Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładając, że napęd rozwiązany jest podobnie do tego z CVT, to co do maksymalnej ilości przekazywanego momentu, konstrukcyjnie Skoda nie ma przewagi. A wyjaśnienia Dyrekcji, w sąsiednim wątku utwierdzają mnie tylko w przekonaniu, że Subaru ma "bardziej wytrzymały" napęd jeśli chodzi o poddawanie go dłuższym obciążeniom w terenie.

 

Poza tym, przeglądnąłem pobieżnie katalog Skody i nie wiem, czy można porównywać ją w ogóle z Forkiem.

Auto jest sporo mniejsze, a prześwit (w zależności od wersji) 15-18cm, to tyle co w Legacy lub niewiele więcej, więc może ten Haldex faktycznie wystarczy na jazdę w "terenie" :biglol:

 

A, że w środku można sobie zamówić "Wersal" i inne wodotryski to już inna kwestia. Co kto lubi. :)

 

Przerzuciłem tu ;)

 

Wnętrzem rzeczywiście Forester wygrywa ,ale w Yeti też jest sporo miejsca przynajmniej dla moich wymiarów.No a fotele to jednak chyba lepsze w skodzie.Rozstaw osi bardzo podobny.Szczerze to nawet nie wiem jaki prześwit ma Yeti,zawsze wydawał mi się dość mocno podkasany ;) ale trzeba by sprawdzić.

 

Przemek dziś to co nazywasz wodotryskami to już standard :) Niestety nie w subaru :( przynajmniej poniżej Legacy/outback.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przednich foteli to zgoda, że Forek nie powala, ale po zrobieniu 25 tys. km muszę powiedzieć, że źle też nie jest, zrobiłem ostatnio prawie cięgiem 1200km jadąc na narty (tylko z przerwami na tankowanie) i na drugi dzień byłem w stanie jeździć na nartach, co, przy moim kręgosłupie, dobrze o nich świadczy.

 

Tylne Fotele to już inna bajka i różnica w rozstawie osi ponad 6 cm na korzyść Forka, może mieć wpływ na ilość miejsca na nogi. Nie siedziałem w Yeti z tyłu, ale w Forku miejsca jest na prawdę dużo, nawet jak dla mnie (185cm wzrostu). Do tego regulacja pochylenia oparć ma większe znaczenie dla moich dzieci, niż możliwość konfigurowania foteli w Skodzie. Powiedz szczerze, czy korzystałbyś z tego na co dzień, natomiast złożenie foteli w Forku czy Legacy daje w miarę równą podłogę, a z tego korzysta się dużo częściej.

 

Co do wodotrysków to Forkowi, przynajmniej dla mnie, niczego nie brakuje, oczywiście można by dopracować system obsługi głosowej, czy uaktualnić mapy w nawigacji, ale poza tym jest wszystko. Jeszcze nie potrzebuję asystenta parkowania. ;)

 

Prześwit wg katalogu z netu to, w zależności od wersji 15,5-18cm, czyli w najlepszym wypadku 4cm mniej niź w Forku. Jeśli kupujemy auto z myślą o jeździe poza szosą, to może mieć znaczenie.

 

Tak jak powiedziałem, Skoda ma większe możliwości konfiguracyjne, można sobie auto spersonalizować, ale jeśli nie odpowiadałoby mi wyposażenie Forka, to bym go nie kupił. :)

I na koniec - nie ma Yeti w wersji XT :evil2:

 

Aaa, zapomniałem o podparciu lędźwiowym. Dla niektórych jest to faktycznie ważny dodatek. Ja zawsze miałem go ustawionego na minimum, więc nie odczuwam jego braku w Forku, poza tym (po szkoleniu SJS) jeżdżę z bardzo pionowo ustawionym oparciem, i choć początkowo uczucie było dziwne, to suma sumarum teraz nie potrafię jeździć inaczej, z korzyścią dla prowadzenia auta i dla kręgosłupa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żaden z nich nie ma 240KM i 7,2s do setki. Tak więc powiedzmy, że jest to YETI xt ;)

 

