Jump to content
mstmateusz

Olej w skrzyni biegów CVT XV 2018

Recommended Posts

Czy wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegów w Subaru XV 2.0 aut? Serwis podaje ze się nie wymienia- wg gazet motoryzacyjnych zalecana jest wymiana co 60 tys. ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto wymienić po 60 tys. i tyle w temacie

  • Like 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy mój XV (2014) był na przeglądzie 75 tys., to powiedziano w serwisie, że przy następnym przeglądzie (90 tys.) trzeba będzie zrobić "dynamiczną wymianę oleju" w CVT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, mstmateusz napisał:

Serwis podaje ze się nie wymienia


Które ASO tak twierdzi? Od jakiegoś czasu Subaru zaleca wymianę oleju w CVT.

 

Moje ASO zawsze twierdziło, że nie ma takiej potrzeby. Jednak przy okazji ostatniego przeglądu, usłyszałem, że przy 45 kkm polecają wymienić olej.

Ze skrajności w skrajność...

P.S. Wcześniej nie mieli maszyny do dynamicznej wymiany.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopóki nie mieli maszyny, pewnie robili statycznie.

 

Na pewno wymieniać, tylko jak? Sam nie wiem, w którą stronę z cvt iść. A kilometrów przybywa.

W 4AT, wcześniej w aisinach i zf robiłem zawsze statycznie co 60tkm. Wszystkie jeździły bez zarzutu. Teraz mam obk4at, który aksamitnie nie pracuje, a podobno zaczeło się po wymianie dynamicznej u poprzedniego właściciela. Kupiłem, jeżdżę, poprawiać się nie poprawia, rozpaść się nie chce. Pewnie, gdybym nie miał jednocześnie swojego, serwisowanego "tymy rencyma", to bym nie wiedział, że chodzi inaczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, BiP napisał:

Na pewno wymieniać, tylko jak? Sam nie wiem, w którą stronę z cvt iść. A kilometrów przybywa.

 

IMO spokojnie wystarczy wymiana statyczna, jeżeli będzie robiona regularnie od nowości. W OBK miałem wymiany statyczne zgodnie z interwałem serwisowym przy 60 i 120 tys. i skrzynia po 155 tys. przebiegu chodziła bez zarzutu. Oczywiście 5AT to nie CVT ale zasada powinna się sprawdzać również dla CVT . Ewentualnie zacząć wymiany statyczne od 45kkm 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, GREGG napisał:

IMO

 

A gdzie się podziało H ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blixten to nie była skromna opinia  :P

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.12.2019 o 21:54, GREGG napisał:

 

IMO spokojnie wystarczy wymiana statyczna, jeżeli będzie robiona regularnie od nowości. W OBK miałem wymiany statyczne zgodnie z interwałem serwisowym przy 60 i 120 tys. i skrzynia po 155 tys. przebiegu chodziła bez zarzutu. Oczywiście 5AT to nie CVT ale zasada powinna się sprawdzać również dla CVT . Ewentualnie zacząć wymiany statyczne od 45kkm 

U nas w serwisie też zalecają statyczną i tak jak pisze kolega @GREGG aby robić zgodnie z interwałem , ja jestem właśnie na jutro umówiony na wymianę oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.12.2019 o 21:54, GREGG napisał:

 

IMO spokojnie wystarczy wymiana statyczna, jeżeli będzie robiona regularnie od nowości. W OBK miałem wymiany statyczne zgodnie z interwałem serwisowym przy 60 i 120 tys. i skrzynia po 155 tys. przebiegu chodziła bez zarzutu. Oczywiście 5AT to nie CVT ale zasada powinna się sprawdzać również dla CVT . Ewentualnie zacząć wymiany statyczne od 45kkm 

 

taki jednostkowy przypadek raczej chyba nie przesądza, ja u siebie wymieniłem I-szy raz po 135 kkm obecnie mam prawie 150 kkm i te działa bez zarzutu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, jaszyn napisał:

taki jednostkowy przypadek raczej chyba nie przesądza, ja u siebie wymieniłem I-szy raz po 135 kkm obecnie mam prawie 150 kkm i te działa bez zarzutu...

