Skocz do zawartości

Co zamiast STI MY15


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

53 minuty temu, BW. napisał:

ekologia to jest temat śliski, ideologia i biznes z rzeczywistością ma niewiele wspólnego. Wmawia się ludziom, że to jest dobre, ale zapominają powiedzieć, że panele słoneczne też mają minusy, przede wszystkim coś trzeba zrobić z nimi jak się zużyją, a nie są to przyjazne środowisku materiały, a baterie w samochodach elektrycznych to już w ogóle. Lepiej nawet nie zaczynać dyskusji na ten temat, bo to i tak nie od nas zależy.. 

 

Zużyte baterie można zabrać i zutylizować a hałasu i spalin raczej nie ;) Dlatego auta elektryczne do miasta - bardzo dobre rozwiązanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, GREGG napisał:

 

Zużyte baterie można zabrać i zutylizować a hałasu i spalin raczej nie ;) Dlatego auta elektryczne do miasta - bardzo dobre rozwiązanie 

Dokładnie. Większym problemem jest lokalna ochrona środowiska w dużych skupiskach ludzkich niż ta globalna, często mocno wyolbrzymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słyszeli ile hałasu produkuje 21 cali toczące sie po asfalcie w Tesli? zapewniam ze całkiem sporo i słychać to z daleka.

odnosnie ekologii to nie jest tajemnica ze jezeli weźmie sie pod uwage produkcje i utylizację EV kontra samochodu konwencjonalnego to rachunek wychodzi na niekorzyść tego pierwszego tylko o tym sie głośno nie mowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, turdziGT napisał:

A słyszeli ile hałasu produkuje 21 cali toczące sie po asfalcie w Tesli? zapewniam ze całkiem sporo i słychać to z daleka.

odnosnie ekologii to nie jest tajemnica ze jezeli weźmie sie pod uwage produkcje i utylizację EV kontra samochodu konwencjonalnego to rachunek wychodzi na niekorzyść tego pierwszego tylko o tym sie głośno nie mowi.

 

https://www.forbes.com/sites/quora/2016/04/22/the-carbon-footprint-of-tesla-manufacturing/#4da20e926096

 

 

przy czym należy pamiętać, że jesteśmy na początku nowej technologii, takie fabryki jak Gigafactory czy LG Chem pozwolą jeszcze ograniczy "ślad węglowy"

 

natomiast faktem jest, że pierwsze baterie jeździły po świecie w każdą możliwą stronę, co było wynikiem małej skali produkcji im większa będzie ta produkcja tym scalenie kolejnych etapów przetwarzania minerałów i produkcji samych baterii będzie coraz bardziej efektywne 

oczywistym jest recykling zużytych elementów, czy to auta EV czy ICE czy każdego innego dobra jakie powstało z już wydobytych surowców 

 

bo te stare auta, maszyny, samoloty itp. urządzenia nie wolno traktować jak "odpad czy śmieć" a jak źródło surowców (co też dotyczy się zwykłych śmieci)

 

auto elektryczne to tylko jeden z elementów "rewolucji energetycznej" której ideą jest zmiana głównego źródła zasilania cywilizacji jaką znamy na źródła OZE

to niestety od wielu z nas (ale wciąż mniejszości populacji całego globu) będzie wymagało zmiany nawyków, bo jest nas na świecie coraz więcej i przy bogacącej się reszcie świata, która kiedyś z "dobrodziejstw zachodniego stylu życia" nie korzystała albo zasobów nam nie wystarczy albo będziemy te zasoby zużywać w zastraszającym tempie, które nie pozwoli na ich odtworzenie 

 

czy warto to robić ?

 

nie raz w historii naszej ludzkiej historii na ziemi stawaliśmy przed problemami, które decydowały o naszej bytności na ziemi i zadbanie o to aby nie doprowadzić do zniszczenia jedynego ekosystemu w jakim możemy żyć jest dzisiaj tym wyzwaniem gdyż wcześniejsze rozwiązania okazały się tak skuteczne, ze człowiek jest dzisiaj jedną z sił natury kształtującej ten ekosystem zwany planetą Ziemia (łącznie z jej otoczeniem)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko prawda ..... tylko gdzie przyjemność ? i jak to sie ma wprost do przyjemności z prowadzenia , i np. wyjazdu na tor ( nie chodzi mi o 1/4 mili ) chodzi poprostu o wrażenia z jazdy np. na torze . Poznań , Ułęż , Kielce itd. 
Napęd , przekazanie napędu , zasięg przy full trot. itd . 




Na SuperOES powinno styknąć żeby Alexa objechać ;)

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, matros1 napisał:

 

 

 

 



Na SuperOES powinno styknąć żeby Alexa objechać ;)

Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

 

O takie R5 ;) to bym chętnie przygarnął :) 

4 godziny temu, matros1 napisał:

Na SuperOES powinno styknąć żeby Alexa objechać ;)

 

Na niego wystarczy Dacia Duster na chińskiej zimowce ;) 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam do ciebie pytanko Carfit.

Masz moze u siebie zawieszenie sportowe RS plus z Dynamic Ride Control (DRC) ?

Jezeli tak i mógłbyś sie podzielić wrażeniami to będę wdzięczny.

słyszałem i czytałem ze nawet w confort jest bardzo twarde a dynamic wręcz sie nie da jezdzic nigdzie poza torem.

Pytam bo dostalem ofertę na nowe RS5.Jest tak dobra ze nie bedą żadne Macany tylko RS4 pod koniec roku a wiec chce mieć juz wszystko rozkiminione na bazie RS5 ( jako ze wyposezaniowo to to samo ) zeby pościć od razu zamowienie jak tylko otworzą książki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.06.2017 o 20:07, turdziGT napisał:

Mam do ciebie pytanko Carfit.

