ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) Knurek powiedział: Ale z jakichś przyczyn, zwłaszcza powyżej 80km/h, SBD objeżdża H4 NA od niechcenia... na prostej ;-) nie mam wątpliwości że Boxer Diesel ma swoje zalety, ogólnie to bardzo ciekawy diesel całkiem inny jak inne "małe diesle" powiedziałbym nawet, że świetny o ile pracuje bez zastrzeżeń (czego dopiero teraz doświadczam) natomiast ma też swoje wady w stosunku do benzyny i tą jest masa na przedniej osi, więcej wibracji oraz ewentualna awaria bardziej skomplikowanej jednostki, która niestety jest dość kosztowana (czy to będzie DPF, koło dwumasowe czy "blok silnika") Edytowane 13 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 W Tyrolu Wschodnim niewiele jest prostych... (a tym bardziej 'poziomych') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) Knurek powiedział: W Tyrolu Wschodnim niewiele jest prostych... (a tym bardziej 'poziomych') duży moment obrotowy, jak to w wyścigach górskich z tym Subaru Boxer Diesel jest trochę tak jak dawnej z Alfą Romeo każdy fan motoryzacji powinien tego silnika doświadczyć, choć może to być dość kosztowne doświadczenie bo jest fascynujący... ... a że to nowoczesny diesel to niestety drobna usterka może urastać do poważnego problemu, przy czym większość serwisów go nie zna a ASO też się nie za bardzo może popisać to jest główny powód dla którego ja bym ten silnik omijał szerokim łukiem Edytowane 13 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 nie mam wątpliwości że Boxer Diesel ma swoje zalety, ogólnie to bardzo ciekawy diesel całkiem inny jak inne "małe diesle" powiedziałbym nawet, że świetny o ile pracuje bez zastrzeżeń (czego dopiero teraz doświadczam) natomiast ma też swoje wady w stosunku do benzyny i tą jest masa na przedniej osi, więcej wibracji oraz ewentualna awaria bardziej skomplikowanej jednostki, która niestety jest dość kosztowana (czy to będzie DPF, koło dwumasowe czy "blok silnika") Oczywiście. Ale tutaj ciągniemy wątek jego lepszej dynamiki w stosunku do wolnossących jednostek benzynowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 nie mam wątpliwości że Boxer Diesel ma swoje zalety, ogólnie to bardzo ciekawy diesel całkiem inny jak inne "małe diesle" powiedziałbym nawet, że świetny o ile pracuje bez zastrzeżeń (czego dopiero teraz doświadczam) natomiast ma też swoje wady w stosunku do benzyny i tą jest masa na przedniej osi, więcej wibracji oraz ewentualna awaria bardziej skomplikowanej jednostki, która niestety jest dość kosztowana (czy to będzie DPF, koło dwumasowe czy "blok silnika") Oczywiście. Ale tutaj ciągniemy wątek jego lepszej dynamiki w stosunku do wolnossących jednostek benzynowych. tutaj ciągniemy wątek "Jak ustrzec się awarii diesel boxer ???" 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Czyli tak jak napisałem. Kupić turbo benzynę. Najwyżej zepsuje się silnik benzynowy a nie diesla. A dynamika będzie jeszcze lepsza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Słuchajcie, jeżeli autor wątku się uprze, to i tak diesla kupi, więc może zamiast ferować już na wstępie w stylu "rozsypie sie siak czy owak" pomóżcie jakimiś rozsądnymi wskazówkami. Z mojej strony mogę Ci powiedzieć tyle - pomijając już wszelkie kwestie historii auta i jego serwisu, pamiętaj, że przyczyną ukręcenia wału w SBD jest rozsypująca się dwumasa. I to też pośrednio, ale od niej się zaczyna. I tutaj dwa słowa żywcem z mechaniki (niestety). Każdy obiekt wirujący ma coś takiego jak omega krytyczne. Jest to prędkość kątowa, przy której wirujący obiekt wpada w rezonans, a rezonans kończy się destrukcją obiektu. Dla kół dwumasowych typowych silników omega krytyczne jest gdzieś koło 1500 rpm (producenci nie podają tych wartości). Większość użytkowników diesli (i to są moje obserwacje, przez lata), ze względu na parametry tych silników, lubi jeździć w stylu "piątka i 60kmh", czyli z niskimi obrotami właśnie w