Skocz do zawartości

FXT MY15 - Prosiak


Czarne_Koronkowe

Rekomendowane odpowiedzi

Z uwagi na to, że kończą się leasingi pierwszych SJ'ów, więc pewnie zaraz pojawią się coraz to ciekawsze mody ;-)

Nasz Prosiak to FXT M15 w kolorze złotym. Czekając na odbiór w JM Auto trafiało mnie, że muszę na niego czekać 2 tygodnie podczas gdy grafitowy był dostępny od ręki. Dzisiaj nie żałuję czekania - kolor jest świetny i dobrze maskuje błoto/kurz.

Z sensownych dodatków posiada:

- LEDy w miejsce przeciwmgłowych - świecą rewelacyjnie. W terenie często nimi właśnie sobie doświetlam zamiast długimi. W dzień są bardzo wyraźnie. Dziękuję za namówienie mnie na nie ;-)

- hak holowniczy chowany

- dywaniki gumowe - jeśli ktoś zastanawia się nad kupnem to polecam. Są bardzo wysokiej jakości, świetnie się je myje na myjce. Standardowe chyba nawet nigdy nie były używane, ponieważ odbierałem w styczniu, więc od razu zainstalowano mi wersję "zimową"

- listwa tylnego zderzaka

- siatki bagażowe - tutaj też już wielokrotnie je polecałem bo są naprawdę super

 

Prosiak od samego początku był użytkowany zgodnie z przeznaczeniem ;-) Ostatnio skończyło się na urwanej plastikowej listwie progowej (tej którą widać dopiero przy otwartych drzwiach. Niestety zakopałem się w obfitym błocie i wygląda na to, że podczas któregoś ślizgu bocznego napchałem tam znaczne ilości błota. Na szczęście odbyło się bez większych strat. W chwili obecnej jest już nowa listwa.

IMG_5896.thumb.jpg.51343a9907fcfdba0f33e0d859e5e97d.jpgIMG_5944.thumb.jpg.14f63d51765d216b1bf057194d50fc5e.jpg

Podczas zeszłorocznych Plejad na szutrowej drodze nieco poniosła mnie fantazja - jak zwykle zapomniałem, że na luźnej/śliskiej nawierzchni Prosiak nie hamuje tak ochoczo jak nabiera prędkości ;-) Było ryzyko rolki, ale udało się opanować sytuację. To zdarzenie jak i rosnąca chęć zwiedzania Chorwacji i Czarnogóry spowodowało decyzję o zakupie opon AT. Niestety przy standardowej, 18" feldze wybór jest tylko jeden - Yokohama Geolandar A/T G015, która niespecjalnie mnie przekonała. Po konsultacji z @przemekka, @Izotom i @coocer (za co dziękuję) padło na Cooper Discoverer AT3 235/60/17 - nie ukrywam, że OWL wygląda dosyć rasowo :D . Oczywiście potrzebny był dodatkowy komplet felg - niestety z uwagi na cenę bez TMPS.

I tutaj wyraźnie zaznaczam dla potomnych: te opony obcierają przednie nadkola przy skręcie. W ogóle dostałem palpitacji serca u wulkanizatora, kiedy auto wisiało na podnośniku, nowe buty były już założone, a krawędź tylnej opony wyjechała poza nadkole. Na szczęście podczas opuszczania jak to się wszystko w zawieszeniu ułożyło i z tyłu jest ok. Natomiast z przodu przy pełnym skręcie niestety OBCIERAJĄ. Na szczęście bardzo niewiele - obtarły nadkola, ale nie wytarły dziur.

IMG_5193.thumb.JPG.179c75e1159f4eeb38a03edaab20279d.JPGIMG_5487.thumb.JPG.aad0d8b82d246d2c92992fde2fe917ff.JPGIMG_1751.thumb.JPG.408a389ac3bce0de048f32c9907accb8.JPG

Sprawują się bardzo fajnie, kupiłbym ponownie, ale podczas deszczu trzeba uważać. Z drugiej strony jak nas dopadła potężna ulewa w Chorwacji to wszyscy zjeżdżali na pobocza, a Prosiak powoli spokojnie ciorał do przodu ;-) Chodzi mi jedynie o to, że w zakrętach trzeba jechać wolniej niż standardowo. Są umiarkowanie głośne, ale FXT i tak jest głośny, więc nie robi to jakiejś specjalnej różnicy.

