Skocz do zawartości

Subaru Forester [SK] (MY20=>MY24)


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Jaca68 napisał:

Z tego co wiem to takich aut jeszcze nie ma. Te 95 g CO2/km to chyba wymaga spalania rzędu 3-4 ltr / 100 km. Wymagania UE są lekko nierealne, albo odłożą to w czasie, albo rynek aut w UE umrze.

 

EEF7D149-AAC7-45B8-94CC-BC03E4A88CF9.jpeg

 

Jedynie cena wynosi 200 ;)

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaca68 napisał:

Z tego co wiem to takich aut jeszcze nie ma. Te 95 g CO2/km to chyba wymaga spalania rzędu 3-4 ltr / 100 km. Wymagania UE są lekko nierealne, albo odłożą to w czasie, albo rynek aut w UE umrze.

Rozumiem, że masz na myśli średnią emisję  samochodów danej marki i która musi zmieścić się w limicie 95 g CO2/km do 2020r.. Dzisiejsze hybrydy emitują średnio 50-70 g CO2/km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Xawery1939 napisał:

Nie mieści się w budżecie 150k PLN

Toż to napisałem. Takie są realia. 150K kosztuje kompaktowa Mazda 3 180KM AWD.

Również mogę napisać, że chcę auto, które ma 4 sek. i kosztuje 100K. Tylko jaki to ma sens?

Jak stwierdził @Czarne_Koronkowe - zapłacą klienci

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Xawery1939 napisał:

Dzisiejsze hybrydy emitują średnio 50-70 g CO2/km.

Prius Hybrid+: 130-137 g CO2/100km https://pdf.sites.toyota.pl/spec_prius_plus.pdf

Corolla Hybrid: 97-127 g CO2/100km https://pdf.sites.toyota.pl/spec_nowa_corolla_hatchback.pdf

 

By zejść do tak niskich wartości jak podajesz, to musi to być Plugin Hybrid.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Infra napisał:

1,6, 300 koni... turbo.... nooo, długo pojeździ taki silniczek :D

EDIT:

Dobra doczytałem, że to hybrydowa zaraza :D

U mnie 1,6 T 270 koni jezdzi, wlasnie stuknelo 70.000. Oleju nie sprawdzam podczas tankowania.

A jak Wasze 2.5T? :D

 

W 3.5 maskę otwierałem 2x. Raz z ciekawości, raz przed trasą 1500km. Nawet jej nie otwieram na dolewanie płynu do spryskiwaczy, bo starcza mi go na okres między przeglądami :D

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, aflinta napisał:

Prius Hybrid+: 130-137 g CO2/100km https://pdf.sites.toyota.pl/spec_prius_plus.pdf

Corolla Hybrid: 97-127 g CO2/100km https://pdf.sites.toyota.pl/spec_nowa_corolla_hatchback.pdf

 

By zejść do tak niskich wartości jak podajesz, to musi to być Plugin Hybrid.

 

I dochodzimy do clou...... Toyota podaje wartości zużycia paliwa i emisja CO2 zgodnie z metodą badawczą WLTP
ale kiedy urzędnicy UE wprowadzali limity to obowiązywała procedura homologacyjna NEDC ...i choć od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP to do końca 2018 roku firmy mogły podawać w specyfikacjach spalanie według cyklu NEDC. A Plugin są potrzebne najbardziej producentom...pojazdy emitujące poniżej 50g CO2/km liczone są podwójnie, co pozwala obniżyć wyniki dla całej floty i uniknąć kar. 

Każdy taki samochód będzie liczony w 2020 r.jako 2 samochody i urzędników nie interesuje......że po kilkudziesięciu kilometrach jazdy, taka hybryda zaczyna palić jak normalny pojazd spalinowy.

55 minut temu, Zyzol napisał:

Toż to napisałem. Takie są realia. 150K kosztuje kompaktowa Mazda 3 180KM AWD.

Również mogę napisać, że chcę auto, które ma 4 sek. i kosztuje 100K. Tylko jaki to ma sens?

