Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Tommo napisał:

Jestem bardzo zadowolony z tych opon. Przez ten rok zrobiłem prawie dychę, większość niestety na asfalcie [hałas akceptowalny] ale zużycie bieżnika minimalne. W błocie jest przeciąg niesamowity. Ładnie sie oczyszczają, wystarczy dać ognia na tłoki i wszystko fruwa w powietrzu :)

Co mnie pozytywnie zaskoczyło to fakt, że zimą, w śniegu jeździ się zupełnie bez stresu. Zaspy przebija się z przyjemnością.

Mógłby być minimalnie mniejszy rozmiar, bo w skrajnym skręcie w lewo ociera mi o ramę. Prawy skręt jest ok. Autko na razie bezawaryjne, nic się nie urwało :)

To się cieszyć. 

Na pewno zgadzam się z większością Twoich stwierdzeń, które obalają forumowe mity na temat MT. Mity powielane przez osoby które nigdy takich nie używały.

Co do wrzucenia do Subaru jak widać działa - jak dlugo jest to zawsze kwestia użytkowania, urwać i ukręcić można osie w każdym aucie, tylko granica jest bliższa w delikatnej konstrukcji. 

Tym niemniej większość wad MT to dziś mit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Dawno nic nie pisałem bo forek został zastąpiony T5.

Teraz wiem że to był strzał w 10tkę, uwielbiamy wyskoki na kilka dni ale też i na kilka tygodni.

Takim sposobem przez dwa lata pyknęliśmy 50 tyś km, od Norwegii po Turcję czy Albanię.

Świat jakby się skurczył a wszystkie noclegi w miejscach oddalonych od cywilizacji to jak 5cio gwiazdkowy hotel, tylko z mniejszą ilością ludzi:faja:

Snapseed1.thumb.jpg.45d579c563473753ba6f4a6c4358721b.jpg

 

 

IMG_1341.JPG

IMG_0306.JPG

GOPR0252_1631419368254.JPG

IMG_20210915_162935.jpg

IMG_1200.JPG

  • Super! 10
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Gazik napisał:

Jak wrażenia z Turcji? Bo te balony to chyba Kapadocja? Możesz coś więcej napisać?

Tak to Kapadocja.

Wrażenia bardzo pozytywne, do tego stopnia że byliśmy już dwa razy i będziemy jeszcze razy kilka.

W ubiegłym roku paliwo było po 3 zeta więc jeździliśmy bez opamiętania, niestety w tym roku  cena urosła do 6 pln.

Bardzo dużo fajnych plaż, bardzo mili i ciekawscy ludzie, parkowanie/nocowanie na dziko bez ograniczeń.

Jedzenie bardzo dobre i niedrogie, sporo bezpańskich psów, zawsze łagodnie nastawione i trzymają się na uboczu.

Niestety większość fajnych miejsc jest mocno zaśmiecona.

 

IMG_20210907_130800.jpg

IMG_20210910_143254.jpg

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
16 minut temu, ewemarkam napisał(a):

Więc co wiskoza centralna nie dała rady na tyle się zablokować?

Tak. 

Centralny dyfer jest otwarty, nie ma blokady. Zachowuje się tak jak został zaprojektowany. Kręci się to koło które ma najlżej.

Auto ma zespawany tylny dyfer a na dodatek opony MT i to w większym rozmiarze.

To sprawia że napęd nie ma siły obrócić kołami na tylnej osi.

Paradoksalnie SUV właśnie lepiej poradzi sobie w terenie na AT, niż MT.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ewemarkam napisał(a):

Wymówka bo jest dyfer otwarty z tyłu jest średnia bo ponoć jest zaspawany

Gdyby dyfer nie był zaspawany, obracałoby się jedno koło z tyłu i jedno z przodu.

Ten filmik świetnie pokazuje jakie ograniczenia ma auto osobowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, mechanik napisał(a):

Centralny dyfer jest otwarty, nie ma blokady

Ja chyba czegoś nie rozumiem... to co robi centralna wiskoza? Tam jest dyfer i blokuje się jeśli dobrze kojarze. Czy coś mi umknęło?

 

Tutaj jest wyjaśnione....