 

Teraz pora na wydech :superhero: Z uwagi na to, że Invidia jest słabo dostępna padło na MGMotosport. Pytanie mam do Was - na jakiej zasadzie wybieraliście dźwięk wydechu? Z tego co czytałem to teoretycznie można jakoś nakreślić swoje wymagania. Interesuje mnie wersja typu cat-back, ponieważ wszystko wskazuje na to, że będę przedłużał gwarancję.

 

Obecny przebieg: 83.000

Przyznam szczerze, że pierwotnie zaskoczyło mnie jak temperatura oleju podskoczyła do 110 stopni (maź to było chyba 113). Od tego czasu w MTS leją mi 10W40 i jest znacząca poprawa. Niemniej nie jest to to do czego przyzwyczaiły mnie Peugeoty - stałe 80 stopni niezależnie od wszystkiego.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie catback od MG. Polecam. Wykonanie super. Dźwięk na plus. Żadnych męczących dronów, itp.

Z tym dźwiękiem to nie do końca jest tak, że sobie nakreślasz jaki chcesz mieć. Są dwie wersje: cichsza i głośniejsza. Różnią się konstrukcją tłumików. Minimalne różnice w dźwięku mogą być jeszcze w zależności od rodzaju końcówek. Masz do wyboru stalowe, ceramiczne i z karbonową zewnętrzną osłoną lub tytan. Ewentualnie jest jeszcze opcja elektrycznej przepustnicy i masz dwa w jednym. Kwestia ceny. Minus jest taki, że chwilkę trzeba poczekać na swoją kolejkę ;)

Brzmienie jest zdecydowanie lepsze. Głębsze, bardziej basowe. Fajnie przechodzi w miarę wzrostu obrotów - robi się bardziej wyraziste. W żadnym wypadku nie jest męczące. Nie jest również głośne, choć to kwestia osobistych preferencji. Wewnątrz przy jeździe autostradowej ze stałą prędkością praktycznie nie ma różnicy do serii, wyraźnie za to słychać przy przyspieszaniu. Przy niższych prędkościach jest słyszalne ale nigdy nie można powiedzieć żeby przeszkadzało. Nie ma bulgotu, bo go być nie może ale mi się podoba.

Dodatkowym plusem jest to, że rurki od tylnych tłumików za dyfrem poprowadzone są u mnie wyżej niż w serii, więc robi się jeszcze odrobinę prześwitu więcej.

Po pół roku użytkowania absolutnie żadnych uwag co do jakości wykonania. Wszystko wygląda jak nowe.

Zamawiałem wersję "cichszą".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

- LEDy w miejsce przeciwmgłowych - świecą rewelacyjnie. W terenie często nimi właśnie sobie doświetlam zamiast długimi. W dzień są bardzo wyraźnie. Dziękuję za namówienie mnie na nie ;-)

W salonie takie mają, czy gdzieś poza?

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Przyznam szczerze, że pierwotnie zaskoczyło mnie jak temperatura oleju podskoczyła do 110 stopni (maź to było chyba 113). Od tego czasu w MTS leją mi 10W40 i jest znacząca poprawa

Uf, już miałem pytać się na Forum, jak przeczytałem że Imprezowicze po wyskoczeniu 95 stopni stają na poboczu :biglol: na autostradzie przy licznikowych 160 też było 110-112 gradusów. Ale sprawdzę olej przy okazji.

14 minut temu, K0 MAR napisał:

Ja mam u siebie catback od MG. Polecam. Wykonanie super. Dźwięk na plus. Żadnych męczących dronów, itp

Też taki planuję, ale jeszcze dłuuugo poczekamy :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

jeszcze bys napisal dokladne parametry felg (dla potomnych moze byc istotne w kwestii (nie)obcierania)

 

fajny XTek! :)

7,00x17 5x100.00 40,00

 

49 minut temu, K0 MAR napisał:

Ja mam u siebie catback od MG. Polecam. Wykonanie super. Dźwięk na plus. Żadnych męczących dronów, itp.

