carfit Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Opona Firestone Firehawk SZ90u lub w mniejszych rozmiarach np. do GT. o symbolu FHSZ80. Troche wiecej o tej oponie , bo mało kto o tym wie :cool: Masz takie w rozmiarze 215/60/16 ? Jaka cena? Nie produkowane w tym rozmiarze A 225/55/16 się znajdą ? Potrzebuję kupić 4 szt. i waham się między ER300. :?: Tak w tym rozmiarze są, sam mam na Foresterze NA takie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Carfit - wysłałem PW żeby nie zaśmiecać wątku. dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Carfit, coś o RE080? a czo to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Carfit, coś o RE080? a czo to? opona do samochodów klasy średniej niższej, czyli do służbowych aut sie nadaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 opona do samochodów klasy średniej niższej, czyli do służbowych aut sie nadaje eee to odpada ale ja nie mam służbowego auta tylko zadbanego lalusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Carfit, coś o RE080? a czo to? opona do samochodów klasy średniej niższej, czyli do służbowych aut sie nadaje To Legac jest średnio-niższy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 A 225/55/16 się znajdą Tak w tym rozmiarze są, sam mam na Foresterze NA takie :cool: A pasują takie na felgi od GTka? Gumy nie będą za szerokie? Szerokość felgi 6,5 cala. I jaka cena ew.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Edwin, mam juz symetrycznie wklesle i lyse RE070 z przodu, z tylu polowa. to juz grozi dla napedow? jest sensowna jakas przekladka kol? Robert Herba poradzil, ze jedynym rozwiazaniem do upalania beda wyczynowe slicki, ktore duuuzo wiecej zniosa na probach, a jak sobie je scyzorykiem ponacinam, to i na deszczu /w cywilu/ dadza rade. tego nie zrozumialem, ale na deszcz kazal tez dogrzane slicki zakladac, ale tu potrzebuje wyjasnienia - moz ejednak zle zrozumialem, wiec popraw. to jakie slicki mozna zalozyc? ale takie pelna geba slicki, nie semi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Edwin, mam juz symetrycznie wklesle i lyse RE070 z przodu, z tylu polowa. to juz grozi dla napedow? jest sensowna jakas przekladka kol? Robert Herba poradzil, ze jedynym rozwiazaniem do upalania beda wyczynowe slicki, ktore duuuzo wiecej zniosa na probach, a jak sobie je scyzorykiem ponacinam, to i na deszczu /w cywilu/ dadza rade. tego nie zrozumialem, ale na deszcz kazal tez dogrzane slicki zakladac, ale tu potrzebuje wyjasnienia - moz ejednak zle zrozumialem, wiec popraw.to jakie slicki mozna zalozyc? ale takie pelna geba slicki, nie semi... Dobrze Ci mówił :!: slick to slick i nic go nie zastąpi żadna opona , jest zupełnie inna jazda na nich, ale schodzi w oczach , w Ułęzu to nawet nie chce myśleć W przypadku slicku moim zdaniem trzeba miec ich kilka rodzajów , media na deszcz, i na suche w dwóch mieszankach średnie i miękkie , twarde raczej nie chyba że na Ułęz w upalne dni :cool: Wszystko tak naprawde zalezy gdzie chcesz jeździć i po czym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 a jak zamienie osiami teraz RE070 i zedre wszystkie cztery, to moge na takich pseudo-slickach pocwiczyc, czy zaraz druty wyjda? wlasnie RH zarzekal sie, ze dobry slick duzo dluzej bedzie mi sluzyl i tego nie rozumiem :???: poki co bedzie Ulez i Modlin tylko robiony. a teraz sufitowa koncepcja: jakbym mial slicka tylko do suchego, a na mocny deszcz zabieral codzienne 050A, to co jest blednego w moim rozumowaniu? na duzym opadzie 050A tez w kilka przejazdow zniszczę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 a jak zamienie osiami teraz RE070 i zedre wszystkie cztery, to moge na takich pseudo-slickach pocwiczyc, czy zaraz druty wyjda? wlasnie RH zarzekal sie, ze dobry slick duzo dluzej bedzie mi sluzyl i tego nie rozumiem :???: poki co bedzie Ulez i Modlin tylko robiony. a teraz sufitowa koncepcja: jakbym mial slicka tylko do suchego, a na mocny deszcz zabieral codzienne 050A, to co jest blednego w moim rozumowaniu? Obrazek na duzym opadzie 050A tez w kilka przejazdow zniszczę? RH nigdy chyba nie był w Ulęzu i nie widział tego asfaltu , ja tam raz wziołem nówka Michelin Sport Cup, na których Porsche robi kilkanaście dobrcych okrązeń na torze Poznań, a ja zrobiłem może z szęśc kółek i opon nie ma Ostatnio byłem w Ułęzu jak było mokro i miałem medie , założoną i było ok. Jak założysz do Ułęz slicka średniego ,lub miękiego , zrobisz 6-7 kółek, opon nie ma