Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Zyzol napisał:

No ale w 2018 płaciłem po 751. Mam mieć teraz wyrzuty sumienia, że przepłaciłem? :P

 

Dobrze, że przepłaciłeś, teraz wystarczy pomyśleć, że skoro już płaciłeś za utrzymanie auta prawie jak za Porsche i jakoś to wytrzymałeś, teraz można prosiaka kupić ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zyzol napisał:

No ale w 2018 płaciłem po 751. Mam mieć teraz wyrzuty sumienia, że przepłaciłem? :P

Trzeba było się wstrzymać z zakupem:P może do Prosiaka wówczas kosztowały ponad 5 tys a nie 4 jak teraz.

A w takim razie skoro podołałeś wówczas, a tez wartość pieniądza była wówczas większa, wiec tym bardziej wydałeś więcej, to w takim razie teraz możesz śmiało lecieć po Prosiska wiedząc że dasz radę:mrgreen:;) Salony samochodowe chyba Mateusz pozostawił otwarte, wiec nawet jeszcze dzisiaj możesz załatwiać:upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, GREGG napisał:

skoro już płaciłeś za utrzymanie auta prawie jak za Porsche i jakoś to wytrzymałeś, teraz można prosiaka kupić ;)  

 

Godzinę temu, radekk napisał:

to w takim razie teraz możesz śmiało lecieć po Prosiska wiedząc że dasz radę:mrgreen:;)

Wiedziałem, że Forum znajdzie proste rozwiązania trudnych spraw :) 

 

Godzinę temu, radekk napisał:

Salony samochodowe chyba Mateusz pozostawił otwarte, wiec nawet jeszcze dzisiaj możesz załatwiać

Mógłby jeszcze dać jakieś dofinansowanie dla ostatnich tradycyjnych aut ;) 2021 to pewnie ostatni rok 718 w takiej formie. Następca ma być na baterię i pewnie ktoś w VAG-u wpadnie na fajny pomysł, aby dzielił platformę ze Skodą:facepalm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, chojny napisał:

Drzwi bez ramek :blink:

 

Musze się tym samochodem przejechać, wydaje się być abstrakcyjnie, bezsensownie przefajny. 

Zgadzam się, mam dokładnie takie same odczucia. Są już dostępne do jazd próbnych? Chyba jeszcze nie. 

Daj znać jak gdzieś znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, krist napisał:

jedno czego mi brakuje to dzwęk, gr jest bardzo ciche i bez jakichkolwiek efektów dzwiękowych


i wróciliśmy do tego co subaru zaproponowało w type r 20 lat temu. Jest dccd  rozdziałem momentu przedni torsen i tylny torsen zamiast płytki z tylu. Waga 1250 vs 1180 w type r.  Na pewno sterowanie turbo i silnikiem jest dużo lepsze i wymiary korzystniejsze .

świadomie czy nieświadomie Toyota zrobiła auto grupy N wiec większość proto czy subaru który w budzie N14 to generalnie kupa - ludzie sprzedadzą żeby ścigać się w nowych N - kach. 
 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, 4mamut napisał:


i wróciliśmy do tego co subaru zaproponowało w type r 20 lat temu. Jest dccd  rozdziałem momentu przedni torsen i tylny torsen zamiast płytki z tylu. Waga 1250 vs 1180 w type r.  Na pewno sterowanie turbo i silnikiem jest dużo lepsze i wymiary korzystniejsze .

świadomie czy nieświadomie Toyota zrobiła auto grupy N wiec większość proto czy subaru który w budzie N14 to generalnie kupa - ludzie sprzedadzą żeby ścigać się w nowych N - kach. 
 

gdyby dali silnik 2.0 opanowaliby rajdy i trackdaye na następne 10 lat tym Yarisem. Z 1.6 nie jestem pewien, nie bardzo to pasuje pod klasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, 4mamut napisał:


i wróciliśmy do tego co subaru zaproponowało w type r 20 lat temu. Jest dccd  rozdziałem momentu przedni torsen i tylny torsen zamiast płytki z tylu.  
 

