cybel Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 To jak jest w końcu z tą dwumasa? Wymieniać profilaktycznie przy 120kkm nawet bez objawów? Właśnie stuknęło mi 123kkm, objawów zero, historia auta znana, nic nie stuka, nic nie telepie. Wymieniać? Potwierdzić stan sprzęgła i dwumasy w ogarniętym serwisie,np:MTS i jak będzie wszystko ok. to zostawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin76w Opublikowano 18 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? Istotne są przeglądy, których musi być kpl Inne naprawy nie są brane pod uwagę, o ile ofc ktoś nie popsuł czegoś, co potencjalnie mogło mieć wpływ na dane zdarzenie. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki. W skrócie: W przypadku pierwszego właściciela: - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach W przypadku 2-giego właściciela - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach - warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.W skrócie: W przypadku pierwszego właściciela: - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach W przypadku 2-giego właściciela - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach - warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO Podaj link do źródła z informacja że pozostałe kwestie mechaniczne mogą być wykonane w nieASO Pisać na forum to można wiele ale jak będzie w przypadku kaboom ciężko zagwarantować a to może mieć wpływ na stan czyjegoś portfela. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.W skrócie: W przypadku pierwszego właściciela: - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach W przypadku 2-giego właściciela - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach - warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO Podaj link do źródła z informacja że pozostałe kwestie mechaniczne mogą być wykonane w nieASO Pisać na forum to można wiele ale jak będzie w przypadku kaboom ciężko zagwarantować a to może mieć wpływ na stan czyjegoś portfela. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Nie wiem po co doszukujesz się drugiego dna czy jakiegoś spisku. Jest jasno i na temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiejco jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.W skrócie: W przypadku pierwszego właściciela: - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach W przypadku 2-giego właściciela - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach - warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO Podaj link do źródła z informacja że pozostałe kwestie mechaniczne mogą być wykonane w nieASO Pisać na forum to można wiele ale jak będzie w przypadku kaboom ciężko zagwarantować a to może mieć wpływ na stan czyjegoś portfela. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Nie wiem po co doszukujesz się drugiego dna czy jakiegoś spisku. Jest jasno i na temat. Jak ktoś poslucha Ciebie i w przypadku kaboom jednak będzie sam musiał pokryć koszty zwrocisz mu je ? Dlatego polecam udane się do źródła i zasięgnięciu opini bezpośrednio bo nie jest to kwestia 100 czy 1000 "na waciki" Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiejco jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.W skrócie: W przypadku pierwszego właściciela: - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach W przypadku 2-giego właściciela - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach - warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO Podaj link do źródła z informacja że pozostałe kwestie mechaniczne mogą być wykonane w nieASO Pisać na forum to można wiele ale jak będzie w przypadku kaboom ciężko zagwarantować a to może mieć wpływ na stan czyjegoś portfela. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Nie wiem po co doszukujesz się drugiego dna czy jakiegoś spisku. Jest jasno i na temat. Jak ktoś poslucha Ciebie i w przypadku kaboom jednak będzie sam musiał pokryć koszty zwrocisz mu je ? Dlatego polecam udane się do źródła i zasięgnięciu opini bezpośrednio bo nie jest to kwestia 100 czy 1000 "na waciki" Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Ależ lubisz bić pianę ... Edytowane 19 Listopada 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Nie lubię braku konkretu. Jeśli masz potwierdzenie swoich słów z wiarygodnego źródła przytocz je inaczej jest to tylko czcza pogodanka, która może chłopaka narazić na duże koszty. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgoldi Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ? Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ? zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki. W skrócie: W przypadku pierwszego właściciela: - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach W przypadku 2-giego właściciela - samochód kupiony w sieci SIP - wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach - warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO Jak rozpatrzony byłby przypadek taki: - samochód kupiony w sieci subaru benelux (salon holenderski) - pierwszy właściciel - wszystkie przeglądy w ASO benelux a następnie ASO SIP zgodnie z terminami Edytowane 19 Listopada 2015 przez andgoldi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 - samochód kupiony w sieci subaru benelux (salon holenderski) Obawiam się, że to może być decydujące Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andgoldi Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 (edytowane) Czyli tzw. gest handlowy zamyka sie w kosztach, które ponosi tylko SIP bez zadnej rekompensaty ze strony FHI? Edytowane 19 Listopada 2015 przez andgoldi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 - samochód kupiony w sieci subaru benelux (salon holenderski) Obawiam się, że to może być decydujące To jest duuża kasa , czasem 1/2 (lub wiecej) wartości samochodu dlatego proponowałbym nie gdybać tylko skierować się bezpośrednio z zapytaniem do tego kto miałby za taka naprawe ewentualnie