mechanik Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 3 godziny temu, Tommo napisał: Jestem bardzo zadowolony z tych opon. Przez ten rok zrobiłem prawie dychę, większość niestety na asfalcie [hałas akceptowalny] ale zużycie bieżnika minimalne. W błocie jest przeciąg niesamowity. Ładnie sie oczyszczają, wystarczy dać ognia na tłoki i wszystko fruwa w powietrzu Co mnie pozytywnie zaskoczyło to fakt, że zimą, w śniegu jeździ się zupełnie bez stresu. Zaspy przebija się z przyjemnością. Mógłby być minimalnie mniejszy rozmiar, bo w skrajnym skręcie w lewo ociera mi o ramę. Prawy skręt jest ok. Autko na razie bezawaryjne, nic się nie urwało To się cieszyć. Na pewno zgadzam się z większością Twoich stwierdzeń, które obalają forumowe mity na temat MT. Mity powielane przez osoby które nigdy takich nie używały. Co do wrzucenia do Subaru jak widać działa - jak dlugo jest to zawsze kwestia użytkowania, urwać i ukręcić można osie w każdym aucie, tylko granica jest bliższa w delikatnej konstrukcji. Tym niemniej większość wad MT to dziś mit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2021 Małe sprostowanie. Mam je w Blazerze a nie w Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 23 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2021 Ktoś miał chyba wzmocnione LSD w tylnym dyfrze. Jak się sprawuje? Ile kgWysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 6 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 Jest zaproszenie od Terenwizji, żeby pokazać chłopakom z czym to się je nasze złomki 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Andrzej Opublikowano 6 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2021 24 minuty temu, ajax napisał: Jest zaproszenie od Terenwizji, żeby pokazać chłopakom z czym to się je nasze złomki własnie szukałem odpowiedniego wątka aby to zaproszenie wrzucić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 7 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2021 Jeszcze można wrzucić w ” coś śmiesznego... ” 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 29 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 Wiem, wiele razy było już wklejane... Było by cudnie https://www.torquenews.com/1084/new-subaru-wilderness-truck-you-want-your-garage-next-yearWysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Dawno nic nie pisałem bo forek został zastąpiony T5. Teraz wiem że to był strzał w 10tkę, uwielbiamy wyskoki na kilka dni ale też i na kilka tygodni. Takim sposobem przez dwa lata pyknęliśmy 50 tyś km, od Norwegii po Turcję czy Albanię. Świat jakby się skurczył a wszystkie noclegi w miejscach oddalonych od cywilizacji to jak 5cio gwiazdkowy hotel, tylko z mniejszą ilością ludzi 10 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Jak wrażenia z Turcji? Bo te balony to chyba Kapadocja? Możesz coś więcej napisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 11 minut temu, Gazik napisał: Jak wrażenia z Turcji? Bo te balony to chyba Kapadocja? Możesz coś więcej napisać? Tak to Kapadocja. Wrażenia bardzo pozytywne, do tego stopnia że byliśmy już dwa razy i będziemy jeszcze razy kilka. W ubiegłym roku paliwo było po 3 zeta więc jeździliśmy bez opamiętania, niestety w tym roku cena urosła do 6 pln. Bardzo dużo fajnych plaż, bardzo mili i ciekawscy ludzie, parkowanie/nocowanie na dziko bez ograniczeń. Jedzenie bardzo dobre i niedrogie, sporo bezpańskich psów, zawsze łagodnie nastawione i trzymają się na uboczu. Niestety większość fajnych miejsc jest mocno zaśmiecona. 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 8 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2022 Jadąc do Gruzji przejechaliśmy północna Turcję z zachodu na wschód ale bez zwiedzania. Kawał egzotyki. Rejony praktycznie nieodwiedzane prze Westmanów.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Ktoś mi wyjaśni dlaczego w tym momencie, tył się nie kręcił? Wymówka bo jest dyfer otwarty z tyłu jest średnia bo ponoć jest zaspawany. Więc co wiskoza centralna nie dała rady na tyle się zablokować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 (edytowane) 16 minut temu, ewemarkam napisał(a): Więc co wiskoza centralna nie dała rady na tyle się zablokować? Tak. Centralny dyfer jest otwarty, nie ma blokady. Zachowuje się tak jak został zaprojektowany. Kręci się to koło które ma najlżej. Auto ma zespawany tylny dyfer a na dodatek opony MT i to w większym rozmiarze. To sprawia że napęd nie ma siły obrócić kołami na tylnej osi. Paradoksalnie SUV właśnie lepiej poradzi sobie w terenie na AT, niż MT. Edytowane 23 Listopada 2022 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 9 minut temu, ewemarkam napisał(a): Wymówka bo jest dyfer otwarty z