radix99 Opublikowano 18 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2023 (edytowane) No i po przeglądzie po 4 latach (lub 60.000km). Nuda, nic się nie dzieje. Płyny, oleje, kontrola. Za rok olej w skrzyni biegów, bo dziś zaledwie 48.000km na liczniku. Dopiero po powrocie do domu z Nowizny koło Dzierżoniowa (MTS Subaru Marasa) zauważyłem to, co na filmie EDIT: jakiś błąd przy ładowaniu pliku, moment... EDIT2: teraz powinno być ok 20231117_184303a.avi Edytowane 18 Listopada 2023 przez radix99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2023 46 minut temu, radix99 napisał(a): Dopiero po powrocie do domu z Nowizny koło Dzierżoniowa (MTS Subaru Marasa) zauważyłem to, co na filmie Standard - w subarowym niezrozumiałym tłumaczeniu na polski „Ekran obejścia”, można wyłączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rok z Bagien Opublikowano 18 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2023 Też to mam od ostatniego serwisu, czyli końca sierpnia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 18 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2023 4 godziny temu, aflinta napisał(a): Standard - w subarowym niezrozumiałym tłumaczeniu na polski „Ekran obejścia”, można wyłączyć Jak? Bo kiedy już się nacieszę tym novum, to pewnie chciałbym zlikwidować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2023 2 godziny temu, radix99 napisał(a): Jak? Bo kiedy już się nacieszę tym novum, to pewnie chciałbym zlikwidować Na (chyba) włączonym silniku wejdź w ustawienia „mysiego kina” i tam będzie opcja o nazwie ekran obejścia (bypass screen). Można to wyłączyć. To ustawienie chyba i tak jest niezależne od informacji o zbliżającym się przeglądzie (co też tam się ustawia). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ovi Opublikowano 18 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2023 14 godzin temu, radix99 napisał(a): to, co na filmie U mnie też to aktywowali przy serwisie na 90kkm 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radix99 Opublikowano 19 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2023 W sumie... nie jest to bardzo upierdliwe, więc może zostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LukaXV Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Cześć Panowie, dziś w moim xv 2,0i 2019 po raz drugi aku odmówił posłuszeństwa , auto ma 4 lata ale w między czasie były dwa dłuższe postoje. Nie będę kombinował z reanimacją i kupię nówkę co polecacie , poniżej foto oryginału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Jak zwykle polecę, największy w Ah jaki wejdzie w łoże w samochodzie. Ja używałem VARTA wytrzymał ponad 8 lat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ovi Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 Wygląda, że siadły mi po 4,5 roku siłowniki gazowe od klapy bagażnika. Czy ktoś może już je wymieniał i może coś polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 42 minuty temu, ovi napisał(a): Wygląda, że siadły mi po 4,5 roku siłowniki gazowe od klapy bagażnika. Tak zupełnie padły, czy tylko z okazji niższych temperatur są mniej sprężyste? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ovi Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 25 minut temu, aflinta napisał(a): Tak zupełnie padły, czy tylko z okazji niższych temperatur są mniej sprężyste? Już od wakacji zauważyłem znaczący spadek ich wydajności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 20 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2023 28 minut temu, aflinta napisał(a): Tak zupełnie padły, czy tylko z okazji niższych temperatur są mniej sprężyste? Z okazji niższych temperatur u mnie zrobiły się bardziej sprężyste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 Dzisiaj zaordynowałem wymianę klocków hamulcowych tył/ przód. Wjechały TRW. Wymianę klocków tył/ przód i tarcz z tyłu zasugerowano mi w ASO na przeglądzie po 90kkm ale wymiana klocków nawet i tarcz, to taka banalna czynność, że nie miałem czelności zajmować tym ASO i zajął się tym Mechanik, który natychmiast stwierdził, że tarcz wymieniać nie trzeba. I