Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 19.08.2024 o 22:16, tokar napisał(a):

Cześć, z racji, że w moim forku nie ma przycisku od kontroli trakcji, w zime na jakiś pustych placykach, wyjmowałem sobie bezpiecznik od kontroli trakcji i abs i auto latało jak marzenie. Wpadłem jednak na pomysł, żeby zamontować sobie w środku przycisk, który bym podłączył do kabli od bezpiecznika i zdalnie, przerywał obwód, czyli tak jakbym wyjmował bezpiecznik. Wszystko fajnie, ale czy na włączonym samochodzie można wyjmować bezpieczniki? Może się coś stać?

Gdzieś na forum jest nawet topik temu poświęcony z wstawianiem przycisku odcinającego działanie bezpiecznika w kabinie i żaden użytkownik nie zgłaszał by coś się działo złego od tego rozłączania w czasie jazdy.  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2019 o 07:47, Michał W. napisał(a):

Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie ale znam Diesla Subaru, który jest bardzo fajny póki działa a prędzej czy później te silniki padają.

To nie ma sensu, chyba że stać Ciebie by za np. rok wpakować równowartość  auta w remont lub oddać za grosze to co zostanie, czyli auto bez silnika.

Jeśli już upierasz się na diesel to szukaj tylko z produkcji 2012 w górę (podobno poprawiono - po części potwierdza to forumowa statystyka) i koniecznie kup od pierwszego właściciela z polskiego salonu z wszystkimi przeglądami na czas w ASO Subaru - w razie awarii możesz liczyć na pomoc importera.

Z mojej wiedzy, żaden z tych samochodów nie jest wart ryzyka.

Jeśli szukasz też niskie Subaru to kolega @Meteor ma Legacy z nowym silnikiem na gwarancji w podobnej cenie.

Minęło 5 lat odkąd mam tego diesla i nic się z silnikiem nie stało, bardzo jestem zadowolony z zakupu. Tyle warte są te wasze rady :-) Był z 10 tys. tańszy od benzyniaka i do tego jeździ się nim znacznie lepiej.

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.06.2019 o 07:47, Michał W. napisał(a):

Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie ale znam Diesla Subaru, który jest bardzo fajny póki działa a prędzej czy później te silniki padają.

To nie ma sensu, chyba że stać Ciebie by za np. rok wpakować równowartość  auta w remont lub oddać za grosze to co zostanie, czyli auto bez silnika.

Jeśli już upierasz się na diesel to szukaj tylko z produkcji 2012 w górę (podobno poprawiono - po części potwierdza to forumowa statystyka) i koniecznie kup od pierwszego właściciela z polskiego salonu z wszystkimi przeglądami na czas w ASO Subaru - w razie awarii możesz liczyć na pomoc importera.

Z mojej wiedzy, żaden z tych samochodów nie jest wart ryzyka.

Jeśli szukasz też niskie Subaru to kolega @Meteor ma Legacy z nowym silnikiem na gwarancji w podobnej cenie.

Minęło 5 lat odkąd mam tego diesla i nic się z silnikiem nie stało, bardzo jestem zadowolony z zakupu. Tyle warte są te wasze rady :-) Był z 10 tys. tańszy od benzyniaka i do tego jeździ się nim znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Alexmir napisał(a):

Minęło 5 lat odkąd mam tego diesla i nic się z silnikiem nie stało, bardzo jestem zadowolony z zakupu. Tyle warte są te wasze rady :-) Był z 10 tys. tańszy od benzyniaka i do tego jeździ się nim znacznie lepiej.

No to gratulacje udanego zakupu :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was przesiadł się kiedyś z SG 2.5XT przedlifta do SH 2.5XT? 

Jakie wrażenia - przede wszystkim z prowadzenia? 

Mam SH dostać w rozliczeniu, jest po remoncie silnika, więc być może będę któregoś Forka chciał sprzedać. 

