Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

 

Ale to jest automat, więc raczej nie jest to spec.b tylko zwykłe h6

 

To jest SpecB. Przed liftem też wychodziły z automatem, ale była to rzadkość. Temat omawiany kilkanaście stron temu.

Po lifcie rownież ;) takiego wciąż mamy! Automat zawsze był opcją dla SPB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to jest automat, więc raczej nie jest to spec.b tylko zwykłe h6

To jest SpecB. Przed liftem też wychodziły z automatem, ale była to rzadkość. Temat omawiany kilkanaście stron temu. 

 

Mam własnie takowego Speca z At od 1,5 roku. Fajnie to to śmiga względem standardowej h6 ze zwykłą skrzynią AT , o czym każdy wie :). A po przesiadce z opla vectry b z 1.8 to istny kosmos :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Fajnie to to śmiga względem standardowej h6 ze zwykłą skrzynią AT , o czym każdy wie

 

Jasne.... każdy....

Większość to nawet nie ogarnia że skrzynie AT w H6  i  w Specu MOGŁY się w ogóle różnić czymkolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem wogole o istnieniu wersji SPEC B z silnikiem 2.5 Turbo. To chyba mało popularne auto w Polsce. Ma ktos na forum?

 

Czyli to jest autko z silnikiem jak zwykły amerykański GT-ek? A skrzynie, hamulce i zawias ma takie jak STI?

House moze widziales/serwisowałes takiego? Albo trzymasz takiego gdzies tam pod kolderką w kolekcji  swojej? :)

 

Bo gdyby miał silnik z STI.... no to by byl ciekawy kąsek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Than_Junior, jak ty nic o życiu nie wiesz  ;) .

 

 

 

Nie wiedziałem wogole o istnieniu wersji SPEC B z silnikiem 2.5 Turbo. To chyba mało popularne auto w Polsce. Ma ktos na forum?
 

 

Mam takie pod opieką  :puchar: . Silnik jak w GT polifcie (istotne!), skrzynia 6MT + zawias + alu elementy w zawiasie (!), unikalna tapicerka. Ogólnie to wyjątkowy wóz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Than_Junior, jak ty nic o życiu nie wiesz  ;) .

 

 

 

Nie wiedziałem wogole o istnieniu wersji SPEC B z silnikiem 2.5 Turbo. To chyba mało popularne auto w Polsce. Ma ktos na forum?
 

 

Mam takie pod opieką  :puchar: . Silnik jak w GT polifcie (istotne!), skrzynia 6MT + zawias + alu elementy w zawiasie (!), unikalna tapicerka. Ogólnie to wyjątkowy wóz.

To ze unikalny to wiadomo. A jak go oceniasz konstrukcyjnie? Jak dostep do czesci, np nieszczęsna dwumasa? :) I reszta gratów, bo to USA i dodatkowo taki unikat....

 

I zmiany w polifcie w silniku na plus czy na minus? Lepsze pierscienie, trwalsze tłoki? Czy i tak musi sie rozleciec tylko nie wiadomo kiedy czy zaraz czy za rok?

 

Jesli miałbym kiedys zmieniac swojego, to tylko na taki wynalazek :) Ten GT kolejnej generacji , nie dosc ze sporo drozszy to jeszcze brzydki paskudnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to jest automat, więc raczej nie jest to spec.b tylko zwykłe h6

To jest SpecB. Przed liftem też wychodziły z automatem, ale była to rzadkość. Temat omawiany kilkanaście stron temu. 

 

 

To jest na pewno przed liftowe Spec.B

Ma np. widoczne na zdjęciu aluminiowe nakładki i podstopnice

7f9fd5c832674ec340b6da4e859.png

Niski przebieg, z polskiego salonu, ciekawa oferta.

 

Tak jest to ciekawa oferta.

Auto od początku ma jednego właściciela, jest z SIP, przebieg udokumentowane z tego co się dowiedziałem.

A na lato ma pewnie oryginalne felgi SPB.

Mi zapadło w pamięci to zdjęcie i stan tylnej kanapy

55d98e04a6d86d2d76806293f36.jpg

jak nowa :)

No chyba, że zdjęcie dobrze podrasowane.

