Skocz do zawartości

Jak ustrzec się awarii diesel boxer ???


marcin76w

Rekomendowane odpowiedzi

 

No i jest awaria!

 

Pękł wąż za IC :P Dojechałem do domu w emeryckim stylu (akurat w trasie to się stało), żeby nie płoszyć ludzi sykiem. Jutro mam nadzieję kupić nowy i założyć.

Eeee tam. U mnie już dwa razy (przez 7 lat), a trzeci raz był zmieniony, bo co chwilę się zsuwał (chwila to dwa tygodnie +/-). A jak guma się zsuwa, to wiadomo, że niedobrze... :o

Bo guma jest nie potrzebna ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pitz, o 23 Nov 2015 - 12:00, powiedział: Knurek, o 22 Nov 2015 - 14:35, powiedział: No i jest awaria! Pękł wąż za IC :P Dojechałem do domu w emeryckim stylu (akurat w trasie to się stało), żeby nie płoszyć ludzi sykiem. Jutro mam nadzieję kupić nowy i założyć. Eeee tam. U mnie już dwa razy (przez 7 lat), a trzeci raz był zmieniony, bo co chwilę się zsuwał (chwila to dwa tygodnie +/-). A jak guma się zsuwa, to wiadomo, że niedobrze... :o Bo guma jest nie potrzebna ;-)

To tylko takich awarii sobie życzyc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ptokach. Guma założona ;), przy okazji wymienione mocowania IC.

Bieg jałowy znowu równy. Tylko chyba skalibrować się musi bo czuję, że jest 'w polu' z nastawami (ostatnio kalibrował się zbyt często, pewnie nie mógł 'odnaleźć się' przez ten pęknięty wąż).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich !

 

Już od dawna choruje na subaru, bardzo chcę by posiadaczem tego auta i teraz już jestem przygotowany na to finansowo :-) rzecz jasna nie na nowy :-(

Oglądam od dłuższego czasu ogłoszenia z rocznika 2008 - 2009, dodam że chciałem diesla boxer, tylko że jak czytałem i potwierdzają to też oferty uszkodzonych aut pęka wał korbowy.

Jak ustrzec sie tej awarii  ??? bo jak walnie to koszty są bajeczne a ucułałem na auto a głupio kupic i żeby stało jak się rozsypie.

Jak utrzec sie tej awarii ? czy niema na to sposobu ?

 

pozdrawiam wszystkich

Kup benzynę. Diesel to do traktorów jest i ciężarówek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak walnie to koszty są bajeczne a ucułałem na auto a głupio kupic i żeby stało jak się rozsypie. Jak utrzec sie tej awarii ? czy niema na to sposobu ?

Piszesz z sensem :yahoo:  więc przeanalizuj jeszcze raz to co napisałeś i znajdziesz w tym właściwą odpowiedź :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

koszta dwumasy i sprzęgła tez są w to zaliczane?

Takie sprawy rozpatrywane są zawsze indywidualnie,ale ograniczają się do pokrycia kosztów nowego shorblocku i ewentualnym upuście na pozostałe części typu uszczelki,materiały potrzebne do przerzucenia osprzętu ze starego silnika i  robociznę w ASO.Koszty wymiany sprzęgła,dwumasy czy kontroli/regeneracji wtrysków ponosi klient.

Nie ma jednego trybu postępowania przy takich przypadkach,dużo zależy od podejścia ASO,tryb postępowania SIP też zależy od kilku czynników. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

marcin76w, o 26 Nov 2015 - 01:13, powiedział: Knurek ile Ty już masz tam nalatane na swoim dyszlu ? 189500 - żeby było dokładnie ;)

 

Dobry wynik :D

a awarie już miałeś czy twój sposób "rozgrzej i ogień" pozwolił Ci na taki wynik bez awarii ???

 

Tej awarii nie miałem ;) Silnik pracuje gładko i cicho - ogólnie nic w jego zachowaniu nie wskazuje na taki przebieg.

 

Faktycznie, utrzymywanie silnika 'na obrotach' oraz regularne stosowanie dodatków smarujących do paliwa to mój sposób na długowieczność SBD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tej awarii nie miałem ;) Silnik pracuje gładko i cicho - ogólnie nic w jego zachowaniu nie wskazuje na taki przebieg. Faktycznie, utrzymywanie silnika 'na obrotach' oraz regularne stosowanie dodatków smarujących do paliwa to mój sposób na długowieczność SBD :)

Możesz coś polecic co do czego stosowac, i podzielic się jakimiś uwagami odnośnie użytkowania SBD

Z góry dziękuję :)


Bo chcę SBD, dojrzałem do tej decyzji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tej awarii nie miałem ;) Silnik pracuje gładko i cicho - ogólnie nic w jego zachowaniu nie wskazuje na taki przebieg. Faktycznie, utrzymywanie silnika 'na obrotach' oraz regularne stosowanie dodatków smarujących do paliwa to mój sposób na długowieczność SBD :)

Możesz coś polecic co do czego stosowac, i podzielic się jakimiś uwagami odnośnie użytkowania SBD ...

