Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

14 godzin temu, 133699 napisał:

Jak to jest z tymi mimośrodami.

 

Podniosłem SFa, obecnie ok 34cm od progu do gleby. Przód fabryczne mimośrody i wyszło na równo ładnie. Tył mimośrody 14mm i jak tego nie ustawię mam widoczny pozytyw.

Przekroczyłem po prostu limit "liftu" i muszę obniżać sanki, czy źle je montuje? oczywiście montuje te podkładki dołączone do zestawu.

 

PS. mcpherson nie był rozwiercany pod te śruby.

Zrób fasolki  na górnej śrubie amora i geo wyjdzie.

Edytowane przez Pan Dziedzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowolna dedykowana do montażu w otwór (najlepiej z włącznikiem):

 

https://allegro.pl/oferta/3-0-qc-usb-ladowarka-samochodowa-gniazdo-on-off-r-11002056907

 

lub po taniości zwykła jak do gniazda tylko rozebrana i podpięta do instalacji

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień klocki, przy RC5 te EBC nie hamują RC5 są bardzo agresywne, i przy nich wszystko, co na ulicę wydaje się gumowate. 
Niby tak, ale w innych autach takiego wrażenia nie ma. Te EBC już rok jeżdżą na aucie więc dość czasu by się odzwyczaić od RC5plus. Ewidentnie przez chwilkę przy hamowaniu na dojazdach w korku nic się nie dzieje. Legacy zdaniem żony hamuje dużo lepiej - tam jest co prawda zacisk z Peugeota ale z jakimś zwykłym klockiem (chyba Texar, nie wiem co tam kolega @Oktan założył) bierze od samej góry ruchu pedału.

Żółte EBC to niby bardzo sportowe klocki. Dziwne jest, że mój serwis mówi, że hamują bardzo dobrze. Inna sprawa, że twierdzą, że Legacy jak na modzony zacisk hamuje bardzo słabo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, dr.elich napisał:

Niby tak, ale w innych autach takiego wrażenia nie ma. Te EBC już rok jeżdżą na aucie więc dość czasu by się odzwyczaić od RC5plus. Ewidentnie przez chwilkę przy hamowaniu na dojazdach w korku nic się nie dzieje. Legacy zdaniem żony hamuje dużo lepiej - tam jest co prawda zacisk z Peugeota ale z jakimś zwykłym klockiem (chyba Texar, nie wiem co tam kolega @Oktan założył) bierze od samej góry ruchu pedału.

Żółte EBC to niby bardzo sportowe klocki. Dziwne jest, że mój serwis mówi, że hamują bardzo dobrze. Inna sprawa, że twierdzą, że Legacy jak na modzony zacisk hamuje bardzo słabo.

No to w pierwszej kolejności odpowietrzyć porządnie we właściwej kolejności. Potem sprawdź czy klocki albo tarcze nie są zeszklone, bo też będzie taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, dr.elich napisał:

Cztery razy już odpowietrzali, w tym ostatni po zmianie na oplot. Klocki od nowości tak hamowały, więc raczej zeszklone nie są.

No to moim zdaniem klocki są winne, może od początku były źle ułożone i się zeszkliły. Wymień je i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu od razu wymieniać zeszklone klocki? Zetrzeć ręcznie zeszkloną warstwę (na przykład papierem 120/180, konieczne w rękawicach i na zewnątrz, bo mocno pyli, rzecz jasna).

Ja tak ogarnąłem klocki, które przegrzały się przez stojący tłoczek w zacisku i piszczały niemiłosiernie. Po regeneracji dalej piszczały, a dzięki starciu niewielkiej warstwy (max 1mm) wszystko wróciło do normy.

 

Co prawda, to w temacie zeszklonych klocków, nie wiadomo, czy to konkretnie przypadek @dr.elich. Jeśli jednak pamięć go nie zawodzi i lipa nadeszła wraz ze zmianą klocków na inną markę, to mi śmierdzi przyzwyczajeniem się do agresywnego klocka, a następnie przesiadką na coś o zupełnie innej charakterystyce. Może się człowiek zdziwić i szukać awarii, gdzie jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak było - odebrałem wóz z zapewnieniem warsztatu, że to mega genialne sportowe klocki a hamuje to gorzej niż seria w Forester że ojca na klockach texar. Przy tej cenie klocków oczekiwałem, że będzie to coś na poziomie DS2500 (które w opinii warsztatu są gorsze niż żółte EBC).

Myślę jeszcze, czy pompa hamulcowa może tu być przyczyną - jak pisałem wcześniej, takie odczucie znam z zapowietrzonego układu hamulcowego (w Polonezie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, dr.elich napisał:

Dokładnie tak było - odebrałem wóz z zapewnieniem warsztatu, że to mega genialne sportowe klocki a hamuje to gorzej niż seria w Forester że ojca na klockach texar. Przy tej cenie klocków oczekiwałem, że będzie to coś na poziomie DS2500 (które w opinii warsztatu są gorsze niż żółte EBC).