Jak stwierdził @Czarne_Koronkowe - zapłacą klienci

Zgadza się...w głównej mierze zapłacą klienci...resztę podatnicy

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

U mnie 1,6 T 270 koni jezdzi, wlasnie stuknelo 70.000. Oleju nie sprawdzam podczas tankowania.

A jak Wasze 2.5T? :D

 

W 3.5 maskę otwierałem 2x. Raz z ciekawości, raz przed trasą 1500km. Nawet jej nie otwieram na dolewanie płynu do spryskiwaczy, bo starcza mi go na okres między przeglądami :D

Ja tam w swoim FB20 otwieram maskę, żeby wody do spryskiwaczy dolać albo poczyścić silnik po błotku :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ale 300 KM, 450 Nm, AWD i tylko 7 sekund do setki?

Jeżeli porównamy to z Cupra Ateca (również 300KM), która ma na papierze 5,2, to faktycznie szału nie robi. Nie ma jeszcze wszystkich danych, ale dodatkowe silniki i baterie swoje ważą - lekkie to nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 1,6 T 270 koni jezdzi, wlasnie stuknelo 70.000. Oleju nie sprawdzam podczas tankowania.

A jak Wasze 2.5T?

 

W 3.5 maskę otwierałem 2x. Raz z ciekawości, raz przed trasą 1500km. Nawet jej nie otwieram na dolewanie płynu do spryskiwaczy, bo starcza mi go na okres między przeglądami

Jakbyś miał taki silnik to zaglądałbyś częściej, żeby sobie popatrzeć default_smile.png

3460766b9f65997eee5c065597baa494.jpg&key=118581a92b6bc4b36117feea7b1db29fb84cab86d74881eb8072a9c66b22e7de

 

  • Super! 3
  • Haha 2
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MINI Cooper S E Countryman ALL4
Offizieller Kraftstoffverbrauch kombiniert: 2,1 - 1,9 l/100 km
Offizielle CO2-Emissionen kombiniert: 47 - 43 g/km

no ale na pewno producent splajtuje, kary go wykończą, a 6,7 do setki to wieczność. cena akcji już leci?

  • Dzięki! 1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, krist napisał:

MINI Cooper S E Countryman ALL4
Offizieller Kraftstoffverbrauch kombiniert: 2,1 - 1,9 l/100 km
Offizielle CO2-Emissionen kombiniert: 47 - 43 g/km

no ale na pewno producent splajtuje, kary go wykończą, a 6,7 do setki to wieczność. cena akcji już leci?

 

Sarkazm ci już nieźle wychodzi, gratulacje! Pewnie cała rodzina siedzi przy kompie i klaszcze? :) 

 

To są wartości jednego modelu PHEV. Akurat ten koncern sprzedaje też trochę więcej innych, raczej wysoko zmotoryzowanych modeli, Czyż nie? Nie będę nawet wspominal o M-kach, ale wystarczy spojrzeć na wartości raczej popularnego 320i: 

 

Cykl mieszany 5,9 - 5,5 

134 - 124 g/100km 

 

Naprawde nikt tutaj nie czuje się zobowiązany przekonywać cię do rzeczywistości. To nie jest takie forumowe gdybanie, że OEMy będą mieli kłopoty, to są całkiem poważne wyniki analiz ekspertów (np. Moody's). Nie chcesz wierzyć, to nie wierz. Ale plis, nie zawracaj ludziom nosa pytaniami, aby potem szyderczo stwierdzić "eee bujasz, pfff". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krist napisał:

MINI Cooper S E Countryman ALL4
Offizieller Kraftstoffverbrauch kombiniert: 2,1 - 1,9 l/100 km
Offizielle CO2-Emissionen kombiniert: 47 - 43 g/km

no ale na pewno producent splajtuje, kary go wykończą, a 6,7 do setki to wieczność. cena akcji już leci?

Cena wyjściowa 137 tys zł brutto i nie mów, że można coś jeszcze wycisnąć rabatu: nie można, a Pan bardzo uprzejmie pokaże Tobie drzwi wyjściowe albo dorzuci dywaniki itp.

