Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Jaca68 napisał(a):

 

Jeśli dobrze zrozumiałem elektryka audytującego istniejącą instalację elektryczną w naszym budynku, to jedyna w tej chwili możliwość zasilania wallbox'a byłaby z istniejących liczników mieszkaniowych.

Są podobno na rynku takie mądre wall box'y, które stale monitorują zużycie prądu w mieszkaniu i cały "zapas" energii przekierowują na ładowanie auta -  nie będzie to nigdy jakieś szybkie ładowanie, ale jeśli wszyscy pójdą spać i; pralka, suszarka, płyta indukcyjna, itp nie będą w użyciu, to jest szansa, że auto się podładuje przez noc ... ;)

 

Żeby zainstalować wall-box'a, potrzebne jest tylko przebicie się przez kilka żelbetonowych ścian i  pociągnięcie kabli zasilających na odcinku od licznika do wallbox'a przy miejscu parkingowym w hali. 

Technicznie niby tylko tyle, ale ... rozmawiam z sąsiadami, i zainteresowanych zmianą auta na elektryczne w naszym budynku jest dosłownie kilku. 

Wszyscy łącznie ze mną boimy się, że ktoś kiedyś znajdzie jakiś kruczek i będzie mógł zabronić nam ładować auta w hali garażowej.

Trochę za wygodny jestem, żeby w tym wieku dygać w deszcz i trzaskające mrozy do najbliższej ładowarki.  ;)

 

P.S. Tymczasem, z tych dwóch spalinówek, które testowałem; na XC60 mam zarezerwowany termin odbioru (niestety dopiero wrzesień 2024 :facepalm:), a w przypadku NX'a nie ma jeszcze cennika na rok produkcji 2024 :facepalm:.   

 

I tym miłym akcentem:  ;) 

 

 

 

 

398407903_10163417766032818_4457891191419073951_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Blixten napisał(a):

Żeby zainstalować wall-box'a, potrzebne jest tylko przebicie się przez kilka żelbetonowych ścian i  pociągnięcie kabli zasilających na odcinku od licznika do wallbox'a przy miejscu parkingowym w hali

 

Bez komentarza.

I tacy ludzie - nie chcę Cię obrazić, bez wiedzy technicznej, mają prawa głosu we wspólnotach, prawa wyborcze.

 

I jeszcze jedna sprawa - jak ładujecie elektryki, to z jakiego prądu - "prywatnego / konsumenckiego" czy firmowego-bez dotacji ?

Chyba nie z "konsumenckiego", tego z dopłatami od państwa, bo wtedy okazuje się, że cale społeczeństwo dokłada się wam do kosztów jazdy?

Jak spaliniarze tankują paliwa, to społeczeństwo nie dokłada się, a wręcz przeciwnie, budżet państwa uzyskuje duże dochody.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rombu napisał(a):

Bez komentarza.

I tacy ludzie - nie chcę Cię obrazić, bez wiedzy technicznej, mają prawa głosu we wspólnotach, prawa wyborcze.

 

Aż tak szybko się nie obrażam :biglol:

Elektrykiem z wykształcenia rzeczywiście nie jestem, ale skoro Ty jesteś ekspertem, wyjaśnij mi proszę co w tym co napisałem wcześniej jest nie teges ??  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rombu napisał(a):

 

Bez komentarza.

I tacy ludzie - nie chcę Cię obrazić, bez wiedzy technicznej, mają prawa głosu we wspólnotach, prawa wyborcze.

 

I jeszcze jedna sprawa - jak ładujecie elektryki, to z jakiego prądu - "prywatnego / konsumenckiego" czy firmowego-bez dotacji ?

Chyba nie z "konsumenckiego", tego z dopłatami od państwa, bo wtedy okazuje się, że cale społeczeństwo dokłada się wam do kosztów jazdy?

Jak spaliniarze tankują paliwa, to społeczeństwo nie dokłada się, a wręcz przeciwnie, budżet państwa uzyskuje duże dochody.

 

 

 

Obajtek teraz ze smiechu z krzesła spadł :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rombu napisał(a):

I jeszcze jedna sprawa - jak ładujecie elektryki, to z jakiego prądu - "prywatnego / konsumenckiego" czy firmowego-bez dotacji ?

