Skocz do zawartości

Z Legasia H6 MY'04 na Spec B MY'07


Oczkoo15

Rekomendowane odpowiedzi

Nom niczym kopia u mnie, tyle, że mi pękł przy zabawach pozamiejskich i niezbyt dozwolonych prędkościach przy częstym wyprzedzaniu. Pytanie na ile to była moja wina, a na ile "dokończenie dzieła" po poprzedniku + spory przebieg.

 

Kurde gdzie nie czytam, każdy jednogłośnie mówi, że to nie są dobre prędkości dla H6, ja wiem, że to zwykle moja fanaberia jeździć powyżej 200km/h, rozumiem, że 160/180km/h na autobanie w zupełności wystarcza, tyle, że czasami człowiek po prostu lubi sobie ciut depnąć gdy warunki są ok..Marek z MTS nie chciał potwierdzić tych teorii, tzn oczywiście wszystko można łatwo zarżnąć, tylko mówił, że jak motor jest odpowiednio traktowany, ma często zmieniany olej, odpowiedni do warunków jazdy i tak dalej, to spokojnie tym można podróżować po autostradzie...no nic, po remoncie się przekonamy, oczywiście będę miał z tyłu głowy zalecenia z forum, że powyżej 200km/h to od razu proszenie się o upg, ale znając życie, czasami po prostu sobie pocisnę i hmm, zobaczymy :P Na pewno nie mam zamiaru dusić do dechy przez setki kilometrów, bo tak to pewnie każdy motor można zajechać.

Edytowane przez nysiopysio84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2018 o 21:27, nysiopysio84 napisał:

jak motor jest odpowiednio traktowany, ma często zmieniany olej, odpowiedni do warunków jazdy i tak dalej, to spokojnie tym można podróżować po autostradzie...

Podróżować (spokojnie :P) po autostradzie, a jechać ponad 200, to chyba nie są tożsame pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopałam instrukcję z mojego Citroena C5 2.0 HDI , bo coś mi świtało , ze był tam fragmęt o dużych prędkościach, i w rozdziale o obsłudze tempomatu jest wyraźnie napisane, że długotrwała jazda ( nie napisali ile to długotrwała) ze znacznymi prędkościami ( nie napisali jakie to są te znaczne prędkości ) i bardzo dużymi obrotami silnika ( nie napisali.....)  na tempomacie moźe skutkować poważnymi awariami silnika do stopienia tłoków włącznie. Diesel stworzony w zasadzie tylko na autobany ,bo skręcać tym autem w zasadzie sie nie da :) a też narażony na taką awarię, wiec chyba Wasze H6, nie do końca takie wyjątkowo wrażliwe na takie użytkowanie, po prostu trzeba z głową jeździć i powinno być wszystko ok. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po półtorej tygodnia czekania w końcu odebrałem Legasia po zrobionej UPG :)

Zostały wymienione:

  • Uszczelki pod głowicami [2]
  • Uszczelki pokrywy zaworów [8]
  • Uszczelniacze zaworów wydechowych [12]
  • Uszczelniacze zaworów ssących [12]
  • Uszczelki zmiennych faz rozrządu [2]
  • Uszczelki wałka rozrządu (półksiężyce) [4]
  • Uszczelniacz wału przód [1]
  • Oringi pokrywy zaworów [13]
  • Uszczelki kolektora ssącego [6]
  • Uszczelki kolektora wydechowego [2]
  • Uszczelka pompy wody [1]
  • Uszczelki pod wtryskiwaczami [6]
  • Filtr oleju
  • Olej Amsoil ASL 5W30
  • Płyn chłodniczy Eneos XB

Zostało zrobione:

  • Wymiana uszczelek
  • Planowanie głowcy
  • Sprawdzenie szczelności głowicy
  • Obróbka gniazd i zaworów 
  • Wymiana uszczelniaczy
  • Regulacja luzów zaworowych
  • Napełnienie czynnika kliamtyzji

Trochę się tego nazbierało, ale było warto. Silnik lepiej pracuje i mam chyba najpoważniejszą awarię w H6 za sobą:D

 

IMG_20180218_122949.jpg

IMG_20180308_161048.jpg

Edytowane przez Oczkoo15
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
32 minuty temu, Waldek Woźny napisał:

Czy to wszystko (zewnątrz i wnętrze) robiłeś, jakie środki i czy maszynowo czy ręcznie?