 

 

Ale to jest automat, więc raczej nie jest to spec.b tylko zwykłe h6

To jest SpecB. Przed liftem też wychodziły z automatem, ale była to rzadkość. Temat omawiany kilkanaście stron temu.

Po lifcie również ;) takiego wciąż mamy! Automat zawsze był opcją dla SPB

 

Właściwe wariantem.

I z tego co obserwuje to większość aut po liftingowych na rynku wtórnym to właśnie wersje z automatyczną skrzynką :unsure:

Natomiast przedlifty z automatem to rzadkość.

 

Fajnie to to śmiga względem standardowej h6 ze zwykłą skrzynią AT , o czym każdy wie

 

Jasne.... każdy....

Większość to nawet nie ogarnia że skrzynie AT w H6  i  w Specu MOGŁY się w ogóle różnić czymkolwiek.

 

 

Z mechanicznego punku różniły się głównym przełożeniem.

93d2dfd1cdf9eb5502468eda14c4e13.png

Zwykłe Legacy H6 miało 3.083, a Spec.B w automacie 3.272. Reszta przełożeń taka sama

No i oprogramowane inne dla wariantu z żółtymi Bilsteinami ;) 

Edytowane przez OWOC
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zwykłe Legacy H6 miało 3.083, a Spec.B w automacie 3.272. Reszta przełożeń taka sama

 

Koledzy pozwólcie że się podepnę pod temat.

To która z tych skrzyni jest "dłuższa" w sensie że na 6 biegu ma mniejsze obroty ? 

 

Pytam o to dla tego bo szukam skrzyni do swojego forka i z tego co wiem to najdłuższe skrzynie są w Foresterze STI ale to super rzadkość do kupienia jako sama skrzynia biegów i ze Spec. B właśnie gdzie jest już dużo łatwiej zdobyć samą skrzynię chociaż też trzeba się naszukać.

 

 

PzDr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zwykłe Legacy H6 miało 3.083, a Spec.B w automacie 3.272. Reszta przełożeń taka sama

 

Koledzy pozwólcie że się podepnę pod temat.

To która z tych skrzyni jest "dłuższa" w sensie że na 6 biegu ma mniejsze obroty ? 

 

Pytam o to dla tego bo szukam skrzyni do swojego forka i z tego co wiem to najdłuższe skrzynie są w Foresterze STI ale to super rzadkość do kupienia jako sama skrzynia biegów i ze Spec. B właśnie gdzie jest już dużo łatwiej zdobyć samą skrzynię chociaż też trzeba się naszukać.

 

 

PzDr

 

 

Powyżej jest dyskusja o skrzynkach automatycznych.

 

A Tobie zapewne chodzi o manualną skrzynkę?

 

Skrzynki manualne w Spec.B mają dokładnie takie same przełożenia jak miały zwykłe imprezy STI z silnikami 2.0. Jedyne co to w Specach zastosowano podwójną synchronizację i nie posiada czujnika który mają STI. 

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś taką dziś mam ochotę na pisanie o mojej platonicznej miłości  :biglol:

Może dlatego, że dziś miałem okazję oglądnąć sobie takiego jednego białasa w sedanie MY07 A/T w jednych rękach od nowości z przebiegiem 111tys km :) 

 

Ok rozmawiamy o

c3aaa8230291221b6610497260ac.jpg

 

Podam teraz liczby, a wnioski same się nasuną ;) 

 

STI MY04-05

25c929f142802c0bc638410e841.png

 

STI MY06-07

30341a3318eb09bc27cbe9132dd.png

SPB EU-Spec

c2a4fcab4196d034044f24d02a21d9.png

SPB 2.5GT 6M/T US-Spec

2ea9d42fa532c1c1576573eda84fcda.png

 

Z pozdrowieniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@@OWOC,  jak odczytywać tą tabelkę którą wstawiłeś ?

Osobiście mam lepszą bardziej kompletną i z większą ilością danych ( LINK TUTAJ )  ale pytanie mam jak te dane odczytywać ?