Co do tych 2 litrów/setkę to daleko ze wskazaniami do katalogu. Ale to kwestia stylu jazdy. Generalnie stwierdziłem, że hybrydy to jednak jeszcze auto nie dla mnie: szkoda wozić tyle kilogramów szmelcu skoro i tak niewiele z tego mam zysku:biglol: I, niestety, bardzo ubolewam z tego powodu:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Izotom napisał:

Cena wyjściowa 137 tys zł brutto i nie mów, że można coś jeszcze wycisnąć rabatu: nie można, a Pan bardzo uprzejmie pokaże Tobie drzwi wyjściowe albo dorzuci dywaniki itp.

Co do tych 2 litrów/setkę to daleko ze wskazaniami do katalogu. Ale to kwestia stylu jazdy. Generalnie stwierdziłem, że hybrydy to jednak jeszcze auto nie dla mnie: szkoda wozić tyle kilogramów szmelcu skoro i tak niewiele z tego mam zysku:biglol: I, niestety, bardzo ubolewam z tego powodu:facepalm:

 

Ciekawa historia z tym Mini, na stronie UK pokazują dla niego dane 56-55g/100km, w PL oficjalnie też, choć google kieruje do "starego" modelu, który ma jeszcze powyżej 50g/km, podczas gdy w DE, ma poniżej 50g/100km

Cena po doposażeniu do poziomu Forka prawie ~170k Pln (na mobile.de faktycznie są w granicach 43kE).

Więcej szczegółów technicznych znalazłem tutaj: https://ev-database.nl/auto/1110/Mini-Countryman-Cooper-S-E-ALL4  - ciekawa strona do porównań - konkurencja dla tego Mini to BMW 225xe iPerformance

 

Na papierze wygląda ok, środek to nie moja bajka. Cena kompletnie zabija sens posiadania takiej hybrydy (przynajmniej u nas w PL).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Izotom napisał:

Cena wyjściowa 137 tys zł brutto i nie mów, że można coś jeszcze wycisnąć rabatu: nie można, a Pan bardzo uprzejmie pokaże Tobie drzwi wyjściowe albo dorzuci dywaniki itp.

Co do tych 2 litrów/setkę to daleko ze wskazaniami do katalogu. Ale to kwestia stylu jazdy. Generalnie stwierdziłem, że hybrydy to jednak jeszcze auto nie dla mnie: szkoda wozić tyle kilogramów szmelcu skoro i tak niewiele z tego mam zysku:biglol: I, niestety, bardzo ubolewam z tego powodu:facepalm:

 

na dzień dobry proponowali mi 10% rabatu, na auto do zamówienia. jak bierzesz ich leasing to coś więcej jest upustu. nie pamiętam czy 5 czy drugie 10%.

Auto jest w stanie spalić 2/100, oczywiście musi być regularnie doładowywane, jeździć po mieście z miejskimi prędkościami, ale nie o to chodzi. Właśnie dzięki takim autom koncern może sobie pozwolić na produkowanie countrymana JCW, czy newet M2. Już zbierają zamówienia na mini elektryczne, 184 konie, i też coś koło 8 do setki. I jak ktoś wspomniał te auta licza się podwójnie. Oczywiście to nie jest auto uniwersalne, z rodziną do Chorwacji nie uzyskasz spalania, a tylko wieziesz akumulatory na wycieczkę, ale to jest dopiero początek dla większości firm

2 godziny temu, Than_Junior napisał:

Naprawde nikt tutaj nie czuje się zobowiązany przekonywać cię do rzeczywistości. To nie jest takie forumowe gdybanie, że OEMy będą mieli kłopoty, to są całkiem poważne wyniki analiz ekspertów (np. Moody's). Nie chcesz wierzyć, to nie wierz. Ale plis, nie zawracaj ludziom nosa pytaniami, aby potem szyderczo stwierdzić "eee bujasz, pfff".