teraz zagadka. Zdjęte klocki są OEM z wytłoczonymi napisami Subaru. Coś mi się błąka w pamięci, że na którymś przeglądzie wmówiono mi wymianę klocków z tyłu ale Mechanik twierdzi, że raczej z przodu, bo z przodu zużywają się szybciej. Tak czy inaczej albo te z przodu albo te z tyłu jeździły... od nowości? Nie chce mi się trzepać papierów ale może w Boże Narodzenie znajdę czas na to i dojdę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 Te z tyłu mniej się zużywają, to fakt. Ostatnio pisałem, że wymieniłem wszystko za jednym razem… ale te z tyłu (klocki i tarcze) były ok. Miałem nowe to założyłem , ale jakbym tego nie zrobił, to też by jeszcze pojeździły.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 8 minut temu, Snuff napisał(a): Te z tyłu mniej się zużywają, to fakt. Ostatnio pisałem, że wymieniłem wszystko za jednym razem… ale te z tyłu (klocki i tarcze) były ok. Miałem nowe to założyłem , ale jakbym tego nie zrobił, to też by jeszcze pojeździły. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk No to ja mam przebitkę z poprzedniego samochodu gdzie tylne klocki wymieniałem i wymieniałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snuff Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 No to ja mam przebitkę z poprzedniego samochodu gdzie tylne klocki wymieniałem i wymieniałem.W wątku o klockach cyknąłem foty „starych”; przednich właściwie nie było, tył ok, przebieg 50k, ale jeżdżę wokół komina Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2023 29 minut temu, Snuff napisał(a): W wątku o klockach cyknąłem foty „starych”; przednich właściwie nie było, tył ok, przebieg 50k, ale jeżdżę wokół komina Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk O! Zapomniałem o wątku o klockach! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan Opublikowano 29 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2023 Wymienialem wczoraj pasek napedu osprzetu. Wszystkie 3 lozyska w rolkach (wlacznie z rolka napinacza) sa przynajmniej lekko zuzyte. Przerabial juz ktos wymiane czy cale rolki trzeba kupic? Czasami popiskuja po odpaleniu. 150 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 29 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2023 10 godzin temu, Szczepan napisał(a): Wymienialem wczoraj pasek napedu osprzetu. Wszystkie 3 lozyska w rolkach (wlacznie z rolka napinacza) sa przynajmniej lekko zuzyte. Przerabial juz ktos wymiane czy cale rolki trzeba kupic? Czasami popiskuja po odpaleniu. 150 kkm. Co prawda w Forku ale również z FB20 mechanik wymieniał mi w rolkach same łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan Opublikowano 30 Stycznia Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia Macie jakieś dobre/złe doświadczenia ze wskazaniem pozostałego do przejechania dystansu na pozostałym paliwie? Dziś pierwszy raz zszedłem do 30 mil czyli około 50 km i nagle wskazanie znikło a pozostało tylko 5 poziomych kresek. To tak ma być? Jeśli schodzi do zera to ile jeszcze można przejechać? Tak, wiem trzeba tankować wcześniej. Pytam z ciekawości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szürkebarát Opublikowano 31 Stycznia Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 13 godzin temu, Szczepan napisał(a): Macie jakieś dobre/złe doświadczenia ze wskazaniem pozostałego do przejechania dystansu na pozostałym paliwie? Dziś pierwszy raz zszedłem do 30 mil czyli około 50 km i nagle wskazanie znikło a pozostało tylko 5 poziomych kresek. To tak ma być? Jeśli schodzi do zera to ile jeszcze można przejechać? Tak, wiem trzeba tankować wcześniej. Pytam z ciekawości. Kiedyś obserwowałem nieliniowe zachowanie się wskaźnika paliwa. Ktoś z TF wstawił rysunek zbiornika XV który jest bardzo nieregularny w przekroju pionowym. W moim XV od zatankowania do pełna do przejechanych jakichś 100 km bardzo przybywa dystansu do przejechania żeby osiągnąć minimum gdzieś w połowie wskaźnika, kiedy tego dystansu bardzo szybko ubywa. Z ciekawostek dodam, że kiedyś z duszą na ramieniu wyjeździłem paliwo tak, że wyświetlacz pokazał -- -- do dystrybutora. Po zatankowaniu do pełna