Skocz do zawartości

Jak ustrzec się awarii diesel boxer ???


marcin76w

Rekomendowane odpowiedzi

To jak jest w końcu z tą dwumasa? Wymieniać profilaktycznie przy 120kkm nawet bez objawów?

Właśnie stuknęło mi 123kkm, objawów zero, historia auta znana, nic nie stuka, nic nie telepie. Wymieniać?

Potwierdzić stan sprzęgła i dwumasy w ogarniętym serwisie,np:MTS  i jak będzie wszystko ok. to zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ?

Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ?

Istotne są przeglądy, których musi być kpl :) Inne naprawy nie są brane pod uwagę, o ile ofc ktoś nie popsuł czegoś, co potencjalnie mogło mieć wpływ na dane zdarzenie.

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ?

Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ?

 

zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej

co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ?

Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ?

 

zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej

co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji

 

Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.

W skrócie:

W przypadku pierwszego właściciela:

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

W przypadku 2-giego właściciela

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

- warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ?

Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ?

zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej

co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji

Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.

W skrócie:

W przypadku pierwszego właściciela:

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

W przypadku 2-giego właściciela

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

- warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO

Podaj link do źródła z informacja że pozostałe kwestie mechaniczne mogą być wykonane w nieASO

 

Pisać na forum to można wiele ale jak będzie w przypadku kaboom ciężko zagwarantować a to może mieć wpływ na stan czyjegoś portfela.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ?

Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ?

zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej

co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji

Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.

W skrócie:

W przypadku pierwszego właściciela:

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

W przypadku 2-giego właściciela

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

- warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO

Podaj link do źródła z informacja że pozostałe kwestie mechaniczne mogą być wykonane w nieASO

 

Pisać na forum to można wiele ale jak będzie w przypadku kaboom ciężko zagwarantować a to może mieć wpływ na stan czyjegoś portfela.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

Nie wiem po co doszukujesz się drugiego dna czy jakiegoś spisku. Jest jasno i na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ?

Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ?

zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej

co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji

Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.

W skrócie:

W przypadku pierwszego właściciela:

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

W przypadku 2-giego właściciela

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

- warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO

Podaj link do źródła z informacja że pozostałe kwestie mechaniczne mogą być wykonane w nieASO

 

Pisać na forum to można wiele ale jak będzie w przypadku kaboom ciężko zagwarantować a to może mieć wpływ na stan czyjegoś portfela.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Nie wiem po co doszukujesz się drugiego dna czy jakiegoś spisku. Jest jasno i na temat.

Jak ktoś poslucha Ciebie i w przypadku kaboom jednak będzie sam musiał pokryć koszty zwrocisz mu je ?

 

Dlatego polecam udane się do źródła i zasięgnięciu opini bezpośrednio bo nie jest to kwestia 100 czy 1000 "na waciki"

 

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ?

Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ?

zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej

co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji

Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.

W skrócie:

W przypadku pierwszego właściciela:

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

W przypadku 2-giego właściciela

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

- warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO

Podaj link do źródła z informacja że pozostałe kwestie mechaniczne mogą być wykonane w nieASO

 

Pisać na forum to można wiele ale jak będzie w przypadku kaboom ciężko zagwarantować a to może mieć wpływ na stan czyjegoś portfela.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Nie wiem po co doszukujesz się drugiego dna czy jakiegoś spisku. Jest jasno i na temat.

Jak ktoś poslucha Ciebie i w przypadku kaboom jednak będzie sam musiał pokryć koszty zwrocisz mu je ?

 

Dlatego polecam udane się do źródła i zasięgnięciu opini bezpośrednio bo nie jest to kwestia 100 czy 1000 "na waciki"

 

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

 

Ależ lubisz bić pianę ...  ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy można liczyc na pomoc SIP jak robi się przeglądy w ASO a naprawy w innym warsztacie ?

Czy wszystko trzeba w ASO żeby w razie co liczyc na pomoc z ich strony ?

 

zapytaj u źródła, bo teoretycznie to oni powinni wiedzieć najlepiej

co jeśli w tym temacie panuje duża uznaniowość, bo co by nie było auto starsze jak 3 lata lub/i z przebiegiem powyżej 100 k km nie podlega gwarancji

 

Dyrekcja wielokrotnie bardzo jasno się wypowiadała, jakie są warunki.

W skrócie:

W przypadku pierwszego właściciela:

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

W przypadku 2-giego właściciela

- samochód kupiony w sieci SIP

- wszystkie przeglądy w ASO i w wymaganych terminach

- warunkowo dopuszcza się wykonanie 1-go przeglądu przez poprzedniego właściciela poza ASO, tzn, konieczny dowód na wykonanie niezbędnych czynności, ale nie musi być ASO

 

Jak rozpatrzony byłby przypadek taki:

 

- samochód kupiony w sieci subaru benelux (salon holenderski)

- pierwszy właściciel

- wszystkie przeglądy w ASO benelux a następnie ASO SIP zgodnie z terminami

:unsure:

Edytowane przez andgoldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

- samochód kupiony w sieci subaru benelux (salon holenderski)

 

Obawiam się, że to może być decydujące :unsure:

 

To jest duuża kasa , czasem 1/2 (lub wiecej) wartości samochodu dlatego proponowałbym nie gdybać tylko skierować się bezpośrednio z zapytaniem do tego kto miałby za taka naprawe ewentualnie zapłacić.