Z tym dźwiękiem to nie do końca jest tak, że sobie nakreślasz jaki chcesz mieć. Są dwie wersje: cichsza i głośniejsza. Różnią się konstrukcją tłumików. Minimalne różnice w dźwięku mogą być jeszcze w zależności od rodzaju końcówek. Masz do wyboru stalowe, ceramiczne i z karbonową zewnętrzną osłoną lub tytan. Ewentualnie jest jeszcze opcja elektrycznej przepustnicy i masz dwa w jednym. Kwestia ceny. Minus jest taki, że chwilkę trzeba poczekać na swoją kolejkę ;)

Brzmienie jest zdecydowanie lepsze. Głębsze, bardziej basowe. Fajnie przechodzi w miarę wzrostu obrotów - robi się bardziej wyraziste. W żadnym wypadku nie jest męczące. Nie jest również głośne, choć to kwestia osobistych preferencji. Wewnątrz przy jeździe autostradowej ze stałą prędkością praktycznie nie ma różnicy do serii, wyraźnie za to słychać przy przyspieszaniu. Przy niższych prędkościach jest słyszalne ale nigdy nie można powiedzieć żeby przeszkadzało. Nie ma bulgotu, bo go być nie może ale mi się podoba.

Dodatkowym plusem jest to, że rurki od tylnych tłumików za dyfrem poprowadzone są u mnie wyżej niż w serii, więc robi się jeszcze odrobinę prześwitu więcej.

Po pół roku użytkowania absolutnie żadnych uwag co do jakości wykonania. Wszystko wygląda jak nowe.

Zamawiałem wersję "cichszą".

Zamówiłeś wersję LITE czy HARDCORE? - ok, widzę, że cichszą - nie doczytałem ;-) Znasz kogoś z głośniejszą? Pamiętam, że cena ceramicznych i tytanowych końcówek to jakiś kosmos - zwłaszcza przy zamiarze taplania się w błocie.

34 minuty temu, Guliwer napisał:

W salonie takie mają, czy gdzieś poza?

W salonie. Jeśli bardzo Ci zależy to spróbuję gdzieś znaleźć papiery od homologacji to podeślę konkretny model.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:
Godzinę temu, Guliwer napisał:

W salonie takie mają, czy gdzieś poza?

W salonie. Jeśli bardzo Ci zależy to spróbuję gdzieś znaleźć papiery od homologacji to podeślę konkretny model.

Poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Guliwer napisał:

Też taki planuję, ale jeszcze dłuuugo poczekamy :mellow:

 

A dlaczego miałbyś długo czekać? Catback nie ma wpływu na warunki gwarancji. Leasing ma opory?

 

2 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Zamówiłeś wersję LITE czy HARDCORE? - ok, widzę, że cichszą - nie doczytałem ;-) Znasz kogoś z głośniejszą? Pamiętam, że cena ceramicznych i tytanowych końcówek to jakiś kosmos - zwłaszcza przy zamiarze taplania się w błocie.

 

Cichszy :) Nie słyszałem tego głośniejszego w XT ale podobno jest znacznie głośniej. Mniej basowo, twardziej i z J-pipem podobno potrafi strzelać :)

Ja mam ceramikę. 200 PLN/szt. Nie jest to wygórowana cena. Przy wiecznie okopconych rurach czarna ceramika wydawała mi się najlepszą opcją. Nie rzuca się to tak w oczy. 

Karbon i tytan są znacząco droższe - odpowiednio 700 i 800 PLN/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, K0 MAR napisał:

A dlaczego miałbyś długo czekać? Catback nie ma wpływu na warunki gwarancji. Leasing ma opory?