okazało się, że jeszcze ze dwa litry chlupotały w baku ale nie polecam czegoś takiego bo i na zakręcie i na podjeździe może silnik zgasnąć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeł Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego XV MY17, 2.0 manual benzyna, niecałe 100.000km przebiegu, jestem pierwszym właścicielem, auto jeździ tylko po asfalcie. Odnośnie głównego wątku - trwałość / naprawy to u mnie wygląda to tak: - w ciągu 1-2 lat po gwarancji padły tylne LEDy od stopów (trzeba wymieniać cała lampę ~1500zł/szt) - posypało się wspomaganie (kierownica skręca w lewo, trzeba non stop kontrować) - serwis zaleca wymianę całej maglownicy (koszt szacowany na ok 12000zł). Używkę ciężko znaleźć, dobrego diagnostę, jeszcze trudniej. Na razie jeżdżę z tym problemem, ale jazda na ośnieżonej drodze to jak balansowanie na linie. Usterka eliminuje wszystkie zalety SAWD. - rdzewieje szyna mocowania fotela kierowcy (tak, tak, od strony wnętrza) - kontrolka systemy ISR wisi sobie od kilku lat i dynda na kabelku. To jakaś lipa dołożona w ostatniej chwili do auta i wygląda jak fastryga. Już mi zbrzydło ją doklejać. Najchętniej bym to obciął i wyrzucił. - ciągle coś skrzypi, albo świszcze (diabli wiedzą czy to dźwięki od kół czy od wału) - koszmar do diagnozowania / zostaje jeździć aż padnie i wtedy się okaże - najnowsza atrakcja to wymiana xenonów (krótkie światła) - wymiana prawego wymaga odpinania zderzaka (opinia z serwisu, instrukcja o tym nie wspomina) . - mam alergię na to auto, bo nie pozwala mi zapomnieć o tym, że je mam Moja opinia - sprzedać od razu po zakończeniu gwarancji i zapomnieć o tej marce. Moje ostatnie Subaru. Żona niestety nie pozwala mi się go pozbyć. Ma chyba próg bólu wyższy o kolejne kilkanaście tysięcy. Liczę na jakieś gradobicie albo pożar. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
555marcin Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 3 minuty temu, Kubeł napisał(a): XV MY17, 2.0 manual benzyna, niecałe 100.000km przebiegu, jestem pierwszym właścicielem, auto jeździ tylko po asfalcie. Odnośnie głównego wątku - trwałość / naprawy to u mnie wygląda to tak: - w ciągu 1-2 lat po gwarancji padły tylne LEDy od stopów (trzeba wymieniać cała lampę ~1500zł/szt) - posypało się wspomaganie (kierownica skręca w lewo, trzeba non stop kontrować) - serwis zaleca wymianę całej maglownicy (koszt szacowany na ok 12000zł). Używkę ciężko znaleźć, dobrego diagnostę, jeszcze trudniej. Na razie jeżdżę z tym problemem, ale jazda na ośnieżonej drodze to jak balansowanie na linie. Usterka eliminuje wszystkie zalety SAWD. - rdzewieje szyna mocowania fotela kierowcy (tak, tak, od strony wnętrza) - kontrolka systemy ISR wisi sobie od kilku lat i dynda na kabelku. To jakaś lipa dołożona w ostatniej chwili do auta i wygląda jak fastryga. Już mi zbrzydło ją doklejać. Najchętniej bym to obciął i wyrzucił. - ciągle coś skrzypi, albo świszcze (diabli wiedzą czy to dźwięki od kół czy od wału) - koszmar do diagnozowania / zostaje jeździć aż padnie i wtedy się okaże - najnowsza atrakcja to wymiana xenonów (krótkie światła) - wymiana prawego wymaga odpinania zderzaka (opinia z serwisu, instrukcja o tym nie wspomina) . - mam alergię na to auto, bo nie pozwala mi zapomnieć o tym, że je mam Moja opinia - sprzedać od razu po zakończeniu gwarancji i zapomnieć o tej marce. Moje ostatnie Subaru. Żona niestety nie pozwala mi się go pozbyć. Ma chyba próg bólu wyższy o kolejne kilkanaście tysięcy. Liczę na jakieś gradobicie albo pożar. Jakiś pechowy egzemplarz musiałeś trafć, pozostaje współczuć. Ja mam 2 lata starszego, z większym przebiegiem, i żadna z tych przypadłości nie miała miejsca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeł Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 40 minut temu, 555marcin napisał(a): Jakiś pechowy egzemplarz musiałeś trafć, pozostaje współczuć. Ja mam 2 lata starszego, z większym przebiegiem, i żadna z tych przypadłości nie miała miejsca Hmm, pewnie dlatego że Twój starszy Chcesz się zamienić ? Oddam nowszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się