Dziękuję! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was przesiadł się kiedyś z SG 2.5XT przedlifta do SH 2.5XT? 
Jakie wrażenia - przede wszystkim z prowadzenia? 
Mam SH dostać w rozliczeniu, jest po remoncie silnika, więc być może będę któregoś Forka chciał sprzedać. 
Dziękuję! 

ja robilem taka hopke :)
z sg 2.5xt przedlifta na sh 2.5xt.
jak to Kwachu mowil - "nie idzcie ta drogą Sabo"...
buja jak batory podczas sztormu, trzeba rozporki, staby, amorki tyl zmieniac...
a i tak juz nie ma tego "wow" co w sg, bo sh bardziej krowiasty.

z perspektywy czasu moze i dobrze ze mi sh ukradli wtedy spod domu ;) a po 10 latach wrocilem do sg 2.5xt przedlifta ;)
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, dominikd napisał(a):

ja

 

Hmm... 

Czyli pewnie zrobię przegląd, po naprawiam to i owo, zrobię zabezpieczenie antykorozyjne i go sprzedam... 

Chyba że tak by zrobić, 4fun:

 

 

IMG-20240731-WA0005(1).jpg

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie:

Jakiej długości powinna być żaba aby auto podnosić o przodu za sanki i tył czyli dyfer?

 

Mam dwie 2T z Lidla, ale one podnoszą dopiero na pełnym wznosie i są bardzo niestabilne... szukam czegoś szerszego, stabilnego z odpowiednia długością i najlepiej z przekręcaną lewo prawo "machaczką"

 

ma ktoś coś sprawdzonego?

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dr.elich napisał(a):

Jaka mata bagażnika do SJ - ori używka czy jakiś zamiennik?
Pytanie 2 - kratka bagażnika. Mamy Ori w SG i brakuje nam tego w SJ. Czy zamiennik ma sens? Ori jest praktycznie niedostępna.

Nie wiem jak wygląda oryginał subaru, natomiast mam w golfie matę proline i jest spoko, w forku mam taką jak w linku poniżej i jest beznadziejna bo bardzo śliska, skrzynkę co wożę w bagażniku musiałem przypiąć do uchwytu bo jeździła non stop po całym bagażniku.

https://www.carmager.com/product-pol-2238-Mata-do-bagaznika-do-Subaru-Forester-III-SH-SUV-03-2008-01-2013-antyposlizgowa-samochodowy-dywanik-bagaznika-Aristar-Standard.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw8rW2BhAgEiwAoRO5rAgUA4oiD0Hybd5j7V1ZYCDNnYm-p0e10PcYgB5liMqqYVdWyQ7A5hoC1_MQAvD_BwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heloł.

Podczas jazdy z prędkością około 130-140 3x zamrygał check engine I po tym się nie świecił. Pierwszy raz coś takiego widzę. Auto jechało normalnie (jak dla mnie:upside-down-face_1f643-small:). Doczytałem, że to może być wypadanie zapłonu. Jeszcze nie sprawdzałem kabli, ale może ktoś już miał podobną sytuację?

 

Edit

Sprawdziłem. Przewody do cylindra 3 i 2 świecą się jak... No skaczą iskierki wesoło :biglol: na szczęście mam jakieś przewody na zapasie to jutro będę podmieniał.

W ogóle jak opryskałem cewkę to w miejscach gdzie było mokro to aż cała iskrzała :blink:

 Czyżby cewka też pomału dogorywała? :unsure:

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tuff napisał(a):

Nie wiem jak wygląda oryginał subaru, natomiast mam w golfie matę proline i jest spoko, w forku mam taką jak w linku poniżej i jest beznadziejna bo bardzo śliska, skrzynkę co wożę w bagażniku musiałem przypiąć do uchwytu bo jeździła non stop po całym bagażniku.