Z zewnątrz mycie na dwa wiadra, woda z ludwikiem :D, a w środku zwykły plak do kokpitu. W zasadzie prościej się nie da, aczkolwiek mam w planach kupić sobie coś w rodzaju Colorlock do skóry i wosk Soft99 Lusso :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Coś zrobiłem źle ? :o

Wiem, że niektórzy z jakiegoś powodu nie lubią plaka, aczkolwiek mi odpowiada ;)

Dołączam się do pytania, bo @Sabaru też kupiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 4/23/2018 at 10:41 PM, Oczkoo15 said:

Z zewnątrz mycie na dwa wiadra, woda z ludwikiem :D, a w środku zwykły plak do kokpitu. W zasadzie prościej się nie da, aczkolwiek mam w planach kupić sobie coś w rodzaju Colorlock do skóry i wosk Soft99 Lusso :)

 

Colourlock w wersji strong jest dość agresywny, poradził sobie co prawda z moim wnętrzem ale miejscami też poradził sobie z farbą na fotelach :facepalm:  Nie wiem jak jest z wersją soft bo są ponoć zabrudzenia z którymi sobie nie radzi, ale to proponuje samemu potestować. Plus jest taki, że w obu zestawach jest świetny płyn konserwujący do skór i za to colourlock ma mega plusa. Z Soft99 Fusso (domyślam się, że o ten chodziło? :) ) to słyszałem opinię, że do ciemnych lakierów w japończykach słabo się nadaje przez to jak delikatny jest ten lakier. 

więcej tutaj : 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3/19/2017 o 14:17, Oczkoo15 napisał:

Dodam tylko że samochód nie widział nigdy gazu i nie mam zamiaru go zagazowywać - nie po to kupuje się H6:D

Średnie spalanie przy normalnym użytkowaniu pomiędzy 11 a 14 litrów;)

 

Heh, to zupełnie tak jak samo jak u mnie ;):thumbup:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się prezentuje autko, ze środków do pielęgnacji, to ostatnio się szarpnąłem i zakupiłem coś od Meguiarsa, jakaś tam pianka do podsufitki, coś do skóry, do tapicerki i detailer po myciu. Wiem, że nie jest za tanio, ale chociaż raz chcę to spróbować i zobaczyć czy warto dopłacić, tym bardziej, że mam od nich kilka szmat i cenię je za jakość i praktyczność.

 

Opony bardzo fajne, zastanawiam się właśnie pomału co ja wybiorę, max 2 sezony i lato mam do wywalenia, teraz obecnie mam Goodyear, ale wersja Efficientgrip, a myślę, właśnie nad tymi co zakupiłeś, ale jeszcze mi mącą w głowie Michelin Pilot Sport 4.

 

Zarówy u siebie również ostatnio wymieniałem, takie Philipsa jak masz zakładałem do wcześniejszych Hond, które miałem, a ostatnio coś trzymam się Osrama Nightbraker i w sumie nie ma tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nysiopysio84 napisał:

myślę, właśnie nad tymi co zakupiłeś, ale jeszcze mi mącą w głowie Michelin Pilot Sport 4.

Ja brałam pod uwagę obecne Goodyeary, Dunlopy Sport Maxx RT2 i te Micheliny. 

Goodyear, a Dunlop to prawie to samo, ale Goodyeara bardziej lubię. Natomiast Michelin jest głośniejszy (71dB vs 67dB) i trochę droższy;)

2 godziny temu, nysiopysio84 napisał:

ostatnio coś trzymam się Osrama Nightbraker i w sumie nie ma tragedii.

Wcześniej miałem Bosch Plus 90 i świecił dobrze, ale chciałem spróbować czegoś nowego. Wybieram pomiędzy Nightbreakerami, a Philipsem :D. Niestety, ale deklarowana żywotność Osrama jest sporo mniejsza niż Phillipsa (200 vs 450 godzin) :huh:.

Na pewno Philips świeci lepiej niż wspomniany wcześniej Bosch :D

@nysiopysio84 Ile u Ciebie wytrzymują Osramy? ;)

Edytowane przez Oczkoo15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano wszystko się zgadza, tzn według tabelki Michelin jest głośniejszy i droższy, natomiast męczy mnie zagadnienie, jaka różnica jest w samej gumie, w jej trzymaniu na asfalcie przy ostrzejszych zakrętach, oraz jaka jest żywotność, niestety tego już z tabelki nie wyczytamy :)

 

H7 Osrama wymieniłem zaraz po zakupie, trzymały w sumie 2 lata, teraz razem z H7 wymieniłem HB3, świeci to bardzo fajnie, w sumie jak na koszt utrzymania tego auta, kwestia żarówek i tego ile trzymają schodzi chyba na drugi plan :P Ważne aby to świeciło dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyszła pora na małą aktualizację :yahoo:

Kilka dni temu został wspawany nowy trójnik, dekiel przy tłumiku środkowym , a tłumiki zostały wyżej podwieszone :)

Dzisiaj natomiast zostały wymienione :

-Łączniki stabilizatora - przód i tył - CTR

-Tuleje wahacza przedniego - przednie i tylne -- OE

-Manszeta przegubu wewnętrznego - OE 

IMG_20180531_135231.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, też mam tuleje przednich wahaczy do zrobienia..

Napiszesz ile dałeś za te wszystkie fanty i robotę (może być PW)?

 

Aha, czy po wymianie tulei ustawiałeś geometrię/zbieżność?

Pytam, bo w jednym miejscu słyszałem, że trzeba, a w drugim, że nie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...