Są tu młodzi forumowicze którzy nie znają dobrze tego tematu więc nie robiłbym im wody z mózgu  :facepalm: jakimkolwiek gdybaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomemu Irlanczykowi wysypał sie boxer diesel w dokładnie w opisywany w wielu tu wątkach sposób. Dealer rozkłada ręce i za sama robociznę rzyczy sobie 5k. Auto potrzebuje short blocka - to już pewne, nie wiadomo co jeszcze. Czy może ktoś mi powiedzieć jaki jest jego koszt w Polsce i ile roboczo-godzin ASO przewiduje na jego wymianę?

Zdaje sobie, ze to jest upraszczanie sprawy i każdy przypadek tego typu awarii silnika jest inny. Chodzi mi tu o to, żeby ustalić czy dealer u którego stoi auto wie jak do tego podejść i czy wyceni naprawę prawidłowo.

Dzieki.

 

Czy wiadomo wygoleniem co powoduje te awarie? Jest to jeden czynnik czy raczej nieszczęśliwa kombinacja kilku? Jest jakiś sposób na diagnozę silnika zanim to sie stanie? Pytam bo tu na zielonej wyspie sprzedaje sie bardzo mało subaru w związku z czym doświadczenie dealerów z tego typu problemami jest bliskie zeru. Ich praca ograniczała sie do tej pory do regularnych serwisów itp.

Edytowane przez walus_legacy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Auto potrzebuje short blocka - to już pewne, nie wiadomo co jeszcze. Czy może ktoś mi powiedzieć jaki jest jego koszt w Polsce

U Carfita takie cudo w cenie 14900zł.

Reszta kosztów uzależniona jest od kosztów robocizny,kosztów pozostałych części koniecznych do przełożenia głowic,osprzętu ze starego silnika itd.

 

 

Jest to jeden czynnik czy raczej nieszczęśliwa kombinacja kilku?

Różnie to wygląda,czasem wystarczy jeden a czasem splot kilku,pewności nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cybel, przy założeniu ze problem kończy sie na short błocku - ile roboczo-godzin wyposażony warsztat na to potrzebuje?

Mówisz o czynnikach - na co należy zwrócić uwagę? Temat dwumasy przewija sie dość często wiec zakładam, ze jest to dość istotny element mający wpływ na stan korbowodu. Jest jeszcze coś co ma decydujące znaczenie? Kolega ze Szwecji wspominał kiedyś, ze tam awarie wczesnych boxerow tłumaczono przez nadmiar silikonu użytego do składania bloków. Miał on blokować lub ograniczać kanały smarowania i korbowody sie wysypywały. Czy problem dotyczy tylko tych aut ze skrzynkami 5MT czy raczej typ skrzyni nie ma tu znaczenia.

 

Ja sie generalnie nie znam na silnikach wiele, chce tylko zebrać jakieś informacje i pomoc koledze by go nie obskubali z pieniędzy, których na naprawę auta tak naprawdę nie ma. Tu w Irlandii maja do tego talent. Dealer próbował mu coś sugerować, ze to przez wadliwe wtryski, z którymi mieli niby dużo problemów. Nie widzę związku, ale tak jak mówiłem jestem teoretykiem nie praktykiem i nie mam co sie mądrzyć dlatego tu pytam dużo bardziej doświadczone bractwo.

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dealer próbował mu coś sugerować, ze to przez wadliwe wtryski,

Możliwe,że to jeden z czynników,ich wadliwa praca może powodować nadmierne obciążenia układu korbowo-tłokowego,panewek,rozrzedzenie oleju silnikowego i problem będzie narastał aż do powstania luzu osiowego na wale.Wał z takim luzem jest podatny na wszelkie uszkodzenia dwumasy,jego wibracje i luz powodują uszkodzenia,pęknięcia shortblocku w miejscu mocowania panewek głównych i dalej skutkuje to pęknięciem wału korbowego. 

Alem się spiął i wymądrzył. :P  :mrgreen:

 

 

Kolega ze Szwecji wspominał kiedyś, ze tam awarie wczesnych boxerow tłumaczono przez nadmiar silikonu użytego do składania bloków. Miał on blokować lub ograniczać kanały smarowania i korbowody sie wysypywały.

Były takie przypadki są opisane,dotyczyły krótkiej serii aut.

 

 

Czy problem dotyczy tylko tych aut ze skrzynkami 5MT czy raczej typ skrzyni nie ma tu znaczenia.

5MT czy6MT nie ma znaczenia,to te same skrzynie,6MT ma inne przełożenia i dołożony 6 bieg,obudowa jest ta sama,choć przy 5MT dwumasa potrafi klęknąć szybciej.

 

 

ile roboczo-godzin wyposażony warsztat na to potrzebuje?

Tu nie mam zielonego pojęcia.

 

 

Mówisz o czynnikach - na co należy zwrócić uwagę?

Styl jazdy,stan sprzęgła i dwumasy,sprawność i czystość wtrysków,dobry olej,ten wątek też warto poczytać. ;)  

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest awaria!

 

Pękł wąż za IC :P Dojechałem do domu w emeryckim stylu (akurat w trasie to się stało), żeby nie płoszyć ludzi sykiem. Jutro mam nadzieję kupić nowy i założyć.

Eeee tam. U mnie już dwa razy (przez 7 lat), a trzeci raz był zmieniony, bo co chwilę się zsuwał (chwila to dwa tygodnie +/-). A jak guma się zsuwa, to wiadomo, że niedobrze... :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...