Jump to content
Haze

Forester - SZYBKIE PYTANIE

Recommended Posts

Panowie(i Panie), czy przeguby do tyłu i do przodu mają taką samą liczbę zębów na pieście?

Wiem, że pytanie jest z d....nikąd ale pilnie potrzebuję takowej informacji.
Pzdr.Mr.S.W.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doczytałem, że cyklicznie "uruchamiające się" syczenie słyszalne w kabinie to może być kwestia kompresora/ubytku czynnika chłodzącego. Ale czy układ klimy chodzi nawet kiedy jest ona wyłączona? Bo klimy nie używam zbyt często a to syczenie słyszę ostatnio prawie zawsze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak klima pracuje nawet gdy jest wyłączona. W trybie auto oraz szyba

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do cykania, mam ciche słyszalne w kabinie cykanie co ok 30-40sek cyknięcie jakby przekaźnika. Słyszalne jest jakby w lewych drzwiach. Ewentualnie gdzieś po lewej stronie.

Drugi dziwny dźwięk. Po odpaleniu auta po dłuższym postoju po ok 2 min jazdy słychać dziwny dźwięk jakby coś się przestawiało. Dźwięk słyszalny po prawej stronie w podszybiu-wygląda jakby jakiś mechanizm przestawiał się od nawiewów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak klima pracuje nawet gdy jest wyłączona. W trybie auto oraz szyba

 

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

 

Ale możesz ja wyłączyć. Zawsze po przełączeniu "na szybę" lub "nogi i szybę, klimatyzacja się włączy i jeśli nie chcesz aby pracowała, naciskasz na guziczek włącz/wyłącz AC. Tak jest w MY07.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to znowu 2 pytania, a właściwie 3:

 

1. Czy to, że prawe światło mijania mam na żarówce H11, a lewe na KUŹWA H7 :o to owoc geniuszu japońskich inżynierów, czy raczej poprzedniego właściciela, który ściągnął auto z US i wymieniał lampę?? Bo mi trochę ciśnienie skoczyło jak wytargałem aku i chciałem wymienić drugą żarówkę...

 

2. No właśnie, akumulator. Oczywiście nie przyjrzałem się dokładnie przed wyjęciem i miałem dylemat: czy mocowanie aku w Forku naprawdę jest tak wysoce wyrafinowane, że polega na wciśnięciu tej trzymającej go brechy w dziurę między blachami, tak jak na zdjęciu?

 

aku-w-forku.jpg

Sorry za poruszone zdjęcia.

 

Bo aż się boję takich patentów...

 

 

3. Akumulator ciąg dalszy. Poprzedni właściciel wymienił go wprawdzie na nowy, ale na zasadzie "wsadzę co mam pod ręką". No i wpakował klamota 74Ah, który wchodzi tam na styk i w efekcie nie ma w ogóle mowy o wymianie żarówki bez wyciągnięcia aku. A ponieważ jestem leniwy zacząłem kombinować czy da się wstawić tam coś krótszego, tak żeby nie trzeba było go targać przy wymianie żarówki. Instrukcja zaleca 52Ah, ale czy to nie będzie za mało?? Możecie coś polecić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie,

Ktoś z szanownych na The Forum orientuje się, czy przednia szyba lewa(drzwi kierowcy) do forestera SG,

jest taka sama z przedlift a polift ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalog pokazuje jeden rodzaj, więc przedlift a polift jest ten sam  :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chrzan94 dzięki wielkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie punktu 3 z mojego poprzedniego posta:

 

3. Akumulator ciąg dalszy. Poprzedni właściciel wymienił go wprawdzie na nowy, ale na zasadzie "wsadzę co mam pod ręką". No i wpakował klamota 74Ah, który wchodzi tam na styk i w efekcie nie ma w ogóle mowy o wymianie żarówki bez wyciągnięcia aku. A ponieważ jestem leniwy zacząłem kombinować czy da się wstawić tam coś krótszego, tak żeby nie trzeba było go targać przy wymianie żarówki. Instrukcja zaleca 52Ah, ale czy to nie będzie za mało?? Możecie coś polecić?

 

Dzisiaj poprzymierzałem kilka akusów i najkrótszy jaki znalazłem o sensownej pojemności (Forse 60Ah) miał 23 cm na długość, czyli był prawie o 5cm krótszy od tego co mam - niestety i tak dostęp do żarówki pozostawiał bardzo ograniczony, dekiel jakoś tam da się odkręcić, ale operować potem z wymianą żarówki to już chyba tylko dziecko by dało radę ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalog pokazuje jeden rodzaj, więc przedlift a polift jest ten sam :)

Może mi to ktoś jeszcze potwierdzić?

Chciałbym mieć pewność, przed odbiorem od kuriera

 

 

Wysłane z Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jeszcze raz thx @@chrzan94

 

Wysłane z Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj prawdopodobnie odstawiam Forka na UPG. Skoro auto będzie rozgrzebane przez parę dni to planuję jeszcze zrobić/wymienić:

* rozrząd,

* olej w skrzyni,

* olej w mostach,

* płyn hamulcowy,

* płyn chłodniczy,

* świece + kable WN (jeśli będzie potrzeba).

 

Komuś przychodzi do głowy co jeszcze warto by szarpnąć korzystając z okazji??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj prawdopodobnie odstawiam Forka na UPG. Skoro auto będzie rozgrzebane przez parę dni to planuję jeszcze zrobić/wymienić:

* rozrząd,

* olej w skrzyni,

* olej w mostach,

* płyn hamulcowy,

* płyn chłodniczy,

* świece + kable WN (jeśli będzie potrzeba).

 

Komuś przychodzi do głowy co jeszcze warto by szarpnąć korzystając z okazji??

Sprzegło - ocenic stan i w razie W - wymienić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz lpg to warto sprawdzić zawory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie przy UPG chyba ktoś chociaż "popatrzy" na zawory :)

Głowice też bym oddał na sprawdzenie szczelności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik już w kawałkach:

 

forek-silnik_1000px.jpg

 

I kto to kuźwa teraz poskłada? :lol:

 

I przy okazji oczywiście pytanie: gładzie cylindrów są idealne, jak lustro, ale w tle jest taki nalot:

 

forek-nagar_1000px.jpg

 

Rzecz jest absolutnie niewyczuwalna pod palcem, i przy okazji też nie do wyczyszczenia... Co to może być? Rdza? Czyżbym trafił na jakiegoś topielca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam; jestem tu nowy więc pozdrawiam wszystkich miłośników Subaru.

Od tygodnia jestem posiadaczem Forka SF z 1998 roku silnik 2.0 125 KM b+gaz;

Potrzebuję informacji na temat:

1.Światła cofania, są 2 lampy, czy steruje je 1 wyłącznik w skrzyni biegów?

2.Ma ktoś plik dxf z dystansami pod tylne sprężyny ?

3. Znajdę gdzieś instrukcję obsługi ?

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za linki, ale pojawia się pytanie o hasło do forum i jakiś brak uprawnień.

Wiecie o co chodzi  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za linki, ale pojawia się pytanie o hasło do forum i jakiś brak uprawnień.

Wiecie o co chodzi  ?

Wyjdź na główną stronę http://forum.subaru.pl i przeczytaj zasady (w tym hasło) korzystania z działu Jadę nielegala :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...