Mój leasing czepia się wszystkiego, łącznie z konserwacją podwozia. MGM miał być zamontowany do nówki, ale zablokowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, K0 MAR napisał:

 

A dlaczego miałbyś długo czekać? Catback nie ma wpływu na warunki gwarancji. Leasing ma opory?

 

 

Cichszy :) Nie słyszałem tego głośniejszego w XT ale podobno jest znacznie głośniej. Mniej basowo, twardziej i z J-pipem podobno potrafi strzelać :)

Ja mam ceramikę. 200 PLN/szt. Nie jest to wygórowana cena. Przy wiecznie okopconych rurach czarna ceramika wydawała mi się najlepszą opcją. Nie rzuca się to tak w oczy. 

Karbon i tytan są znacząco droższe - odpowiednio 700 i 800 PLN/szt.

Możesz zrobić kilka fot jak wyglada ta ceramika? 

Ja dostałem wycenę ma ceramikę 800 zł a za Tytan 3200 (cena za pare) Dziwne...

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Guliwer napisał:

Mój leasing czepia się wszystkiego, łącznie z konserwacją podwozia. MGM miał być zamontowany do nówki, ale zablokowali.

A Ty się o wszystko oficjalnie pytasz? No proszę :rolleyes:;)

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mechanik napisał:

A Ty się o wszystko oficjalnie pytasz? No proszę :rolleyes:;)

W sumie nie mam wyjścia, bo nie chce mi się rozbierać samochodu przed wyjazdem na serwis. Poza tym jest jeszcze Gwarant. Jak po 3 latach pierwsze DIT będą dobrze ocenianie, to rezygnuję z przedłużania gwarancji i zaczynam zabawę.

Edytowane przez Guliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda. Troszkę brudne i osolone - przepraszam. 

 

Poniżej wycena z MG:

Do tego modelu możemy zaproponować:
1) układ typu catback w cenie 3000 zł (kwota za układ na wysyłkę taka sama)
 
Końcówki proponujemy 2x100mm srebrne.
Za dodatkową dopłatą możemyt zaoferoać:
- końcówki czarne ceramiczne w cenie 200 zł za szt.
- końcówki tytanowe w cenie 800 zł za szt.
- końcówki carbonowe w cenie 700 zł za szt.
 

Najbliższe terminy to połowa września

Czas realizacji/montażu: 1 dzień roboczy
W przypadku wysyłki czas oczekiwania około 5 tygodni ( ze względu na urlop naszej firmy 15-30.07.2017).
Koszt wysyłki 40 zł.

20180221_122759.jpg

Edit: Wygląda tak, jakbyś dostał wycenę za komplet końcówek do WRX'a lub STI. Czyli x4 i to by się wtedy zgadzało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, K0 MAR napisał:

Dziwne podejście. Brak jakiejkolwiek ingerencji w samochód. Szczerze mówiąc, to bym ich zlał i zrobił to bez ich wiedzy ;) 

No ale koniec - nie będziemy spamować właścicielowi tematu :)

 

A czy przy jakiejkolwiek sytuacji anormalnej, nie będzie problemów po ingerencji w samochód?

Wymiana wydechu ingeruje, chociażby w możliwą zmianę mocy, momentu czy charakterystyki silnika.

Mówiąc 'anormalnej' mam na myśli serwisy ASO/gwarancje/kolizje/OC i AC leasingu i tym podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest catback. Na forum jest oficjalna odpowiedź, że wymiana wydechu ZA katalizatorem nie skutkuje utratą gwarancji. Serwis nie widział najmniejszego problemu. Po takiej wymianie nie ma konieczności korekty mapy, więc wpływ na parametry silnika jeśli jest, to raczej pomijalny.Mechanicznie w tym przypadku nie ma żadnej ingerencji, bo układ jest dedykowany (zaczepy, prowadzenie rur, itp jest jak w oryginalnym).

Co ma wydech do OC/AC to już nie potrafię znaleźć logicznej odpowiedzi. Wydaje mi się, że nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2018 o 11:09, Czarne_Koronkowe napisał:

- LEDy w miejsce przeciwmgłowych - świecą rewelacyjnie. W terenie często nimi właśnie sobie doświetlam zamiast długimi. W dzień są bardzo wyraźnie. Dziękuję za namówienie mnie na nie ;-)

jaki dokładnie model zamontowałeś? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, K0 MAR napisał:

Tak to wygląda. Troszkę brudne i osolone - przepraszam. 

