Jump to content

Jak ustrzec się awarii diesel boxer ???


marcin76w
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich !

 

Już od dawna choruje na subaru, bardzo chcę by posiadaczem tego auta i teraz już jestem przygotowany na to finansowo :-) rzecz jasna nie na nowy :-(

Oglądam od dłuższego czasu ogłoszenia z rocznika 2008 - 2009, dodam że chciałem diesla boxer, tylko że jak czytałem i potwierdzają to też oferty uszkodzonych aut pęka wał korbowy.

Jak ustrzec sie tej awarii  ??? bo jak walnie to koszty są bajeczne a ucułałem na auto a głupio kupic i żeby stało jak się rozsypie.

Jak utrzec sie tej awarii ? czy niema na to sposobu ?

 

pozdrawiam wszystkich

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli myślisz o dieslu subaru to upewnij się przed zakupem że egzemplarz który chcesz kupić ma pełną historię serwisową w ASO, co 

ma skutkować przy wspomnianej awarii pomocą ze strony SIP i ASO /taka niepisana zasada - tylko jeśli auto było regularnie serwisowane w ASO!/

Zorientuj się w ASO czy jak kupisz taką sztukę to to obejmie nowego /czyli Ciebie/ właściciela.

Ja tak robiłem - serwisowałem do końca w ASO (miałem Legacy sbd 2008). Czy można się ustrzec? nie wiem - tu chyba ważna historia danego auta - nie wiem czy znaczenie będzie miało to że będziesz częściej zmieniał olej /np co 7500km zamiast co 15000/; trzeba pilnować stanu wtryskiwaczy, dolewać dodatek w tym pomagający lub przeczyścić chemią w ASO i przy każdym przeglądzie wymienić filtr paliwa. Ale i tak nie ma gwarancji, co nie znaczy że musi się to zdarzyć.

Link to comment
Share on other sites

Rocznie latam około 12-20 tyś, zależy od czasu, dojeżdżam do pracy, zakupy wizyty rodzinne

i od czasu do czasu nad morze lub jakaś wycieczka za miedzę

To nie myśl o dieslu

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak ustrzec sie tej awarii

kupic auto po takiej awarii z wymienionym wałem. Niestety wszystkie przypadki rozpatrywane są indywidualnie przez SIP. Jezeli w przypadku awarii sbd dostaniesz od sip nowy wał to i tak musisz go wymienic w ASO i liczyc sie z kosztami. Pewnie przy okazji bedziesz musiał zregenerowac wtryski, turbo, powymieniac to i owo i robi sie spora kwota. Kup benzyne i w ostatecznosci załóż LPG

Link to comment
Share on other sites

 

 

lubię diesla jak ciągnie od niskich obrotów, również podoba mi się dżwięk diesel boxer bo to nie zwykły diesel :-) no i jak na razie diesle mniej palą

 

Skoro masz mocniejsze argumenty od powyższych, to kup, używaj, ale potem nie płacz. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

ubię diesla jak ciągnie od niskich obrotów, również podoba mi się dżwięk diesel boxer bo to nie zwykły diesel :-) no i jak na razie diesle mniej palą

 

Skoro masz mocniejsze argumenty od powyższych, to kup, używaj, ale potem nie płacz. ;)

czyli te są nie wystarczające ? to jest aż tak źle z SDB ? każdy w każdym momencie może uledz awarii ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

każdy w każdym momencie może uledz awarii

jezeli chodzi o roczniki 2008-2011 to tak. od 2012 problem podobno nie wystepuje. Dlatego szukaj:

 

 

auto po takiej awarii z wymienionym wałem

bo wał jest wymieniony na ten "nowszy" wolny od wady- podobno :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

No rada dobra, i rozumowanie też logiczne, tylko że jak ktoś już wymieni w wpompuje sporo kasy to raczej nie sprzedaje :-(

wejdz do dzału sprzedam:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/14-pojazdy/

i zobacz ile tam tego jest/było. Uzytkownicy po "awarii" chca sie pozbyc tego sprzetu. Pomimo niskich cen amatorów nie ma zbyt wielu , a sbd zdobywa miano auta które ciężko sprzedac...