tyłu jest średnia bo ponoć jest zaspawany Gdyby dyfer nie był zaspawany, obracałoby się jedno koło z tyłu i jedno z przodu. Ten filmik świetnie pokazuje jakie ograniczenia ma auto osobowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 (edytowane) 14 minut temu, mechanik napisał(a): Centralny dyfer jest otwarty, nie ma blokady Ja chyba czegoś nie rozumiem... to co robi centralna wiskoza? Tam jest dyfer i blokuje się jeśli dobrze kojarze. Czy coś mi umknęło? Tutaj jest wyjaśnione.... Przeczy to temu napisałeś w cytacie. Jest otwarty dyfer ale z blokadą w postaci popularnie nazywanej wiskozy. Więc dalej pytam dlaczego tył się nie obracał skoro właściciel twierdzi że jest zaspawany tylny dyfer. Edytowane 23 Listopada 2022 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 (edytowane) 5 minut temu, ewemarkam napisał(a): Ja chyba czegoś nie rozumiem... to co robi centralna wiskoza? Tam jest dyfer i blokuje się jeśli dobrze kojarze. Czy coś mi umknęło? Wiskoza nic nie blokuje. Tam nie ma żadnej blokady. Jest LSD z angielskiego: Limited Slip Differential tzn Sprzęgło o ograniczonym poślizgu. To szpera a nie blokada - zaprojektowane na szosę nie w teren. Trzeba też nadmienić, że LSD się zużywa, więc to spięcie też słabnie. W przypadku takiej eksploatacji można LSD spalić bardzo szybko. Edytowane 23 Listopada 2022 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 (edytowane) Właściciel opisuje jeśli dobrze pamiętam to jest wzmocniona do 20kg czegoś tam na coś tam... Więc to wzmocnienie nic nie daje? LSD ślizga cały czas? czy tylko do pewnego momentu? W subaru w końcu chyba zablokuje się na 100% czy nie? Więc w taki teren lepszy byłby automat, bo tam MPT się spina na 100%. Tylko że za każdym razem jak widze przerobionego subaraka na teren to zawsze jest to manual. Szkoda w sumie. Edytowane 23 Listopada 2022 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 10 minut temu, mechanik napisał(a): Trzeba też nadmienić, że LSD się zużywa, więc to spięcie też słabnie. W przypadku takiej eksploatacji można LSD spalić bardzo szybko. W subaru chyba na odwrót, bo jak jest uszkodzona to blokuje cały czas. Czujemy wtedy przeskakiwanie/napinanie budy w czasie wąskich nawrotów na parkingu przykładowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 15 minut temu, ewemarkam napisał(a): LSD ślizga cały czas? Nie ślizga się gdy jedziemy na wprost, gdy nie ma różnicy prędkości obrotowej kół. 10 minut temu, ewemarkam napisał(a): W subaru chyba na odwrót Nie jest nic na odwrót, fizyka jest ta sama i zasada działania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 20 minut temu, ewemarkam napisał(a): jest wzmocniona do 20kg czegoś tam na coś tam... Więc to wzmocnienie nic nie daje? W offradzie z założonymi MT nic nie daje. Zresztą jak piszę, to rozwiązanie świetne ale na asfalcie nie w profi offroadzie. 22 minuty temu, ewemarkam napisał(a): W subaru w końcu chyba zablokuje się na 100% czy nie? Nigdy nie zablokuje na 100%. Tu jest potrzebny inny kosz z satelitami, ogólnie wnętrze dyfra trzeba zmienić na takie które umożliwia blokadę mechanizmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 14 minut temu, ewemarkam napisał(a): W subaru w końcu chyba zablokuje się na 100% czy nie? Nie, bo to nie jest blokada Ograniczy poślizg między osiami o siłę na jaką jest spięta, przy typowych oporach może wyrównać obroty osi 50/50. Przy takich warunkach jak na filmie gdzie jedna oś ma spawlok, opony MT, a wóz jest wklejony to nie przeniesie tyle siły aby wyrównać obroty. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 (edytowane) 41 minut temu, mechanik napisał(a): Nie jest nic na odwrót, fizyka jest ta sama i zasada działania W takim razie dlaczego przy uszkodzonej wiskozie jest efekt tego przeskakiwania, szarpania przy zawracaniu? Edytowane 23 Listopada 2022 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 (edytowane) Nie wiem od czego to zależy ale stare typy centralnego wisko w subaru (do 1998) z biegiem eksploatacji zazwyczaj traciły siłę spięcia, z kolei te nowsze zaczynały przeskakiwać czy nawet sklejały się na sztywno po rozgrzaniu. Człowiek z filmu powinien sobie taką popsutą założyć zamiast płacić za regeneracje i wzmocnienie spięcia Edytowane 23 Listopada 2022 przez mirasek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 23 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2022 Godzinę temu, ewemarkam napisał(a): W takim razie dlaczego przy uszkodzonej wiskozie jest efekt tego przeskakiwania, szarpania przy zawracaniu? Nie wiem co się tam później rozpieprza, ale to już drugorzędna sprawa. LSD to nie blokada tylko szpera na asfalt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się