Chyba nie z "konsumenckiego", tego z dopłatami od państwa,

Przesadzasz, tych dopłat to na 4 ładowania jest,  a gospodarstwo spokojnie i bez elektryka limit wyczerpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Dottoree napisał(a):

Ile łabatu kolega dostał? Również zamówiłem :rolleyes:

 

Gratulacje ! :ok:  a na kiedy masz odbiór ? 

 

6,5% od importera, 9% od dealera, 2% za grupę zawodową, czyli łącznie 17,5% przy zakupie za gotówkę. 

W przypadku leasingu lub kredytu dorzucają kolejne 1,5 do 19%.  

 

... a Lexusa NXa, który pali 5 litrów mniej od XC60 nie brałeś pod uwagę ? 

 

 

 

 

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Blixten napisał(a):

 

 

Gratulacje ! :ok:  a na kiedy masz odbiór ? 

 

6,5% od importera, 9% od dealera, 2% za grupę zawodową, czyli łącznie 17,5% przy zakupie za gotówkę. 

W przypadku leasingu lub kredytu dorzucają kolejne 1,5 do 19%.  

 

... a Lexusa NXa, który pali 5 litrów mniej od XC60 nie brałeś pod uwagę ? 

 

 

 

 

Sierpień/wrzesień

Żona się uparła na Volvo, to nie śmiałem polemizować ;)

Dostałem podobnie, 19.5% przy finansowaniu. 

Czas się rozstać z Forkiem, i juz definitywnie z Subaru, z trzech które miałem... :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Piter_67 napisał(a):

Typowy Gdańsk więc akurat u mnie zero zaskoczenia ;)

Wczoraj widziałem jeden z tych wynalazków jak stał na środku ulicy na awaryjnych w godzinach szczytu bo za pewne zabrakło mu prądu :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak oni to dopuścili pomimo, że nie przeszedł testów? jak dla mnie zwrot do producenta z uwagi nie nie spełnianie warunków przetargu czy coś podobnego. Faktem jest, że są ładne, że nie hałasują mi pod oknem ale 200km? A do tego bez klimy i ogrzewania? Z drugiej strony brak wymiennej baterii zmienianej np na pętli czy czymś takim to jakieś nieporozumienie w urządzeniach użyteczności publicznej. Ciekawe czy to MAN się podpisał nad deklaracją tych 400km na ładowaniu czy wręcz odwrotnie, że warunkach przetargu zmniejszono zasięg :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Piter_67 napisał(a):

 

Dziwne to. Trochę ten artykuł  się nie klei.

Kiedyś czytałem statystyki, z których wynikało, że autobusy miejskie przejeżdżają ponad 100 km dziennie. Maks 200.

Ich uśredniona prędkość w ruchu miejskim, uwzględniając przystanki to kilkanaście kilometrów na godzinę.

To jakim cudem realny zasięg 200-300 km. nie starcza? 

A jakby były problemy, to przecież jest infrastruktura szybkiego doładowania, a autobus ma przerwy, nie można z niej skorzystać? 

No i teraz trudne, górzyste trasy. To ile Gdańsk ma tych autobusów? 18?, a ile spalinowych? pewnie ponad setkę. To nie mogą na razie na trudne trasy pchać tych konwencjonalnych?

 

14 minut temu, lukasdraz napisał(a):

Wczoraj widziałem jeden z tych wynalazków jak stał na środku ulicy na awaryjnych

 

Można też policzyć ile się widuje klasycznych na awariach ;) sporo tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Adi napisał(a):

To jakim cudem realny zasięg 200-300 km. nie starcza? 

Cytat

Rzeczniczka podkreśla jeszcze jeden aspekt. W ciągu dnia autobusy średnio przejeżdżają ok. 250 km, co nawet przy niższym niż zapowiadany zasięgu i tak powinno wystarczyć do obsługi regularnych tras. Ponadto trwają prace przy konfiguracji oprogramowania zasilania autobusów, która może pomóc rozwiązać wskazywany problem.

Ale wtopa jest. Ciekawy jestem jak to testowali, że niby przejeżdża 400km :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AdaSch napisał(a):

że niby przejeżdża 400km :facepalm:

 

To jest pewnie maksymalny zasięg wg WLTP, nie wiem czy do autobusów się też tak liczy.

I pewnie tyle przejeżdża stosując się ściśle do tych kryteriów. 

Tesla wg powyższych powinna przyjeżdżać 600, a przy normalnym użytkowaniu 400 cieszy właścicieli.