 

Czytałam ten raport, jakiś czas temu. Tylko że tam też jest sporo przypuszczeń, co będzie jeśli... Ale zostawmy to: kogo oprócz importerów i dealerów samochodów (i może posiadaczy znacznych pakietów akcji koncernów motoryzacyjnych) interesuje czy oni będą mieli kłopoty czy nie, czy wszyscy czy tylko niektórzy? Mnie jako konsument interesuje kto co ma do zaproponowania tu i teraz. I subaru do którego mam nadal spory sentyment po prostu daje ciała na całej linii. Kolejne modela mają coraz bardziej żenująca osiągi, są duże ciężkie i ogólnie przeciętne. Kiedyś hasło skoda lepsza od subaru było oczywistą prowokacją i żartem, teraz to już stwierdzenie faktu. Oczywiście to święte prawo subaru robić co im pasuje, słyszę że amerykanie są zachwyceni, no i super, mnie trochę szkoda że przy okazji nie zachowali sportowego ducha marki, że pozbyli się najpierw szyb bez ramek, bulgotu, a teraz silników. Jak dla mnie nowy forester mógłby być elektrykiem, hybrydą, czymkolwiek, ale powinien mieć chociaż trochę ikry pod maską, chociaż te nędzne 220 koni, żeby te 8 sekund do setki złapał. Mógłby być nawet diesel, byle jechał ;) 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, krist napisał:

 

na dzień dobry proponowali mi 10% rabatu, na auto do zamówienia. jak bierzesz ich leasing to coś więcej jest upustu. nie pamiętam czy 5 czy drugie 10%.

Auto jest w stanie spalić 2/100, oczywiście musi być regularnie doładowywane, jeździć po mieście z miejskimi prędkościami, ale nie o to chodzi. Właśnie dzięki takim autom koncern może sobie pozwolić na produkowanie countrymana JCW, czy newet M2. Już zbierają zamówienia na mini elektryczne, 184 konie, i też coś koło 8 do setki. I jak ktoś wspomniał te auta licza się podwójnie. Oczywiście to nie jest auto uniwersalne, z rodziną do Chorwacji nie uzyskasz spalania, a tylko wieziesz akumulatory na wycieczkę, ale to jest dopiero początek dla większości firm

Yhy, taaaak, jasne. Mi oferowali dodatkowo kalosze w ramach rabatu. Tylko rozmiaru nie mieli:biglol: Ale poproszę o kontakt, z chęcią zadzwonię i poproszę o ofertę.

Co do spalania...weź sobie to auto na weekend i sprawdź.

  • Do kitu 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, xemir napisał:

Ciekawa historia z tym Mini, na stronie UK pokazują dla niego dane 56-55g/100km, w PL oficjalnie też, choć google kieruje do "starego" modelu, który ma jeszcze powyżej 50g/km, podczas gdy w DE, ma poniżej 50g/100km

Doczytaj ....drobnym maczkiem.....".....pojazdy te mogą mieć inne wartości niż określone tutaj dla celów podatkowych i innych opłat związanych z pojazdami, które (również) wpływają na emisje CO2. Ilustracje pokazują specjalny sprzęt. Pojazd jest określany na podstawie nowego cyklu testowego WLTP i obliczany z powrotem do NEDC w celu zapewnienia porównywalności."

13 godzin temu, krist napisał:

no ale na pewno producent splajtuje, kary go wykończą, a 6,7 do setki to wieczność. cena akcji już leci?

Rozumiem Twoje rozbawienie.....ale w wolnorynkowych realiach już by taki producent splajtował......ale w Europie świat CO2 kreują urzędnicy z Brukseli, którzy są w stanie wydać nawet rezolucje  przeciwko trzęsieniom ziemi....a w imię ich "dobrych relacji" z promowanymi przez nich koncernami są w stanie potwierdzić, że 47 - 43 g/km to to samo co56-55 g/km czy 72 - 66 g/km

1 godzinę temu, krist napisał:

Mnie jako konsument interesuje kto co ma do zaproponowania tu i teraz. I subaru do którego mam nadal spory sentyment po prostu daje ciała na całej linii. Kolejne modela mają coraz bardziej żenująca osiągi, są duże ciężkie i ogólnie przeciętne. Kiedyś hasło skoda lepsza od subaru było oczywistą prowokacją i żartem, teraz to już stwierdzenie faktu. Oczywiście to święte prawo subaru robić co im pasuje, słyszę że amerykanie są zachwyceni, no i super, mnie trochę szkoda że przy okazji nie zachowali sportowego ducha marki, że pozbyli się najpierw szyb bez ramek, bulgotu, a teraz silników. Jak dla mnie nowy forester mógłby być elektrykiem, hybrydą, czymkolwiek, ale powinien mieć chociaż trochę ikry pod maską, chociaż te nędzne 220 koni, żeby te 8 sekund do setki złapał. Mógłby być nawet diesel, byle jechał

