Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, llkuba napisał:

Pan Inżynier testował około 10 km

U mnie jazda testowa trwała 14km ( wg aplikacji mercedes.me ) , mimo iż nie zgłaszałem żadnych problemów , ja wiem że jazda testowa musi być , ale żeby kasować 160 zł to średnio to wygląda niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zobacz ile kosztuje przegląd na 30k w RS6 default_wink.png

Byłoby sporo taniej gdybym nie chciał filtra powietrza , i czyszczenia odpływów , bo myślałem że zrobią to na gwarancji

d57e0a9143fb4f91d411af5a7fc8b086.jpg&key=6a73b3fa72b11cc30d4b71adcfa49542c5b656f2727691f8449b0e237823f1a3

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

A wydawać by się mogło ze powinno być x2... bo w sumie 4l. Nie taki diabeł straszny jak go malują. Następnym razem idę w dużą pojemność. :-)

 

Ale skasowali Cię za auto zastepcze :-D ja c160 o mocy 124km o_O dostałem gratis... czasem dobrze tak się wyposcic

 

Az zobaczę na moja fakturę, ale takiej pozycji tam nie widzalem. Może to przy rocznym przeglądzie?!

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, carfit napisał:

U mnie jazda testowa trwała 14km ( wg aplikacji mercedes.me ) , mimo iż nie zgłaszałem żadnych problemów , ja wiem że jazda testowa musi być , ale żeby kasować 160 zł to średnio to wygląda niestety.

To tyle musi kosztować pod warunkiem, że wykryją usterkę. Wiem, że trzeba utrzymać pracownika, zus, warsztat, narzędzia itp itd. Ale za kasowanie błędu i nie stwierdzeniu dlaczego świeci się check engine, gdzie po powrocie do domu znowu świeci się pomarańczowa kontrola silnika i robić taki test kilka razy hmmm jak dla mnie kolejna jazda testowa powinna być za darmo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, carfit napisał:

To zobacz ile kosztuje przegląd na 30k w RS6 ;)

Byłoby sporo taniej gdybym nie chciał filtra powietrza , i czyszczenia odpływów , bo myślałem że zrobią to na gwarancji :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Też przegląd robilem w ASO audi, tyle, że przy 120tys z wymiana oleju w S-tronicu, trochę bardziej zabolało.

 

20180830_102043.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Korton napisał:

Też przegląd robilem w ASO audi, tyle, że przy 120tys z wymiana oleju w S-tronicu, trochę bardziej zabolało. 

 

Na samych częściach można połowę oszczędzić.

Olej do silnika miałeś swój, to czemu nie zorganizowałeś oleju do skrzyni ?

Jak już jest po gwarancji to korzystanie z ASO jest ... dyskusyjne.

Osobiście wolę firmy typu Carfit Serwis. Trochę lepiej ogarniają i normalne ceny części mają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rombu napisał:

 

Na samych częściach można połowę oszczędzić.

Olej do silnika miałeś swój, to czemu nie zorganizowałeś oleju do skrzyni ?

Jak już jest po gwarancji to korzystanie z ASO jest ... dyskusyjne.

Osobiście wolę firmy typu Carfit Serwis. Trochę lepiej ogarniają i normalne ceny części mają.

 

Samochód jest jeszcze na gwarancji (wykupione dodatkowe 3 lata, lub 150tys km). Olej silnikowy miałem swój, bo ASO leje longlife'a. Co do oleju do skrzyni, to nie miałem czasu się tym zainteresować, kupiłem samochód, pojechałem na wakacje i po powrocie wyskoczył przegląd :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Korton napisał:

Też przegląd robilem w ASO audi, tyle, że przy 120tys z wymiana oleju w S-tronicu, trochę bardziej zabolało.

Auć.. Trochę wyszło. Ja jutro oglądam A4 Allroada właśnie, i też za 10 tys. km jest ten przegląd do zrobienia z wymianą oleju w skrzyni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ja tak nie uważam. Podobnie jak nie uważam że Audi jest obiektywnie rzecz biorąc warte 10x więcej niż Dacia. Ale zawsze możesz pojechać do ASO Dacii i może tam Ci zrobią 10x taniej.
Przeżyłem na tym świecie X lat, trochę udało mi się przez ten czas przyuważyć jak on funkcjonuję i po prostu nie szokują mnie takie rzeczy.
Za to nie mogę wyjść z podziwu jak ludzie kupują 20-letnie Audi S8 za 15k i potem sieją jadem po całym internecie jaki to wujowy samochód, bo od roku stoi nie jeżdżony z powodu braku kasy na wymianę cewek, albo jeździ na 10-letnich oponach, bo komplet nowych 4k. Żeby była jasność, to ostatnie to tylko luźne wtrącenie, nie piję tu broń b/Boże do żadnego z przedmówców.
 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sam przyznasz ze 492 zł za roboczogodzine to trochę sporo, zwazywszy jeszcze jakby to szło w parze z wiedza w tych serwisach, jak coś się stanie to zazwyczaj rozkładają ręce i dochodzą do wszystkiego metoda prób i błędów i często pan Mietek z warsztatu co składa wszystko od Syrenek po Maybachy wie więcej i szybciej dojdzie do problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co jest dziwne, to cena filtrów i usługa podłączenia do komputera diagnostycznego. Tu tną aż miło :) Z drugiej strony Legacy H6, tzw duży przegląd (olej w skrzyni, napędach, filtry) z wymianą świec i jakimiś pierdołami wychodził pod 2k. Cena z nie ASO w Warszawie :) Przecież ASO musi na czymś zarabiać :)

