Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Jaca68 napisał(a):

Kup elektryka będziesz jeździł tanio. :OO:

 

Teoria ma to do siebie, że często ma się nijak do praktyki. W rzeczywistości może być porównywalnie z paliwem, taniej, dużo taniej albo wręcz bez kosztów. Kwestia tego, gdzie i jak się ładujesz. Myślę, że większość użytkowników EV jeździ duuużo taniej. Poza tym - koszty paliwa to nie wszystko / w każdym przypadku powinny być jeszcze uwzględnione inne koszty eksploatacyjne.

Ale jak ktoś lubi tabelki i statystyki i nie ma doświadczenia w danej materii - to faktycznie może wyciągnąć takie wnioski, że jest drogo.

 

 

 

 

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, spawalniczy napisał(a):

Ale jak ktoś lubi tabelki i statystyki i nie ma doświadczenia w danej materii - to faktycznie może wyciągnąć takie wnioski, że jest drogo.

Nieśmiało tylko zauważam ze to oficjalna strona ministerstwa. :OO:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, spawalniczy napisał(a):

Poza tym - koszty paliwa to nie wszystko / w każdym przypadku powinny być jeszcze uwzględnione inne koszty eksploatacyjne

Ciekawe czy ktoś uwzgledni wzrost kosztów prądy że względu na koszty infrastruktury które poniosą wszyscy w jakiś tam opłatach mocowych.

Kilkalat wstecz był straszny lamentuje ze będzie katastrofa w Polsce jeśli chodzi sieć:rolleyes:

Naprawione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jaca68 napisał(a):

Nieśmiało tylko zauważam ze to oficjalna strona ministerstwa. :OO:

 

Pewnie konsultowali to Gdulą ;)

 

Tymczasem następca najtańszego, nieźle się sprzedającego Fiata Pandy, który z założenia miał być tani, będzie kosztował ponad 100 tys. zł. I będzie elektryczny :facepalm:

 

To kamyczek do elektrycznego ogródka, a teraz drugi biegun, będzie rodzaj pochwały.

Na Śląsku wybudowali fabrykę, która ma recyklingować baterie z elektryków.

Wszystko ok, ale mają pewien problem. Brakuje baterii przeznaczonych do recyklingu. Za mało się ich psuje, zużywa, a jak już, to idą na magazyny energii. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka tam mała podpowiedź, która myślę że trochę pomoże w zrozumieniu przekazu z ministerstwa:

 

Te małe cyferki to są odnośniki, one mają za zadanie odesłać czytelnika do przypisu na dole strony, który wprowadza kontekst, albo dodatkowe wyjaśnienie:

image.thumb.png.b11ef37716f50f06061256fe1d4b1b98.png

 

I na dole strony mamy właśnie coś takiego:

 

image.png.61a3f5cb9397ed1b39dbb87a25620af4.png

 

 

Mam nadzieję że pomogłem tą jakże skomplikowaną wiedzą rozwiać tajemnicę wyliczeń ministerstwa, nie dziękujcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, skwaro napisał(a):

Mam nadzieję że pomogłem tą jakże skomplikowaną wiedzą rozwiać tajemnicę wyliczeń ministerstwa

 

Brawo Ty! W przeciwieństwie do większości odbiorców też pofatygowałem się  do tych przypisów. Zastanawia mnie, dlaczego nie dodali jeszcze jednej tabelki ze średnimi cenami prądu AC - skoro taki prąd jest ogólnie dostępny i używany do ładowania EV. Wtedy można by uznać, że opracowanie jest rzetelnie zrobione i w pełni odnosi się do jego tytułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, spawalniczy napisał(a):

 

Brawo Ty! W przeciwieństwie do większości odbiorców też pofatygowałem się  do tych przypisów. Zastanawia mnie, dlaczego nie dodali jeszcze jednej tabelki ze średnimi cenami prądu AC - skoro taki prąd jest ogólnie dostępny i używany do ładowania EV. Wtedy można by uznać, że opracowanie jest rzetelnie zrobione i w pełni odnosi się do jego tytułu.