Myślę jeszcze, czy pompa hamulcowa może tu być przyczyną - jak pisałem wcześniej, takie odczucie znam z zapowietrzonego układu hamulcowego (w Polonezie).
 

Chyba najszybszą opcją byłoby tutaj wymiana klocków, a najtańszą sposób @rosaskc

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Bardzo fajny temat

 

Mam pytanie SF 2012 z łańcuchem rozrządu ma regulację luzów na śrubki czy szklanki?? konkretnie ten: JF1SHJLW4CG322838, https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-subaru-forester-2-0-sh-salon-polska-i-wlasciciel-pelna-opcja-bezwypad-ID6EBlOt.html?

jutro jadę oglądać i chciałbym wiedzieć.Potencjalnie chciałbym zagazować maszynkę. Mam teraz Legaca 99 i gaz sprawuje się bez zarzutu

 

dzięki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, PILOTZOLSZTYNA napisał:

Cześć

Bardzo fajny temat

 

Mam pytanie SF 2012 z łańcuchem rozrządu ma regulację luzów na śrubki czy szklanki?? konkretnie ten: JF1SHJLW4CG322838, https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-subaru-forester-2-0-sh-salon-polska-i-wlasciciel-pelna-opcja-bezwypad-ID6EBlOt.html?

jutro jadę oglądać i chciałbym wiedzieć.Potencjalnie chciałbym zagazować maszynkę. Mam teraz Legaca 99 i gaz sprawuje się bez zarzutu

 

dzięki za odpowiedz

Silnik DOHC, regulacja szklanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym że jest cieplej i jakoś tak łatwiej przychodzi wychodzenie z auta na trasie postanowiłem w końcu poszukać co mi świszczy w Forku tak okrutnie jakby była uchylona szyba.

Zaklejałem taśmą klejąca kolejne kawałki drzwi, jednak nawet mimo zaklejenia całych nie dało to rezultatu. Następnie zaklejałem przednią szybę - tak samo bez rezultatu. Finalnie zaklejałem lusterko w miejscu gdzie się je składa - odcinek kilku centymetrów tylko od czoła auta - cisza.

Teraz pytanie dlaczego nagle tak się stało (świst pojawił się pewnego dnia), dlaczego tylko z lewej. Lusterko jest całe, bez pęknięć, bez jakichkolwiek uszkodzeń więc wnioskuję, że pewnie coś stało się wewnątrz, jakaś wydmuchana uszczelka, pianka itp.

Przerabiał to ktoś?

ac45da8abb7393310ed23dc408bddb1e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2022 o 14:15, Kiwi 4ester napisał:

Waszym zdaniem, dałoby się tu upakować jakieś USB z szybkim ładowaniem? Jeśli tak, to jak? :)

IMG_20220416_135722.thumb.jpg.9ae193544bbe3c12056c7a8f0ace0553.jpg

 

IMG_20220416_135732.thumb.jpg.dc5aaf300dbd902c58b9e2d7a523fd67.jpg

 

 

Jeśli telefon podłączasz do auxa i będziesz ładować równocześnie telefon z instalacji to zrobi się nieprzyjemna pętla masy...

będziesz słyszał piszczenie które będzie narastało wraz z wzrostem obrotów silnika(stawiam że generuje to układ zapłonowy)

 

Teoretycznie ładowarka z izolacją galwaniczną powinna rozwiązać problem (ja taką zamówiłem i czekam aż dotrze) bądź trzeba wtedy podłączyć dodatkowy izolator/tłumik na sygnale (może jednak on pogarszać jakość sygnału)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś patent jak przykręcić ramkę do rejestracji na tylną klapę do Forestera SG. Z prawej strony udało mi się jakoś przykręcić śrubę z nakrętka od spodu ale z lewej nie ma praktycznie żadnego dostępu. Wiem, wiem że jest opcja przyklejenia rejestracji na rzep z klejem ale to przerabiałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przykręconą, więc jakoś się da :)

jak zmieniali ramki w zeszłym roku w warsztacie to zajęło im to 5 minut i nie zdejmowali plastikowego poszycia od środka klapy,

czyli muszą być normalne wkręty -pewnie w plastikowe kołki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, LosioDriver napisał:

Ja też normalnie przykręcałem do fabrycznych otworów z gwintem na klapie.

Gdyby były u mnie te gwinty w klapie świat byłby dużo prostszy :) Niestety mi właśnie wypadły i muszę od spodu dać nakrętkę. Jeszcze zastanawiam się nad nitami ale nie wiem czy są z takim szeroki łepkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby były u mnie te gwinty w klapie świat byłby dużo prostszy Niestety mi właśnie wypadły i muszę od spodu dać nakrętkę. Jeszcze zastanawiam się nad nitami ale nie wiem czy są z takim szeroki łepkiem.
Nitonakrętki. A tych plastików się nie dostanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitonakrętki wymagają specjalnego narzędzia.

 

A tu proszę coś takiego:

 

https://allegro.pl/oferta/nity-kolorowe-szeroki-4-8x16-czarny-ral9005-10szt-11764807736

Edytowane przez Subary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...