Skocz do zawartości

Z Legasia H6 MY'04 na Spec B MY'07


Oczkoo15

Rekomendowane odpowiedzi

@Oczkoo15u siebie miałem tylko raz takie spalanie, jak dobrze pamiętam to było toczenie się w korku na 6stce gdzieś w okolicach 80km/h, no, ale to z jazdą dla mnie ma mało wspólnego :D

 

Fakt, że ostatnio jak leciałem do Dzierżoniowa na serwis to było na prawdę spokojnie, między 120-140 i komp pokazał lekko powyżej 10l (jakieś 10,4l max) - odejmując półlitrowe przekłamanie w górę, wyszło by może z 9,9l co i tak uważam za dobry wynik, chociaż te 11 czy 12 litrów na setkę przy dużo wyższych prędkościach też tragedii nie robi, ogólnie spalanie w H6 na duży plus, dla porównania accord 1,8 ta sama trasa, ta sama prędkość (120-140) i tam spalanie w sumie takie same. Oczywiście tam zwykły manual 5biegowy, mniejszy silnik, wyższe obroty silnika przy takich samych prędkościach i takie tam, niemniej jednak spalanie w tych H6 jest bardzo przyzwoite. Wiadomo w mieście na krótkich odcinkach cudów nie ma, ja mam 5km do pracy i ciężko mi zejść poniżej 14l, trasa jednak bardzo na plus.

 

Napisz coś o prędkościach przelotowych, będziemy mieli porównanie automatycznej skrzyni do manuala, btw piękny legaś, uwielbiam jasne środki, szkoda, że nie było spec b z jasnym środkiem bo pewnie takim bym dzisiaj jeździł, pozrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nysiopysio84 napisał:

Napisz coś o prędkościach przelotowych, będziemy mieli porównanie automatycznej skrzyni do manuala

Spalanie 8.4 - autostrada, prędkość między 90 a 100

Spalanie 8.8 - austrada 90km, droga krajowa 10km, małe miasteczko w którym stałem z 20 minut w korku:angry: i z powrotem na autostradę 140km, droga krajowa 10km i już:). Na autostradzie prędkość również 90 - 100.

Btw to tuż przed zatrzymaniem się (już na parkingu)) komputerał 8.6, ale gdy zaparkowałem było już 8.8:huh:.

3 godziny temu, nysiopysio84 napisał:

btw piękny legaś, uwielbiam jasne środki, szkoda, że nie było spec b z jasnym środkiem bo pewnie takim bym dzisiaj jeździł, pozrowienia!

A no dzięki, dzięki:). Mi do szczęścia właśnie brakuje Spec B, ale jedynym minusem jest właśnie brak jasnej tapicerki.

 

3 godziny temu, nysiopysio84 napisał:

spalanie w tych H6 jest bardzo przyzwoite.

Niezapominajmy że mamy stały napęd AWD, 245KM, ponad 1500kg ( i w moim przypadku automat) :D.

3 godziny temu, nysiopysio84 napisał:

chociaż te 11 czy 12 litrów na setkę przy dużo wyższych prędkościach też tragedii nie robi, ogólnie spalanie w H6 na duży plus

Przy wyższych prędkościach to chyba jednak automat więcej pali:biglol:. U mnie przy 200 i przyspieszeniach 170 - 200 spala 15 litrów.Coś za coś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oitamoitam.

ostatnio w mieście faktycznie 14-15. To dlatego, że rzadko go używam, a jak używam... to jakość tak UŻYWAM :yahoo:

 

Tak patrzę na zdjęcie... te Legace to ładne, a ten kolor najlepszy jest, że tak nieskromnie powiem...

 

jak ranty nad tylnymi kołami?

 

a i jeszcze... jak spalanie z tej drugiej części telewizorka?;)

Edytowane przez euyot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, euyot napisał:

jak ranty nad tylnymi kołami?

Ani grama rdzy:D

Jeśli chodzi o stan blacharski to trafił mi się naprawdę bardzo dobry egzemplarz:yahoo:

Godzinę temu, euyot napisał:

a i jeszcze... jak spalanie z tej drugiej części telewizorka?