A nasze spalinowce? Producenci zazwyczaj podają spalanie na poziomie litr-dwa niższe, niż nam się udaje robić w codziennej eksploatacji, a jak przyciśniemy, to podwajamy te wartości ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja idiotyczna. Kupili autobusy, a nie mają infrastruktury do ich ładowania? Do Warszawy chyba nie kursują, także nawet te 200km to powinien być świat i ludzie.
Niedaleko mnie jest pętla autobusowa, na niej zainstalowane są gigantyczne ładowarki. Po każdym kursie, stojąc na pętli, autobus może energię uzupełniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, lukasdraz napisał(a):

Znając władze naszego miasta raczej jest pytanie kto i ile przytulił  ;)

trzeba obserwować, uważam to za skandal! z drugiej strony rzecznik mówi o 250km więc jaki to problem wiziąć 2-3 próbki obsłużyć testowe linie i albo się nadaje albo nie.

 

nie jestem przeciwny elektrykom, sam bym chętnie przytulił (ale subaru) na dojazdy do pracy itp jazdy po mieście ale nie uważam, ze zamykanie zamykanie drogi autom spalinowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś tam ewidentnie dał ciała....i zapewne mu się to opłacało ;)

W mojej ocenie można to rozpatrywać nie w kontekście złego pomysłu z elektrycznymi autobusami, bo tan kierunek uważam za właściwy (ogólnie cały transport miejski taki powinien być), tylko z niewłaściwego jego zastosowania. 

Niestety jeszcze jakiś czas w naszym kraju będzie się budowało "Misie naszych czasów", żeby swoi mogli zarobić. 

No to mamy mierzeję, autobusy, miliardy na cpk, Ostrołękę....i można by tak wymieniać.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Adi napisał(a):

A nasze spalinowce? Producenci zazwyczaj podają spalanie na poziomie litr-dwa niższe, niż nam się udaje robić w codziennej eksploatacji, a jak przyciśniemy, to podwajamy te wartości ;) 

z tym przyciśnięciem, to jak wiesz, nie dotyczy BRZ :lol: - dane ze pdf na SIP

obraz.thumb.png.2881ee48bd533012319264e4fb070017.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie można tego Gdańska zniwelować? morze blisko, zepchnie się, zrobi jakieś wyspy, będziemy jak Dubaj. Kraj nam się powiększy, poczujemy się znów jak potęga za czasów naszych królów kiedy granice państwa się powiększały. A autobusy będą miały płasko:mrgreen:

 

A na poważnie maja zasięg 200 km wiec zbytnio nie mogą ich używać? to jakie wy tam macie trasy? Polska od jednego końca Gdańska, do drugiego szeroka? Rozumiem że nie spełniają jakiś założeń i trzeba zrewidować wykorzystanie.

Ok może na początku, raz, dwa, mogło zabraknąć gdzieś prądu, zanim się przekonali jak znika bateria i jaki jest realny zasięg i faktycznie zdarzyło się że na trasie gdzieś stanął. To jak widza że już może być problem z dojechaniem to nie wyjeżdża na kolejny kurs tylko zastępują go innym, a ten zjeżdża na ładowanie. Przecież nie jest tak że wyjeżdża z zajezdni naładowany, robi raz trasę i już nie był w stanie wrócić do najbliższej zajezdni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi napisał(a):

To jakim cudem realny zasięg 200-300 km. nie starcza? 

 

 

Corka jezdzi retem po Rotterdamie, srednio 200-230 km zalezy od linii

Na pelnej klimie i dlugiej szybkiej linii ma zasieg 250km plus tzw zjazd bezpieczenstwa

Ale na przerwie zawsze sie laduje przez 45minut bo tak wymaga producent baterii jakas chinska firma

 

tapatalked

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi napisał(a):

A nasze spalinowce? Producenci zazwyczaj podają spalanie na poziomie litr-dwa niższe, niż nam się udaje robić w codziennej eksploatacji, a jak przyciśniemy, to podwajamy te wartośc

 

 

Bez problemu osiągam deklarowane przez producenta spalania, zazwyczaj mam niższe.

 

Wystarczy jeździć zgodnie z przepisami, odrobinę się orientować jak działa silnik spalinowy i jeździć przewidując swoje kolejne manewry. 

 

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...