okolicach omega krytyczne. To prowadzi do szybkiego niszczenia dwumasy, a padająca dwumasa pociąga za sobą uszkodzenie (o ile dobrze pamiętam ) panewki oporowej, a to znowu skutkuje pojawianiem się luzu osiowego wału. Luz osiowy wału to już umarł w butach i masz problem. Ergo jeśli kupisz diesla, to masz nim zapierdzielać, a nie kulać się jak traktorem 6 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) Dla kół dwumasowych typowych silników omega krytyczne jest gdzieś koło 1500 rpm (producenci nie podają tych wartości). Częstotliwość rezonansowa drgań skrętnych po użyciu nowoczesnego koła dwumasowego jest występuje poniżej wolnych obrotów. http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4835/tlumienie-drgan-skretnych-w-ukladzie-napedowym.html "Efekty działania dwumasowego koła zamachowego Trzecia harmoniczna drgań własnych w przypadku kół dwumasowych zawiera się w przedziale 6–20 Hz, czyli w zakresie obrotów wału korbowego podczas rozruchu silnika, a poniżej prędkości obrotowej biegu jałowego" Dla przykładu 3/4 produktów VW jeżdżących z DSG i pewnie z połowa z manualnymi skrzyniami biegów jest używana w zakresie 1200-2500 obr/min i dwumasy żyją tam w większości do 150-200 k km. Znam Focusa 2.0 TDCI który jako auto służbowe był tak użytkowany w tamtym roku miał około 500 k km przebiegu lekko po 300 k km była w nim zmieniania dwumasa natomiast w moim Focus-ie wymaga wymiany przy przebiegu 150 k km a raczej to auto zapierdzielać, a nie kulać się jak traktorem Edytowane 13 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Słuchajcie, jeżeli autor wątku się uprze, to i tak diesla kupi, więc może zamiast ferować już na wstępie w stylu "rozsypie sie siak czy owak" pomóżcie jakimiś rozsądnymi wskazówkami. 100% racji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Słuchajcie, jeżeli autor wątku się uprze, to i tak diesla kupi "Volenti non fit iniuria" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornik1981 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Autorze, widzę, że jesteś pod wrażeniem tego silnika i rozważasz jego zakup pomijając ekonomiczne aspekty takiej decyzji, zresztą wcale się tobie nie dziwię Ogranicz swoje poszukiwania do samochodów z już wymienionym silnikiem. Ich ceny nie są dużo wyższe niż tych z oryginalnym silnikiem, myślę, że przy odrobinie cierpliwości da się kupić takiego Outbacka/Legacy za kwotę ok. 35-40 tys. pln. Skoro głównie będziesz jeździł po mieście, kup samochód z otwartym DPF (właśnie Outback lub Legacy)- jest bardziej miastoodporny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 @@ketivv na drgania i żywotność dwumasy bardzo istotny wpływ ma charakterystyka silnika,szybki przyrost momentu obrotowego i jego wartość od najniższych obrotów itd. Akurat w tym zakresie SBD trochę różni się od konstrukcji VW czy Forda. Częstotliwość rezonansowa drgań skrętnych po użyciu nowoczesnego koła dwumasowego jest występuje poniżej wolnych obrotów. A jak te wszystkie wartości mają się do pracy uszkodzonej już dwumasy? Pytanie ilu z użytkowników potrafi zdiagnozować czy wyczuć uszkodzenia i niedomagania dwumasy,czasem jeżdżą z taką awarią dłuższy czas bo przyzwyczaili się czy nauczyli obsługiwać sprzęgło z taką przypadłością. samochód z otwartym DPF (właśnie Outback lub Legacy) Tylko z pierwszego okresu produkcji,od bodaj połowy 2009 miały już DPF zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Akurat w tym zakresie SBD trochę różni się od konstrukcji VW czy Forda. tak różni się i to w stronę, która powinna pomagać a nie przeszkadzać w pracy dwumasowego koła zamachowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 tak różni się i to w stronę, która powinna pomagać a nie przeszkadzać w pracy dwumasowego koła zamachowego Raczej odwrotnie,szybki przyrost momentu obrotowego i jego duże wartości już od niskich obrotów,raczej nie pomagają.AWD też dla dwumasy bardziej przyjazne nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Akurat w tym zakresie SBD trochę różni się od konstrukcji VW czy Forda. tak różni się i to w stronę, która powinna pomagać a nie przeszkadzać w pracy dwumasowego koła zamachowego Pytanie czy uszkodzenia "dwumasy" to od pracy silnika czy od przegrzania sprzęgła (oby się nie okazało, że znowu użytkownik winny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Stan poduszek silnika i skrzyni to też istotny element przedłużający życie czy prawidłowe działanie dwumasy. Pytanie który z użytkowników zwracał na te elementy uwagę,nie wspominam tu o przeglądach w ASO bo te mogą wyglądać różnie i zależne są od doświadczenia i wiedzy mechaników. Pytanie czy uszkodzenia "dwumasy" to od pracy silnika czy od przegrzania sprzęgła (oby się nie okazało, że znowu użytkownik winny). Proszę bardzo,wymień kilka zasad wpływających na żywotność i sprawną pracę dwumasy.Tak na szybko,pewnie wielu użytkowników SBD nie wie,że coś takiego ma w swoim aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 tak różni się i to w stronę, która powinna pomagać a nie przeszkadzać w pracy dwumasowego koła zamachowegoRaczej odwrotnie,szybki przyrost momentu obrotowego i jego duże wartości już od niskich obrotów,raczej nie pomagają.AWD też dla dwumasy bardziej przyjazne nie jest. Ten przyrost w SBD jest raczej łagodniejszy jak w innych dieslach Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) Stan poduszek silnika i skrzyni to też istotny element przedłużający życie czy prawidłowe działanie dwumasy. Pytanie który z użytkowników zwracał na te elementy uwagę,nie wspominam tu o przeglądach w ASO bo te mogą wyglądać różnie i zależne są od doświadczenia i wiedzy mechaników. Pytanie czy uszkodzenia "dwumasy" to od pracy silnika czy od przegrzania sprzęgła (oby się nie okazało, że znowu użytkownik winny). Proszę bardzo,wymień kilka zasad wpływających na żywotność i sprawną pracę dwumasy.Tak na szybko,pewnie wielu użytkowników SBD nie wie,że coś takiego ma w swoim aucie. Negatywny wpływ mają: - jazda na zbyt małych obrotach, - "strzał" ze sprzęgła (czy jak kto woli dynamiczne ruszanie) - przeciążenie (np, za ciężka przyczepa). - pośrednio jazda na "półsprzegle" - gdzieś spotkałem się że rozruch silnika bez wciskania sprzęgła może mieć negatywny wpływ (nie wiem czy to nie legenda). Stan poduszek silnika i skrzyni to też istotny element przedłużający życie czy prawidłowe działanie dwumasy. Pytanie który z użytkowników zwracał na te elementy uwagę,nie wspominam tu o przeglądach w ASO bo te mogą wyglądać różnie i zależne są od doświadczenia i wiedzy mechaników. Jak problem jest wyczuwalny to pewnie zwrócą uwagę. Z drugiej strony po coś te przeglądy co roku i 15kkm się robi, chyba nie sam olej wymieniają. Edytowane 13 Listopada 2015 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 - gdzieś spotkałem się że rozruch silnika bez wciskania sprzęgła może mieć negatywny wpływ (nie wiem czy to nie legenda). Dorzuć jeszcze do tego gaszenie silnika na wciśniętym sprzęgle.To nie są "legendy",drgania własne silnika są wtedy duże większe.Prócz tego jeszcze nieodpowiedni sposób redukcji biegów,gwałtowne wciśnięcia pedału gazu na zbyt niskich obrotach silnika i zbyt wysokim przełożeniu skrzyni,hamowanie silnikiem na nieodpowiednio dobranych biegach itp. Ciekawe ilu z posiadaczy SBD przyzna się,że słyszy,czyta o paru rzeczach pierwszy raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 - gdzieś spotkałem się że rozruch silnika bez wciskania sprzęgła może mieć negatywny wpływ (nie wiem czy to nie legenda). Dorzuć jeszcze do tego gaszenie silnika na wciśniętym sprzęgle.To nie są "legendy",drgania własne silnika są wtedy duże większe.Prócz tego jeszcze nieodpowiedni sposób redukcji biegów,gwałtowne wciśnięcia pedału gazu na zbyt niskich obrotach silnika i zbyt wysokim przełożeniu skrzyni,hamowanie silnikiem na nieodpowiednio dobranych biegach itp. Ciekawe