Jump to content
Licho

Za wysoki poziom oleju

Recommended Posts

Jestem po wizycie w serwisie Subaru i wymianie filtra oleju i oleju. Na fakturze jest, że zapłaciłem za 5,1l oleju.

Po trzydniowym postoju na bagnecie jest kilka cm powyżej max., sprawdzane kilka razy z wycieraniem bagnetu.

Poniżej Andrzej Koper w swojej wypowiedzi na 44 stronie wskazuje że wymienia 4,8l oleju.

Mam pytanie czy nic nie grozi silnikowi i mogę tak jeździć do następnego przeglądu?

 

faktura.jpg

bagnet.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakiż to serwis? Gruuubo.:toobad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedz do serwisu gdzie wymieniali olej i powiedz żeby odciągnęli nadmiar.

Do silnika fb20 podczas wymiany -przynajmniej w XV 2.0i wchodzi 4,5l oleju do trochę więcej niż połowa stanu po zaciągnięciu oleju przez filtr więc do gornej kreski będzie z 4,8l może trochę mniej ale na pewno nie 5l . Dochodzi jeszcze kwestia pomiaru jaki wykonujesz. bagnet wchodzi pod katem i na ściankach "rurki" w który się go wkłada zostaje olej - stąd pomiar może być nieprecyzyjny. Chcesz mieć pewność ile tak na prawdę tego oleju jest to wyciągnij bagnet na noc( tak aby olej spłynał ze scianek i jak wstaniesz włóż wyciągnij - 1 pomiar będzie wiarygodny . Ale masz ewidentnie przelane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasyka gatunku. Ja mam na to uczulenie. Proszę zawsze przed przeglądem, żeby zwrócili na to uwagę, ale często muszę odsysać.

Po ostatnim przeglądzie z FB25 musiałem odciągnąć pół litra, żeby stan zszedł do max. Dałem bańkę 5 l i wlali całą.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO takie rzeczy robią? Podajcie które.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wysłałem niedawno żonę na wymianę oleju po ~5000km -- miała po drodze do wrocławskiego ASO.

pojechała tam z 5l własnego eneosa, mimo to wcisnęli jej dodatkowe 0.5l oleju bo stwierdzili że 5l to za mało do FB20.

ciut się zagotowałem ale nie miałem siły/nerwów jeździć na drugi koniec miasta -- odessałem w domu zestawem do kroplówki nabytym w aptece ponad 0.5l i dopiero wtedy uzyskałem poprawny stan w okolicy max.

 

kontrola podstawą zaufania.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem polega wg. mnie na błędnym zapisie w instrukcji i dokumentach serwisowych. W przypadku silnika FB25 jest informacja, że do wymiany z filtrem potrzeba 4,8 l oleju. Z moich trzyletnich obserwacji wynika, że faktyczna ilość potrzebna do wymiany z prawidłowym poziomem, to nie więcej niż 4,5l. A jak ASO dla świętego spokoju wleje 5l - to mamy na miarce duuuuużo ponad max.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To było ASO Zielona Góra.

Co dziwne, że po 5.000km wlali dobrze, a teraz widać inna zmiana mechaników (może Karenz u A. Koper też trafił na "inną zmianę"). Do ASO mam 2h jazdy, czyli tam i z powrotem to z 5h zejdzie. Może to ASO do mnie przyjedzie w ramach gwarancji :), bo za taką pierdołę mam do tyłu praktycznie dniówkę.

Jako alternatywę rozważam zakupić wężyk który wchodzi w miejsce bagnetu, długość jego przyciąć tak by kończyła się na pozycji max na bagnecie. A do wężyka podłączyć ssawko strzykawkę jaką mam do odsysania oleju z kosiarki. Ale pozostaje nadal pytanie do Działu Technicznego, jakie jest oficjalne stanowisko Subaru na temat tak wysokiego poziomu oleju w eksploatacji auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, spawalniczy napisał:

. Z moich trzyletnich obserwacji wynika, że faktyczna ilość potrzebna do wymiany z prawidłowym poziomem, to nie więcej niż 4,5l

 

słuszna uwaga , tylko będą reklamacje , że czasem nie jest na max. a w instrukcji jest 4.8/5.1...ale może jak na fakturze będzie 4.5 l to klient zrozumie..:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już zależy od typu natręctwa klienta ;) 

W przypadku poziomu oleju silnikowego osobiście bardziej wolę trochę poniżej niż powyżej max.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwietniu serwisowałem auto w ASO Koper. Poprosiłem o  nie przelanie oleju ponad max. 

Serwis zrobił, tak jak prosiłem. Olej precyzyjnie na maximum. 

Ale w innym ASO też prosiłem. Kilka razy. I dlatego muszę teraz jeździć do ASO Koper, choć nie bardzo mi po drodze. 

