Skocz do zawartości

Wymiana oleju w skrzyni


barszczewiak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mój samochodzik ma przejechane 200000 olej w skrzyni nie był wymieniany tak twierdzi fachowiec od automatów Spuścił go i zalał z powrotem Później wsiadł do auta i pojechaliśmy sprawdzić skrzynie Po sprawdzeniu powiedział że skrzynia sprawuje się bdb i on by wymienił ten olej ale decyzję pozostawia dla mnie Co robić bo powiedział też że wymiana może zaszkodzić a wtedy będzie potrzebny remont który jest kosztowny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W moim MT oleje w napędach co 50 tyś, w AT niezależne ASB zalecają co 60 tys. Koleś jak nie wymieniał przez 200kkm to do wymiany były tarczki, blok zawodowy - cirka 7tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykle się poprawia praca skrzyni po wymianie oleju, ten już lepkość pewnie dawno stracił, ja bym na Twoim miejscu wymienił, napewno skrzynia zacznie jeszcze lepiej pracować, a z tymi stereotypami, że po wymianie oleju skrzynia pada, jeśli ma paść to padnie na starym jak i na nowym oleju, olej trzeba zmienić skoro już jest stary:) Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienia się olej regularnie to skrzynia tego typu co moja jest nie do zajechania Ale jak ktoś nie dbał o to i olej jest w złej kondycji i nagle dostanie bardzo dobry to może zaszkodzić dla prawidłowej pracy skrzyni Automatyczna skrzynia składa się naprawdę z wielu skomplikowanych  części  


zwykle się poprawia praca skrzyni po wymianie oleju, ten już lepkość pewnie dawno stracił, ja bym na Twoim miejscu wymienił, napewno skrzynia zacznie jeszcze lepiej pracować, a z tymi stereotypami, że po wymianie oleju skrzynia pada, jeśli ma paść to padnie na starym jak i na nowym oleju, olej trzeba zmienić skoro już jest stary:) Pozdro

Koleś u którego byłem zajmuje się pełnym serwisem automatów ma dużą wiedzę Powiedział że wymiana oleju po takim przebiegu (200000) może przyspieszyć remont skrzyni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy tylko, że wymiana grawitacyjna (4-6 litrów z 10) to mieszanie oleju starego z nowym. Jest dobra, jeśli robimy ja regularnie. A jak olej nie był zmieniany od nowości to tylko wymiana dynamiczna, najlepiej z płukaniem skrzyni i z wymianą filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem tylko że nie płukali mi skrzyni zostało tam jakieś 3 litry starego oleju zalali 6 litrów świeżego Za 10000 km powtórzymy zabieg

Pamiętajmy tylko, że wymiana grawitacyjna (4-6 litrów z 10) to mieszanie oleju starego z nowym. Jest dobra, jeśli robimy ja regularnie. A jak olej nie był zmieniany od nowości to tylko wymiana dynamiczna, najlepiej z płukaniem skrzyni i z wymianą filtra.

Regularnie tzn. co ile kilometrów jak wymieniamy metodą grawitacyjną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w instrukcji. Konfiguratory firm trzecich mówią 60000 km / 4 lata. Manual np. do legacy MY05 USDM mówi sprawdzać co 30 miesięcy / 30000 mil (nie ma wymiany w planie), ale jak ciągniesz przyczepę to już wymiana 15 miesięcy / 15000 mil (24000 km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam.Mój samochodzik ma przejechane 200000 olej w skrzyni nie był wymieniany tak twierdzi fachowiec od automatów

 

Ale jak piszesz olej nie był wymieniany. A powinien 3 razy po 2/3 objętości.

 

Obecnie zostało Ci ok. 33% bardzo starego oleju. Przez 10000 km skrzynia się troche wypłucze. Jak zmienisz jeszcze raz tyle samo - zostanie Ci 11% starego oleju. Lepiej  trzeba było zmienić dynamicznie z płukaniem - wlałbyś ok. 10 litrów (litr na płukanie) i miałbyś 100% nowego oleju, a tak pójdzie Ci 12 litrów i będziesz miał tylko 89% nowego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero poznaje świat motoryzacji Pojechałem do mechanika o którym dobrze mówią zajmuje się tylko automatami i mu zaufalem Na starcie powiedział że jak zrobię mu płukanie to dobry olej może zaszkodzić Po 10000 zrobię tak jak piszesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już doświadczyłem dynamicznej wymiany w swoim subaru . Tez pojechałem do fachowców ktorzy zrobili dynamiczna wymianę oleju skończyło sie wymiana skrzyni .Moje ASO zaleca tylko grawitacyjnie i dokładnie mi to wyjaśniono dlaczego tak. Dlatego robią to od dwudziestu lat bez żadnych wtop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już doświadczyłem dynamicznej wymiany w swoim subaru . Tez pojechałem do fachowców ktorzy zrobili dynamiczna wymianę oleju skończyło sie wymiana skrzyni .Moje ASO zaleca tylko grawitacyjnie i dokładnie mi to wyjaśniono dlaczego tak. Dlatego robią to od dwudziestu lat bez żadnych wtop.

