Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, VEC napisał(a):

kupiłem sobie rozpórki staffa bo zaraz będę zmieniał stabilizatory na grubsze, ale oczywiście nie są P&P...

Trzeba przerobić trochę rurkę od klimy przy ścianie grodziowej, a druga to wykładzina, plastiki itp.

 

i tu pytanie: czy te rozpórki przód+ tył są warte kombinowania? nie wiem czy je zwracać czy jest o co walczyć :P

 

 

 

Ja proponuję (jak masz jakiegoś człowieka), żeby wyspawać sobie rozpórkę :) zrobisz sobie przynajmniej po swojemu. Ja mam tak, że zawór od klimy nie zasłania, a przy "sprytnych rączkach" filtr powietrza też wymieniam, choć u Ciebie to akurat nie problem:D z tyłu natomiast polecam mieć taką na szybkozłączki, bo czasem coś większego się przewiezie to zamiast latać z kluczami to sobie od razu odkręcasz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, VEC napisał(a):

Trzeba przerobić trochę rurkę od klimy przy ścianie grodziowej

To najgorsza rzecz jaka można zrobić jeśli układ klimatyzacji działa poprawnie bo nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Lepiej rozpórkę wymienić na P&P nawet z dopłatą 100% bo to i tak taniej wyjdzie niż później naprawa klimatyzacji.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Ja proponuję (jak masz jakiegoś człowieka), żeby wyspawać sobie rozpórkę :) zrobisz sobie przynajmniej po swojemu. Ja mam tak, że zawór od klimy nie zasłania, a przy "sprytnych rączkach" filtr powietrza też wymieniam, choć u Ciebie to akurat nie problem:D z tyłu natomiast polecam mieć taką na szybkozłączki, bo czasem coś większego się przewiezie to zamiast latać z kluczami to sobie od razu odkręcasz :)

zasadniczo to pytałem czy rozpórki dają wyczuwalny efekt :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Henryk82 napisał(a):

To najgorsza rzecz jaka można zrobić jeśli układ klimatyzacji działa poprawnie bo nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Lepiej rozpórkę wymienić na P&P nawet z dopłatą 100% bo to i tak taniej wyjdzie niż później naprawa klimatyzacji.

dokładnie, ale ja zrobiłem rurkę jak należy, czyli lewa strona z STI a prawa XT. Teraz mieści się i IC z STI jak i nie wkurza rozpórka. wszelkie naprężenia na przewodach mogą uszkodzić chłodnicę w strefie kabinowej a jej wymiana pewnie mało-inwazyjna nie jest.

 

tutaj widać różnice czyli XT vs STI+XT

 

btw, rurka z STI jest taka sama jak w imprezie z automatem a co nie nazywa się STI oznacza dużo taniej :)

 

IMG_20220802_125932755_20220802_125935132.thumb.jpg.7abe7463f60014f945b9f313918ea727.jpgIMG_20220802_125948517_20220802_125948721.thumb.jpg.696fa3ec4c04c3b34b7ac592bbb1925d.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, AdaSch napisał(a):

dokładnie, ale ja zrobiłem rurkę jak należy, czyli lewa strona z STI a prawa XT. Teraz mieści się i IC z STI jak i nie wkurza rozpórka. wszelkie naprężenia na przewodach mogą uszkodzić chłodnicę w strefie kabinowej a jej wymiana pewnie mało-inwazyjna nie jest.

 

tutaj widać różnice czyli XT vs STI+XT

 

btw, rurka z STI jest taka sama jak w imprezie z automatem a co nie nazywa się STI oznacza dużo taniej :)

 

IMG_20220802_125932755_20220802_125935132.thumb.jpg.7abe7463f60014f945b9f313918ea727.jpgIMG_20220802_125948517_20220802_125948721.thumb.jpg.696fa3ec4c04c3b34b7ac592bbb1925d.jpg

 

 

Tak mi się skojarzyło :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, VEC napisał(a):

zasadniczo to pytałem czy rozpórki dają wyczuwalny efekt :P

Dają bardzo wyczuwalny efekt. Nic nie trzeba kombinować przy rozpórkach Whiteline. Dawno temu założyłem w swoim jednocześnie przód i tył. Baaardzo pozytywny wpływ na prowadzenie. Tak z ciekawości popatrzyłem na cenę i nawet nie podrożały zbyt dużo;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Daniel Janus napisał(a):

Dają bardzo wyczuwalny efekt. Nic nie trzeba kombinować przy rozpórkach Whiteline. Dawno temu założyłem w swoim jednocześnie przód i tył. Baaardzo pozytywny wpływ na prowadzenie. Tak z ciekawości popatrzyłem na cenę i nawet nie podrożały zbyt dużo;)

I buda jest bardziej zwarta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

I buda jest bardziej zwarta:)

wg mnie dół daje więcej a tak w ogóle to z uwagi na konstrukcję, warto mieć cały komplet :)

ja byłem grzeczny w 2022 :) a jen do PLN robił robotę. Mam komplet góra dół, przód i tył auta.