Edited by bardzozlymisio
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Volvo XC60 miałem zdarzenie, że po okresowej wizycie w ASO, po przejechaniu ok 200km zapaliła się kontrolka silnika. Wizyta w ASO i mi powiedzieli, że przy wymianie oleju zostało za dużo nalane, odessali i odjechałem bez zapalonej kontrolki silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Licho napisał:

pozostaje nadal pytanie do Działu Technicznego, jakie jest oficjalne stanowisko Subaru na temat tak wysokiego poziomu oleju w eksploatacji auta.

 

I czy standardem jest fabryczne zalewanie silników olejem ponad stan max?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Kupiłem w Castoramie przezroczysty wężyk fi 4mm - 0,5m i fi 6mm - 0,5m

2. Wężyk fi 4 końcówkę posmarowałem olejem silnikowym i wcisnąłem w wężyk fi 6 na kilka cm, utworzyło to szczelne połączenie

3. Wężyk fi 6 założyłem do wcześniej wymienionej ssawko/strzykawki o poj. 300ml

4. Wężyk fi 4 włożyłem do rurki od bagnetu pomiaru ojeju.

5. By dojść do poziomu tuż poniżej górnego otworku na bagnecie, odessałem 0,7l oleju

 

Wcześniej opisane założenie, że wężyk włożyć do rurki tylko tyle by sięgał górnego dopuszczalnego poziomu oleju nie zdało egzaminu, bo bagnet wchodzi do rurki a potem jak kończy się rurka zanurzany jest w misce. A wężyk jak wyjdzie z rurki to w misce zaczyna się zakręcać, dlatego kilka cm trzeba jej włożyć więcej by ciągnęła olej.

Wężyk fi6 wchodzi do rurki po bagnecie ale nie dostanie się do miski olejowej bo przy przejściu do miski jest przewężenie i tam staje.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to mnie roz...liście 

Tyle wlano mi w MTS do Imprezy MY18 2.0 N/A

Aż sprawdziłem faktycznie mam przelane ...

 

Jutro dzwonie do Marka ;(  niech mnie uspokoi że jest ok ... 

 

image.thumb.png.4c0f2b97015503fba116cbb133cde01c.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może wliczyli zapas , który Ci włożyli do bagażnika :mrgreen:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pudloooo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jak to? Chyba, że ktoś zamiast 4 wcisnął 5. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

umówiłem sie na przyszły tydzień na wizyte zobaczymy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

robić 100km żeby odessać kapkę oleju... Zazdroszczę wolnego czasu :) I właśnie to jest imo bolączka tej marki tzn. Turystyka serwisowa 

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karas a czy ja napisałem że jadę specjalnie tam ... ?? ;) 

 

Turystyka to moje hobby ;) 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do Działu Technicznego. Będąc na wizycie serwisowej w ASO Zielona Góra, poprosiłem by mi nie przelali oleju, by wlali 4,5l i i resztę dali w osobnym pojemniku na ew. dolewki. Dostałem odp.. że ich mechanik jest po szkoleniach i poziom oleju w Subaru sprawdza się krótko po zatrzymaniu silnika i wtedy powinien być ok. Jeśli auto długo stoi to olej ścieka z różnych zakamarków i wtedy na bagnecie rzeczywiście jest za dużo. Czyli w normalnej pracy auta część oleju rozlewa się na zakamarki i nie bierze udziału w "smarowaniu". Jeśli na bagnecie po długim postoju jest ok. to podczas pracy może go zabraknąć np w zakrętach dla dobrego smarowania.

I mam pytanie jak to jest w tych silnikach boxer, co jest poprawne, czy miarka na bagnecie czy litry oleju na fakturze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z powyższego opisu nie bardzo jesteśmy w stanie rozeznać jaki jest aktualny poziom oleju silnikowego wg miarki poziomu oleju silnikowego.

Należy mieć na względzie, że z uwagi na to, że miarka usytuowana jest pod pewnym kątem względem miski olejowej, to po jednej i drugiej jej stronie wskazanie stanu oleju może się znacznie różnić.

 

Kończąc, zachęcamy do podjechania do ASO Subaru celem sprawdzenia stanu oleju silnikowego. Naszym zdaniem bezpośrednia weryfikacja (wspólne sprawdzenie)  da najlepszy ogląd niniejszej sytuacji. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, DZIAŁ TECHNICZNY napisał:

Z powyższego opisu nie bardzo jesteśmy w stanie rozeznać jaki jest aktualny poziom oleju silnikowego

 

 

Chodzi o to że jestem teraz na przeglądzie technicznym w ASO i jeszcze auta nie odebrałem i z tego co mi powiedziano, że jak odbiorę auto, to poziom oleju będzie ok parę chwil po zatrzymaniu silnika, a potem będzie ponad wyznaczniki na bagnecie i to będzie ok. W tym samym ASO po wymianie oleju wcześniej miałem tak jak na prezentowanym foto na tej stronie w z 23.04.2018, czyli poziom tak wysoki, że jest grubo poza znacznikami i zanosi się że znowu w takim stanie wyjadę i wg ASO to normalne. Ale skoro są znaczniki to tak jakoś nie logicznie to dla mnie brzmi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...