Przeczy to temu napisałeś w cytacie. Jest otwarty dyfer ale z blokadą w postaci popularnie nazywanej wiskozy.

 

Więc dalej pytam dlaczego tył się nie obracał skoro właściciel twierdzi że jest zaspawany tylny dyfer. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ewemarkam napisał(a):

Ja chyba czegoś nie rozumiem... to co robi centralna wiskoza? Tam jest dyfer i blokuje się jeśli dobrze kojarze. Czy coś mi umknęło?

Wiskoza nic nie blokuje. 

Tam nie ma żadnej blokady. 

Jest LSD z angielskiego: Limited Slip Differential tzn Sprzęgło o ograniczonym poślizgu. To szpera a nie blokada - zaprojektowane na szosę nie w teren.

Trzeba też nadmienić, że LSD się zużywa, więc to spięcie też słabnie. W przypadku takiej eksploatacji można LSD spalić bardzo szybko. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel opisuje jeśli dobrze pamiętam to jest wzmocniona do 20kg czegoś tam na coś tam... Więc to wzmocnienie nic nie daje?

LSD ślizga cały czas? czy tylko do pewnego momentu? W subaru w końcu chyba zablokuje się na 100% czy nie?

 

Więc w taki teren lepszy byłby automat, bo tam MPT się spina na 100%. Tylko że za każdym razem jak widze przerobionego subaraka na teren to zawsze jest to manual. Szkoda w sumie. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, mechanik napisał(a):

Trzeba też nadmienić, że LSD się zużywa, więc to spięcie też słabnie. W przypadku takiej eksploatacji można LSD spalić bardzo szybko.

W subaru chyba na odwrót, bo jak jest uszkodzona to blokuje cały czas. Czujemy wtedy przeskakiwanie/napinanie budy w czasie wąskich nawrotów na parkingu przykładowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ewemarkam napisał(a):

LSD ślizga cały czas?

Nie ślizga się gdy jedziemy na wprost, gdy nie ma różnicy prędkości obrotowej kół.

10 minut temu, ewemarkam napisał(a):

W subaru chyba na odwrót

Nie jest nic na odwrót, fizyka jest ta sama i zasada działania.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, ewemarkam napisał(a):

jest wzmocniona do 20kg czegoś tam na coś tam... Więc to wzmocnienie nic nie daje?

W offradzie z założonymi MT nic nie daje. Zresztą jak piszę, to rozwiązanie świetne ale na asfalcie nie w profi offroadzie.

 

22 minuty temu, ewemarkam napisał(a):

W subaru w końcu chyba zablokuje się na 100% czy nie?

Nigdy nie zablokuje na 100%. Tu jest potrzebny inny kosz z satelitami, ogólnie wnętrze dyfra trzeba zmienić na takie które umożliwia blokadę mechanizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ewemarkam napisał(a):

W subaru w końcu chyba zablokuje się na 100% czy nie?

Nie, bo to nie jest blokada :) Ograniczy poślizg między osiami o siłę na jaką jest spięta, przy typowych oporach może wyrównać obroty osi 50/50. Przy takich warunkach jak na filmie gdzie jedna oś ma spawlok, opony MT, a wóz jest wklejony to nie przeniesie tyle siły aby wyrównać obroty.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, mechanik napisał(a):

Nie jest nic na odwrót, fizyka jest ta sama i zasada działania

W takim razie dlaczego przy uszkodzonej wiskozie jest efekt tego przeskakiwania, szarpania przy zawracaniu?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem od czego to zależy ale stare typy centralnego wisko w subaru (do 1998) z biegiem eksploatacji zazwyczaj traciły siłę spięcia, z kolei te nowsze zaczynały przeskakiwać czy nawet sklejały się na sztywno po rozgrzaniu.

Człowiek z filmu powinien sobie taką popsutą założyć zamiast płacić za regeneracje i wzmocnienie spięcia ;) 

Edytowane przez mirasek
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał(a):

W takim razie dlaczego przy uszkodzonej wiskozie jest efekt tego przeskakiwania, szarpania przy zawracaniu?

Nie wiem co się tam później rozpieprza, ale to już drugorzędna sprawa. LSD to nie blokada tylko szpera na asfalt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...