Co prawda, jeszcez nie założony z powodu kilku braków do wielkiego moda a nie chce wiele razy tego rozbierać w drobny mak... ale już niedługo- przed zimą :)

 

IMAG0323.jpg.42ff28557c6ec287a2500846de8c3670.jpg

 oczywiście jedyna właściwa na tył góra

image.png.3807a7c03584bf8db296651c1221f710.png

plus odpowiedni szbyko-zamykacz bo seryjne śruby nie są fajne jedy potrzeba ją zdemontować

image.png.fe3f18c9390821a2981c7ea8c4389037.png

dół to oczywiście również podpora dolnego dyfuzora od STI - jest sporo ciszej a szyba tylna drastycznie mniej się brudzi.

 

dolna rozpora przód, pomimo, że jest niemal identyczne z imprezą nie pasuje, to samo dot mocowania dyfuzora - musi być do XT inaczej trzeba robić "rzeźnię"

 

jedyne ce mnie wkurza, to, że Cusco nie ma adaptara do pompy hamulcowej do XT a nie wiem czy od GD by pasowała...

 

co do jakości i wagi cusco - poezja (nie licząc dolnej tylnej rozpory, bo to coś solidnego)

Edytowane przez AdaSch
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, AdaSch napisał(a):

wg mnie dół daje więcej a tak w ogóle to z uwagi na konstrukcję, warto mieć cały komplet :)

ja byłem grzeczny w 2022 :) a jen do PLN robił robotę. Mam komplet góra dół, przód i tył auta.

Co prawda, jeszcez nie założony z powodu kilku braków do wielkiego moda a nie chce wiele razy tego rozbierać w drobny mak... ale już niedługo- przed zimą :)

 

IMAG0323.jpg.42ff28557c6ec287a2500846de8c3670.jpg

 oczywiście jedyna właściwa na tył góra

image.png.3807a7c03584bf8db296651c1221f710.png

plus odpowiedni szbyko-zamykacz bo seryjne śruby nie są fajne jedy potrzeba ją zdemontować

image.png.fe3f18c9390821a2981c7ea8c4389037.png

dół to oczywiście również podpora dolnego dyfuzora od STI - jest sporo ciszej a szyba tylna drastycznie mniej się brudzi.

 

dolna rozpora przód, pomimo, że jest niemal identyczne z imprezą nie pasuje, to samo dot mocowania dyfuzora - musi być do XT inaczej trzeba robić "rzeźnię"

 

jedyne ce mnie wkurza, to, że Cusco nie ma adaptara do pompy hamulcowej do XT a nie wiem czy od GD by pasowała...

 

co do jakości i wagi cusco - poezja (nie licząc dolnej tylnej rozpory, bo to coś solidnego)

Dobry zestaw :thumbup: Do mnie niedługo będzie płynąć ta dolna rozpórka przy stabie. Mam jeszcze 676 492 RT, ale czekam, aż wszystko będzie na miejscu :D

 

A propo dyfuzora, masz może zamontowany hak? Myślałem, czy organizować sobie ten bajer, ale u mnie jest belka od haka i to chyba mocno będzie kolidować...

Edytowane przez MrJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, MrJ napisał(a):

A propo dyfuzora, masz może zamontowany hak? Myślałem, czy organizować sobie ten bajer, ale u mnie jest belka od haka i to chyba mocno będzie kolidować...

nie mam, nie używam ale wg mnie będzie kolidować, bo dyfuzor prawie zachodzi pod zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otworzyłem lampę testową. Ktoś się orientuje czy ta biała jakby-uszczelka to jest faktycznie uszczelka czy jakaś pasta, co się tak ładnie ułożyła wokół plastiku klosza? ta lampa była kiedyś amatorsko naprawiana i jest czymś dodatkowo wysmarowana. Zastanawiam się co będzie trzeba usunąć i wyczyścić jak otworzę swoje z samochodu...

20230821_210500.jpg

20230821_210443.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, VEC napisał(a):

trzeba usunąć i wyczyścić jak otworzę swoje z samochodu...

Zależy, czy Twoje reflektory już ktoś ruszał. Jeżeli tak, to będziesz miał tam najróżniejszą masę uszczelniającą, wszystko do usunięcia, u mnie w OBK z 2006 roku zeszło bez problemu. Jeżeli Twoich reflektorów nikt jeszcze nie otwierał, będzie uszczelka (przynajmniej w OBK była). Uszczelkę można dostać nową w ASO, ale koszt do OBK wynosił 320 zł za sztukę. Dlatego wszyscy kupują tanią masę uszczelniającą, uniwersalną. Robiłem nawet testy na zakupionym w tym celu reflektorze. Jak się to zrobi dokładnie, to taka masa jest szczelna.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foresterze nie ma uszczelki, w SF i przedlifcie SG jest klej butylowy, w polifcie jakieś inne ustrojstwo. Jak ktoś ruszał i jest białe to pewnie klej butylowy. Oczyścić, dać nowy klej butylowy, złożyć, będzie działać :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy regulacja drzwi w Forku MY06 jest do ogarnięcia samemu? Zazwyczaj regulacja drzwi kojarzy mi się z pogorszeniem stanu wyjściowego…