Myślę, że moglibyśmy tak długo odbijać piłeczkę. Może lepiej, w tym przypadku, niech każdy zostanie przy swoim. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żaden z nich nie ma 240KM i 7,2s do setki. Tak więc powiedzmy, że jest to YETI xt ;)

 

Myślę, że moglibyśmy tak długo odbijać piłeczkę. Może lepiej, w tym przypadku, niech każdy zostanie przy swoim. :)

 

1.8 TSi ma 8,4 sekundy do setki :) Więc ogromnej różnicy nie ma! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 sekunda to 27 metrów przy prędkości 100km/h :)

 

Przeciętny TIR się zmieści. A to czasem może oznaczać kilka bonusowych lat życia B)

 

I pomimo, że innych różnic jest oczywiście mnóstwo, to tak, ta jedna jest dla mnie warta 50 tysięcy :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 sekundy to jest ogromna roznica. Tym bardziej, ze XT ma mniej niz fabryka podaje.

 

1,2 sek. mniej za cenę ok. 50 tys. złotych :)

 

Łał :)

 

Roznica w przyspieszeniu miedzy Sti a Porsze jakiestam jest jeszcze mniejsza a roznica cenowa niebotyczna.

 

P.S. Pozwolilem sobie na rownie zabawne porownanie jak Twoje: Yeti do Forka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 sekundy to jest ogromna roznica. Tym bardziej, ze XT ma mniej niz fabryka podaje.

 

1,2 sek. mniej za cenę ok. 50 tys. złotych :)

 

Łał :)

 

Roznica w przyspieszeniu miedzy Sti a Porsze jakiestam jest jeszcze mniejsza a roznica cenowa niebotyczna.

 

P.S. Pozwolilem sobie na rownie zabawne porownanie jak Twoje: Yeti do Forka.

 

Zgoda.Pytanie tylko czy lub kiedy warto nadplacic za nasze marzenia i czy nas na to stać.Na to pytanie każdy potencjalny nabywca musi odpowiedzieć sobie sam.

 

Pomijając fakt,że dla mnie nie istnieje żaden samochód codziennego użytku bez podparcia ledzwiowego,nadpłata 50 tys. za forka w stos do Yeti jest nieadekwatna do tego co zyskuje i z pewnością wybralbym człowieka śniegu.

Ale to tylko ja:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba najodpowiedniejszy wątek. Kiedyś obok mnie zaparkował pewien człowiek Octavią. Moją uwagę przykuły przednie fotele przebrane za duchy :huh: . Tylna kanapa była obłożona podobnym materiałem, lecz w szarym kolorze a i na kierownicę naciągnięty był równie gustowny pokrowiec. Po zaparkowaniu Pan wysiadł ze Skody, obszedł ją dookoła i zauważywszy jakiś brudek na tylnej lampie przetarł ją chustką. Taka sytuacja ;)post-3815-0-53132700-1393168989_thumb.jpg

 

PS. Nie mam pojęcia dlaczego zdjęcie załączyło się odwrócone

Edytowane przez Giechu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne Fotele to już inna bajka i różnica w rozstawie osi ponad 6 cm na korzyść Forka, może mieć wpływ na ilość miejsca na nogi. Nie siedziałem w Yeti z tyłu, ale w Forku miejsca jest na prawdę dużo, nawet jak dla mnie (185cm wzrostu).

 

W Yeti z tyłu jest naprawdę dużo miejsca. Sam byłem zdziwiony, jak tam pierwszy raz usiadłem.

 

Do tego regulacja pochylenia oparć ma większe znaczenie dla moich dzieci, niż możliwość konfigurowania foteli w Skodzie. Powiedz szczerze, czy korzystałbyś z tego na co dzień

 

Yeti też ma pochylane oparcia tylnych foteli. Co do ich konfigurowania, to korzystam na co dzień (a właściwie moja rodzina korzysta) w tym sensie, że wywaliłem środkowe siedzenie a boczne zbliżyłem do siebie. Dzięki temu dzieciaki siedzące na tylnych fotelach odsunęły się od drzwi bocznych, co w mojej ocenie poprawia bezpieczeństwo w przypadku (odpukać) bocznego uderzenia. A jak trzeba coś przewieźć, to zawsze jeden z foteli można złożyć, postawić do pionu, albo wyjąć zupełnie.

