało nim niesamowicie.  Nie wiem czy jest sens wymieniać 16-ki na 17-ki argumentując szukaniem stabilności ;) bardziej może wyglądem, na 17-kach prezentuje się sportowo, agresywniej. Sam się zastanawiałem nad 17-kami ale pozostałem na chwilę obecną przy 16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Krzysiek444 napisał:

Te nasze forki to w stosunku do innych marek trzymają się drogi niczym bolidy. Jeździłem ostatnio trochę passatem i nie ma porównania, bujało nim niesamowicie.  Nie wiem czy jest sens wymieniać 16-ki na 17-ki argumentując szukaniem stabilności ;) bardziej może wyglądem, na 17-kach prezentuje się sportowo, agresywniej. Sam się zastanawiałem nad 17-kami ale pozostałem na chwilę obecną przy 16.

Dobra nie będę ściemniał... chodzi przede wszystkim o WYGLĄD :drool: ale przy rozsądnym zachowaniu komfortu jazdy;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Krzysiek444 napisał:

... Nie wiem czy jest sens wymieniać 16-ki na 17-ki argumentując szukaniem stabilności ;) bardziej może wyglądem, na 17-kach prezentuje się sportowo, agresywniej. ...

 

13 godzin temu, Robert_zxcq napisał:

Kolega ma Forka na 16tkach, jeździłem kilka razy, ja mam na 17tkach i powiem szczerze że na pewno bym się nie zamienił na 16tki. 
Na 17tkach jest stabilniej, precyzyjniej i czuje się bardziej pewnie za kierownicą, a co do komfortu to nie zauważyłem dużej różnicy. 

Może przy bardzo nierównej drodze i znacznej prędkości byłoby to wyczuwalne.
Myślę, że byłbyś zadowolony z 17tek.

Dobrze mówisz @Krzysiek444 , ja właśnie zapomniałem dodać że przedewszystkim na 17tkach Forek dużo fajniej wygląda. I to w zasadzie bym użył jako główny argument za 17tkami. A dodatkowo mają też inne zalety o których w poście wyżej.

Edytowane przez Robert_zxcq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Gacu Gac napisał:

Cześć,

Czy zmiana setu kół letnich z 215/60/16 na 215/55/17 wiąże się zauważalnym spadkiem komfortu oraz wzrostem stabilności w zakrętach, prośba o Wasze doświadczenia i głos praktyków w temacie ^_^

 

Dzięki!

Komfortu mniej ale za to stabilność lepsza. Licz się z szybszym zużywaniem zawieszenia przedniego i możliwe gubienie brzegów bieżnika ( chyba że nie jeździsz po rondach).

Ja zdecydowanie sugeruję 17". Chcesz mieć troszę więcej momentu na kołach załóż 215/50/17. Będziesz miał mniejszy obwód koła i jeszcze niższy profil. Mniej nie polecam ( zakładałem 215/45/17 z Legacy i wówczas XT jeździł zupełnie jak gokart).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnialem sobie jeszcze, że jak mialem S-turbo to sporą zmianą jesli chodzi o prowadzenie był zakup opon w tym samym rozmiarze, ale znanych z twardych ścianek. Może to jest ciekawszy trop - również dla kieszeni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko od siebie, że 17 o wiele ładniej wyglądają niż 16 (chociaz sam mam w s-turbo dwa komplety ORI 16" hehe). Do prowadzenia na asfalcie może i coś polepszają, ale o wiele więcej da grubszy stabilizator...... A jeżdżąc agresywnie po krawężnikach i tego typu przeszkodach po mieście to lepiej mieć więcej gumy niż mniej :) na zimówkach 215/65/16 auto bardziej pływa i oponą wybiera drobne nierówności na szutrze. Za to o ile bezpieczniejs ie czuje atakując krawężniki :)

 

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, klev napisał:

Najładniejsze 17" wedle mojego gustu ! Sprzedawał je Oktan bodajże....

 

aa.jpg

Żaden @Oktan tylko @tedimy99 :)

 

Fakt, piękne były 

Edytowane przez kriskristoffers
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, koziolek napisał:

Jakim cudem ta felga weszła i nie trze o tylny amortyzator? dużo zostało tam miejsca?

 

A dlaczego miałaby nie wejść, przecież to OEM felga z WRXa, praktycznie to samo zawieszenie co w Foresterze. Wcześniej te felgi jeździły w moim Foresterze z zimówkami i też nic nie tarło.

Edytowane przez skwaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, skwaro napisał:

A dlaczego miałaby nie wejść, przecież to OEM felga z WRXa, praktycznie to samo zawieszenie co w Foresterze.

Ach, trochę mnie zaćmiło, myślałem o lifcie i dodatkowych śrubach do ustawiania kątów.

U mnie żeby nie było pozytywu, po zastosowaniu sprężyn Ironman, zastosowałem śruby mimośrodowe i przy ET 50 jest ciasno

IMG_20191214_140438-992x744.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, skwaro napisał:

Żonowóz na 17":

 

20190711_131022-2.JPG

IDEALNA FOTA:ok: moja  koncepcja zakłada właśnie felgi z wrx-a tylko, że w kolorze "gunmetal".

Dzięki!

 

Edytowane przez Gacu Gac
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...