Skocz do zawartości

Kubeł

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    warmińsko-mazurskie
  • Auto
    XV MY17

Osiągnięcia Kubeł

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

2

Reputacja

  1. Wspomaganie jest elektryczne. W/g serwisu maglownica mechanicznie nie jest uszkodzona. Posypało się coś w elektryce wspomagania. Niestety silnik wspomagania jest w zespole całej przekładni. Trzeba szukać używki i spróbować przełożyć sam silnik lub cały zespół maglownicy. No i znaleźć warsztat, który trochę powęszy w temacie, by potwierdzić diagnozę zniam zaczną się wydatki. Auto jeździ codziennie 2x po 10km na krótkiej trasie poza terenem zabudowanym (od wiochy do miasta, drogą asfaltowa). Poza tym raz na 1/2 miesiące jeździ 2x po 400km w dłuższej trasie. Robi rocznie ok 15000km. Jest od nowości regularnie serwisowane co 15kkm. Mam jeszcze Civica z 2008 (u mnie od 2015). Jest użytkowane dokładnie tak samo i na tych samych trasach co XV-ka i nic mu nie dolega. Porównanie wypada zdecydowanie na korzyść Hondy. Przez prawie 10 lat koszty napraw nieekspoatacyjnych nie przekroczyły 2000zł, co tylko pogłębia moją frustrację w stosunku do Subaru.
  2. Sprzedaj póki czas Ewentualnie postaw w jakimś malowniczym miejscu, oblej benzyną i podpal. Kit tam w kasę - rozkosz patrzenia jak płonie bezcenna
  3. Hmm, pewnie dlatego że Twój starszy Chcesz się zamienić ? Oddam nowszego
  4. WItam, Natrafiłem na problem z wymianą prawego xenonu (krótkie). Robiłem w/g instrukcji: - zdemonowałem wlot powietrza - przekręciłem pokrywkę komory lampy i...... ...nie udało mi się wyjąć pokrywki by odsłonić jarznik. Zaraz za pokrywką jest metalowy element (wygląda jak część nadwozia), który blokuje możliwość cofnięcia pokrywki by ją wydostać z kołnierza. Będę wdzięczny za poprawną instrukcję wymiany xenonu.
  5. XV MY17, 2.0 manual benzyna, niecałe 100.000km przebiegu, jestem pierwszym właścicielem, auto jeździ tylko po asfalcie. Odnośnie głównego wątku - trwałość / naprawy to u mnie wygląda to tak: - w ciągu 1-2 lat po gwarancji padły tylne LEDy od stopów (trzeba wymieniać cała lampę ~1500zł/szt) - posypało się wspomaganie (kierownica skręca w lewo, trzeba non stop kontrować) - serwis zaleca wymianę całej maglownicy (koszt szacowany na ok 12000zł). Używkę ciężko znaleźć, dobrego diagnostę, jeszcze trudniej. Na razie jeżdżę z tym problemem, ale jazda na ośnieżonej drodze to jak balansowanie na linie. Usterka eliminuje wszystkie zalety SAWD. - rdzewieje szyna mocowania fotela kierowcy (tak, tak, od strony wnętrza) - kontrolka systemy ISR wisi sobie od kilku lat i dynda na kabelku. To jakaś lipa dołożona w ostatniej chwili do auta i wygląda jak fastryga. Już mi zbrzydło ją doklejać. Najchętniej bym to obciął i wyrzucił. - ciągle coś skrzypi, albo świszcze (diabli wiedzą czy to dźwięki od kół czy od wału) - koszmar do diagnozowania / zostaje jeździć aż padnie i wtedy się okaże - najnowsza atrakcja to wymiana xenonów (krótkie światła) - wymiana prawego wymaga odpinania zderzaka (opinia z serwisu, instrukcja o tym nie wspomina) . - mam alergię na to auto, bo nie pozwala mi zapomnieć o tym, że je mam Moja opinia - sprzedać od razu po zakończeniu gwarancji i zapomnieć o tej marce. Moje ostatnie Subaru. Żona niestety nie pozwala mi się go pozbyć. Ma chyba próg bólu wyższy o kolejne kilkanaście tysięcy. Liczę na jakieś gradobicie albo pożar.
  6. Kubeł

    XV samo skręca

    Witam, moje XV (MY2017, manual 2.0) zaczęło samo skręcać w lewo. Geometria i koła wykluczone. W czasie jazdy kierownica usiłuje przekręcić się w lewo o kilka stopni od położenia neutralengo, co wymaga ciągłęgo korygowania. Kierownica w lewo obraca się praktycznie bez żadnego oporu. Problem występuje głónie przy niskich prędkowściach i jest szczególnie uciążliwy na śliskiej nawierzchni. Temat konsultowałem z ASO. Sugerują wymianę przekładni kierowniczej , ale wskazują raczej na napęd wspomagania (przy skręcie w lewo silniczek pobiera prąd ok 1A, w prawo bierze 4A). Wymiana całej przekładni na oryginał to ponad 10.000zł, rozważam więc wymianę na używaną lub próbę wymiany jedynie napędu wspomagania po wymontowaniu go z używki. Jeśli ktoś z forumowiczów miał podobny problem, to będę wdzięczny za sugestie. Nie jestem mechanikiem, więc nie zaszkodzi dostosować odpowiedzi do poziomu laika Załączam filmik z objawiami obserowanymi przy sprawdzaniu geometrii. IMG_2738.MOV
×
×
  • Dodaj nową pozycję...