 

Poniżej wycena z MG:

Do tego modelu możemy zaproponować:
1) układ typu catback w cenie 3000 zł (kwota za układ na wysyłkę taka sama)
 
Końcówki proponujemy 2x100mm srebrne.
Za dodatkową dopłatą możemyt zaoferoać:
- końcówki czarne ceramiczne w cenie 200 zł za szt.
- końcówki tytanowe w cenie 800 zł za szt.
- końcówki carbonowe w cenie 700 zł za szt.
 

Najbliższe terminy to połowa września

Czas realizacji/montażu: 1 dzień roboczy
W przypadku wysyłki czas oczekiwania około 5 tygodni ( ze względu na urlop naszej firmy 15-30.07.2017).
Koszt wysyłki 40 zł.

20180221_122759.jpg

Edit: Wygląda tak, jakbyś dostał wycenę za komplet końcówek do WRX'a lub STI. Czyli x4 i to by się wtedy zgadzało :)

Jest dokładnie tak jak napisałeś - omyłkowo mi policzyli x4 ;-) Pytanie ma do Twojej ceramiki - taplasz swojego w błocie i w terenie? Zastanawiam się czy ceramika nie jest krucha, czy nie obije jej na jakimś zjeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę sporo po luźnych szutrach. Poza drogami utwardzonymi głównie piaski + kamienie (otoczaki). Nie jeżdżę po skałach.

Czasami zdarza się o coś zawadzić. Jak do tej pory nic nie pękło. Nie ma nawet śladu na końcówkach ale tak jak piszesz - ceramika jest krucha. Wytrzymała ale po przekroczeniu pewnego momentu najzwyczajniej pęknie.

Końcówki są dosyć grube. Wyglądają solidnie. Dodatkowo w przypadku kontaktu ruch tłumika jest jeszcze możliwy na gumach zaczepów, trzeba więc naprawdę mocno dobić albo o coś zawadzić żeby to uszkodzić. Do końcówek jest sporo prześwitu ale ryzyko jest zawsze. Stalowe  najwyżej tylko zagniesz. Błoto im nie straszne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, markos007 napisał:

jaki dokładnie model zamontowałeś? :)

Producent to EMG Poland a info odnośnie modelu mam tylko z karty gwarancyjnej: HAL-12322-511. Jeśli chcecie to w wolnej chwili wieczorem zrobię porównanie - ale wiecie jak to na zdjęciach wyglada...

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2018 o 12:41, K0 MAR napisał:

Tak to wygląda. Troszkę brudne i osolone - przepraszam. 

 

Poniżej wycena z MG:

Do tego modelu możemy zaproponować:
1) układ typu catback w cenie 3000 zł (kwota za układ na wysyłkę taka sama)
 
Końcówki proponujemy 2x100mm srebrne.
Za dodatkową dopłatą możemyt zaoferoać:
- końcówki czarne ceramiczne w cenie 200 zł za szt.
- końcówki tytanowe w cenie 800 zł za szt.
- końcówki carbonowe w cenie 700 zł za szt.
 

Najbliższe terminy to połowa września

Czas realizacji/montażu: 1 dzień roboczy
W przypadku wysyłki czas oczekiwania około 5 tygodni ( ze względu na urlop naszej firmy 15-30.07.2017).
Koszt wysyłki 40 zł.

20180221_122759.jpg

Edit: Wygląda tak, jakbyś dostał wycenę za komplet końcówek do WRX'a lub STI. Czyli x4 i to by się wtedy zgadzało :)

Czy masz gdzieś nagranie ? Z góry dzięki . Też się przymierzam  do zmiany ale jak będzie przy spokojnej jeździe głośniej to mi druga połowa spuści wprd.. :) 

ponieważ jestem ze śląska to wybór firmy oczywisty . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...