Bo to reguluje ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, żeby w całej UE porównanie było robione tak samo:

 

Art.  41a.  [Sposób porównywania cen paliw alternatywnych z cenami benzyny silnikowej i oleju napędowego]

1. 

 Minister właściwy do spraw gospodarki surowcami energetycznymi porównuje ceny jednostkowe oferowanych na rynku paliw przeznaczonych do napędu samochodów osobowych w rozumieniu art. 2 pkt 40 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, zgodnie z metodyką określoną w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2018/732 z dnia 17 maja 2018 r. w sprawie wspólnej metodyki porównywania ceny jednostkowej paliw alternatywnych zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE (Dz. Urz. UE L 123 z 18.05.2018, str. 85, z późn. zm.).

2. 

 Porównanie cen, o którym mowa w ust. 1, minister właściwy do spraw gospodarki surowcami energetycznymi przygotowuje dla wybranych grup samochodów osobowych możliwych do porównania co najmniej pod względem masy i mocy.

3. 

 Minister właściwy do spraw gospodarki surowcami energetycznymi ogłasza porównanie cen, o którym mowa w ust. 1, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego porównanie dotyczy, na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, skwaro napisał(a):

Mam nadzieję że pomogłem tą jakże skomplikowaną wiedzą rozwiać tajemnicę wyliczeń ministerstwa, nie dziękujcie :)

Nieomylny i pełen wiedzy jak zawsze. Co my byśmy bez Ciebie zrobili. Normalnie jak dzieci we mgle. :OO:

 

38 minut temu, spawalniczy napisał(a):

Zastanawia mnie, dlaczego nie dodali jeszcze jednej tabelki ze średnimi cenami prądu AC - skoro taki prąd jest ogólnie dostępny i używany do ładowania EV.

Jest dostępny jak masz własny garaż i gniazdko. Spytaj się @Blixten jak tam z dostępnością ładowarek w hali garażowej całkiem młodego budynku. Że o parkowaniu pod chmurką nie wspomnę. :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaca68 napisał(a):

Spytaj się @Blixten jak tam z dostępnością ładowarek w hali garażowej całkiem młodego budynku. Że o parkowaniu pod chmurką nie wspomnę. :yahoo:

 

W firmach, które przyjdą i zainstalują można wybierać - sam jedną zaprosiłem na audyt naszego budynku, i są możliwości.

Problemy zaczynają się w momencie gdy któremuś z sąsiadów wpadnie do głowy aby zakazać wjazdu i ładowania w hali garażowej nie tylko elektrykom ale i hybrydom ! :facepalm:

Taką uchwałę właśnie głosują we wspólnocie na wcześniejszym etapie mojego osiedla, a ciekawi mnie to tym bardziej, że nasze hale są ze sobą połączone pod budynkami. 

Zaglądam od czasu do czasu i czytam sobie jak fajnie niektórzy mają - gdybym też tak mógł, jako drugie auto w rodzinie, do miasta, już dawno zamówiłbym i jeździł małym chińskim EX30 :P 

A, że ja lubię spać spokojnie, to czekam (wciąż :facepalm:) na odbiór MHEV :yahoo:

 

P.S. przypomniałem sobie - u @Aga już przegłosowali i jest zakaz EV. Jedno centrum handlowe w Gdańsku też się zamknęło na EV. 

 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaca68 napisał(a):

Jest dostępny jak masz własny garaż i gniazdko.

 

Ok, dlatego napisałem, żeby dodali kolejną tabelkę a nie zamienili.

 

Ale skoro: 

 

6 godzin temu, skwaro napisał(a):

Bo to reguluje ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych, żeby w całej UE porównanie było robione tak samo:

 

To już wszystko jasne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Christoph napisał(a):

A nie, czekaj autopilot nawalil: 

 

O ile nie jestem fanem systemów wspomagających w Tesli (uważam że są zwyczajnie słabe) o tyle w tym konkretnym przypadku należy się kilka  słów wyjaśnienia:

- w Europie nie działa oficjalnie Full Self Driving, ludzie tego używają ale zwyczjanie nie powinni 

- funkcja Autopilot to jest tylko szumna nazwa dla aktywnego tempomatu z utrzymaniem pasa ruchu, który wg instrukcji Tesli powinien być używany tylko na autostradzie (droga na zdjęciach autostradą nie jest). 