gwarantuje Ci. Jęsli do Ułęza tylko twarda mieszanka np. Pirelli RE5, RS5 Najlepiej jest tak jak ja robie tzn mam trzy kpl slicków i zawsze zabieram dwa , media i suche , rózne mieszanki w zależnosci gdzie jade. np. jutro jedziemy do Tychów i biore medie RE7 i na suche RS9 ( bardzo miękki) i w zależności jak bedzie tak zmieniam i mam świety spokój. Ale jak sie pomylisz z doborem to tez możesz popłynąć, ostatnio pojechałem na ten cały Lap Race do Lublina i wyjechałem z domu na media , a slicki miałem w aucie, przyjechalismy troche wczesniej i wjechałem na tor jak jakis amatror i debil , żeby zobaczyć jaka nawierzchnia , zrobilem dosłownie 3 okrążenia , nowe opony zjadło doszczętnie, myślałem że mnie szlak trafi Jest jeszcze jedna b.ważna rzecz o której Ci nie wspomniał pewno RH, mianowicie geometria, a właściwie kąt pochylenia kół, jak masz standartowe ustawienie, boki opon zawsze bedzie Ci jadło, jezeli masz ustawienia ( powiedzmy rajdowe, na asfalt) dużo mniej zużyjesz opone Mozną by o tym pisac , bo to naprawde temat rzeka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 carfit, a odpowiesz na moje pytanie? :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 Wczoraj w Modlinie z RR przejechałem Forysiem 22 km i starłem ponad 5 mm opony na rantach. :mad: Opona fabryczna Geolandar M+S. Muszę kupić następne, stąd pytanie, po lekturze postów: 1. czy na okazjonalne pojeżdżawki należy mieć inny zestaw niż na codzień? 2. czy ta konkretna opona dramatycznie odstaje od innych nierajdowych w kontekście zdzierania? 3. Jest jeszcze jedna b.ważna rzecz o której Ci nie wspomniał pewno RH, mianowicie geometria, a właściwie kąt pochylenia kół, jak masz standartowe ustawienie, boki opon zawsze bedzie Ci jadło, jezeli masz ustawienia ( powiedzmy rajdowe, na asfalt) dużo mniej zużyjesz opone czy powyższe stosuje się również do Forysia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foreks Opublikowano 9 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2008 ad1. zdecydowanie i niestety tak. mam ten sam problem, w sensie tylko juz finansowy. ad2. takiej jazdy zadna opona nie zdzierzy, ale jak Cie obserwowalem, to przy nawet minimalistycznym pokonywaniu slalomu Twoja opona piszczala, jakbys 230km/h na ringu w zakret wchodzil :wink: M+S to caloroczne, wiec przy tej temperaturze jak wczoraj i nawierzchni nie miala chyba szansy przezyc. ad3. tu podpowie rzetelnie nadworny i spoleczny ekspert od hamulcow i opon carfit, ale daje duzo ze tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 ad1. zdecydowanie i niestety tak. mam ten sam problem, w sensie tylko juz finansowy.ad2. takiej jazdy zadna opona nie zdzierzy Natomiast dyskusja w tym wątku dotyczy (z małymi wyjątkami) opon na codzień? Hmm... mam pewien dylemat. Z jednej strony szkółka to przyjemna zabawa i może przydać się na codzień. Z drugiej - Foryś w automacie to żadna wyścigówka i na więcej niż kilka pojeżdżawek rocznie może się zbuntować. Dodatkowo inwestycja w kpl. zapasowych felg, opon, może ponadstandardowe klocki ... - długi zwrot z inwestycji. Pytanie do posiadaczy Forysiów - czy i jak wy to robicie? Może to temat na nowy wątek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 ad1. zdecydowanie i niestety tak. mam ten sam problem, w sensie tylko juz finansowy.ad2. takiej jazdy zadna opona nie zdzierzy Natomiast dyskusja w tym wątku dotyczy (z małymi wyjątkami) opon na codzień? Hmm... mam pewien dylemat. Z jednej strony szkółka to przyjemna zabawa i może przydać się na codzień. Z drugiej - Foryś w automacie to żadna wyścigówka i na więcej niż kilka pojeżdżawek rocznie może się zbuntować. Dodatkowo inwestycja w kpl. zapasowych felg, opon, może ponadstandardowe klocki ... - długi zwrot z inwestycji. Pytanie do posiadaczy Forysiów - czy i jak wy to robicie? Może to temat na nowy wątek? Moje zdanie jest takie ( jesli chodzi o Forestera), kup na co dzień dobre opony , a na pojeżdzawki kup sobie jakies tanie używane felgi, moga byc nawet stalowe, nieważne, i do tego opony , nawet używane żeby Ci nie było szkoda, podejżewam że czołowych miejsc na pojeżdzawkach Foresterem AT nie uzyskasz , więc szkoda kasy na inwestowanie w niewiadomo co, lepiej zdecydowanie przeznaczyć zaoszczedzoną kase na nauke jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Bauer Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 Mam prośbę do osob jeżdzących na RE070 - jakie są prawidłowe wartości ciśnienia w tych oponach do codziennej