Link to comment
Share on other sites

I znów masa ludzi, którzy SDB widzieli najwyżej na ulicy a się wypowiadają... :wacko:

Ja kupowałem świadomy ryzyka. Wybrałem wersję z 6MT bo tak poleciły mi dwie osoby, znające się na tym.

Teraz mam auto prawie 5 lat i ponad 101kkm na liczniku (z czego połowa w trasie, reszta to miasto).

 

Czyli według speców z forum silnik/sprzęgło/DPF powinienem mieć już po wymianie a to nawet kontrolką nie chce mi się "odwdzięczyć". :yahoo:

 

Dlatego nauczony swoim przykładem mogę poradzić: bierz SBD ale tylko taki, gdzie nowy soft był wgrany zaraz po zakupie lub już był kupiony z nowym softem.

Do tego 6MT bo łatwiej się rusza a i sprzęgło/dwumasa/wał wytrzymują podobno dłużej.

Olej tylko dobry (żaden castrol) i wymiana częściej niż zaleca instrukcja (ja wymieniam co 7,5kkm).

Jadąc unikać obrotów poniżej 1,5krpm (za wyjątkiem ruszania).

Do tego kupić auto tylko serwisowane w ASO i samemu też tam serwisować bo w razie czego można liczyć na pomocną dłoń SIP. 

(przy wymianie silnika jak będziesz miał pecha to paręnaście tyś pln zostanie jednak w kieszeni).

 

A po zakupie cieszyć się jazdą i omijać wątki o SBD bo "znafcy" potrafią przyprawić o wiele siwych włosów.

Na forum znam tylko dwie osoby z padniętym SBD - w obu przypadkach to wersje z początku produkcji z 5MT i starym softem.

Nie znalazłem na forum ani jednego użytkownika, któremu padł by SBD z 6MT, ale może słabo szukałem? :rolleyes:

Za to 2.0T z obróconą panewką czy 2,5T z UPG jest sporo (i to nie w STI ale w foresterach) - ale to podobno SBD jest najbardziej wadliwym silnikiem subaru... :biglol:

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Pilnowac przegladow i duzo jezdzic...

Dużo jeździć a planujący zakup wspomina coś o 12-20 tys. km rocznie, do tego raczej na krótkich odcinkach a nie głównie w trasach.

 

Mój SBD "padał" właśnie w trasach a ASO było wobec usterki bezradne i wcale nie chodziło o pekajacy wał.

 

 

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 

 

Byles z ta usterka w SIP KRK?
 

 

2014 rok chyba sierpień nawet Ciebie widziałem wpadłeś przejazdem i z kimś rozmawiałeś, zgłaszałem, że silnik szarpie dowiedziałem się, że diesel tak ma

potem korzystałem już tylko z ASO Wojnicz i to oni w jakiś sposób musieli się kontaktować z SIP, bo jeden DPF wymieniono mi w ramach gestu ale to nie rozwiązało problemu 

Link to comment
Share on other sites

W końcu jakieś dobre i konkretne wiadomosc, a nie tylko narzekania i doradzanie żeby nie kupować, to nie rada, pytanie brzmiało jak się ustrzec awarii co oznacza że chcem kupić tylko nie chcem byli grubej kasy za naprawy.

Tylko jak zdiagnozować czy w aucie jest wgrany nowy soft ? I po czym poznać czy jest 6MT ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Nie znalazłem na forum ani jednego użytkownika, któremu padł by SBD z 6MT, ale może słabo szukałem? :rolleyes:

Za to 2.0T z obróconą panewką czy 2,5T z UPG jest sporo (i to nie w STI ale w foresterach) - ale to podobno SBD jest najbardziej wadliwym silnikiem subaru... :biglol:

Ja kupiłem SBD 6MT w którym przy 83kkm wymieniony był silnik na gwarancji
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...