Skocz do zawartości

Za wysoki poziom oleju


Licho

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem po wizycie w serwisie Subaru i wymianie filtra oleju i oleju. Na fakturze jest, że zapłaciłem za 5,1l oleju.

Po trzydniowym postoju na bagnecie jest kilka cm powyżej max., sprawdzane kilka razy z wycieraniem bagnetu.

Poniżej Andrzej Koper w swojej wypowiedzi na 44 stronie wskazuje że wymienia 4,8l oleju.

Mam pytanie czy nic nie grozi silnikowi i mogę tak jeździć do następnego przeglądu?

 

faktura.jpg

bagnet.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz do serwisu gdzie wymieniali olej i powiedz żeby odciągnęli nadmiar.

Do silnika fb20 podczas wymiany -przynajmniej w XV 2.0i wchodzi 4,5l oleju do trochę więcej niż połowa stanu po zaciągnięciu oleju przez filtr więc do gornej kreski będzie z 4,8l może trochę mniej ale na pewno nie 5l . Dochodzi jeszcze kwestia pomiaru jaki wykonujesz. bagnet wchodzi pod katem i na ściankach "rurki" w który się go wkłada zostaje olej - stąd pomiar może być nieprecyzyjny. Chcesz mieć pewność ile tak na prawdę tego oleju jest to wyciągnij bagnet na noc( tak aby olej spłynał ze scianek i jak wstaniesz włóż wyciągnij - 1 pomiar będzie wiarygodny . Ale masz ewidentnie przelane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyka gatunku. Ja mam na to uczulenie. Proszę zawsze przed przeglądem, żeby zwrócili na to uwagę, ale często muszę odsysać.

Po ostatnim przeglądzie z FB25 musiałem odciągnąć pół litra, żeby stan zszedł do max. Dałem bańkę 5 l i wlali całą.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysłałem niedawno żonę na wymianę oleju po ~5000km -- miała po drodze do wrocławskiego ASO.

pojechała tam z 5l własnego eneosa, mimo to wcisnęli jej dodatkowe 0.5l oleju bo stwierdzili że 5l to za mało do FB20.

ciut się zagotowałem ale nie miałem siły/nerwów jeździć na drugi koniec miasta -- odessałem w domu zestawem do kroplówki nabytym w aptece ponad 0.5l i dopiero wtedy uzyskałem poprawny stan w okolicy max.

 

kontrola podstawą zaufania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega wg. mnie na błędnym zapisie w instrukcji i dokumentach serwisowych. W przypadku silnika FB25 jest informacja, że do wymiany z filtrem potrzeba 4,8 l oleju. Z moich trzyletnich obserwacji wynika, że faktyczna ilość potrzebna do wymiany z prawidłowym poziomem, to nie więcej niż 4,5l. A jak ASO dla świętego spokoju wleje 5l - to mamy na miarce duuuuużo ponad max.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było ASO Zielona Góra.

Co dziwne, że po 5.000km wlali dobrze, a teraz widać inna zmiana mechaników (może Karenz u A. Koper też trafił na "inną zmianę"). Do ASO mam 2h jazdy, czyli tam i z powrotem to z 5h zejdzie. Może to ASO do mnie przyjedzie w ramach gwarancji :), bo za taką pierdołę mam do tyłu praktycznie dniówkę.

Jako alternatywę rozważam zakupić wężyk który wchodzi w miejsce bagnetu, długość jego przyciąć tak by kończyła się na pozycji max na bagnecie. A do wężyka podłączyć ssawko strzykawkę jaką mam do odsysania oleju z kosiarki. Ale pozostaje nadal pytanie do Działu Technicznego, jakie jest oficjalne stanowisko Subaru na temat tak wysokiego poziomu oleju w eksploatacji auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, spawalniczy napisał:

. Z moich trzyletnich obserwacji wynika, że faktyczna ilość potrzebna do wymiany z prawidłowym poziomem, to nie więcej niż 4,5l

 

słuszna uwaga , tylko będą reklamacje , że czasem nie jest na max. a w instrukcji jest 4.8/5.1...ale może jak na fakturze będzie 4.5 l to klient zrozumie..:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwietniu serwisowałem auto w ASO Koper. Poprosiłem o  nie przelanie oleju ponad max. 

Serwis zrobił, tak jak prosiłem. Olej precyzyjnie na maximum. 

Ale w innym ASO też prosiłem. Kilka razy. I dlatego muszę teraz jeździć do ASO Koper, choć nie bardzo mi po drodze. 