jazdy :?: Szukałem troszkę w necie i znalezione wartości znacznie od siebie odbiegają. Niektorzy twierdzą, że powinno być max podane na oponie - 10 % ale to daje jakieś 46 psi czyli 3.17 bar więc raczej za dużo. Z drugiej strony instrukcja mowi żeby nadymać 2.3 bar przod i 1.9 bar :shock: tył. Wydaje mi się, że wartości 2.6 przod i 2.5 tył powinny być OK ale zanim je założę proszę o opinie praktykow w tej dziedzinie. To będzie moj pierwszy sezon na RE070 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 To będzie moj pierwszy sezon na RE070 od tej pory każda inna opona będzie bee i mocno trzymaj kierownicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 carfit, możesz na PW :arrow: wrzucić kilka cen, opona na forysiu oryginalna 215/60 R16. Zapewne wybór w tym rozmiarze skąpy, może cos wokoło tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Bauer Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 od tej pory każda inna opona będzie bee i mocno trzymaj kierownicę To już wziąłem pod uwagę przed zakupem Martwi mnie tylko czy w instrukcji podane wartości nie są za małe dlatego chciałbym się dowiedzieć na jakim ciśnieniu jeżdżą inni posiadacze RE070. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1977 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 witam, wlasnie planuje wymiane opon na letnie. bardzo by mi sie przydaly Wasze doswiadczenia. Obecnie mam 215/45/17 - zlote fele. Samochodu uzywam generalnie do cywilnej jazdy z miejscowymi wypadami na szybsze trasy- ale bez dzikich szalenstw. Jakie opony bylyby odpowiednie wg Was i Waszych doswiadczen. Ostatnio w punkcie facet zachwalal mi Yokohamy, ajko idealne do weekendowych zrywow , ale nie pamietam modelu. Jaki model i jaki rozmiar dawalby optymalne bezpieczenstwo w czasie szybszej jazdy bede wdzieczny za pomoc pozdrawiam Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 witam, wlasnie planuje wymiane opon na letnie. bardzo by mi sie przydaly Wasze doswiadczenia. Obecnie mam 215/45/17 - zlote fele. Samochodu uzywam generalnie do cywilnej jazdy z miejscowymi wypadami na szybsze trasy- ale bez dzikich szalenstw. Jakie opony bylyby odpowiednie wg Was i Waszych doswiadczen. Ostatnio w punkcie facet zachwalal mi Yokohamy, ajko idealne do weekendowych zrywow , ale nie pamietam modelu. Jaki model i jaki rozmiar dawalby optymalne bezpieczenstwo w czasie szybszej jazdybede wdzieczny za pomoc pozdrawiam Kuba Witamy na Forum. Jaki masz kolor WRX'a ? Pewnie nie raz się widzieliśmy. :grin: Powyżej masz odpowiedzi na swoje pytania. O Yokohamach raczej zapomnij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Mam prośbę do osob jeżdzących na RE070 - jakie są prawidłowe wartości ciśnienia w tych oponach do codziennej jazdy :?: Szukałem troszkę w necie i znalezione wartości znacznie od siebie odbiegają. Niektorzy twierdzą, że powinno być max podane na oponie - 10 % ale to daje jakieś 46 psi czyli 3.17 bar więc raczej za dużo. Z drugiej strony instrukcja mowi żeby nadymać 2.3 bar przod i 1.9 bar :shock: tył. Wydaje mi się, że wartości 2.6 przod i 2.5 tył powinny być OK ale zanim je założę proszę o opinie praktykow w tej dziedzinie.To będzie moj pierwszy sezon na RE070 Prawidłowo jest 2.3 przód i 1,9 tył, i tego sie nalezy trzymać do jazdy na co dzień, przy upalaniach można nieco podnieśc ciśnienie. Jak napompujesz 2,6 i 2,5 to bedziesz sie czuł jakbys jechał wozem drabiniastym , pamietaj że ta opona jest bardzo twarda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssz Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Prawidłowo jest 2.3 przód i 1,9 tył, i tego sie nalezy trzymać do jazdy na co dzień carfit - jak powinno być w foresterze na oponach 225/50/R17 :?: pytam bo instruzione odnosi się do rozmiaru 215/55/R17 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1977 Opublikowano 11 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2008 Witamy na Forum.Jaki masz kolor WRX'a ? Pewnie nie raz się widzieliśmy. :grin: Powyżej masz odpowiedzi na swoje pytania. O Yokohamach raczej zapomnij. Dzieki wielkie! wlasnie przebijam sie przez wszystkie opinie i nadal mam wir glowie od nadmiaru propozycji- wiem ze to nie jest takie proste. Jezdze srebrnym WRX, ale na łodzkich blachach "EL" - to potrafi ulatwic zycie w korkach... :wink: Pewnie jak wiekszosc z Was jestem zakochany w swoim "diabelku", dlatego zalezy mi na super oponach dla niego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się