DCCD to 1993/94 tak ze troszke wiecej niz 20 lat.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krist napisał:

gdyby dali silnik 2.0 opanowaliby rajdy i trackdaye na następne 10 lat tym Yarisem. Z 1.6 nie jestem pewien, nie bardzo to pasuje pod klasy


zgadza się ale nie ma alternatywy.

Evo x to kloc , impreza N14/15 to jakaś rajdowa porażka wiec klasa sama upadła. Kolega który serwisuje Fiestę  proto tez twiedzi ze to kupa. Wszystko się w nim psuje głównie to co było rzeźbione w garażu nie przez fabrykę. 
Mysle ze yaris gr to jedyne auto które zobaczymy w 2021 na rajdowych trasach.

Dlatego to tez może będzie auto które jako 5 letnie będzie kosztować  100k pln. 

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, 4mamut napisał:


zgadza się ale nie ma alternatywy.

Evo x to kloc , impreza N14/15 to jakaś rajdowa porażka wiec klasa sama upadła. Kolega który serwisuje Fiestę  proto tez twiedzi ze to kupa. Wszystko się w nim psuje głównie to co było rzeźbione w garażu nie przez fabrykę. 
Mysle ze yaris gr to jedyne auto które zobaczymy w 2021 na rajdowych trasach.

Dlatego to tez może będzie auto które jako 5 letnie będzie kosztować  100k pln. 

ciekawy jestem jaki jest potencjał tego silnika, czy będzie można wyciągnąć z niego bezpieczne 320 koni i z 450 Nm. Wtedy z luźniejszym wydechem to bedzie mały potworek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krist napisał:

ciekawy jestem jaki jest potencjał tego silnika, czy będzie można wyciągnąć z niego bezpieczne 320 koni i z 450 Nm. Wtedy z luźniejszym wydechem to bedzie mały potworek

 


Aż tak wysoko bym nie celował. Znając japoncow to blok jest w 100% aluminiowy z wkładkami stalowymi. Jest to co prawda 1.6 wiec tuleje moga być całkiem grube ale z drugiej strony to ciągle 3 cylindry.

jezeli silnik zbudowany jest jako kwadratowy czyli skok tłoka równa się jego średnicy to całkiem sporo może wytrzymać. 
Drugi problem jaki maja 4 łapy poszperowane to wytrzymałość skrzyń biegów . O ile w quatrro robisz zrywka dwoma kołami na otwartych dyfrach to tutaj strzał pójdzie we wszystkie. Torsen się podda ale skrzynia swoje dostanie . Ja bym nie przekraczał 280km ale zdjął  jescze ze 150 kg :)

 

Edytowane przez 4mamut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 4mamut napisał:


zgadza się ale nie ma alternatywy.

Evo x to kloc , impreza N14/15 to jakaś rajdowa porażka wiec klasa sama upadła. Kolega który serwisuje Fiestę  proto tez twiedzi ze to kupa. Wszystko się w nim psuje głównie to co było rzeźbione w garażu nie przez fabrykę. 
Mysle ze yaris gr to jedyne auto które zobaczymy w 2021 na rajdowych trasach.

Dlatego to tez może będzie auto które jako 5 letnie będzie kosztować  100k pln. 

Naprawdę wierzysz, ze taki Yaris po 5 latach eksploatacji (tym bardziej na trasach rajdowych) straci na wartości jakieś 40%? Jak dla mnie śmiała teza przy tego typu aucie. Chyba ze zrobią ich niewiele i przez kolejne 5 lat nikt nic podobnego nie wypuści. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Chyba ze zrobią ich niewiele i przez kolejne 5 lat nikt nic podobnego nie wypuści. 