Edytowane przez bardzozlymisio
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Volvo XC60 miałem zdarzenie, że po okresowej wizycie w ASO, po przejechaniu ok 200km zapaliła się kontrolka silnika. Wizyta w ASO i mi powiedzieli, że przy wymianie oleju zostało za dużo nalane, odessali i odjechałem bez zapalonej kontrolki silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Licho napisał:

pozostaje nadal pytanie do Działu Technicznego, jakie jest oficjalne stanowisko Subaru na temat tak wysokiego poziomu oleju w eksploatacji auta.

 

I czy standardem jest fabryczne zalewanie silników olejem ponad stan max?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kupiłem w Castoramie przezroczysty wężyk fi 4mm - 0,5m i fi 6mm - 0,5m

2. Wężyk fi 4 końcówkę posmarowałem olejem silnikowym i wcisnąłem w wężyk fi 6 na kilka cm, utworzyło to szczelne połączenie

3. Wężyk fi 6 założyłem do wcześniej wymienionej ssawko/strzykawki o poj. 300ml

4. Wężyk fi 4 włożyłem do rurki od bagnetu pomiaru ojeju.

5. By dojść do poziomu tuż poniżej górnego otworku na bagnecie, odessałem 0,7l oleju

 

Wcześniej opisane założenie, że wężyk włożyć do rurki tylko tyle by sięgał górnego dopuszczalnego poziomu oleju nie zdało egzaminu, bo bagnet wchodzi do rurki a potem jak kończy się rurka zanurzany jest w misce. A wężyk jak wyjdzie z rurki to w misce zaczyna się zakręcać, dlatego kilka cm trzeba jej włożyć więcej by ciągnęła olej.

Wężyk fi6 wchodzi do rurki po bagnecie ale nie dostanie się do miski olejowej bo przy przejściu do miski jest przewężenie i tam staje.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

No to mnie roz...liście 

Tyle wlano mi w MTS do Imprezy MY18 2.0 N/A

Aż sprawdziłem faktycznie mam przelane ...

 

Jutro dzwonie do Marka ;(  niech mnie uspokoi że jest ok ... 

 

image.thumb.png.4c0f2b97015503fba116cbb133cde01c.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Mam pytanie do Działu Technicznego. Będąc na wizycie serwisowej w ASO Zielona Góra, poprosiłem by mi nie przelali oleju, by wlali 4,5l i i resztę dali w osobnym pojemniku na ew. dolewki. Dostałem odp.. że ich mechanik jest po szkoleniach i poziom oleju w Subaru sprawdza się krótko po zatrzymaniu silnika i wtedy powinien być ok. Jeśli auto długo stoi to olej ścieka z różnych zakamarków i wtedy na bagnecie rzeczywiście jest za dużo. Czyli w normalnej pracy auta część oleju rozlewa się na zakamarki i nie bierze udziału w "smarowaniu". Jeśli na bagnecie po długim postoju jest ok. to podczas pracy może go zabraknąć np w zakrętach dla dobrego smarowania.

I mam pytanie jak to jest w tych silnikach boxer, co jest poprawne, czy miarka na bagnecie czy litry oleju na fakturze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powyższego opisu nie bardzo jesteśmy w stanie rozeznać jaki jest aktualny poziom oleju silnikowego wg miarki poziomu oleju silnikowego.

Należy mieć na względzie, że z uwagi na to, że miarka usytuowana jest pod pewnym kątem względem miski olejowej, to po jednej i drugiej jej stronie wskazanie stanu oleju może się znacznie różnić.

 

Kończąc, zachęcamy do podjechania do ASO Subaru celem sprawdzenia stanu oleju silnikowego. Naszym zdaniem bezpośrednia weryfikacja (wspólne sprawdzenie)  da najlepszy ogląd niniejszej sytuacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Z powyższego opisu nie bardzo jesteśmy w stanie rozeznać jaki jest aktualny poziom oleju silnikowego

 

 

Chodzi o to że jestem teraz na przeglądzie technicznym w ASO i jeszcze auta nie odebrałem i z tego co mi powiedziano, że jak odbiorę auto, to poziom oleju będzie ok parę chwil po zatrzymaniu silnika, a potem będzie ponad wyznaczniki na bagnecie i to będzie ok. W tym samym ASO po wymianie oleju wcześniej miałem tak jak na prezentowanym foto na tej stronie w z 23.04.2018, czyli poziom tak wysoki, że jest grubo poza znacznikami i zanosi się że znowu w takim stanie wyjadę i wg ASO to normalne. Ale skoro są znaczniki to tak jakoś nie logicznie to dla mnie brzmi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...