Skocz do zawartości

Olej w skrzyni biegów CVT XV 2018


mstmateusz

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, Blixten napisał:

Za pierwszy przegląd iksfała po 15 kkm w pewnym pomorskim ASO cztery osoby zapłaciły różne kwoty w przedziale od 806 do 1055 pln uwzględniając klubowy rabat

średnio 900 pln to faktycznie uczciwa cena  - faktycznie podobnie  jak w Hondzie czy Toyocie. Ja się odniosłem do cen jakie ja płaciłem. 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Blixten napisał:

 

Honda gdzie ta ostatnia stosuje cwany chłyt - przeglądy są podzielone na A i B - niby każdy z nich kosztuje mało, ale jak podsumujesz te wszystkie wycieczki .... :scenic:

 

Przegląd A i B jest co 20 tysięcy, a nie podzielony. W CTR dodatkowo co 7-10 tysięcy jeżdżę na sam A czyli wymiana oleju. Jedyne co wkurza to pokazywanie ile teoretycznie zostało dni do przeglądu, a nie kilometry.

Jak ktoś za podstawowy przegląd w Subaru za XV płacił ponad tysiaka to chyba musiał być nielubiany w ASO.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Kukson napisał:

Jak ktoś za podstawowy przegląd w Subaru za XV płacił ponad tysiaka to chyba musiał być nielubiany w ASO.

 

Wg tej teorii muszę być ich ulubieńcem, bo zapłaciłem z naszej czwórki najmniej :biglol:

Ale kosztowało mnie to 30 min dyskusji nt kosztów zanim oddałem kluczyki :facepalm:

Edytowane przez Blixten
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Karas napisał:

Ja natomiast widziałem olej ze skrzyni z mojego ( przy wymianie przy 50k km)  XV i był ładny żółciutki bez osadów wyjątkowo pachnący przekładniowym- nie serwisuje w ASO  dzięki czemu mogę spokojnie podejść do mecha pogadać pooglądać itp. Natomiast olej w tylnym dyfrze był dużo ciemniejszy i "prędzej" nadawał się do wymiany niż ten ze skrzyni. Za pewne przez to że jest go tam zwyczajnie dużo mniej. W CVT tego oleju jest jeszcze więcej niż w autach z manualami.Iimo najlepiej byłoby jakby ktoś brał próbki oleju z CVT i oddawał do analizy co np 20k km. Wtedy możnaby określić kiedy ten olej traci swoje właściwości i ustalić interwał wymiany .

 

Z analizą oleju jest trochę zabawy. Ale jak komu się chce...

Przy okazji: polecam dodać płukankę do skrzyni (np. AR2300) i pojeździć z nią jakieś 3-4kkm. Spuszczając olej można się nieźle zdziwić (a skrzynia dziwnym trafem jakoś ciszej zaczyna pracować a i biegi lżej wchodzą...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Knurek1111 napisał:

rzy okazji: polecam dodać płukankę do skrzyni (np. AR2300) i pojeździć z nią jakieś 3-4kkm.

dzięki nie skorzystam. Dobra oliwa ( oczywiście odpowiednio zmieniana dlatego .m.in zmieniłem przy 50k km a nie przy 60 ) ma w swoim składzie wystarczająco dużo detergentów które utrzymują silnik/skrzynie w czystości od środka. Co innego jakbym nigdy nie wymieniał i wymienił 1 raz po np 120k km  wtedy jak najbardziej  płukanka jest wskazana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kukson napisał:

Jak ktoś za podstawowy przegląd w Subaru za XV płacił ponad tysiaka to chyba musiał być nielubiany w ASO.

To mnie muszą bardzo nienawidzieć, skoro zapłaciłem prawie 1400 :biglol:

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Imo  ASO same sobie strzelają w kolano takimi stawkami za wymiane 3 filterków i oleju ponieważ jak kończy się okres gwarancji czyli po 2 przeglądzie który jest jeszcze droższy od 1szego  klienci szukają tańszej  alternatywy. Natomiast co jest lepsze tzn. czy mieć większą ilość klientów którzy płacą mniej ale na 90% w razie awarii czy na kolejny przegląd przyjadą do Ciebie czy miec  klientów  mniej których skasujesz raz a porządnie i którzy więcej nie przyjadą ze strachu o koszta - ba nawet będą się bali zadzwonić i zapytać o cenę tego nie wiem :biglol:

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radix99 napisał:

Jeśli w 3 lata zrobisz tylko 30.000km (lub mniej), to przecież się skończy. Chyba, że ją przedłużyłeś.

A to nie do końca precyzyjnie była tamta wypowiedź skonstruowana, bo przecież nie każdy robi 30 tys km w trzy lata. Dla mnie np. to jest niewiele ponad rok, są i tacy co potrzebują na to kilka miesięcy. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta,

 

- jesli masz skrzynie wyprodukowana przez ZF wymieniasz co 60.000 kilometrow

 

- Subaru rowniez 60.000, ostatecznie 90.000 aczkolwiek .....

 

ale jak to w zyciu bywa, jedni tego przestrzegaja, inni to maja w powazaniu...., a jeszcze inni nie maja pojecia ze trzeba

 

Pozdrowienia :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aplam13 napisał:

Nie no raczej nie o to chodziło tylko zalecane w ZF co 60 tyś oraz w subaru tak samo


Zaleca, czy wymaga? I kto? ZF czyli producent skrzyni, czy poszczególni producenci samochodów wyposażonych w te skrzynie?

 

Subaru jako producent samochodów (nie wiem czy jest producentem CVT) nie przewiduje wymian oleju w normalnej eksploatacji.

@DZIAŁ TECHNICZNY zaleca od pewnego czasu wymianę co 60 000 km (nie jest to wymóg).

W ASO Subaru usłyszysz różnie, zależnie od tego do którego pojedziesz.

Dla mnie w dalszym ciągu to jest niepoważne traktowanie klienta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...