A no takie.Liczone od początku miesiąca.Co miesiąc sobie spisuje średnie spalanie żebym mógł sobie porównać. Zazwyczaj jest to około 13 litrów:D

IMG_20180206_132313.jpg

Edytowane przez Oczkoo15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Spalanie 8.4 - autostrada, prędkość między 90 a 100

Spalanie 8.8 - austrada 90km, droga krajowa 10km, małe miasteczko w którym stałem z 20 minut w korku:angry: i z powrotem na autostradę 140km, droga krajowa 10km i już:). Na autostradzie prędkość również 90 - 100.

to przy takiej jeździe (100km/h według gps po autostradzie, zgodnie z przepisami na krajowych), moje Legacy spaliło 7,5 l benzyny, a to jest 2.0 DOHC z 4EAT (jak jeszcze nie miałem w nim założonego gazu). Przy takiej samej jeździe na LPG (ta sama trasa, opony, prędkości) wyszło mi 8,74 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, euyot napisał:

 

A masz te gumy?

Aktualnie mam zimówki Michelin Alpin Pilot 205/50 R17:). Nawet dobrze się sprawują, ale na kolejny sezon założę nowe, bo te są już wiekowe;)

20 minut temu, Slawskip napisał:

to przy takiej jeździe (100km/h według gps po autostradzie, zgodnie z przepisami na krajowych), moje Legacy spaliło 7,5 l benzyny, a to jest 2.0 DOHC z 4EAT

W sumie to bardzo mała różnica.Masz spalanie mniejsze o 1 litr, ale ja mam 80KM więcej i 6 cylindrów :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety, ale ostatnio przy wyższych prędkościach zaczął się grzać ;). Pompa wody i korek od chłodnicy był wcześniej wymieniony, więc kupiłem termostat i została sprawdzona drożność chłodnicy. Niestety, ale to nie pomogło. :o

Do tego wyrzuca płyn i są bąbelki w wyrównawczym. Diagnoza: UPG :(

Edytowane przez Oczkoo15
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, nysiopysio84 napisał:

 

Te wyższe prędkości na autostradzie to ile tak dla porównania?

Gdy pierwszy raz się zagrzał jechałem około 200km/h.

Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz zobaczyłem bąbelki w wyrównawczym.Wtedy jechałem do 200 km/h, ale było sporo wyprzedzania i  przyśpieszeń z 90 do 200.

Możliwe że powodem UPG było pęknięcie węża od chłodnicy. Stałem przed sklepem i zobaczyłem że temperatura rośnie.Zauważyłem że jest wyciek płynu chłodzącego. Zgasiłem samochód. Po 15 minutach odpaliłem i pojechałem do najbliższego warsztatu (około dwa km). Niedługo po tym incydencie jechałem autostradą, wtedy gdy pierwszy raz się zagrzał:(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, brzmi książkowo, jak u mnie, najpierw wąż, później chłodnica. Ciekawe ile silnik by wytrzymał gdyby człowiek po zakupie takiego używanego auta od razu wymienił wszystkie węże, korek i chłodnicę, no, ale tak to sobie można gdybać. No nic, życzę powodzenia w odbudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, nysiopysio84 napisał:

Ciekawe ile silnik by wytrzymał gdyby człowiek po zakupie takiego używanego auta od razu wymienił wszystkie węże, korek i chłodnicę, no, ale tak to sobie można gdybać

Na pewno powyżej 300kkm:)

 

32 minuty temu, nysiopysio84 napisał:

No nic, życzę powodzenia w odbudowie.

Dzięki:yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2018 o 20:38, Waldek Woźny napisał:

Kurde straszycie tym UPG a mnie ostatnio zaczął ubywać płyn z wyrównawczego :/

a co to sie dzieje z tym korkiem, że tak go wszyscy wymieniają ?

zbieraj kaske. Najwyżej wydasz na co innego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2018 o 11:26, Oczkoo15 napisał:

Gdy pierwszy raz się zagrzał jechałem około 200km/h.

Jakieś dwa tygodnie temu pierwszy raz zobaczyłem bąbelki w wyrównawczym.Wtedy jechałem do 200 km/h, ale było sporo wyprzedzania i  przyśpieszeń z 90 do 200.