 

Jak napisałem, robiłem wymiany tak jak przewidział producent, statycznie i wszystko było OK. Mogłem nie robić i pewnie też bym te 150kkm przejechał i bym zaoszczędził kilkaset złotych na każdej wymianie, jak porządny janusz ;) Ale CVT zdaje się nie grzeszy taką trwałością jak klasyczne subarowe automaty więc zrobienie z własnej inicjatywy wymiany co 60kkm to dobra rzecz dla świętego spokoju. Zwłaszcza że wymiana statyczna to kosztowo chyba 1/3 dynamicznej? Więc moim zdaniem lepsze takie regularne wymiany statyczne niż dynamiczna po dużym przebiegu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś robiło się tylko zwykłe wymiany i było ok. Nie twierdze że dynamiczne wymiany to coś złego, ale zgodzę się  z przedmówcą że zdrowy rozsądek to podstawa i wystarczy statyczna wymiana co 60 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, GREGG napisał:

Mogłem nie robić i pewnie też bym te 150kkm przejechał i bym zaoszczędził kilkaset złotych na każdej wymianie, jak porządny janusz ;) 

 

po co te złośliwości , Januszem nie jestem - mam prawie 6 letnie subaru i cały czas serwisuje auto w ASO,  chociaż okres gwaranacji już dawno minął wiec raczej nie   oszczędzam na obsłudze auta... Do tej pory wszystko robiłem podobnie jak Ty zgodnie z zaleceniami ASO i producenta... nie była wymagana ani zalecana wymiana oleju w CVT. 

 

podałeś swój przykład i piszesz moim zdaniem .. to ja podałem swój   -ani mój ani Twój o niczym moin zdaniem nie przesądza,   to są raczej opinie Janusza, któremu się wydaje...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, jaszyn napisał:

po co te złośliwości , Januszem nie jestem - mam prawie 6 letnie subaru i cały czas serwisuje auto w ASO,  chociaż okres gwaranacji już dawno minął wiec raczej nie   oszczędzam na obsłudze auta... Do tej pory wszystko robiłem podobnie jak Ty zgodnie z zaleceniami ASO i producenta... nie była wymagana ani zalecana wymiana oleju w CVT. 

 

Przepraszam jeżeli odebrałeś to jako złośliwość, to nie była pod Twoim adresem uwaga, a ogólna konstatacja związana z podejściem wielu ludzi, żeby ani grosza nie wydać... A z drugiej strony niestety producenci mają w nosie co się stanie z autem po gwarancji, liczy się marketing i hasło że wszystko bezobsługowe, w subaru to szczególnie dziwi, bo i tak są przeglądy co 15 kkm, co im szkodziło wymieniać olej w CVT co  60kkm jak w starych automatach

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, GREGG napisał:

 

Przepraszam jeżeli odebrałeś to jako złośliwość, to nie była pod Twoim adresem uwaga, a ogólna konstatacja związana z podejściem wielu ludzi, żeby ani grosza nie wydać... A z drugiej strony niestety producenci mają w nosie co się stanie z autem po gwarancji, liczy się marketing i hasło że wszystko bezobsługowe, w subaru to szczególnie dziwi, bo i tak są przeglądy co 15 kkm, co im szkodziło wymieniać olej w CVT co  60kkm jak w starych automatach

nie ma sprawy chyba jestem przewrażliwiony :) z drugiej strony tez mnie dziwi ale w ASO tez jakis sugestii nie było co do wymiany przy okazji przeglądów

Edited by jaszyn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg ASO w Bydgoszczy oleju w skrzyni biegów CVT w XV się nie wymienia- chyba ze ciągnie się przyczepę lub jazda offroadowa.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mstmateusz napisał:

Wg ASO w Bydgoszczy oleju w skrzyni biegów CVT w XV się nie wymienia- chyba ze ciągnie się przyczepę lub jazda offroadowa.

A co to za problem powiedzieć, że ciągasz przyczepę lub jeździsz offroadowo? I jakie wtedy maja zdanie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, mstmateusz napisał:

Wg ASO w Bydgoszczy oleju w skrzyni biegów CVT w XV się nie wymienia- chyba ze ciągnie się przyczepę lub jazda offroadowa.

Jak tu się wszyscy uparli na tą wymianę oleju w skrzyni biegów.

Jak w ASO zalecają wymianę oleju to się nasłuchają, że zdzierają, że wymieniać chcą za często i kasę trzepać. Jak w skrzyni biegów nie zalecają wymiany (w skrzyni biegów spalanie nie występuje i olej nie jest zanieczyszczany ustawicvznie związkami siarki i produktów spalania z przedmuchów) to też źle - na pewno to spisek, niewiedza, jednak trzeba wymienić. Z filtrem źle, bez filtra też źle, 60 tys za póżno, a może za wcześcnie, dynamicznie źle - o rety.:facepalm:

Ja myślę że największe marudy w wątku powinny wymieniać ten olej co miesiąc :mrgreen:

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mechanik to prawda ale: widziałem kiedyś olej z mechanicznej skrzyni po przebiegu 60kkm (co tyle kazali zmieniać w legacu). Ilość osadu dawała do myślenia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mechanik  piękny wykład, ale czy wg ciebie olej w skrzyni biegów nie ulega zużyciu i nie ma terminu ważności ? 