Masz moze u siebie zawieszenie sportowe RS plus z Dynamic Ride Control (DRC) ?

Jezeli tak i mógłbyś sie podzielić wrażeniami to będę wdzięczny.

słyszałem i czytałem ze nawet w confort jest bardzo twarde a dynamic wręcz sie nie da jezdzic nigdzie poza torem.

Pytam bo dostalem ofertę na nowe RS5.Jest tak dobra ze nie bedą żadne Macany tylko RS4 pod koniec roku a wiec chce mieć juz wszystko rozkiminione na bazie RS5 ( jako ze wyposezaniowo to to samo ) zeby pościć od razu zamowienie jak tylko otworzą książki.

 

Tak mam u siebie DRC . 

Masz tam 4 tryby , Comfort , Auto , Dynamic , Indywidual . Są ogromne róznice miedzy programami , w trybie Comfort przy niewielkich prędkościach , jazda w mieście i w trasie oprócz dużych prędkości jest naprawdę ok , nie jest to co prawda Mercedes Klasy E czy S , ale nie ma mega twardości , o wiele bardziej miekko jak w STI . w trybie Dynamic jest twardo i trzęsie jak w STI albo nawet trochę bardziej , na autostrade jak jade samemu , tylko ten tryb . tryb indywidual którym jezdze jest najlepszy !!! bo ustawiasz wszystko pod siebie , zawias , wydech , mechanizm różnicowy , silnik , skrzynia , układ kierowniczy . 

Ja jeżdzę w 90 % mam w indywidual tak : 

silnik dynamic 

skrzynia dynamic 

wydech dynamic 

mechanizm różnicowy dynamic 

zawias komfort lub auto ( sam sie ustawia w zależności od prędkości ) 

układ kierowniczy auto ( sam sie ustawia w zależności od prędkości ) 

 

Ale są takie dni jak dzisiaj że jezdze do szpitala z teściem do Krakowa ( teść 78 lat ) i jade całą trasę w trybie comfort , spalanie duuuuużo mniejsze , wygoda , na autostradzie tempomat/radar ustawiony na 200km/h średnie żużycie 12.8 L , przy 200km/h > 3tys. obr, ósmy bieg , pracują 4 cylindry , teść sam przyznał , że to najlepsze auto jakim go woziłem , czuje sie bardzo pewnie , nie trzęsie , jedynie co mu przeszkadza to wsiadanie/wysiadanie . 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, turdziGT napisał:

I see to daje jakiś pogląd.Dzieki za info. ;) 

Jedyna wada DRC to taka ze nie da sie zamówić haka holowniczego :(

Serio ? nawet nie wiedziałem , jeśli chodzi o hak holowniczy to w tym temacie @ALEX jest mistrzem ;) gnębi ich tam strasznie ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, carfit napisał:

 

 na autostradzie tempomat/radar ustawiony na 200km/h średnie żużycie 12.8 L , przy 200km/h > 3tys. obr, ósmy bieg , pracują 4 cylindry

 

 

dla mnie szok takie spalanie  - mójForek xt 14 pali w tych warunkach około 20l o ile dobrze pamiętam  -chyba opór powietrza robi swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, carfit napisał:

Serio ? nawet nie wiedziałem , jeśli chodzi o hak holowniczy to w tym temacie @ALEX jest mistrzem ;) gnębi ich tam strasznie ! 

Niestety bo masz kanistry systemu DRC zamontowane pod autem pod podłoga bagażnika przez co OEMowego haka nie da sie zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, carfit napisał:

 

na autostradzie tempomat/radar ustawiony na 200km/h średnie żużycie 12.8 L , przy 200km/h > 3tys. obr, ósmy bieg , pracują 4 cylindry ,

Extra średna. Przy tej prędkości wynik jak u 3 litrowego diesla. Nigdy bym się nie spodziewał takiego spalania przy tej prędkości w 2 tonowym kombi:wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, baki napisał:

Extra średna. Przy tej prędkości wynik jak u 3 litrowego diesla. Nigdy bym się nie spodziewał takiego spalania przy tej prędkości w 2 tonowym kombi:wacko:

 

Naprawdę mało... Kilka dni temu jechałem z kumplem jego nowym S8 (chyba taki sam silnik co w RS6) zrobionym na 700KM i przy średniej ok. 200km/h palił nam 18L, natomiast w Słowenii na autostradzie (gdzie zauważyłem jest "kult" lewego pasa i nie da się szybko) przy śr. ok. 140-150km/h palił 10L, co uważam za rewelacyjny wynik... :) 

A przy 300km/h strach sprawdzać spalanie ;)

Auto genialne...

Edytowane przez Dottoree
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche mnie chyba nie zrozumieliście :) , średnia 12,8 L to z całej trasy 220 km , radar ustawiony na autostradzie na 200km/h , autostrady w tym ok 120 km . reszta mega wolna jazda ( Brzesko - Nowy Sącz ) , średnia pewnie z całej trasy nie była większa jak 75km/h ze względu na duży ruch. 

Ale to i tak bardzo mało , ale wystarczy przełączyć na tryb dynamic czy indywidual i średnia od razu skacze co najmniej o 4-7 litry na 100. rownież w zależności jak sie ustawi radar i odległość miedzy poprzedzającym samochodem .  

Ale rownież można zejść niżej podczas spokojnej jazdy z rodzinką :)  Średnia 8,3 L po górkach ! 

IMG_0750.JPG

Edytowane przez carfit
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rześko te 200km/h, ale przy takim aucie to nie czuć, no i droga hamowania tez inna niż np w SuperB ;) Swoją droga wiadomo ile wynosi? Spalanie fsktycznie rewelacja. Chyba ciężko to porównać do STI, pod każdym względem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...