Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

są tabele z zamiennikami, jak pogrzebiesz w internecie to dowiesz się jaka jest dopuszczalna różnica (procentowo), ja to kiedyś znalazłem, ale nie pamiętam gdzie....inny rozmiar może mieć wpływ na wskazania licznika i prędkościomierza jak sądzę....u mnie jednak FHI w instrukcji stanowczo obstaje, że tylko jeden rozmiar jest dopuszczalny ze względu na elektronikę (przede wszystkim VDC), bo inaczej mogłaby "zgłupieć", dlatego kupując zimówki sięgnąłem głębiej do kieszeni i kupiłem taki jak każą :sad: a myślałem o nieco mniejszych (węższych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeżeli ja nie mam VDC a standardowy rozmiar mam 215/60 R16 to czy mogę bez wachania włożyc:

 

a) 215/55 R17

B) 235/50 R17

 

?

 

Z tablic wynika że tak, ale na wszelki wypadek wolę zapytać ;]

 

Te pierwsze - tak, drugie - nie polecam, za szerokie, nie będą się dobrze sprawować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem auto z oponami 225/55 16 sa to opony niby wielosezonowe (nie nadaja sie do zadnej pory roku) wiec pytam czy ktos moze mi doradzic jakie rozmiar na polskie drogi, jaka firme uzywa ale glownie chodzi mi o rozmiar. Czy moga byc to rozmiary 205/55 r16 czy 205/60 r 16 czy 205/65 /r16 czy wogole 215?? z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem auto z oponami 225/55 16 sa to opony niby wielosezonowe (nie nadaja sie do zadnej pory roku) wiec pytam czy ktos moze mi doradzic jakie rozmiar na polskie drogi, jaka firme uzywa ale glownie chodzi mi o rozmiar. Czy moga byc to rozmiary 205/55 r16 czy 205/60 r 16 czy 205/65 /r16 czy wogole 215?? z gory dzieki

216/60R16 to jest standard dla twojego auta, ale ja bym został przy 225/55R16, sam mam taki rozmiar na lato i uważam że to dobry wybór na asfalt. Ja mam ER300 w indeksie Y i z czystym sumieniem mogę ci je polecić. Przy tym indeksie są trochę twarde, ale za to w zakrętach jest super stabilnie. Banan z twarzy nie znika :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porade ale 225 mam teraz i jak jade w jakis koleinach to az mi lozyska huczą!! :) a sprawdzalem od znajomego kotry ma 215 i jest idealnie a jeszcze pytam sie czy mozna jakies 205 zalozyc(moze ze wzgledu na oszczednosc paliwa). Na dzien dzisiejszy na 225 samochod gorzej sie prowadzi niz polonez :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za porade ale 225 mam teraz i jak jade w jakis koleinach to az mi lozyska huczą!! :) a sprawdzalem od znajomego kotry ma 215 i jest idealnie a jeszcze pytam sie czy mozna jakies 205 zalozyc(moze ze wzgledu na oszczednosc paliwa). Na dzien dzisiejszy na 225 samochod gorzej sie prowadzi niz polonez :)

205 :???: twój wybór, 205/60 mam zimówki na kopny śnieg rewelacja, ale nie na asfalt, no przynajmniej nie dla mnie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy agresywanej jezdzie o to Ci chodzi?? ale sa plusy tych opon napewno mniejsze opory toczenia a w tym i spalania:) i napewno na polskich drogach z koleinami tez lepiej sie jezdzi:) wiec chyba warto wstawic 205??

 

Jak nie szalejesz specjalnie na zakrętach, to warto, czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chciałem zapytać forumowiczów czy ktoś ma zamontowane w swoim Subaru opony Bridgestone RE070 225/45R17 90 W .

Pytam,ponieważ założyłem takie do swojego Subaru(wcześniej miałem RE050)

Po zamontowaniu na nowych felgach przy większych prędkościach strasznie hałasują.

Czy ten typ tak ma,a może coś mi padło w zawieszeniu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalka. Te opony są strasznie głośne. Jeszcze nie miałem okazji jeździć na zimówkach ale podobno nawet one są cichsze. Poprzedni właściciel mojego subaraka był nawet z tym w serwisie bo miał takie same wątpliwości jak ty lecz oni je rozwiali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 5000km tras:

Toyo Proxes T1-R index Y 225/55/17 w US H6: Twarda, nieco głośna opona, ale zaje***cie trzyma na suchym i na mokrym i chyba niweluje (trochę) miękkość amerykańskiego zawieszenia. No i cena dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 5000km tras:

Toyo Proxes T1-R index Y 225/55/17 w US H6: Twarda, nieco głośna opona, ale zaje***cie trzyma na suchym i na mokrym i chyba niweluje (trochę) miękkość amerykańskiego zawieszenia. No i cena dobra.

też zrobiłem na nich podobny dystans, z tym, że rozmiar 205/50/16Y. na trasie i w mieście bardzo dobrze trzyma, na tor trochę za miękka (jak to już Azrael pisał kiedyś), po rozgrzaniu trochę zdzierają się boczki i lekko poszerza się bieżnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w serii felgi 7cali i standardowo szerokosc opon 215. Wkładalem na nie RE070 o szerokosci 225 i nie było problemu.

 

Mysle ze skoro STI ma 7,5 cala (o ile nie 8?) to 235 tez spokojnie da rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...