 

7 godzin temu, mechanik napisał:

Jak w ASO zalecają wymianę oleju to się nasłuchają, że zdzierają, że wymieniać chcą za często i kasę trzepać.

 

Nie przeinaczaj faktów - znajdź mi osobę na TF, która twierdzi, że serwis Subaru jest drogi. 

Problemem jest dezinformacja: SIP sobie a ASO sobie, wymieniać olej w skrzyni czy nie wymieniać, statycznie czy dynamicznie, dlaczego w niektórych ASO płaci się różne kwoty za ten sam przegląd, dlaczego każdemu leją inną ilość oleju. itd. 

Fersztein, czy nie fersztein ? :mrgreen: 

 

 

 

 

 

Edited by Blixten
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, mechanik napisał:

w skrzyni biegów spalanie nie występuje i olej nie jest zanieczyszczany ustawicvznie związkami siarki i produktów spalania z przedmuchów

 

Czyli nie ma sensu wymieniać również olej w dyferencjałach i innych mechanizmach, gdzie spalanie nie występuje? ;) 

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Knurek1111 napisał:

@mechanik to prawda ale: widziałem kiedyś olej z mechanicznej skrzyni po przebiegu 60kkm (co tyle kazali zmieniać w legacu). Ilość osadu dawała do myślenia...

Ja natomiast widziałem olej ze skrzyni z mojego ( przy wymianie przy 50k km)  XV i był ładny żółciutki bez osadów wyjątkowo pachnący przekładniowym- nie serwisuje w ASO  dzięki czemu mogę spokojnie podejść do mecha pogadać pooglądać itp. Natomiast olej w tylnym dyfrze był dużo ciemniejszy i "prędzej" nadawał się do wymiany niż ten ze skrzyni. Za pewne przez to że jest go tam zwyczajnie dużo mniej. W CVT tego oleju jest jeszcze więcej niż w autach z manualami.Iimo najlepiej byłoby jakby ktoś brał próbki oleju z CVT i oddawał do analizy co np 20k km. Wtedy możnaby określić kiedy ten olej traci swoje właściwości i ustalić interwał wymiany . 

1 godzinę temu, Blixten napisał:

 znajdź mi osobę na TF, która twierdzi, że serwis Subaru jest drogi. 

 Za wymianę 3 filterków,  4,5 l oleju i pieczątkę w książce płacisz  około 1200 przynajmniej mnie tyle kasowali 5 lat temu  ( poza ASO oem filtr oleju z podkładką 45 PLN, OEM filtr powietrza 100, oem filtr kabinowy 100, 5 litrów oleju około 180 pln = 425 PLN ( na zamiennikach  ze 100 we albo i więcej mniej )  za pól godzinki roboty kasować około 800 pln to imo za dużo )  Za większy z wymianą płynu hamulcowego coś około 1500... Nie wiem co dla Ciebie znaczy tani a co drogi ale imo tani to na pewno nie jest. 

Na ceny nie narzekam ani żadnej burzy nie chce tutaj wywoływać bo kupując auto jako nowe  każdy na pewno zdaje sobie sprawę z cen w danej marce , jest to min kryterium wyboru. 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Karas napisał:

 Za wymianę 3 filterków,  4,5 l oleju i pieczątkę w książce płacisz  około 1200 przynajmniej mnie tyle kasowali 5 lat temu  ( poza ASO oem filtr oleju z podkładką 45 PLN, OEM filtr powietrza 100, oem filtr kabinowy 100, 5 litrów oleju około 180 pln = 425 PLN ( na zamiennikach  ze 100 we albo i więcej mniej )  za pól godzinki roboty kasować około 800 pln to imo za dużo )  Za większy z wymianą płynu hamulcowego coś około 1500... Nie wiem co dla Ciebie znaczy tani a co drogi ale imo tani to na pewno nie jest. 

 

Za pierwszy przegląd iksfała po 15 kkm w pewnym pomorskim ASO cztery osoby zapłaciły różne kwoty w przedziale od 806 do 1055 pln uwzględniając klubowy rabat. 

Biorąc nawet najwyższą wartość (za ten sam zakres :krecka_dostal: ) czyli 1055 z materiałami, to nie jest wg mnie drogo - w odniesieniu do innych marek takich jak np. Toyota, Mazda, Honda gdzie ta ostatnia stosuje cwany chłyt - przeglądy są podzielone na A i B - niby każdy z nich kosztuje mało, ale jak podsumujesz te wszystkie wycieczki .... :scenic:

 

 

 

Edited by Blixten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...