 

Panowie, ta dyskusja do niczego nie prowadzi. Yeti i Forek, to niby podobne, ale jednak bardzo różne samochody, dedykowane do odbiorców o różnych preferencjach i przede wszystkim różnych motoryzacyjnych przekonaniach.

 

Nigdy jednak, nie mówcie nigdy. Miałem Legacy w poprzedniej budzie, Forka XT SG, teraz mam OBK z ostatniego wypustu. Jeszcze do niedawna nie przyszło mi do głowy, że mogę pomyśleć o zakupie Skody. Jak po raz kolejny umarł silnik w forku, miałem go dość i sprzedałem. Zacząłem rozglądać się za jego następcą i wybór był naprawdę marny. Zwyczajnie nie chciałem wydawać góry pieniędzy na nowego forka XT.

Bez przekonania przejechałem się Yeti. Może dlatego, że wcześniej naczytałem się na forum, że używanie haldexa grozi kalectwem, no i oczywiście pośmiewiskiem ze strony użytkowników samochodów z prawdziwym 4x4.

Po jeździe Yeti byłem naprawdę pod wrażeniem, bo samochód zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Yeti jest bardzo zwinny, świetnie prowadzi się na krętych asfaltowych drogach, a na bezdrożach też daje radę. Jest obszerny - zwłaszcza jak na jego niewielką długość, wnętrze daje się łatwo modyfikować (o czym wyżej). Silnik 1.8 ma naprawdę fajną charakterystykę i jest całkiem żwawy. A napęd... w tak zwanej normalnej dynamicznej jeździe na śliskich drogach osobiście nie odczuwam różnicy pomiędzy Subaru a Skodą. Wciskam gaz, jest trakcja i do przodu. No dobra - jest jedna różnica - Yeti dużo mniej zamiata tyłem, jak przegnie się z gazem w ostrym zakręcie. Co za tym idzie ESP reaguje o wiele rzadziej. W OBK to zjawisko jest szczególnie odczuwalne. Dla niektórych to zaleta, dla innych nie. Wiem, wiem, zaraz ktoś napisze, że nie umiem jeździć. Może...

No i Skoda ma jeszcze dużo "nikomu niepotrzebnych" udogodnień i gadżetów niespotykanych w subaru (np skrętne bixenony) i jakoś zapomniała te gadżety skalkulować - bo Yeti 1.8 tsi 4x4 można kupić za mniej więcej połowę tego, co forek XT.

 

W mojej ocenie Yeti ma dwie wady - stosunkowo mały bagażnik i zdecydowanie za twarde tylne zawieszenie, zwłaszcza w połączeniu z fabrycznymi kołami 225/50/17. Na zimowych 16" jest dużo lepiej.

Jak dla mnie Yeti, to idealne toczydło, spełniające rolę drugiego samochodu w rodzinie. Ciekawy, nieco podniesiony kompakt dla kierownika, który nie musi już straszyć innych uczestników ruchu bulgotem boxera na każdych światłach. Chyba się starzeję...

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 sekunda to 27 metrów przy prędkości 100km/h :)

27 to przy założeniu, że jedno auto jedzie a drugie nie.

Jeśli prędkość V została osiągnięta po czasie t to droga pokonana w tym czasie to S = (Vt)/2 co dla przyspieszenia 8.4 sek wyniosi 116 metrów zaś dla 7.2 jest to 100 metrów.

Czyli nie 27 a 16 :P.

 

A biorąc pod uwagę, że wyprzedzanie TIRa nie odbywa się od 0 km/h to różnica jest niewielka.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż.Dla mnie ocena kol.spawalniczego jest bardzo istotna,gdyż miał i ma doczynienia zarówno z subaru jak i Yeti.Ja jedynie odbyłem nim jazdy próbne i to nie 1.8 Tsi a odczucia były podobne.

Co do innych ocen to nie znoszę stereotypów.

 

RoadRunner ,dodalbym jeszcze,że Tira nie wyprzedza się w przedziale od 0-100 ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...