Możesz dokładniej opisać dlaczego wymiana grawitacyjna jest bezpieczniejsza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już doświadczyłem dynamicznej wymiany w swoim subaru . Tez pojechałem do fachowców ktorzy zrobili dynamiczna wymianę oleju skończyło sie wymiana skrzyni .Moje ASO zaleca tylko grawitacyjnie i dokładnie mi to wyjaśniono dlaczego tak. Dlatego robią to od dwudziestu lat bez żadnych wtop.

 

z miłą chęcia chciałbym usłyszeć uzasadnienie co do dynamicznej wymiany oleju i ich zagrożeniach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to była kwestia fachowców, a raczej fahoffcuf.

Mam nadzieję, że chociaż poczuli się odpowiedzialni za swoją pracę i wymienili skrzynię na swój koszt ...

Jeśli nie to faktycznie nie można ich nazwać fachowcami.


 

 

Dynamiczna wymiana oleju jest dobra jak robi się to regularnie 30-40 kkm

 

Jak się robi wymianę tak regularnie, to spokojnie wystarcza wg. mnie grawitacyjna.

Edytowane przez TOMA52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja już doświadczyłem dynamicznej wymiany w swoim subaru . Tez pojechałem do fachowców ktorzy zrobili dynamiczna wymianę oleju skończyło sie wymiana skrzyni .Moje ASO zaleca tylko grawitacyjnie i dokładnie mi to wyjaśniono dlaczego tak. Dlatego robią to od dwudziestu lat bez żadnych wtop.

Możesz dokładniej opisać dlaczego wymiana grawitacyjna jest bezpieczniejsza?
Skończyło sie na wymianie skrzyni. Najprawdopodobniej olej nigdy nie był wymieniany w skrzyni przez poprzedniego właściciela, wiec po zakupie pojazdu kolega zaproponował mi wymianę, a ze ma warsztat to skorzystałem z propozycji. Olej rzeczywiście przypominał smołę, natomiast kilkukrotne płukanie skrzyni spowodowało najprawdopodobniej zatkanie kanalików jakimś pozostałym syfem z oleju. Po wymianie oleju pojawiły sie dziwne stuki i szarpnięcia przy wrzuceniu na D i R. Skrzynia podczas jazdy zaczęła szarpać i zmieniła sie charakterystyka pracy na niekorzyść. Jeździłem tak przez kilka tygodni i w końcu udałem sie do pewnego mistrza który zajmuje sie automatami i po oględzinach oraz przejażdżce poteierdzil uszkodzenie i pierwsze co zapytał to czy olej był wymieniany dynamicznie? Wyciągnął jakieś swoje skrypty i zalecenia co do modelu aut i jasno stwierdził ze to może być przyczyna ze skrzynia tak sie zachowuje. Udałem sie tez do ASO i majster rownież potwierdził iż skrzynia jest uszkodzona i przyczyna mogła być dynamiczna wymiana która pozostawiła jakiś szlam w kanalikach. Próbowaliśmy to reanimować zlewając olej grawitacyjnie ale niestety bez skutku. Instrukcja wymiany oleju AT która przedstawili mi ASO jasno mówi iż olej wymienia sie grawitacyjnie. Znajomy który rownież wymieniał olej w Audi We wcześniej wspomnianym warsztacie mial podobne dolegliwości i z ciekawości zapytałem fachowców z VW który rownież potwierdzili info ze w pewnych modelach aut wymiana dynamiczna nie jest wskazana. U mnie skończyło sie wymiana skrzyni z dawcy Angola i zrobiono to za symboliczne pieniądze w ASO. Po wymianie skrzyni zalano mi zgodnie ze sztuka olej w at, i jakieś trzy tygodnie temu po przejechaniu 5 tys km wymieniłem ponownie zgodnie z zaleceniem ASO zleciało grawitacyjnie co miało zlecieć i wszystko działa jak trzeba. I nie kosztowało to majątku jak we wcześniej wspomnianym warsztacie. Opisuje fakty z mojego doświadczenia które mogą odbiegać od innych historii czy teorii związanych wymiana dynamiczna .

 

Amen

Jedynie co mogę polecić to wymieniać olej w at u dobrych fachowców którzy maja o tym pojęcie lub w ASO. Możecie mi wierzyć ze obciąża to mocno kieszeń . Z ciekawości postaram sie znaleźć linki lub info z zaleceniami dotyczącymi wymiany oleju w at. Ech

Edytowane przez diamond
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tłumaczył to w warsztacie asb pracownik, a inny człowiek zajmujący się automatami za oceanem w sumie potwierdził. Nowy olej ma silne właściwości myjące. Jeśli wypłucze osady i zblokują się w ciasnym kanale/ zaworze to może być kuku. Więc albo zmieniać regularnie, albo liczyć się z ryzykiem.

Mój obk miał w momencie zakupu 39tkm i... 8 lat. Dziadek z wermachtu oleju nie zmienił, wyglądał, pachniał ok. Olej, nie dziadek. Przy depnięciu w dywan, w "połowie" IV biegu czuć było szarpnięcie, przy spokojnej jeździe chodziła jak aksamit. Po pierwszej wymianie i kilku mocniejszych deptaniach jak ręką odjął. Jakiś czas jeszcze bałem się, że paproch przytka coś innego, ale filtr wyłapał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...