- Autopilot musi być ciągle nadzorowany przez kierowcę (tak jak każdy inny tempomat)

 

Niestety spora grupa kierowców z jakiegoś powodu albo nie doczytała instrukcji, albo świadomie ignoruje zalecenia producenta i używa tych systemów niezgodnie z przeznaczeniem. Np Autopilota na drodze lokalnej, kładąc jakiś ciężarek na kierownicy żeby samochód myślał że ktoś kierownicę trzyma, a sami w tym czasie TikToka oglądają. 

Potem się to właśnie tak kończy. Nagrody Darwina powinni za to rozdawać a nie artykuły w gazetach pisać. 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem. Przynudzam z tym wodorem. Wiem Wiem z tego wodoru będzie prąd.

Ale czemu niezagospodarować silników spalinowych zakładając instalacje wodorowe jak LPG?

 

https://www.money.pl/gielda/19-mld-euro-niemcy-szykuja-gigainwestycje-chca-byc-calkowicie-niezalezne-7084486675589696a.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, euyot napisał(a):

Wiem wiem. Przynudzam z tym wodorem. Wiem Wiem z tego wodoru będzie prąd.

Ale czemu niezagospodarować silników spalinowych zakładając instalacje wodorowe jak LPG?

 

ponieważ:

1. Fuel cells are better for emmision

2. Fuel cells are better for efficiency

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, matros1 napisał(a):

 

O ile nie jestem fanem systemów wspomagających w Tesli (uważam że są zwyczajnie słabe) o tyle w tym konkretnym przypadku należy się kilka  słów wyjaśnienia:

- w Europie nie działa oficjalnie Full Self Driving, ludzie tego używają ale zwyczjanie nie powinni 

- funkcja Autopilot to jest tylko szumna nazwa dla aktywnego tempomatu z utrzymaniem pasa ruchu, który wg instrukcji Tesli powinien być używany tylko na autostradzie (droga na zdjęciach autostradą nie jest). 

- Autopilot musi być ciągle nadzorowany przez kierowcę (tak jak każdy inny tempomat)

 

Niestety spora grupa kierowców z jakiegoś powodu albo nie doczytała instrukcji, albo świadomie ignoruje zalecenia producenta i używa tych systemów niezgodnie z przeznaczeniem. Np Autopilota na drodze lokalnej, kładąc jakiś ciężarek na kierownicy żeby samochód myślał że ktoś kierownicę trzyma, a sami w tym czasie TikToka oglądają. 

Potem się to właśnie tak kończy. Nagrody Darwina powinni za to rozdawać a nie artykuły w gazetach pisać. 


Pozwolilem sobie na zartobliwy komentarz, poniewaz zdjecie samochodu pod woda skojarzyło mi sie z filmem z 007.
 

Nie jest moim zamiarem dyskredytowanie Tesli, czy jakiegokolwiek rozwiazania z autopilotem. 
 

Przytoczony artykul jest totalnie neutralny. Stawia nawet pytanie, czy rzeczywiscie chodzi o blad autopilota.
 

Bo ostatecznie, i tu przyznaje ci racje, za blad odpowiada kierowca. Wedlug jego wyjasnien: jako przyczyne podaje blad „autopilota“, ktory mialby rozpoznac jakies wyimaginowane zagrozenie i dopuscic sie pelnego hamowania, a nastepnie pelnego przyspieszenie, gdzie kierowca zaskoczony panicznie poderwal kierownice w prawo i auto wjechalo na pas zieleni i ostatecznie wyladowalo w wodzie. 
 