Od jakiegoś czasu przy otwieraniu przednie drzwi zahaczają o błotnik. Prawa i lewa strona. Prawa dużo gorzej niż lewa. Patrząc na ślady zaprawek, to dzieje się to już od czasów poprzednich właścicieli, ale sytuacja ostatnio się nieco pogorszyła :(

 

Drzwi kierowcy szczelina na oko ok, ale drzwi „wystają” bardziej niż błotnik. Pasażer na równo z błotnikiem, ale szczelina zacieśnia się do dołu.
 

Jakiś zakład blacharski to ogarnie? ASO? 
 

Drzwi kierowcy

IMG_6850.thumb.jpeg.42a7e8064d865f838e4a8514013914aa.jpeg

 

IMG_6852.thumb.jpeg.d7a6352f4097b5d6c4292febdc70bc2f.jpeg

 

Drzwi pasażera

IMG_6853.thumb.jpeg.eaa9fef612693d357717a6ab2b0d78e7.jpeg

 

wideo

 

 

Edytowane przez MrJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, MrJ napisał(a):

Czy regulacja drzwi w Forku MY06 jest do ogarnięcia samemu? Zazwyczaj regulacja drzwi kojarzy mi się z pogorszeniem stanu wyjściowego…

Od jakiegoś czasu przy otwieraniu przednie drzwi zahaczają o błotnik. Prawa i lewa strona. Prawa dużo gorzej niż lewa. Patrząc na ślady zaprawek, to dzieje się to już od czasów poprzednich właścicieli, ale sytuacja ostatnio się nieco pogorszyła :(

 

Drzwi kierowcy szczelina na oko ok, ale drzwi „wystają” bardziej niż błotnik. Pasażer na równo z błotnikiem, ale szczelina zacieśnia się do dołu.
 

Jakiś zakład blacharski to ogarnie? ASO? 
 

Drzwi kierowcy

IMG_6850.thumb.jpeg.42a7e8064d865f838e4a8514013914aa.jpeg

 

IMG_6852.thumb.jpeg.d7a6352f4097b5d6c4292febdc70bc2f.jpeg

 

Drzwi pasażera

IMG_6853.thumb.jpeg.eaa9fef612693d357717a6ab2b0d78e7.jpeg

 

wideo

 

IMG_6851.mov 26.88 MB · 0 pobrań  

 

 

dokładnie. po prostu przy otwartych drzwiach złap oburącz za błotnik na wysokosci srodka szczeliny i sie solidnie zaprzyj całym ciałem. nie potrzebujesz jakochś pdrów czy czegoś... widziałek kiedyś jak to lakiernik robił:lol:

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, VEC napisał(a):

otworzyłem lampę testową. Ktoś się orientuje czy ta biała jakby-uszczelka to jest faktycznie uszczelka czy jakaś pasta, co się tak ładnie ułożyła wokół plastiku klosza? ta lampa była kiedyś amatorsko naprawiana i jest czymś dodatkowo wysmarowana. Zastanawiam się co będzie trzeba usunąć i wyczyścić jak otworzę swoje z samochodu...

20230821_210500.jpg

20230821_210443.jpg

 

Będziesz wymieniał klosze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, LosioDriver napisał(a):

 

Będziesz wymieniał klosze?

w jwdnym, bo spękały, ale na używkę. Drugi wymaga polerki od środka. Przy okazji pomaluje przedni odbłyśnik na czarny połysk B) tylko jeszcze nie wiem kiedy znajde na to czas, ale zbieram sprzęt i wiedzę :P klej butylowy już mam:) 

 

dostałem jedną oferte na 3 zapytania o regeneracje lamp- 3tysie... za tyle to wole sam sie pobawic. może się uda z satysfakcją:mrgreen:

Edytowane przez VEC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, VEC napisał(a):

ok, a czym to potraktować? :)

Oryginalne mazidło od subaru, ja to wyskrobałem ile się da, potem nie pamiętam  albo benzyna ekstrakcyjna, aceton lub alkohol izopropylowy patyczkiem do uszu lub szmatka na śrubokręt i czyścisz. Nie musisz się aż nad tym za bardzo spuszcz.... no wiesz :D. Potem dałem Sika Lastomer 710 i z lampami było wszystko ok.

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 szybkie pytania

1 zaparowała mi lampa jak rozumiem gdzieś dostała się woda więc suma summarum i tak muszę ją rozkleić i skleić na nowo?

2 wyskoczył mi dzisiaj błąd P2016 - “Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Low Bank 1.” jest to błąd raczej ogólny i trzeba kopać miernikiem czy jakiś pewniaczek? Internet podpowiada coś o zaworze podciśnienia albo imrc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...