 

Przecież napisał :)

Można też krócej: rozgrzać i OGIEŃ.

 

 

 

Bo chcę SBD, dojrzałem do tej decyzji ... 

 

I słusznie. Diesel jest dla mężczyzn, benzyna dla chłopców :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Forka 2012 rok przebieg 61 tysięcy , zmieniam olej co 15 tys - motul jakiś C3 X 5-30 , auto od nowości używane zgodnie z zasadami dla turo diesla boxer - pięknie śmiga ze spalaniem 6,8-7,2 na razie Super


P.S. ciekawe czy " mój STI jeszcze śmiga w Warszawie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szczególnie 2.0 150KM, mega męski silnik ...

 

O emocje chodzi kolego, o emocje ;)

 

Z drugiej strony trafna uwaga, do pięt nie dorasta 15-letniemu 4Motion na jaki się czaisz :biglol:

 

 

 

147KM ...

 

Mam w papierach 150KM, w realu dumne 157 KM wg hamowni w wiatrakach :puchar:

 

 

 

teraz rozumiem czemu z wiekiem chcę się przesiąść do auta z prawidłowym - patrz benzynowym - silnikiem ...

 

Ja stosuję maksymę Jurka Kilera: Twardym trzeba być, nie miętkim.

 

 

 

BTW żaden nie zauważył tzw 'subtelnej ironii' :lol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz coś polecic co do czego stosowac, i podzielic się jakimiś uwagami odnośnie użytkowania SBD

Z góry dziękuję :)

Nieco bardziej w szczegółach, im wyższy bieg tym wyższe obroty minimalne. Jeszcze na II biegu można spokojnie 'wyciągnać' od 1000RPM. Ale na IV i V dynamiczne przyśpieszenia zaczynam od 2300 - 2500RPM a poniżej 2000RPM nie schodzę w żadnym wypadku.

 

Co do dodatków, przy przebiegu 80kkm zacząłem je stosować i ostatnio dodaję AR6800 (wcześniej AR6200, amsoil, jakieś BG). Ale z tego wszystkiego polecam AR6800.

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

XV CVT powiedział I słusznie. Diesel jest dla mężczyzn, benzyna dla chłopców teraz rozumiem czemu z wiekiem chcę się przesiąść do auta z prawidłowym - patrz benzynowym - silnikiem ;)

czyli co znalazłeś eliksir młodości ? :biglol:


 

 

Nieco bardziej w szczegółach, im wyższy bieg tym wyższe obroty minimalne. Jeszcze na II biegu można spokojnie 'wyciągnać' od 1000RPM. Ale na IV i V dynamiczne przyśpieszenia zaczynam od 2300 - 2500RPM a poniżej 2000RPM nie schodzę w żadnym wypadku. Co do dodatków, przy przebiegu 80kkm zacząłem je stosować i ostatnio dodaję AR6800 (wcześniej AR6200, amsoil, jakieś BG). Ale z tego wszystkiego polecam AR6800.

Dzięki za przydatne informację i polecenie dodatków

na pewno się przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtrysków. Stosuję co trzeci bak LM diesel spulung, do tego dolewka 1;250 czerwony 2T Orlen-każde tankowanie. Czasami klekocze, czasami wali wściekle,że wstyd jechać. Dzisiaj 5 stopni,auto stało od soboty, odpalam jadę,a tu kompletna cisza. Normalnie bajka,żeby tak było zawsze.Nie rozumiem tego silnika czasami. Kolejna rzecz jaką zauważyłem, jak odpalę i klekocze, jadę ciągiem-to klekocze do zgaśnięcia niebieskiej lampki-czyli norma. Drugi temat, odpalę zimny ,jadę i klekoczę,lub wali wściekle, dojadę do sklepu (ok 300m), lub do przedszkola po dzieciaka (ok 1km) zgaszę go. To kolejne odpalenie i jazda to już cisza,bez klekotu,po mimo zimnego silnik. Czyli jak EKU ustali dawkę wtrysku,tak wtrysk się zachowuje? Ciekawe od czego to zależy?

Edytowane przez Łukasz Liwoch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...