zapłacić. Są tu młodzi forumowicze którzy nie znają dobrze tego tematu więc nie robiłbym im wody z mózgu jakimkolwiek gdybaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) znajomemu Irlanczykowi wysypał sie boxer diesel w dokładnie w opisywany w wielu tu wątkach sposób. Dealer rozkłada ręce i za sama robociznę rzyczy sobie 5k. Auto potrzebuje short blocka - to już pewne, nie wiadomo co jeszcze. Czy może ktoś mi powiedzieć jaki jest jego koszt w Polsce i ile roboczo-godzin ASO przewiduje na jego wymianę? Zdaje sobie, ze to jest upraszczanie sprawy i każdy przypadek tego typu awarii silnika jest inny. Chodzi mi tu o to, żeby ustalić czy dealer u którego stoi auto wie jak do tego podejść i czy wyceni naprawę prawidłowo. Dzieki. Czy wiadomo wygoleniem co powoduje te awarie? Jest to jeden czynnik czy raczej nieszczęśliwa kombinacja kilku? Jest jakiś sposób na diagnozę silnika zanim to sie stanie? Pytam bo tu na zielonej wyspie sprzedaje sie bardzo mało subaru w związku z czym doświadczenie dealerów z tego typu problemami jest bliskie zeru. Ich praca ograniczała sie do tej pory do regularnych serwisów itp. Edytowane 20 Listopada 2015 przez walus_legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Auto potrzebuje short blocka - to już pewne, nie wiadomo co jeszcze. Czy może ktoś mi powiedzieć jaki jest jego koszt w Polsce U Carfita takie cudo w cenie 14900zł. Reszta kosztów uzależniona jest od kosztów robocizny,kosztów pozostałych części koniecznych do przełożenia głowic,osprzętu ze starego silnika itd. Jest to jeden czynnik czy raczej nieszczęśliwa kombinacja kilku? Różnie to wygląda,czasem wystarczy jeden a czasem splot kilku,pewności nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Cybel, przy założeniu ze problem kończy sie na short błocku - ile roboczo-godzin wyposażony warsztat na to potrzebuje? Mówisz o czynnikach - na co należy zwrócić uwagę? Temat dwumasy przewija sie dość często wiec zakładam, ze jest to dość istotny element mający wpływ na stan korbowodu. Jest jeszcze coś co ma decydujące znaczenie? Kolega ze Szwecji wspominał kiedyś, ze tam awarie wczesnych boxerow tłumaczono przez nadmiar silikonu użytego do składania bloków. Miał on blokować lub ograniczać kanały smarowania i korbowody sie wysypywały. Czy problem dotyczy tylko tych aut ze skrzynkami 5MT czy raczej typ skrzyni nie ma tu znaczenia. Ja sie generalnie nie znam na silnikach wiele, chce tylko zebrać jakieś informacje i pomoc koledze by go nie obskubali z pieniędzy, których na naprawę auta tak naprawdę nie ma. Tu w Irlandii maja do tego talent. Dealer próbował mu coś sugerować, ze to przez wadliwe wtryski, z którymi mieli niby dużo problemów. Nie widzę związku, ale tak jak mówiłem jestem teoretykiem nie praktykiem i nie mam co sie mądrzyć dlatego tu pytam dużo bardziej doświadczone bractwo. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Dealer próbował mu coś sugerować, ze to przez wadliwe wtryski, Możliwe,że to jeden z czynników,ich wadliwa praca może powodować nadmierne obciążenia układu korbowo-tłokowego,panewek,rozrzedzenie oleju silnikowego i problem będzie narastał aż do powstania luzu osiowego na wale.Wał z takim luzem jest podatny na wszelkie uszkodzenia dwumasy,jego wibracje i luz powodują uszkodzenia,pęknięcia shortblocku w miejscu mocowania panewek głównych i dalej skutkuje to pęknięciem wału korbowego. Alem się spiął i wymądrzył. Kolega ze Szwecji wspominał kiedyś, ze tam awarie wczesnych boxerow tłumaczono przez nadmiar silikonu użytego do składania bloków. Miał on blokować lub ograniczać kanały smarowania i korbowody sie wysypywały. Były takie przypadki są opisane,dotyczyły krótkiej serii aut. Czy problem dotyczy tylko tych aut ze skrzynkami 5MT czy raczej typ skrzyni nie ma tu znaczenia. 5MT czy6MT nie ma znaczenia,to te same skrzynie,6MT ma inne przełożenia i dołożony 6 bieg,obudowa jest ta sama,choć przy 5MT dwumasa potrafi klęknąć szybciej. ile roboczo-godzin wyposażony warsztat na to potrzebuje? Tu nie mam zielonego pojęcia. Mówisz o czynnikach - na co należy zwrócić uwagę? Styl jazdy,stan sprzęgła i dwumasy,sprawność i czystość wtrysków,dobry olej,ten wątek też warto poczytać. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus_legacy Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Dzieki Cybel. Tłumacze na język Szekspira i przekazuje dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2r Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 ja za odbudowanie silnika w ASO zapłaciłem 3000pl netto + wszystkie potrzebne części i materiały pozdrawiam, MR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polak900 Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 to ile razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 No i jest awaria! Pękł wąż za IC Dojechałem do domu w emeryckim stylu (akurat w trasie to się stało), żeby nie płoszyć ludzi sykiem. Jutro mam nadzieję kupić nowy i założyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 No i jest awaria! Pękł wąż za IC Dojechałem do domu w emeryckim stylu (akurat w trasie to się stało), żeby nie płoszyć ludzi sykiem. Jutro mam nadzieję kupić nowy i założyć. jak na diesla to pikuś nie awaria Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 (edytowane) Dokładnie. Mnie się kiedyś poluzowała opaska przy IC, był super syk, wiekszość zwracała uwagę hi hi. Dzwięk był super. To nie brzmiało jak 2 litry, tylko grubo więcej Edytowane 22 Listopada 2015 przez Łukasz Liwoch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 No i jest awaria! Pękł wąż za IC Dojechałem do domu w emeryckim stylu (akurat w trasie to się stało), żeby nie płoszyć ludzi sykiem. Jutro mam nadzieję kupić nowy i założyć. Eeee tam. U mnie już dwa razy (przez 7 lat), a trzeci raz był zmieniony, bo co chwilę się zsuwał (chwila to dwa tygodnie +/-). A jak guma się zsuwa, to wiadomo, że niedobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się