Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe są do 3 lat.

Ja nie kupiłbym starszych niż rok, ale to moje widzimisię. W końcu skoro się płaci za nowe, to chciałbym nowe-nowe, a nie 3 letnie.

Tak przy okazji - allegro ma jakąś promocję ze zwrotem 100zł za zakup nowych opon do końca marca.

Ktoś juz testował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czytałem, czytałem i nadal się waham. Szukam 225/45 r17.

 

1. Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 - te mnie kuszą bo są w miarę uniwersalne i do tego tanie

2. Bridgestone RE050A - faktycznie na mokrym są śliskie? i jest tego pełno - MO albo FR, JZ i ceny mocno różne.

3. Dunlop SP SportMaxx RT - oceny dobre, ale nie wiem o nich nic wiecej. EDIT: znajomy ma w RWD. Mówi, że trochę śliskie.

 

4. ewentualnie coś Yokohamy - miałem (chyba s drive) i nie narzekałem (ale na mokrym trochę śliskie w aucie FF)

5. ???

 

Opony do jazdy normalnej, czasem trochę szybszej, ale nie na tor czy jakieś dzikie popisy.

Nie jeżdżę dużo więc trwałość nie jest jakimś priorytetem, ale wolę aby nie zniknęły po paru kkm.

Witam, ja mam Adrenaliny co prawda w Forku 2.5 xt i rozmiar 215/55/17 - ale mogę polecić - kupiłem w ubiegłym sezonie - jestem zadowolony. W deszczu też całkiem przyzwoicie trzymają.

Miałem Potenzy RE050A i mam Andrenalin RE002 i jestem za RE 002.

Opona lepiej trzyma na mokrym i nie wynosi jak Potenza.

Na suchym nie zauważyłem różnicy.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kolejna osoba, która potwierdza, że RE002 na mokrym zachowuje się bardzo poprawnie. Czyli nie tylko ja mam takie wrażenie :)

 

Mam podobne odczucie :) ja z nich jestem zadowolony ,choć na suchym jest odczuwalne to jak to nazwami kontrolowane  uślizgiwanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, koleżanki i kolegów

Mam pytanie: jaki jest wymagany indeks prędkości dla Subaru Legacy 2.0D r.2008

Wstępnie wybrałem sobie opony Bridgestone 215/45R17 RE002 Adrenalin ale one występują w indeksie W 91 (270 km/h,  615 kg)

natomiast moje stare RE050A mają indeks 87 Y (do 300km/h ale za to 545kg)

czy taka zamiana może wiązać się z problemami?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czytałem, czytałem i nadal się waham. Szukam 225/45 r17.

 

1. Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 - te mnie kuszą bo są w miarę uniwersalne i do tego tanie

2. Bridgestone RE050A - faktycznie na mokrym są śliskie? i jest tego pełno - MO albo FR, JZ i ceny mocno różne.

3. Dunlop SP SportMaxx RT - oceny dobre, ale nie wiem o nich nic wiecej. EDIT: znajomy ma w RWD. Mówi, że trochę śliskie.

 

4. ewentualnie coś Yokohamy - miałem (chyba s drive) i nie narzekałem (ale na mokrym trochę śliskie w aucie FF)

5. ???

 

Opony do jazdy normalnej, czasem trochę szybszej, ale nie na tor czy jakieś dzikie popisy.

Nie jeżdżę dużo więc trwałość nie jest jakimś priorytetem, ale wolę aby nie zniknęły po paru kkm.

Witam, ja mam Adrenaliny co prawda w Forku 2.5 xt i rozmiar 215/55/17 - ale mogę polecić - kupiłem w ubiegłym sezonie - jestem zadowolony. W deszczu też całkiem przyzwoicie trzymają.

Miałem Potenzy RE050A i mam Andrenalin RE002 i jestem za RE 002.

Opona lepiej trzyma na mokrym i nie wynosi jak Potenza.

Na suchym nie zauważyłem różnicy.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

RE002 trzyma naprawdę dobrze na mokrym, tu mnie zaskoczyła pozytywnie. Gorzej jest na suchym, bo spodziewałem się po dobrych opiniach lepszego zachowania. Opona dość specyficzna, twarda. Do codziennego użytku bardzo OK, niestety nic poza tym...

 

PS. RE002 to chyba następca RE050.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do indeksu prędkości to chyba nie ma aż takiego znaczenia. Wątpię aby Legacy wyciągnęło 300 km/h.

 

Ja nadal się waham między re002 a Dunlopami.

Wszyscy polecają re002 więc chyba te kupię. Myślę, że nawet nie wyczułbym różnicy jakbym kupił dużo lepsze. Nie będę przecież jeździł na granicy przyczepności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To ile ma być żeby wykluczyć tą przyczynę ? :)

A na jakim jeździsz i czym sprawdzasz?

 

 

 

PS. RE002 to chyba następca RE050.

Nie S001 to nastepca RE050/RE050A

 

 

Niestety to prawda i niestety jak zwykle nie ma jej w wymiarze forkowym - dramat z tym bridgestonem. swoją drogą teraz sporo aut ma ten dziwny rozmiar 215/55r17.

A co do RE050A to chyba jedne z najlepszych opon jakie miałem chociaż dostałem je na dopicie z 5mm bieżnikiem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie S001 to nastepca RE050/RE050A

 

Niestety to prawda i niestety jak zwykle nie ma jej w wymiarze forkowym - dramat z tym bridgestonem.