To zdecydowanie nie są prędkości dla H-szóski. Pod względem chłodzenia to jest podobno nieco niedopracowana konstrukcja i albo wywalisz UPG, albo stopisz tłok ;)

Wąż Ci strzelił raczej już jako wynik UPG, a nie przyczyna.

Co do wymian profilaktycznych, to można zmienić stary korek i niepewne węże, ale wszystkim nowym użytkownikom polecam sprawdzenie i w razie potrzeby czyszczenie przestrzeni między chłodnicami klimy i główną. Syf między chłodnicami i zużycie chłodnicy płynu (niedrożność przestrzeni powietrznych radiatora lub kanałów wodnych), to typowa przyczyna UPG w tym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2/18/2018 o 11:26, Oczkoo15 napisał:

Możliwe że powodem UPG było pęknięcie węża od chłodnicy. Stałem przed sklepem i zobaczyłem że temperatura rośnie.Zauważyłem że jest wyciek płynu chłodzącego. Zgasiłem samochód. Po 15 minutach odpaliłem i pojechałem do najbliższego warsztatu (około dwa km). Niedługo po tym incydencie jechałem autostradą, wtedy gdy pierwszy raz się zagrzał:(.

 

Uhh, no to kiszka (najpierw łańcuch, teraz UPG :().

Powodzenia w naprawie i oby jak najmniej bolało po kieszeni.

 

Ja na wiosnę mam w planach dokładne sprawdzenie/czyszczenie chłodnic i ew. wymianę wszystkiego co się da (korek, węże, a jak będzie trzeba to i chłodnice..).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kambol napisał:

Wąż Ci strzelił raczej już jako wynik UPG, a nie przyczyna.

Po pół roku po zakupie auta pierwszy raz się zagrzał właśnie gdy pękł wąż:huh:.

 

9 godzin temu, Kambol napisał:

To zdecydowanie nie są prędkości dla H-szóski

Przecież dla auta, które ma 245 KM takie prędkości nie powinny być problemem. :o

 

9 godzin temu, Kambol napisał:

to można zmienić stary korek

 

9 godzin temu, Kambol napisał:

polecam sprawdzenie i w razie potrzeby czyszczenie przestrzeni między chłodnicami klimy i główną. Syf między chłodnicami i zużycie chłodnicy płynu (niedrożność przestrzeni powietrznych radiatora lub kanałów wodnych), to typowa przyczyna UPG w tym modelu.

Na szczęście chłodnicę mam już przeczyszczoną i korek wymieniony

 

9 godzin temu, czekker napisał:

 

Uhh, no to kiszka (najpierw łańcuch, teraz UPG :().

Mam nadzieję że po tym już nic tak poważnego mnie nie spotka.

 

9 godzin temu, czekker napisał:

Powodzenia w naprawie i oby jak najmniej bolało po kieszeni.

Dzięki.:)

 

9 godzin temu, czekker napisał:

 

Ja na wiosnę mam w planach dokładne sprawdzenie/czyszczenie chłodnic i ew. wymianę wszystkiego co się da (korek, węże, a jak będzie trzeba to i chłodnice..).

Dobre zabezpieczenie przed UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Po pół roku po zakupie auta pierwszy raz się zagrzał właśnie gdy pękł wąż:huh:.

Wszystko się zgadza - zagrzał się, bo pękł wąż. A wąż pękł, najprawdopodobniej dla tego, że już była uszkodzona UPG i było nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia. ;)

 

11 godzin temu, Oczkoo15 napisał:

Przecież dla auta, które ma 245 KM takie prędkości nie powinny być problemem. :o

Szczerze się z Tobą zgadzam, że nie powinny być problemem, ale niestety są.  I zapie...anie autostradą ze stałą, wysoką prędkością jest przyczyną wielu opisanych na forach tragicznych historii H-szóstek (i nie tylko H6...). :(

Chyba zresztą już kiedyś pisał o tym @carfit, że generalnie Subaru, to nie samochody do regularnego zasuwania autostradami z "niemiecką prędkością".

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...