Gdzieś słyszałem że tak ma być , sam się teraz zastanawiam czy nie kupić, mało jeździć a za kilka/kilkanascie  lat mieć niezłą lokatę kapitału. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tsunetomo napisał:

Naprawdę wierzysz, ze taki Yaris po 5 latach eksploatacji (tym bardziej na trasach rajdowych) straci na wartości jakieś 40%? Jak dla mnie śmiała teza przy tego typu aucie. Chyba ze zrobią ich niewiele i przez kolejne 5 lat nikt nic podobnego nie wypuści. 


tak myślę ale w przypadku cywilnej wersji. Będzie tracił niewiele ponieważ będzie na niego popyt a jego produkcja jest mocno ograniczona. USA i Kanada zdaje się pisały skargę do toyoty ze na ich rynek nie jest przewidziany. 
Poza tym takie auto sprowokuje ze producenci typu ap racing cusco kaaz zaraz wypuszcza ciekawe akcesoria czyniąc auto tak fajne jak stara dobra type r.

Do tej pory nie rozumiem jak 15 letni forester kosztuje 20 kpln :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, QbaqBA napisał:

A nie jest jakoś tak, że ma ich zostać wyprodukowanych tylko 2500 szt, bo tyle wynosi homologacyjne minimum?

Kurczę mnie też kusi mocno...

Jutro sie dowiem wszystkiego, ja już go miałem parę miesięcy temu zamawiać ale przyszedł covid i wszystko odwołałem, teraz sprzedaję RS6 i mam już kupca i sporą zaliczkę, więc chyba się zdecyduje jak będzie jeszcze co kupić i warunkiem że to będzie seria mocno limitowana, wtedy to ma sens. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, carfit napisał:

Jutro sie dowiem wszystkiego, ja już go miałem parę miesięcy temu zamawiać ale przyszedł covid i wszystko odwołałem, teraz sprzedaję RS6 i mam już kupca i sporą zaliczkę, więc chyba się zdecyduje jak będzie jeszcze co kupić i warunkiem że to będzie seria mocno limitowana, wtedy to ma sens. 


tam zdaje się są dwie wersje jedna 140 k na otwartych dyfrach i druga 160 k na torsenach. Chyba na stronie toyoty był opis. 
Jak dla mnie yaris gr jest najlepszym samochodem spośród opisywanych tu modeli od 2016 r. Może dlatego ze nigdy nie łącze samochodu rodzinnego z samochodem dającym frajdę , służącego do zabawy i  do samotnego przemierzania krętych rejonów Warmii . 
Nie sądzę ze się na nim straci.

Coś jak carlos sainz turbo 4wd który mogłem kupić za 4 tys i daewoo lanos w rozliczeniu a ja głupi posłuchałem żony :( i do tej pory żałuje .

A jak się nim przejechałem tydzień spać nie mogłem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, QbaqBA napisał:

A nie jest jakoś tak, że ma ich zostać wyprodukowanych tylko 2500 szt

Już wszystko wiem :) napisałem przed chwilą do mojego przyjaciela z Włoch który jest kierowcą testowym w Toyota Academy Driving Italia i potwierdza, we Włoszech tylko wersja z Torsenem 

cena 39900 euro , 3-4 miesiące oczekiwania , i auto bajka ! Ilość limitowana 25 000 szt. 

IMG_8538 (003).png

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, 4mamut napisał:

 

Coś jak carlos sainz turbo 4wd który mogłem kupić za 4 tys i daewoo lanos w rozliczeniu a ja głupi posłuchałem żony :( i do tej pory żałuje .

A jak się nim przejechałem tydzień spać nie mogłem. 

 

Jako auto do patrzenia i lokata kapitału teraz to moze ale zza kierownic to auto mega rozczarowujące w przeciwieństwie do tego Yarisa bo to bedzie kupa funu i tyko pytanie czy czy trzymać pod kocem a czy nie lepiej upałach bo to jedno z ostatnich takich aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...