Moje przemyslenia do tej historii: Mam obawy, jak dalece kierowcy beda ufac elektronice, totalnie wylaczajac myslenie? I druga sprawa, czy forsowane przez EU elektroniczne kagance i pipczyki, nie dajace sie zdezaktywować, wlasnie nie prowadza do sytuacji, w ktorej kierowcy coraz bardziej sa zmuszeni do oddawania kontroli i zdawania sie na te „asystenty“? 
Dodatkowo te sterczace tablety umieszczane na srodku i „wirtualne“ przyciski do obslugi wielopoziomowego menü powoduja jeszcze wieksze rozproszenie, zamiast ulatwienie obsługi i wspomaganie koncentracji na sytuacji na drodze. 

 

 

 

Edytowane przez Christoph
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Christoph napisał(a):

Bo ostatecznie, i tu przyznaje ci racje, za blad odpowiada kierowca. Wedlug jego wyjasnien: jako przyczyne podaje blad „autopilota“, ktory mialby rozpoznac jakies wyimaginowane zagrozenie i dopuscic sie pelnego hamowania, a nastepnie pelnego przyspieszenie, gdzie kierowca zaskoczony panicznie poderwal kierownice w prawo i auto wjechalo na pas zieleni i ostatecznie wyladowalo w wodzie. 

Pewnie do sprawdzenia w danych samochodu, jak było naprawdę.

Czy jednak kierowca jet odpowiedzialny za to, że auto zaczyna zachowywać się w sposób nieprzewidywalny, niezgodny z oczekiwaniami w danej chwili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zyzol napisał(a):

Pewnie do sprawdzenia w danych samochodu, jak było naprawdę.

Czy jednak kierowca jet odpowiedzialny za to, że auto zaczyna zachowywać się w sposób nieprzewidywalny, niezgodny z oczekiwaniami w danej chwili?


Tesla z pewnoscia ma taka mozliwosc aby odtworzyc ostatnie momenty przed wypadkiem. Czy sie to oplaci kierowcy, badz Tesli? To inna kwestia. 
 

Artykul nie ocenia i nie spekuluje na temat przyczyn zaistnialego zdarzenia, lecz przywoluje wyjasnienia kierowcy. 
 

Obowiazuja zasada domniemanej niewinnosci. Czy to blad kierowcy, nieuwaga, zajmowanie sie czym innym podczas jazdy, nie mam pojecia. 
 

Istotnie, tak jak pisze @matros1

po jakiego grzyba ktos uzywa systemow wybitnie autostradowych na lokalnej, kretej i ciasnej drodze? Ignorancja, nonszalancja czy wygodnictwo? 
 

Im dluzej poruszam sie autem wyposazonym w rozne tego typu asystenty, tym bardziej im nie ufam i dosyc czesto zloszcze sie na „fantomowe przeszkody” i nadgorliwe reakcje, np. wyhamowywanie na autostradzie, gdzie jadac tempomatem 130 kmh system blednie rozpoznaje znak przeznaczony dla ruchu ciezarowego - nocne ograniczenie predkosci do 80 kmh - i zaczyna sam gwaltownie hamowac. 
 

Asystenty dobre, ale nie bezbledne, tak samo jak kierowca. 


We wspomnianym wodowaniu Tesli - trudno powiedziec, czy kierowca popelnil blad, albo czy zawiodla maszyna. Albo jedno i drugie. 
 

Bywaja kierowcy, ktorzy slepo ufajac wskazaniom nawigacji poruszaja sie pod prad, lub wjezdzaja do wody lub w gesty las.

 

 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Christoph napisał(a):

We wspomnianym wodowaniu Tesli - trudno powiedziec, czy kierowca popelnil blad, albo czy zawiodla maszyna. Albo jedno i drugie.

 

Wydaje mi się że bardzo łatwo to ocenić. Autopilot został użyty w warunkach do tego nie przeznaczonych (lokalna droga zamiast autostardy). W takim wypadku to błąd kierowcy i ciężko winić za niego samochód. 

 

10 godzin temu, Christoph napisał(a):

Bywaja kierowcy, ktorzy slepo ufajac wskazaniom nawigacji poruszaja sie pod prad, lub wjezdzaja do wody lub w gesty las.

 

Ciekawy jestem ile z tych przypadków można przypisać do kategorii: 

- wyłudzenia ubezpieczenia

- głupota

- nieczytelne oznakowanie drogi

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...