ilu z posiadaczy SBD przyzna się,że słyszy,czyta o paru rzeczach pierwszy raz. Zawsze mi się wydawało, że to podstawowa wiedza jeśli chodzi o użytkowanie samochodu z manualną skrzynią biegów. Mnie ciekawi czy wprowadzenie CVT dla SBD wpłynie na poprawę sytuacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) jazda na zbyt małych obrotach, - "strzał" ze sprzęgła (czy jak kto woli dynamiczne ruszanie) - przeciążenie (np, za ciężka przyczepa). - pośrednio jazda na "półsprzegle" - gdzieś spotkałem się że rozruch silnika bez wciskania sprzęgła może mieć negatywny wpływ (nie wiem czy to nie legenda) w takim razie to bardzo niewygodny diesel jest. Ludzie kupuja auta wyposazaone w takie silniki zeby smigac ekonomicznie głównie na niskich obrotach, ciagnąc przyczepki. Co to za auto którym nie wolno dynamicznie ruszac, trzeba go trzymac na wysokich obrotach zeby sie nie zespuło i wymaga specjalnej instrukcji obsługi? (W nowych Subaru nie odpalisz auta jezeli sprzegło nie jest wcisniete). SBD był swojego rodzaju eksperymentem stworzenia diesla boksera- jak widac srednio udanym. Edytowane 13 Listopada 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 jazda na zbyt małych obrotach, - "strzał" ze sprzęgła (czy jak kto woli dynamiczne ruszanie) - przeciążenie (np, za ciężka przyczepa). - pośrednio jazda na "półsprzegle" - gdzieś spotkałem się że rozruch silnika bez wciskania sprzęgła może mieć negatywny wpływ (nie wiem czy to nie legenda) w takim razie to bardzo niewygodny diesel jest. Ludzie kupuja auta wyposazaone w takie silniki zeby smigac ekonomicznie głównie na niskich obrotach, ciagnąc przyczepki. Co to za auto którym nie wolno dynamicznie ruszac, trzeba go trzymac na wysokich obrotach zeby sie nie zespuło i wymaga specjalnej instrukcji obsługi? (W nowych Subaru nie odpalisz auta jezeli sprzegło nie jest wcisniete). SBD był swojego rodzaju eksperymentem stworzenia diesla boksera- jak widac srednio udanym. Nie tylko w SBD tak jest, jak ludzie jeżdżą widać to po stanie używanych samochodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Mnie ciekawi czy wprowadzenie CVT dla SBD wpłynie na poprawę sytuacji. Ja również. W świetle tego, co napisał @@BartZ, tych samochodów w ogóle nie powinien dotyczyć problem "kaboom" - oby to była prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Mnie ciekawi czy wprowadzenie CVT dla SBD wpłynie na poprawę sytuacji. Ja również. W świetle tego, co napisał @@BartZ, tych samochodów w ogóle nie powinien dotyczyć problem "kaboom" - oby to była prawda Dokładnie. Trzeba jeszcze poczekać, aż obecne SBD-CVT nabiorą przebiegu Dwa razy już podchodziłem do kupna Diesla może za trzecim razem się uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 w takim razie to bardzo niewygodny diesel jest. Ludzie kupuja auta wyposazaone w takie silniki zeby smigac ekonomicznie głównie na niskich obrotach, ciagnąc przyczepki. Co to za auto którym nie wolno dynamicznie ruszac, trzeba go trzymac na wysokich obrotach zeby sie nie zespuło i wymaga specjalnej instrukcji obsługi? (W nowych Subaru nie odpalisz auta jezeli sprzegło nie jest wcisniete). SBD było swojego rodzaju eksperymentem stworzenia diesla boksera- jak widac srednio udanym. Niewygodny bo trzeba znać i przestrzegać kilku zasad eksploatacyjnych?Podobnie jest w innych autach,patrz pompowtryski,turbo ze zmienną geometrią łopatek i ich awarie.Popatrz na wcześniejsze diesle Forda mające problemy z bardziej dynamiczną jazdą,awarie kół dwumasowych,wtryskiwaczy.VW 2.0TDI ma również sporo kłopotów z dwumasą,mimo napędu na pojedynczą oś w większości modeli. Bezobsługowe auta już dawno przestały być produkowane,teraz instrukcja obsługi i zalecenia producentów to gruba kniga,skończyły się czasy gdy kupowało się Franię i prało aż huczało bez przebrnięcia przez instrukcję obsługi,wszystko było jasne od pierwszego rzutu okiem. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się