 

Ciekawe czy jak mam pakiet serwisowy, to dostanę jakąś rozpiskę/fakturę, co prawda mam auta znacznie mniejszego kalibru, ale chodzi o zakres czynności :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie mam problemu zapłacić więcej za robotę, która fachowcowi zajmie 15 minut, a nad którą ja głowiłbym się 2 tygodnie. Płacę wówczas za wiedzę a nie za samą usługę. 

Jednakże zwykły przegląd (oleje, filtry) w cenie 435zł/h to gruba przesada, nawet jeśli jest to marka premium. W końcu mechanicy pracujący w tym zakładzie robią te same czynności co w nieASO, takie same procedury ich obowiązują (uproszczenie: odkręcenie korka, zlanie oleju, zakręcenie korka, dolanie oleju) a tnie się jakby klient był przyjmowany na czerwonym dywanie z kawiorem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, radekk napisał:

Ale sam przyznasz ze 492 zł za roboczogodzine to trochę sporo

 

3 godziny temu, Adam12 napisał:

435 pln ale i tak cena chora.....

 

Pamiętajcie, że jest to kwota dla firmy, nie dla mechanika.

Oprócz pracy mechanika ( +zus +podatki) dochodzi prąd, ogrzewanie, sprzątanie, amortyzacja budynku i narzędzi , opłaty dla Audi za autoryzację i bazę techniczną.

I jakiś zysk dla firmy.

I na koniec oczywiście polane okrasą, czyli VAT od całości.

Ja tą kwotę uważam za normalną.

Za nienormalne na tej fakturze uważam ceny części i oleju, oraz inne pozycje za robociznę.

Np. zastanawia mnie, ale to już powinien sprawdzić Korton, czy w cenie przeglądu nie ma czasami pozycji sprawdzenie świec zapłonowych.

Bo jeżeli jest, a chyba powinno, to zapłacił dwa razy za tą samą czynność.

 

Np, w tej broszurce przegląd zawiera wymianę  świec,

https://www.audi.pl/pl/web/pl/strefa-klienta/serwis/pakiety-przegladow-serwisowych-audi.html

 

 

Edytowane przez rombu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam12 napisał:

 

435 pln ale i tak cena chora.....

Na Kortona fakturze ta, ale u Carfita już 492. I tak jak mówię nie miałbym nic przeciwko gdyby to szło w parze z wiedzą. Niedawno naprawiali mi Haldexa (roboczogodzinę mają trochę niższą bo chyba 380). Wymienili wkońcu kompletny i wtedy totalnie polegli jak pojawił się inny problem z napędem. Nadmienię że od początku postawiłem im trafną diagnozę, im naprawa zajęła ponad miesiąc postoju w serwisie i sądzę że gdybym się nie upierał przy swoim to by nadal nie doszli bo do końca mówili że to na pewno nie to.

Gadam opisując problem u znajomego mechanika, robiącego od Audi po Zastawy, ten słuchając, po 5 minutach stwierdza że po tym jak opisuję co się dzieje i jak się samochód zachowuje to dla niego problem tkwi w tym w czym faktycznie był i zacząłby od tego. Stawki ma mimo wszystko dużo niższe niż ów ASO

3 godziny temu, Elvisiak napisał:

Jednakże zwykły przegląd (oleje, filtry) w cenie 435zł/h to gruba przesada

więc właśnie, niech siedzą i głowią nad jakimś problemem, ale za wymianę oleju to dla mnie aż śmieszne.

