marcin76w Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Witam wszystkich ! Już od dawna choruje na subaru, bardzo chcę by posiadaczem tego auta i teraz już jestem przygotowany na to finansowo :-) rzecz jasna nie na nowy :-( Oglądam od dłuższego czasu ogłoszenia z rocznika 2008 - 2009, dodam że chciałem diesla boxer, tylko że jak czytałem i potwierdzają to też oferty uszkodzonych aut pęka wał korbowy. Jak ustrzec sie tej awarii ??? bo jak walnie to koszty są bajeczne a ucułałem na auto a głupio kupic i żeby stało jak się rozsypie. Jak utrzec sie tej awarii ? czy niema na to sposobu ? pozdrawiam wszystkich 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrr Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Jeśli myślisz o dieslu subaru to upewnij się przed zakupem że egzemplarz który chcesz kupić ma pełną historię serwisową w ASO, co ma skutkować przy wspomnianej awarii pomocą ze strony SIP i ASO /taka niepisana zasada - tylko jeśli auto było regularnie serwisowane w ASO!/ Zorientuj się w ASO czy jak kupisz taką sztukę to to obejmie nowego /czyli Ciebie/ właściciela. Ja tak robiłem - serwisowałem do końca w ASO (miałem Legacy sbd 2008). Czy można się ustrzec? nie wiem - tu chyba ważna historia danego auta - nie wiem czy znaczenie będzie miało to że będziesz częściej zmieniał olej /np co 7500km zamiast co 15000/; trzeba pilnować stanu wtryskiwaczy, dolewać dodatek w tym pomagający lub przeczyścić chemią w ASO i przy każdym przeglądzie wymienić filtr paliwa. Ale i tak nie ma gwarancji, co nie znaczy że musi się to zdarzyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Poszukaj ogłoszeń tutaj. http://www.subaru.pl/komis/index.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Jakie rocznie robisz przebiegi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin76w Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 Rocznie latam około 12-20 tyś, zależy od czasu, dojeżdżam do pracy, zakupy wizyty rodzinne i od czasu do czasu nad morze lub jakaś wycieczka za miedzę Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Rocznie latam około 12-20 tyś, zależy od czasu, dojeżdżam do pracy, zakupy wizyty rodzinne i od czasu do czasu nad morze lub jakaś wycieczka za miedzę To nie myśl o dieslu Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wielki Szu Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Jak ustrzec sie tej awarii ??? Najprościej nie kupować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Jak ustrzec sie tej awarii kupic auto po takiej awarii z wymienionym wałem. Niestety wszystkie przypadki rozpatrywane są indywidualnie przez SIP. Jezeli w przypadku awarii sbd dostaniesz od sip nowy wał to i tak musisz go wymienic w ASO i liczyc sie z kosztami. Pewnie przy okazji bedziesz musiał zregenerowac wtryski, turbo, powymieniac to i owo i robi sie spora kwota. Kup benzyne i w ostatecznosci załóż LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin76w Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 A to z jakiego powodu ??? lubię diesla jak ciągnie od niskich obrotów, również podoba mi się dżwięk diesel boxer bo to nie zwykły diesel :-) no i jak na razie diesle mniej palą Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 A to z jakiego powodu ??? niewielki przebieg roczny wynikający chyba z krótkich tras, to nie są warunki dla obecnego diesla Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 lubię diesla jak ciągnie od niskich obrotów, również podoba mi się dżwięk diesel boxer bo to nie zwykły diesel :-) no i jak na razie diesle mniej palą Skoro masz mocniejsze argumenty od powyższych, to kup, używaj, ale potem nie płacz. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin76w Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 ubię diesla jak ciągnie od niskich obrotów, również podoba mi się dżwięk diesel boxer bo to nie zwykły diesel :-) no i jak na razie diesle mniej palą Skoro masz mocniejsze argumenty od powyższych, to kup, używaj, ale potem nie płacz. czyli te są nie wystarczające ? to jest aż tak źle z SDB ? każdy w każdym momencie może uledz awarii ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 każdy w każdym momencie może uledz awarii jezeli chodzi o roczniki 2008-2011 to tak. od 2012 problem podobno nie wystepuje. Dlatego szukaj: auto po takiej awarii z wymienionym wałem bo wał jest wymieniony na ten "nowszy" wolny od wady- podobno Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin76w Posted November 11, 2015 Author Share Posted November 11, 2015 No rada dobra, i rozumowanie też logiczne, tylko że jak ktoś już wymieni w wpompuje sporo kasy to raczej nie sprzedaje :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 No rada dobra, i rozumowanie też logiczne, tylko że jak ktoś już wymieni w wpompuje sporo kasy to raczej nie sprzedaje :-( wejdz do dzału sprzedam: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/14-pojazdy/ i zobacz ile tam tego jest/było. Uzytkownicy po "awarii" chca sie pozbyc tego sprzetu. Pomimo niskich cen amatorów nie ma zbyt wielu , a sbd zdobywa miano auta które ciężko sprzedac... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stach1111 Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 (edited) Z dieslem nie jest tak źle jak niektórzy będą Ci sugerować na tym Forum,choć i tu jest wątek w którym użytkownicy chwalą sobie diesla by subaru. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/76514-subaru-dieselpozytywne-doświadczenia/?p=2157113 Kiedy planujesz zakup? Edited November 11, 2015 by stach1111 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ryjeks Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Nie kupować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ESP Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 I znów masa ludzi, którzy SDB widzieli najwyżej na ulicy a się wypowiadają... Ja kupowałem świadomy ryzyka. Wybrałem wersję z 6MT bo tak poleciły mi dwie osoby, znające się na tym. Teraz mam auto prawie 5 lat i ponad 101kkm na liczniku (z czego połowa w trasie, reszta to miasto). Czyli według speców z forum silnik/sprzęgło/DPF powinienem mieć już po wymianie a to nawet kontrolką nie chce mi się "odwdzięczyć". Dlatego nauczony swoim przykładem mogę poradzić: bierz SBD ale tylko taki, gdzie nowy soft był wgrany zaraz po zakupie lub już był kupiony z nowym softem. Do tego 6MT bo łatwiej się rusza a i sprzęgło/dwumasa/wał wytrzymują podobno dłużej. Olej tylko dobry (żaden castrol) i wymiana częściej niż zaleca instrukcja (ja wymieniam co 7,5kkm). Jadąc unikać obrotów poniżej 1,5krpm (za wyjątkiem ruszania). Do tego kupić auto tylko serwisowane w ASO i samemu też tam serwisować bo w razie czego można liczyć na pomocną dłoń SIP. (przy wymianie silnika jak będziesz miał pecha to paręnaście tyś pln zostanie jednak w kieszeni). A po zakupie cieszyć się jazdą i omijać wątki o SBD bo "znafcy" potrafią przyprawić o wiele siwych włosów. Na forum znam tylko dwie osoby z padniętym SBD - w obu przypadkach to wersje z początku produkcji z 5MT i starym softem. Nie znalazłem na forum ani jednego użytkownika, któremu padł by SBD z 6MT, ale może słabo szukałem? Za to 2.0T z obróconą panewką czy 2,5T z UPG jest sporo (i to nie w STI ale w foresterach) - ale to podobno SBD jest najbardziej wadliwym silnikiem subaru... 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
polak900 Posted November 11, 2015 Share Posted November 11, 2015 Popierać kolegę Mam SBD 6MT przejechane dopiero 73k km i wszystko działa jak trzeba, jeżdżę zawsze obrotami między 2k a 3 k , wymieniam olej co 10k i jest ok na razie Link to comment Share on other sites More sharing options...
subaru_viper Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Pilnowac przegladow i duzo jezdzic... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Pilnowac przegladow i duzo jezdzic... Dużo jeździć a planujący zakup wspomina coś o 12-20 tys. km rocznie, do tego raczej na krótkich odcinkach a nie głównie w trasach. Mój SBD "padał" właśnie w trasach a ASO było wobec usterki bezradne i wcale nie chodziło o pekajacy wał. Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Link to comment Share on other sites More sharing options...
subaru_viper Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Byles z ta usterka w SIP KRK? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ketivv Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Byles z ta usterka w SIP KRK? 2014 rok chyba sierpień nawet Ciebie widziałem wpadłeś przejazdem i z kimś rozmawiałeś, zgłaszałem, że silnik szarpie dowiedziałem się, że diesel tak ma potem korzystałem już tylko z ASO Wojnicz i to oni w jakiś sposób musieli się kontaktować z SIP, bo jeden DPF wymieniono mi w ramach gestu ale to nie rozwiązało problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin76w Posted November 12, 2015 Author Share Posted November 12, 2015 W końcu jakieś dobre i konkretne wiadomosc, a nie tylko narzekania i doradzanie żeby nie kupować, to nie rada, pytanie brzmiało jak się ustrzec awarii co oznacza że chcem kupić tylko nie chcem byli grubej kasy za naprawy. Tylko jak zdiagnozować czy w aucie jest wgrany nowy soft ? I po czym poznać czy jest 6MT ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdek Posted November 12, 2015 Share Posted November 12, 2015 Nie znalazłem na forum ani jednego użytkownika, któremu padł by SBD z 6MT, ale może słabo szukałem? Za to 2.0T z obróconą panewką czy 2,5T z UPG jest sporo (i to nie w STI ale w foresterach) - ale to podobno SBD jest najbardziej wadliwym silnikiem subaru... Ja kupiłem SBD 6MT w którym przy 83kkm wymieniony był silnik na gwarancji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now