https://www.carmager.com/product-pol-2238-Mata-do-bagaznika-do-Subaru-Forester-III-SH-SUV-03-2008-01-2013-antyposlizgowa-samochodowy-dywanik-bagaznika-Aristar-Standard.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjw8rW2BhAgEiwAoRO5rAgUA4oiD0Hybd5j7V1ZYCDNnYm-p0e10PcYgB5liMqqYVdWyQ7A5hoC1_MQAvD_BwE

Org. kuweta w SG też  beznadziejna bo po niej wszystko lata i bez troczków  nie da się  jeździć normalnie na zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemka, w moim subaru forester 2006 ej20f dohc, ostatnio zobaczyłem w logach, że kąty avcs są ciagle bliskie zeru. Miał ktoś coś podobnego? patrzyłem filterek od strony pasażera i wygląda jakby nawet nie był używany. Olej zmieniany co 10-15kkm. Miał ktoś taki problem? Myślałem żeby jeszcze podłączyć solenoid pod akumulator i zobaczyć czy sie otwiera. Jest jakaś różnica który kabel wepne do którego pina +-? Załączam logi z pełnego buta do 5k obrotów i tak jak to wygląda w mapie. Pozdrawiam

avcs.png

romraiderlog_lpgs_20240827_173617.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tokar napisał(a):

Siemka, w moim subaru forester 2006 ej20f dohc, ostatnio zobaczyłem w logach, że kąty avcs są ciagle bliskie zeru. Miał ktoś coś podobnego? patrzyłem filterek od strony pasażera i wygląda jakby nawet nie był używany. Olej zmieniany co 10-15kkm. Miał ktoś taki problem? Myślałem żeby jeszcze podłączyć solenoid pod akumulator i zobaczyć czy sie otwiera. Jest jakaś różnica który kabel wepne do którego pina +-? Załączam logi z pełnego buta do 5k obrotów i tak jak to wygląda w mapie. Pozdrawiam

avcs.png

romraiderlog_lpgs_20240827_173617.csv 5.42 kB · 2 pobrania

 

Nie ma znaczenia jak podłączysz, tam jest zwykła cewka. Podłączasz 12V i zawór powinien zrobić ruch w maksymalnym zakresie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słuchajcie mam pytanie do posiadaczy SJ. Audio w tym aucie jest bardzo słabe i gra dużo gorzej niż w naszych staruszkach gdzie są wyciszone drzwi, zmienione głośniki i dołożone wzmacniacze. Niby jest tam Harman Kardon ale brzmi to strasznie słabo, zero głębi. Wiem, że z uwagi na to że jest tam jakiś dziwny wzmacniacz wymiana czegokolwiek jest problematyczna. Pytanie brzmi - czy samo wyciszenie drzwi sprawi, że to audio jakoś zagra? Czy ten system jest aż tak słaby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2024 o 19:05, rutra80 napisał(a):

Nie resetowałeś kompa ostatnio? Z tego co zauważyłem u siebie AVCS nie działa poniżej 60C i jakiś czas po resecie kompa.

Po resecie czy reflashu trzeba zrobić adaptację AVCSa żeby zadziałał od razu - m.in. auto musi stać w miejscu na wolnych obrotach poniżej 1200RPM, temperatura płynu musi być powyżej 50 stopni, silnik pracować przez określony czas (nie pamiętam już jaki jest domyślnie w ECU) i pozycja kół AVCS musi być właściwa. Dopóki wszystkie warunki nie będą spełnione AVCS nie ruszy, adaptacja powoduje że zadziała od razu. 

 

Tutaj więcej:

https://cobbtuning.atlassian.net/wiki/spaces/PRS/pages/2407464999/Tech+Bulletin+-+AVCS+Activation+Improvement

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
gdzie w Forku SG jest czujnik temperatury zewnętrzne? bo wydaje mi się, że zaczął mi od jakiegoś czasu zaniżać 3-4 stopnie na zegarach do tego co jest w realu
Pomiędzy chłodnicą a zderzakiem od strony kierowcy.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


519dae03d4b68f0c9ed39e8d6fdf248e.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...