I ponieważ tylko to Cię interesuje....nie narzekaj i się nie dziw, że modele Subaru oferowane w  Europie mają takie a nie inne osiągi.

To nie tak, że amerykanie są zachwyceni....tylko mają wybór, relatywnie na więcej ich stać....i to do nich jako klientów dostosowuje swoją ofertę producent jak Subaru...a nie stricte urzędnik i accounting department koncernu lansuje modę jak w sklepach z obuwiem z czasów PRLu. W Ameryce PN kupując pojazd nie zawracasz sobie 3 lub 4liter jg/km Co2  z broszurki jak chcesz być eco kupujesz Hydrogen jak Mirai a jak chcesz bulgotu z duchem marki S. wciąż możesz kupić WRX STI

Edytowane przez Xawery1939
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Than_Junior napisał:

to są całkiem poważne wyniki analiz ekspertów (np. Moody's)

 

To ci sami, co np. w 2008 analizowali rynek nieruchomości w USA i wszystko świetnie wyglądało? "Trochę" się te ekspertyzy wtedy nie sprawdziły... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Izotom napisał:

Yhy, taaaak, jasne. Mi oferowali dodatkowo kalosze w ramach rabatu. Tylko rozmiaru nie mieli:biglol: Ale poproszę o kontakt, z chęcią zadzwonię i poproszę o ofertę.

Co do spalania...weź sobie to auto na weekend i sprawdź.

Jeździłem takim przez weekend. Miasto spalanie 2/100 jest osiągalne, przy mojej "normalnej" jeździe 5-6 co i tak uważam za bardzo mało, na trasie pozamiejskiej 6,5 ale to po górkach dynamicznie, jadąc delikatnie co najmniej litr zbijesz, autostrada niestety standard dla benzynowego suva, dużo, a ile zależy od prędkości

sprawdziłem tą ofertę, -20% przy ich finansowaniu

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

I ponieważ tylko to Cię interesuje....nie narzekaj i się nie dziw, że modele Subaru oferowane w  Europie mają takie a nie inne osiągi.

To nie tak, że amerykanie są zachwyceni....tylko mają wybór, relatywnie na więcej ich stać....i to do nich jako klientów dostosowuje swoją ofertę producent jak Subaru...a nie stricte urzędnik i accounting department koncernu lansuje modę jak w sklepach z obuwiem z czasów PRLu. W Ameryce PN kupując pojazd nie zawracasz sobie 3 lub 4liter jg/km Co2  z broszurki jak chcesz być eco kupujesz Hydrogen jak Mirai a jak chcesz bulgotu z duchem marki S. wciąż możesz kupić WRX STI

Właśnie się dziwię. Bo mimo tego że jak tu niektórzy twierdzą w EU jest ekoterror i nic się nie da, to obecna oferta samochodów szybkich i bardzo szybkich jest bogata jak nigdy. Nigdy nie było takiego wysypu aut od miejskich maluchów, przez warm, hot i uber hatche, przez suvy, limuzyny i co tam tylko jeszcze. Więc się dziwię i narzekam, bo wszyscy mogą (albo prawie wszyscy) a Subaru odpuściło temat. I już nie mówie że musi być sti, ale choćby odpowiednik imprezy gt i forestera turbo sprzed kilku lat, coś co ma umiarkowanie dobre osiągi. Konkurencja pokazuje że można to zrobić i te auta jakoś im się mieszczą w normach

A ograniczanie zużycia średniego aut to nie jest moda, tylko konieczność, i to że w USA akurat mają rozluźnienie bo prezydenta mają takiego jak mają, to nie zmienia sytuacji klimatycznej.

Edytowane przez krist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...