Czy wartość 0.707 na 6 biegu to jest skrzynia dłuższa czy krótsza względem wartości 0.756

 

Ogólnie która skrzynia jest dłuższa która wartość to "pokazuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@@OWOC,  jak odczytywać tą tabelkę którą wstawiłeś ?

Osobiście mam lepszą bardziej kompletną i z większą ilością danych ( LINK TUTAJ )  ale pytanie mam jak te dane odczytywać ?

Czy wartość 0.707 na 6 biegu to jest skrzynia dłuższa czy krótsza względem wartości 0.756

 

Ogólnie która skrzynia jest dłuższa która wartość to "pokazuje"

 

Większa liczba oznacza większe przełożenie. Czyli wał wchodzący do przekładni będzie musiał wykonać więcej obrotów na 1 obrót wału wyjściowego. Jeżeli mówimy tu o przełożeniu głównym, to zwiększenie wartości przełożenia zmniejszy prędkości maksymalne na wszystkich biegach.

 

STI Hawk miał "dłuższa skrzynie" od bloba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za niska ta cena? Bo się grubo zastanawiam ( chodzi mi jeszcze po głowie outback h6 2007r.tylko źe automat z łopatkami no i chyba osiwieję zanim się zdecyduję

Czy ktoś może mi coś o tym ostatnim specu coś powiedzieć może już się wypowiadaliście ale nigdzie nie znalazłem chcę go łyknąć ale nie chciałbym być wybrechtanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

polecicie może jakieś dobre gumy na lato ? Dałem felgi do renowacji i malowania i chyba pora rozstać się z oponami. Co wymiana opon to ten sam problem (fora, rankingi, sklepy, znajomi i tak w kółko) :wacko:

Zastanawiałem się nad TOYO Proxes T1 Sport, bo wcześniej w imprezie takie miałem. Z innych to może Bridgestone Potenza?

 

O, a przy okazji, bo nie dotarłem do konkretów na forum, czy na lato pozostać przy 215/45/R18 czy pokombinować z innymi (nie wiem, może 225?) :)

 

Kończę szykować auto, wydech 2x4, polerka przeszkleń itp. już są.

Zostało mi pomalować przedni błotnik i maskę (wyglądają fatalnie) a potem całość oddać do renowacji lakieru. I na koniec do Janka Korneckiego zajechać na przegląd :P

Apropo, znacie i możecie polecić dobrego lakiernika w Wawie? Z tego co wiem, to chyba dobrze jest dać do ASO w sprawie malowania, ale jak inna lokalizacja się u Was sprawdziła, to czemu nie :P Na forum polecano AutoAdamski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cześć, polecicie może jakieś dobre gumy na lato ? Dałem felgi do renowacji i malowania i chyba pora rozstać się z oponami. Co wymiana opon to ten sam problem (fora, rankingi, sklepy, znajomi i tak w kółko) Zastanawiałem się nad TOYO Proxes T1 Sport, bo wcześniej w imprezie takie miałem. Z innych to może Bridgestone Potenza?   O, a przy okazji, bo nie dotarłem do konkretów na forum, czy na lato pozostać przy 215/45/R18 czy pokombinować z innymi (nie wiem, może 225?)   Kończę szykować auto, wydech 2x4, polerka przeszkleń itp. już są. Zostało mi pomalować przedni błotnik i maskę (wyglądają fatalnie) a potem całość oddać do renowacji lakieru. I na koniec do Janka Korneckiego zajechać na przegląd Apropo, znacie i możecie polecić dobrego lakiernika w Wawie? Z tego co wiem, to chyba dobrze jest dać do ASO w sprawie malowania, ale jak inna lokalizacja się u Was sprawdziła, to czemu nie Na forum polecano AutoAdamski.

 

Cześć.

Polecam lakiernika: http://hum-car.pl/. Trzeba się liczyć z dość długim czasem oczekiwania, ale praca jest wykonana na najwyższym poziomie. Ja jeżdżę latem na 225/?/18 i chyba jest O.K. Po przejściu z zimówek na lato wydaje mi się, że jest odrobinę twardszy, ale to tylko moje odczucie. Później sprawdzę markę, model i wysokość profila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...