 

Nie tylko, również WRX-owym 215/45R17. Przynajmniej w Polsce nie udało mi się znaleźć, a np. na australijskiej stronie Bridgestone niby w tym rozmiarze występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na jakim jeździsz i czym sprawdzasz?

 

Jak się nie mylę to 2.0 tył i 2.2 z przodu ,pomiar wiarygodny ,czym chodzi Ci o firmę testera? ,na pewno nie jest jakiś kieszonkowy, jakiś Aircaraft PRO, myślę że jest dobry :)

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie ale nurtuje mnie od pewnego czasu sprawa zużycia bieżnika.

Zawsze kupuję Bridgestone 215/45/R17 RE050A 87 Y (fabryczny rozmiar) więc nie mam porównania do innych opon. 

Pokonuję ok 45 tys rocznie czyli na letnich wyjdzie ok 25 tys km na sezon.

Po jednym sezonie zostaje mi ok 4 mm bieżnika z tym że na przednich oponach barki są praktycznie łyse.

Na tylnych bieżnik jest zużyty mniej więcej równomiernie. Na zimówkach też nie zauważyłem takiego zużycia barków.

Po jednym sezonie wygląda to mniej więcej tak:

post-2986-0-14034700-1427028556_thumb.jpg

post-2986-0-40236900-1427028598_thumb.jpg

W serwisie mówią że albo mam coś z geometrią albo tak jeżdżę (cokolwiek to znaczy?).

Na geometrię się wybieram ale chciałbym zapytać czy przy tej oponie to normalne zużycie czy coś jest nie tak?

Ile średnio przejeżdżacie kkm na tej oponie do wymiany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie ale nurtuje mnie od pewnego czasu sprawa zużycia bieżnika.

Zawsze kupuję Bridgestone 215/45/R17 RE050A 87 Y (fabryczny rozmiar) więc nie mam porównania do innych opon. 

Pokonuję ok 45 tys rocznie czyli na letnich wyjdzie ok 25 tys km na sezon.

Po jednym sezonie zostaje mi ok 4 mm bieżnika z tym że na przednich oponach barki są praktycznie łyse.

Na tylnych bieżnik jest zużyty mniej więcej równomiernie. Na zimówkach też nie zauważyłem takiego zużycia barków.

Po jednym sezonie wygląda to mniej więcej tak:

attachicon.gifopona 1.jpg

attachicon.gifopona 2.jpg

W serwisie mówią że albo mam coś z geometrią albo tak jeżdżę (cokolwiek to znaczy?).

Na geometrię się wybieram ale chciałbym zapytać czy przy tej oponie to normalne zużycie czy coś jest nie tak?

Ile średnio przejeżdżacie kkm na tej oponie do wymiany?

no ale ja rozumiem, że to od wewnątrz takei zużycie.

 

ja mam to samo w obu autach

 

forek negatyw chyba seria -0,5,  fiat seria negatyw -0,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może to głupie pytanie ale nurtuje mnie od pewnego czasu sprawa zużycia bieżnika.

Zawsze kupuję Bridgestone 215/45/R17 RE050A 87 Y (fabryczny rozmiar) więc nie mam porównania do innych opon. 

Pokonuję ok 45 tys rocznie czyli na letnich wyjdzie ok 25 tys km na sezon.

Po jednym sezonie zostaje mi ok 4 mm bieżnika z tym że na przednich oponach barki są praktycznie łyse.

Na tylnych bieżnik jest zużyty mniej więcej równomiernie. Na zimówkach też nie zauważyłem takiego zużycia barków.

Po jednym sezonie wygląda to mniej więcej tak:

attachicon.gifopona 1.jpg

attachicon.gifopona 2.jpg

W serwisie mówią że albo mam coś z geometrią albo tak jeżdżę (cokolwiek to znaczy?).

Na geometrię się wybieram ale chciałbym zapytać czy przy tej oponie to normalne zużycie czy coś jest nie tak?

Ile średnio przejeżdżacie kkm na tej oponie do wymiany?

no ale ja rozumiem, że to od wewnątrz takei zużycie.

 

ja mam to samo w obu autach

 

forek negatyw chyba seria -0,5,  fiat seria negatyw -0,4

 

 

Najbardziej widać zużycie na zewnętrznych krawędziach przednich opon. (tylne są ok)

Prawdę mówiąc zawsze zwalałem to na Plejady. Ale w tym roku byłem na turystycznej i jest to samo.

Przypominam że to diesel 150 HP.

Z piskiem nie ruszam bo się nie da.

Hamuję tak że klocki wytrzymują ok 70kkm.

A opony po 25 kkm są w takim stanie jak na obrazku.

Dotychczas przekładałem opony tylne na przód ale nie wiem czy to bezpieczne, bo pod koniec sezonu mam wszystkie 4 łyse na barkach i ze 2mm bieżnika centralnie.

Rozumiem że nie ma sensu zmieniać modelu opony bo na każdej będzie to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej widać zużycie na zewnętrznych krawędziach przednich opon. (tylne są ok)

ile na tych plejadach km zrobiłeś?

 

tak wygląda seryjna opona z zerowym przebiegiem po 30 minutach toru (30-40km?) na seryjnym zawiasie:

 

te18.jpg

 

:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...