 

2 godziny temu, rombu napisał:

Pamiętajcie, że jest to kwota dla firmy, nie dla mechanika.

w zakładzie pana Mietka też idą zusy, pensje dla pracowników, prądy, narzędzia itd. I wiedzę mają często większą niż w tych ASO

 

2 godziny temu, rombu napisał:

Ja tą kwotę uważam za normalną.

ja bym uważał za normalną, nawet niech i będzie wyższa jednak gdyby to było poparte wiedzą i sprawnym rozwiązywaniem problemów, a jednak jak piszę wyżej z tym stwierdzam że jest właśnie w ASO największy problem. I też często jest tak przyjeżdżasz do ASO, bo mają wiedzę i sprzęt żeby ów problem znaleźć i za to płacę więcej, to z jakiej racji jeszcze doliczają za np jak na fakturze Kortona za odczytanie pamięci systemów? Co mnie interesuje w jaki sposób oni dochodzą do przyczyny usterki, czy z jazdy, czy z kompa, czy bo zajrzą fizycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekk napisał:

w zakładzie pana Mietka też idą zusy, pensje dla pracowników, prądy, narzędzia itd. I wiedzę mają często większą niż w tych ASO

 

E no nie żartuj, to wszyscy w PL płacą grzecznie ZUSy, VAT i inne podatki? ;) Nie wspominając, że części do naprawy są też często kupione z różnych źródeł niekoniecznie legalnych 

 

Co do wiedzy to zgoda, wynika to z prostej przyczyny, jakby pan Mietek chciał tylko wymieniać za każdym razem pół samochodu jak ASO, to by szybko umarł z głodu. A Aso mają to przeważnie gdzieś, bo bazują na obsłudze gwarancyjnej, więc klient musi przyjść, a za grubsze sprawy i tak producent zapłaci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, GREGG napisał:

E no nie żartuj, to wszyscy w PL płacą grzecznie ZUSy, VAT i inne podatki? ;) Nie wspominając, że części do naprawy są też często kupione z różnych źródeł niekoniecznie legalnych 

w to nie wnikam, ja daję przykład pana Mietka co ma normalnie zarejestrowaną firmę, tak patrząc na oko z 10 mechaników, części jak chcę to przywożą mi z ASO bo też już tak robili że zajmowali się naprawą kupując normalnie na fakturę w ASO, którą jak co mogłem mieć do wglądu.

 

13 minut temu, GREGG napisał:

Co do wiedzy to zgoda, wynika to z prostej przyczyny, jakby pan Mietek chciał tylko wymieniać za każdym razem pół samochodu jak ASO, to by szybko umarł z głodu. A Aso mają to przeważnie gdzieś, bo bazują na obsłudze gwarancyjnej, więc klient musi przyjść, a za grubsze sprawy i tak producent zapłaci

tak tylko właśnie jak pisałem wyżej u mnie wymienili kompletnego Haldexa, na początku próbowali z elektroniką, później sama pompa, skończyło się na kompletnym, nie zdążyłem wyjechać z bramy serwisu i wróciłem z pytaniem czy w ogóle patrzyli jak samochód jeździ bo teraz ruszając cały się trzęsie, to przez miesiąc rozkładali ręce, więc co z tego że wymieniają całe jak i tak nie do końca wiedzą co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość obsługi w ASO każdej marki to temat rzeka.....

 

Jestem po pierwszych 400km A6tką nową ale poprzedniej generacji. Od 2006 roku przez mój garaż przewinęło się kilka Subaru z nowymi OBKami i Fortkiem 2.0DIT włącznie plus dodatkowe WRX, STi do zabawy. Jako taki pogląd mam i z bólem serca muszę przyznać, że niestety nawet jak porównamy najwyższy model OBK MY17(miałem okazję chwilę pojeździć kilka miesięcy temu)  do średnio wyposażonej mojej A6tki to dzieli je przepaść technologiczna. Jedyne co da się porównać to trakcja mimo, że mam FWD. Pod każdym innym aspektem to jest kompletnie inna liga. Żal ale taka jest prawda :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam12 napisał:

nawet jak porównamy najwyższy model OBK MY17 do średnio wyposażonej mojej A6tki to dzieli je przepaść technologiczna.

 

Spoko, przywykniesz, da się z tą "przepaścią" żyć ;) I tak dobrze, że nie wziąłeś Skody, bo to nie byłaby przepaść ... ale wielki kanion ;) 

 

Ale ad rem, technologie Audi owszem fajne, ale trochę pojeździsz i minie pierwsze zauroczenie to zobaczysz ile mają niedoskonałości, żeby nie rzec wad. Ale ogólnie dobre, duże i dopracowane auto. Gratulacje! No i napisz jaki silnik, kombi/sedan?

 

W dniu 31.08.2018 o 09:25, rombu napisał:

Oprócz pracy mechanika ( +zus +podatki) dochodzi prąd, ogrzewanie, sprzątanie, amortyzacja budynku i narzędzi , opłaty dla Audi za autoryzację i bazę techniczną.

 

Niestety smutne w tym wszystkim jest to, że najważniejsze ogniwo tego procesu, czyli mechanik, od którego de facto zależy jak praca zostanie wykonana ... zobaczy bardzo niewielką część tej stawki godzinowej. Bo tak jak piszesz, musi zarobić centrala Audi w PL, centrala Audi w DE, prezes, wiceprezes, rada nadzorcza, itp. itd. Taki łańcuszek beneficjentów, który prawie nie ma końca ;) 

Edytowane przez subleo
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...